Mä en kestä, meidän pitäis ens kuussa muuttaa ja nyt kuulin että siellä uudessa paikassa on paljon käärmeitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Mä en tiedä pystynkö mä muuttamaan sinne. Pelkään hysteerisesti jo kastematojakin ja ajatuskin kyykäärmeestä saa mut voimaan pahoin.

Mä niin olin jo ajatellut miten oon lasten kanssa hiekkalaatikolla ja miten takapihalla grillataan :(
Mut enhän mä voi koko kesänä mennä ulos...
Voi itku!

(Eikä tää oo provo tai liioittelua, mä pelkään niitä ihan kamalasti, pelkään jo sitä että näen käärmeen. Voin kertoa että yksi kesä EHKÄ näin käärmeen meidän silloisen talon pihalla eikä sit lasten kanssa oltu 2 viikkoon pihalla, mitä nyt juoksin saappaat jalassa ja lapsi kerrallaan sylissä autoon)

Olikin taas liian hyvää ollakseen totta toi asunto :'( :'( :'( :'( :'(

Jos sinulla on noin suuri käärmekammo, niin suosittelisin "siedätyshoitoa". Onko sinun tutuillasi tai tutun tutuilla käärmeitä? Käärmeet ovat mukavia otuksia, joita pelkäät ihan turhaan :) Itse olen siedättänyt omilla käärmeilläni kauhean käärmekammoisia tuttaviani. Enää he eivät sentään näe painajaisia käärmeistä ja uskaltavat jopa pitää käärmeitä käsissä.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Muurahaisethan syö käärmeet ja pitää ne loitolla. Hmm, oikeesti, voikohan muurahaispesiä siirtää? :D

Ei kuulemma toimi.

Mä ihan tosissani suunnittelin aikoinani tekeväni meidän puolen hehtaarin tontille pleksistä käärmeaidan... Tohon rivarin takapihalle se vois onnistuakin? Voi apua... Mua oksettaa ja vapisuttaa kun mä ajattelenkin että sellainen ois mun ihanan uuden tulevan kodin terassilla :'( :x

Ehkä sun kannattaisi hakea ammattiapua tuohon pelkoosi, jos haittaa noin paljon normaalielämää.

Eikä ne käärmeet suinkaan kimppuun hyökkää noin vaan, mä olen elämäni aikana nähnyt vain kolme kyykäärmettä (vaikka täällä niitä kuulemma on ) eikä ykskään käynyt kiinni, vaan lähti karkuun.

jos käärmeitä näkyy niin käske miehes tappaa se ja laittaa roikkuun puunoksalle ja sytyttää palamaan. näin vanhan kansan mukaan muut käärmeet sitten pysyykin poissa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Muurahaisethan syö käärmeet ja pitää ne loitolla. Hmm, oikeesti, voikohan muurahaispesiä siirtää? :D

Ei kuulemma toimi.

Mä ihan tosissani suunnittelin aikoinani tekeväni meidän puolen hehtaarin tontille pleksistä käärmeaidan... Tohon rivarin takapihalle se vois onnistuakin? Voi apua... Mua oksettaa ja vapisuttaa kun mä ajattelenkin että sellainen ois mun ihanan uuden tulevan kodin terassilla :'( :x

Millanen piha se on? Voisko aatella aitaavansa sen olopihan tiheällä verkkoaidalla maahan asti?

Vois helpottaa mieltä :)

Ei kuulemma toimi.

Millanen piha se on? Voisko aatella aitaavansa sen olopihan tiheällä verkkoaidalla maahan asti?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Jos sinulla on noin suuri käärmekammo, niin suosittelisin "siedätyshoitoa". Onko sinun tutuillasi tai tutun tutuilla käärmeitä? Käärmeet ovat mukavia otuksia, joita pelkäät ihan turhaan :) Itse olen siedättänyt omilla käärmeilläni kauhean käärmekammoisia tuttaviani. Enää he eivät sentään näe painajaisia käärmeistä ja uskaltavat jopa pitää käärmeitä käsissä.

Mä olen kaksi kertaa ollut kylässä tutun luona jolla on sellainen pieni lemmikkikäärme, kerran olen uskaltautunut sormenpäällä käärmettä koskemaan ja se oli ihan hirveetä, en ikinä uskaltais ottaa käteen tms, enkä uskaltais nukkua asunnossa jossa on käärme (vaikkakin terraariossa).

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
jos käärmeitä näkyy niin käske miehes tappaa se ja laittaa roikkuun puunoksalle ja sytyttää palamaan. näin vanhan kansan mukaan muut käärmeet sitten pysyykin poissa ;)

Meidän pappa tappoi kyyn ja laittoi pihalle kepin nokkaan muutamaksi päiväksi. Kuulemma muut kyyt ei tule sitten enää.

Alkuperäinen kirjoittaja ole hyvä:

Ei kuulemma toimi.

Kannatan lämpimästi! Ja ruoho pidettävä matalana et näkee heti jos luikertelija tulee. :attn:

kyy ei pure,jos sen antaa olla rauhassa eikä se tule uhatuksi. sen myrkyn tuotto on sen verran kivuliasta käärmeelle että se ei sitä käytä kuin sillon ku joku on uhkana.

Pidettä pihan nurmikon tosi lyhyenä,kyyt ei viihy paikassa missä on lyhyt nurmikko. oon joskus kuullu vanhan kansan vinkin että vanhan poltetun nahkakengän tuhkat kannattaa sirotella tontin rajoille,käärmeet ei siedä sitä hajua ja ei tule lähellekkään.

siedätys hoito on hyvä. entisenä käärme kammoisena pitelin siskon käärmettä tovin ja sinne jäi kammot,nykysin asutaan alueella jossa kuulema kyitä on,itse en ole näitä kuitenkaan vielä tavannu..

käärmeet ei käy kimppuun, jos niitä ei uhata.. :) mut uskon kyl et jos on lapsia, ni se on tosi hankalaa ku eihän ne muksut aina tajua et mikä on vaarallista. kannattaa aidata se alue tosi tiheellä verkolla. ette te sinne kuole !

aihekuva.asp

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
kyy ei pure,jos sen antaa olla rauhassa eikä se tule uhatuksi. sen myrkyn tuotto on sen verran kivuliasta käärmeelle että se ei sitä käytä kuin sillon ku joku on uhkana.

Pidettä pihan nurmikon tosi lyhyenä,kyyt ei viihy paikassa missä on lyhyt nurmikko. oon joskus kuullu vanhan kansan vinkin että vanhan poltetun nahkakengän tuhkat kannattaa sirotella tontin rajoille,käärmeet ei siedä sitä hajua ja ei tule lähellekkään.

siedätys hoito on hyvä. entisenä käärme kammoisena pitelin siskon käärmettä tovin ja sinne jäi kammot,nykysin asutaan alueella jossa kuulema kyitä on,itse en ole näitä kuitenkaan vielä tavannu..

Mä en usko että mun kohdalla siedätyshoito auttaisi, kuolisin paniikkiin :D :ashamed: Mä kun tosiaan pelkään kastematojakin. Ja jos muksuille tulis kihomatoja niin se ois maailmanloppu :x :x :x

Tottakai ne muurhaiset auttaa! Ettekö oo hölömöt kuulleet, että muurahaispesiä siirretään sinne, missä on liikaa käärmeitä. Muurahaiset pitää käärmeet loitolla. Sillä teidän ongelma ratkeaa. Nyt vaan metsästä isoja muurahaispesiä sinne teidän tontin laidoille!

Käärmeet eivät kestä töminää.

Paljon pihallaoleilua ja kengillä tömistelyä, normaalia elämää.

Sitä ihmettelen, että jos kaikki elukat kammoksuttaa, niin miksi pitää tunkea asumaan omakotitaloon.
Eikö kerrostalo olisi silloin oikea paikka ja pelkäävälle ihmiselle henkisestikin parempi vaihtoehto

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:
Käärmeet eivät kestä töminää.

Paljon pihallaoleilua ja kengillä tömistelyä, normaalia elämää.

Sitä ihmettelen, että jos kaikki elukat kammoksuttaa, niin miksi pitää tunkea asumaan omakotitaloon.
Eikö kerrostalo olisi silloin oikea paikka ja pelkäävälle ihmiselle henkisestikin parempi vaihtoehto

A) Ei ole omakotitalo, rivari
B ) Vain kaikenmoiset luikerot kammoksuttaa
c) Kerrostaloista ei ole toistaiseksi löytynyt tarpeeksi isoa tai muuten sopivaa asuntoa

Tuli just mieleen kun lapsena (siis joskus 4-5v) jos halusin tehdä jotain tosi rajua ja pelottavaa niin kävin kurkkaamassa Kodin suurestä eläinkirjasta käärmeen kuvaa :laugh:

Yhteistyössä