Mä en jaksa ihmisten moukkamaisuutta :( Meidän tytön nimi on kuulemma liian outo.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
[QUOTE="minä";25973344]Tämän päivän erikoisuuden tavoittelussa se "Maija" olisi kyllä ollut erikoisempi valinta.[/QUOTE]

Mä oikein hämmästyin kuinka vähän meidän pojalla on samaa ikäluokkaa olevia kaimoja, vaikka nimi on hyvin yleinen. Täällä meidän kunnassakaan ei asu kuulemma ketään muuta neuvolaikäistä lasta jonka nimi on Jaakko, eikä helsingissäkään ollut meidän neuvolapiirissä muita Jaakkoja. :D

Valitsimme miehen kanssa pojalle tavallisen suomalaisen nimen, koska meitä ei kiinnosta hienostella kummallisilla nimillä tai vääntää jostain tavallisesta nimestä uniikkia muunnosta. Taitaa kuitenkin käydä niin, että kun tuo poika joskus aloittaa koulun, hänellä on erikoinen nimi muihin verrattuna. :D
 
"Minä vain"
On kyllä rumaa mennä arvostelemaan toisen rakkaudella antamaa nimeä, ja jos vielä pitää mennä möläyttämään niin että lapsi on kuulolla niin eivät siinä kyllä ajattele oma klyyvaria pidemmälle. En itse ole väen vängällä väännettyjen nimimuunnoksien kannalla, mutta mielestäni Alinea ei ole Alinan tai Elinan muunnos, vaan nimi itsessään, joka vielä toimii monella eri kielellä. : ) Noinhan nuo uudet nimet syntyvät!
 
"qwer"
[QUOTE="qwer";25973502]Vaikka kuinka pidän joidenkin ihmisten (nimi-)valintoja outoina, niin silti olisi moukkamaista ja typerää mennä ääneen niitä kommentoimaan ja arvostelemaan.[/QUOTE]

Niin ja ap:lle korjaan, että en tarkoittanut sinun valintaasi. Alinea on kaunis nimi! :)
 
Mikä näitä toisten ihmisten nimivalintoja arvostelevia oikein vaivaa? Se, ettei ymmärrä toisen nimivalintaa, ei tarkoita etteikö sitä silti voisi kunnioittaa ja hyväksyä. En minäkään ymmärrä, miksi joku haluaisi antaa lapselleen vaikka nimen Eino, mutta ei silti tulisi mieleenkään mennä arvostelemaan toisen lapselleen rakkaudella valitsemaa nimeä.
 
"Nean äippä"
Minun mielestäni nimi on erittäin kaunis ja sain mielikuvan erittäin kauniista pienestä tyttösestä :)
En ymmärrä minäkään, niinkuin moni edeltäjäkään, mikä vaivaa heitä jotka tulevat arvostelemaan nimen kantajaa tai nimen antaneita vanhempia, olkoon nimi sitten mikä tahansa.
Meiän pirpanalla on melko tavallinen nimi, Nea...mutta sitä kummastusten määrää "miksi se ei ole Neea, sopisi suuhun paremmin ja ois helpompi sanoa, miten toi nyt sitten sanotaan?" ja arvostelut nimen ruotsalaisuuden kuulostamisesta toisen nimen vuoksi, vaikka sekin on ihan tavallinen suomalainen nimi ilman mitään väännöksiä :)
 
"Eee"
Alineasta tulee mieleen niinkuin Ylinean vastakohta. Siis tavallisen muotinimen, Nean jonkinlainen alaversio. Mutta alaversio on huomattavasti nöyremmän ja vaatimattomamman kuuloinen kuin tuo yläversio. Eli hyvä kun valitsitte sen. Yläversio olisi paitsi outo, myös ehkä ylimieliseltä kalskahtava. Etenkin siis kaikkien Neojen mielestä.
 
"vieras"
Voi miten kaunis nimi! En ole koskaan kuullut ennen. Helisee ihanasti lausuttaessa. Älä välitä, lapsi tekee nimen eikä nimi lasta.

Tunnen yhden Noonan, joka on aivan ihana ihminen. Kun näin ensin nimen paperilla, ajattelin että voi miten kummallinen nimi, etenkin nuorelle ihmiselle! Mutta nyt nimestä tulee vain hyvää mieleen.
 
mattea-pekkea jukkea-anttei
[QUOTE="vieras";25973277]Ennenkin joskus kuullut ja nyt tänään kehdattiin vielä sanoa, että "oisitte antanut ihan Alina...". Tytön nimi on siis Alinea.
Nykyään on ympäristössä kaikenlaisia Mahmudeja, Raimondeja, Vanessoja, Taikoja, Sateita niin miksi muka Alinea olisi jotenkin äärettömän vaikea ja outo!!??

Annettiin meidän mielestä niin kaunis ja harvinainen nimi tytölle, mutta kuitenkin suuhun sopiva ja nyt hitto että ihmiset on vaikeita!! Ei muuten, mutta kun tyttö jo sen ikäinen että itsekin ymmärtää kun nimeään hämmästellään :( Olis varmaan pitänyt pistää Maija.[/QUOTE]

Yhtä älykäs nimiväännös kuin
Juha Valjakkala -> Nikita Fouganthine.

Onhan se hienoa, kun nimi KUULOSTAA ULKOLAISELLE, KANSAINVÄLISTÄ, right?
esim Muhammed Somali Pakolainen... todella kansainvälinen meinin ki, kun on somaleita kylillä. ..?
Samaa tasoa.
 
siripiri
Mun yhen tutun alle 1v tytön nimi on Minea Lumi Adelia. Ja ihan suomalainen perhe. Kaunis nimi kyllä, mutta.....hieman erikoinen.

Jokainen saa laittaa lapselleen tasan sellaisen nimen kuin itse haluaa. Jokaisessa asiassa on tilaa mielipide-eroille, lastenkasvatustavoista alkaen. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

Mä en ite ois antanu omalle tytölle noin erikoista nimeä, mutta heille se suotakoon.;)
 
9-vuotta sitten tyttöni nimi oli outo. Nyt ihan yleinen ja pääsi kalenteriinkin pari vuotta sitten. Kyllä suku ihmetteli ja päivitteli kunnes tottuvat. Lapsi on Mila. Tosi pitkään moni luuli että lapseni nimi on Mira ja lapsella on R-vika tai että nimi on Milla ja minä sanon sen väärin,,
 

Yhteistyössä