Mä en jaksa enää..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Elän avioliitossa josta en saa enää mitään. yhteiset lapset ja talolaina ja mun puolelta rakkaus on vaan loppu. mä näyttelen et kaikki on ok vaikka oon ihan rikki sisältä. yöt menee valvoen, kuunnelen toisen tuhinaa vierellä ja miettien mitä helvettiä mä teen. tiedän et mun lapset tarvii mua ja mies ei selviis erosta koskaan ja en haluais satuttaa. miks musta tuntuu tältä?! miks rakkaus ei vois vain tulla takas!! en halua kestää tätä!!
 
vierailija
En tiedä mitä olet jo yrittänyt. Ajattele miehesi hyviä puolia ja miksi aikoinasi rakastuit häneen. Onko teillä vielä yhteistä aikaa? Yhteinen aika on tärkeää, aivan arkisessakin elämässä. Ota tarvittaessa parisuhde neuvojaan yhteyttä.
 
vierailija
Ei rakkaus takaisin tule, mutta ei rakkautta välttämättä tarvita. Karua mutta totta. Jos muut asiat painavat vaakakupissa niin paljon, että suhteessa kannattaa pysyä, siitä voi tehdä järkiperäisen päätöksen. Elää elämää ja kasvattaa lapsia kämppäkaverin kanssa. Välillä on hyvä harrastaa seksiäkin ja senkin voi perustella järkisyin. Tai mikäli se ei yksinkertaisesti onnistu, niin sitten pitää vain kerätä rohkeus ja sopia avoimesta parisuhteesta, jossa molemmilla on lupa hankkia romantiikkaa ja seksiä kodin ulkopuolelta.
 
vierailija
Ei rakkaus takaisin tule, mutta ei rakkautta välttämättä tarvita. Karua mutta totta. Jos muut asiat painavat vaakakupissa niin paljon, että suhteessa kannattaa pysyä, siitä voi tehdä järkiperäisen päätöksen. Elää elämää ja kasvattaa lapsia kämppäkaverin kanssa. Välillä on hyvä harrastaa seksiäkin ja senkin voi perustella järkisyin. Tai mikäli se ei yksinkertaisesti onnistu, niin sitten pitää vain kerätä rohkeus ja sopia avoimesta parisuhteesta, jossa molemmilla on lupa hankkia romantiikkaa ja seksiä kodin ulkopuolelta.
olen jo elänyt tässä olossani monta vuotta ja oottanut et rakkaus palais ja toisaalta just yrittäny järkeillä et hyvä mun on näinkin mut päivä päivältä tää tuntuu vaan ahdistavammalta. mikään avoin suhde ei tulis kysymykseenkään! mä oon niin rikki ja sisältä palasina.tän kulissin ylläpito alkaa käydä pikkuhiljaa ylivoimaiseksi enkä silti pysty muuhunkaan.
 
rakkaus, ei se ikäänsä roihua kuumana ja kiihkeänä. se hiipuu pysyväksi taustalla palavaksi nuotioksi. arjen keskellä. mutta rakkautta pitää myös vaalia. jos eletään vainsiellä lasten asioissa ja arjessa, rakkaus sammuu kokonaa. kannattaa järjestää sitä yhteistä aikaa. lapset hoitoon ja miehen kans vaikka kylpylään tai mitä nyt haluatte esim. yhteinen harrastus esim.
 
vierailija
olen jo elänyt tässä olossani monta vuotta ja oottanut et rakkaus palais ja toisaalta just yrittäny järkeillä et hyvä mun on näinkin mut päivä päivältä tää tuntuu vaan ahdistavammalta. mikään avoin suhde ei tulis kysymykseenkään! mä oon niin rikki ja sisältä palasina.tän kulissin ylläpito alkaa käydä pikkuhiljaa ylivoimaiseksi enkä silti pysty muuhunkaan.
Olet odottanut että rakkaus tulee takaisin? Mitä olet tehnyt itse asian eteen muuta kun odottanut? Parisuhde vaatii töitä, kosketuksia, läheisyyttä, toisen huomiointia ja vähemmän itsekeskeisyyttä.
Minkähän ikäinen olet eli onki sinulla nyt ns 40 kriisi?
 
vierailija
olen jo elänyt tässä olossani monta vuotta ja oottanut et rakkaus palais ja toisaalta just yrittäny järkeillä et hyvä mun on näinkin mut päivä päivältä tää tuntuu vaan ahdistavammalta. mikään avoin suhde ei tulis kysymykseenkään! mä oon niin rikki ja sisältä palasina.tän kulissin ylläpito alkaa käydä pikkuhiljaa ylivoimaiseksi enkä silti pysty muuhunkaan.
No jos jo vuosia mennyt, niin eikö kohta ala loppusuora häämöttää? Lapset kasvavat aikuisiksi ja asuntolaina alkaa olla maksettu. Kun kuopus lähtee kotoa tai alkaa olla muuten tarpeeksi itsenäinen, tulee vanhempienkin elämässä luonnollinen siirtymävaihe. Siinä kohtaa viimeistään voi alkaa uuden elämän.
 
Miksihän ajatellaan, että mies ei selviäisi erosta?

Tosin niin mäkin ajattelin. Mutta selvisi se. Elää omanlaistaan elämää ja on sillä ollut nainen jos toinenkin.

Ja jos meitä nyt katsoo, niin ei kukaan keksi, miksi yhteen päädyttiin. Elämämme ovat lähes täysin erilaiset.


Kannattaako itseään kiduttaa ja pysyä häkissä minkä on itse päässään rakentanut?
 
vierailija
Rakkaus....onko sitä koskaan edes ollutkaan.

Ihmisten välinen rakkaus on oman edun tavoittelua.
Joka perustuu seksuaaliseen, taloudelliseen tai psykologiseen hyväksikäyttöön, itsekkyteen ja itserakkauteen.

Sitä on ns rakkaus.

Mutta se ei ole oikeaa eikä aitoa rakkautta.

Aito, oikea rakkaus viriää itsetuntemuksen myötä.

Kun 'minää' ei ole, silloin rakkaus on.

Kun pyyde lakkaa, silloin on rakkautta, joka ei ole itserakkautta.
 
Rakkaus....onko sitä koskaan edes ollutkaan.

Ihmisten välinen rakkaus on oman edun tavoittelua.
Joka perustuu seksuaaliseen, taloudelliseen tai psykologiseen hyväksikäyttöön, itsekkyteen ja itserakkauteen.

Sitä on ns rakkaus.

Mutta se ei ole oikeaa eikä aitoa rakkautta.

Aito, oikea rakkaus viriää itsetuntemuksen myötä.

Kun 'minää' ei ole, silloin rakkaus on.

Kun pyyde lakkaa, silloin on rakkautta, joka ei ole itserakkautta.

Miksi rakkaus olisi oman edun tavoittelua?
 

Yhteistyössä