Mä en ole yhtään seurannut sikalunssan uutisointia... olenko ainut?

Täällä on joka päivä monia avauksia aiheesta, joita en kyllä ole pahemmin lukenut. Moni on ihan hysterian partaalla ja mä en ole seurannut asiaa oikeastaan yhtään.

Mulla ei ole mitään tietoa montako siihen on sairastunut Suomessa tai maailmalla? Montako siihen on kuollut tai muuta sellaista. En jaksa hysterisoida asiasta.

Maailmalla kuolee tuhansia ihmisiä joka viikko johonkin sairauteen tai kulkutautiin. Miksi tästä on nyt tehty niin iso juttu? Tavalliseen flunssaankin kuolee tuhansia ihmisiä vuosittain, eikä se ole mikään uutinen.

 
riskiryhmaläinen
Pelottaa kyllä vähän koulujen alku, voi räjähtää käsiin. Eikä kaikkia edes testailla enää, eli ei saa lääkettäkään kun ei tiedä onko sikaa. Rokotekin korkeintaan luvassa vasta kauan koulujen alkamisen jälkeen, ehkä. Nytkin sanotaan olevan paljon enemmän kuin uutisoidaan, ei haluta levittää hysteriaa.
Pesen käteni ulkoa tultua mutta tuo koululainen varmaan tuonee meille sen sian.
Tosin luulen meillä olleen keväällä jo ennen puhetta taudista. Viikon kestävä 40-kympin kuume, sikamaista köhimistä, voimattomana sänkyssä kuopus. Itse jouduin turvautumaan lääkäriin kun kuume nousi uudelleen, keuhkot täysin tukossa räkää. Kolme viikkoa täytyi nukkua vatsallaan ettei rohissut. Antibiootti-ja kortisonikuurin sain.
Kova oli tauti.
 
riskiryhmäläinen
Luuletteko vain oikeasti ettei se Suomeen tule? On se jo täällä ja syksyllä pahenee. Noinhan sitä Suomessa kaikki ajatellaan ettei meitä mikään koske, lintukoto.
Tietenkin myöhemmin kaikki kun pieni kansa mutta matkustelevat ovat kerrenneet tartuttaa porukoita paljon ennen oireita ja koulujen alettua räjähtää.
 
äiti
Mä kans luulen että meillä se jo helmi-maaliskuun vaiheessa oli.
miksei olisi ollut?
oltiin hirveen kipeitä koko perhe kuuden viikon ajan. influenssaa ja jälkitautina postiontelotulehdusta, korvatulehdusta, keuhkokuumetta, silmätulehdusta, angiinaa...
ja 11 antibioottikuuria meni viisi henkisellä perheellä.
 
Keittiönoita
En etsi possutaudista tietoa. Katson kerran päivässä uutiset. Jos niissä ei mitään erityisisä ohjeita anneta, niin en sen enempää vaivaa päätäni asialla. Tauti tulee, jos on tullakseen.

Ainoa, mikä vähän huolestuttaa, on se, että mistä tarkalleen ottaen tiedän, että mulla on sikainfluenssa. Olen sairastanut tänä vuonna kaksi keuhkokumetta, joista toisen tietämättäni. Keväällä kävin jalkani takia lääkärissä ja kuis ollakaan, mulla oli nilkka murtunut. Oli ollut jo useamman viikon. Mutta röntgenkuvien mukaan mulla on ollut samassa jalassa nilkkamurtuma myös parisen vuotta sitten. Jaa...en mä vaan huomannut :/
 
aika vähän seurailen uutisointia, se tulee meidän perheeseen jos on tullakseen, ei sille sitten mitään voi. Mieskin nauroi, että hän sen ensimmäisenä varmasti saa kun on meidän perheen pöpömagneetti, saa aina kaikki taudit mitä vain jossain on menossa :)

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja riskiryhmäläinen:
Luuletteko vain oikeasti ettei se Suomeen tule? On se jo täällä ja syksyllä pahenee. Noinhan sitä Suomessa kaikki ajatellaan ettei meitä mikään koske, lintukoto.
Tietenkin myöhemmin kaikki kun pieni kansa mutta matkustelevat ovat kerrenneet tartuttaa porukoita paljon ennen oireita ja koulujen alettua räjähtää.
No sehän ON jo täällä. On ihmisiä, jotka eivät uskalla matkustaa sikainfluenssapelon takia Suomeen.

 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja riskiryhmäläinen:
Luuletteko vain oikeasti ettei se Suomeen tule? On se jo täällä ja syksyllä pahenee. Noinhan sitä Suomessa kaikki ajatellaan ettei meitä mikään koske, lintukoto.
Tietenkin myöhemmin kaikki kun pieni kansa mutta matkustelevat ovat kerrenneet tartuttaa porukoita paljon ennen oireita ja koulujen alettua räjähtää.
No eikö se jo ole täällä. Mut mä en usko mihinkään epidemiaan.
Ja vaikka meilläkin on riskiryhmäläisiä perheessä niin en aijo ottaa yhtään ylimääräistä rokotetta.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
Alkuperäinen kirjoittaja riskiryhmäläinen:
Luuletteko vain oikeasti ettei se Suomeen tule? On se jo täällä ja syksyllä pahenee. Noinhan sitä Suomessa kaikki ajatellaan ettei meitä mikään koske, lintukoto.
Tietenkin myöhemmin kaikki kun pieni kansa mutta matkustelevat ovat kerrenneet tartuttaa porukoita paljon ennen oireita ja koulujen alettua räjähtää.
No eikö se jo ole täällä. Mut mä en usko mihinkään epidemiaan.
Ja vaikka meilläkin on riskiryhmäläisiä perheessä niin en aijo ottaa yhtään ylimääräistä rokotetta.
mikä on riskiryhmä???????+
 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
Alkuperäinen kirjoittaja riskiryhmäläinen:
Luuletteko vain oikeasti ettei se Suomeen tule? On se jo täällä ja syksyllä pahenee. Noinhan sitä Suomessa kaikki ajatellaan ettei meitä mikään koske, lintukoto.
Tietenkin myöhemmin kaikki kun pieni kansa mutta matkustelevat ovat kerrenneet tartuttaa porukoita paljon ennen oireita ja koulujen alettua räjähtää.
No eikö se jo ole täällä. Mut mä en usko mihinkään epidemiaan.
Ja vaikka meilläkin on riskiryhmäläisiä perheessä niin en aijo ottaa yhtään ylimääräistä rokotetta.
mikä on riskiryhmä???????+
Tiettyä sairautta sairastavat ihmiset luetaan riskiryhmään. mm. diapetes,astma...jotka saa kaikki rokotteet silloinku ''riskiryhmä'' rokotetaan. Esim influessa. (ilmaiseksi)
 
Mekin ollaan koko perhe sairasteltu toukokuun lopusta asti, mut ei mulla kyllä ole käynyt mielessäkään et tää sikainfluensaa olis :eek: Ennen sitä olin kyllä tekemisissä juuri nykistä tulleiden kanssa. Voiko joku tartuttaa taudin eteenpäin vaikka ei siihen itse sairastuisikaan?

Ja kiva kuulla etä löytyy muitakin, jotka eivät jaksa panikoida.
 
riskiryhmäläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En etsi possutaudista tietoa. Katson kerran päivässä uutiset. Jos niissä ei mitään erityisisä ohjeita anneta, niin en sen enempää vaivaa päätäni asialla. Tauti tulee, jos on tullakseen.

Ainoa, mikä vähän huolestuttaa, on se, että mistä tarkalleen ottaen tiedän, että mulla on sikainfluenssa. Olen sairastanut tänä vuonna kaksi keuhkokumetta, joista toisen tietämättäni. Keväällä kävin jalkani takia lääkärissä ja kuis ollakaan, mulla oli nilkka murtunut. Oli ollut jo useamman viikon. Mutta röntgenkuvien mukaan mulla on ollut samassa jalassa nilkkamurtuma myös parisen vuotta sitten. Jaa...en mä vaan huomannut :/
Tuopa se onkin pahinta kun ei tiedä onko flunssaa vai sikaa eikä kaikkia enää tutkitakaan. Varmaan yksityislääkärillä loput.
Meillä ehkä oli jo keväällä, joku tartuttanut, oireet ainakin sopii. Ei ehkä enää tulee tai sitten tulee.
Eipä sitä paljoa voi ennalta suojautua kuin välttää ihmisryhmiä mutta sekin vaikeaa ja syksyllä koulujen alettua uskon tilanteen olevan paha, ilman hysteriaa.
 
riskiryhmäläinen
Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
Alkuperäinen kirjoittaja riskiryhmäläinen:
Luuletteko vain oikeasti ettei se Suomeen tule? On se jo täällä ja syksyllä pahenee. Noinhan sitä Suomessa kaikki ajatellaan ettei meitä mikään koske, lintukoto.
Tietenkin myöhemmin kaikki kun pieni kansa mutta matkustelevat ovat kerrenneet tartuttaa porukoita paljon ennen oireita ja koulujen alettua räjähtää.
No eikö se jo ole täällä. Mut mä en usko mihinkään epidemiaan.
Ja vaikka meilläkin on riskiryhmäläisiä perheessä niin en aijo ottaa yhtään ylimääräistä rokotetta.
Aikamoista pelaamista ellet aio rokotetta ottaa. Me kyllä otetaan ja suosittelen aikuisille lapsilleni ja perheilleen ja tutuille.
 
riskiryhmäläinen
Tää on kyllä simien ummistamista ja muuta huuhaata kun ei uskota sen koskevan meitäkin viimeistään syksyllä ja jotkut eivät edes rokotetta ota. Aina ei kannata olla sinisilmäinen. Tämä on pahenmpi kuin lintulunssa. Minäkään en sitä saanut enkä eboa.
 

Yhteistyössä