Mä en jaksa enää rakentaa!

• Viestiketjun aloittaja Tipu Topakka
  • Ensimmäinen viesti
Tipu Topakka
Koko päivä oltu taas raksalla ja mulla loppuu ihan just voimat! Joka lihasta pakottaa ja tympii koko helevetin rakentaminen! Ja ei olla edes loppusuoralla vielä |O
Teen kyllä kolme ristin merkkiä, kun tämä urakka on ohi! Mieskin kävi vaan kotona syömässä ja painui takasin raksalle ja sieltä suoraan yövuoroon. Raukka :/

liira
Rankkaa on, tiedän... Tän talon jälkeen en IKINÄ rakenna enää edes ulkohuussia (ollaan asuttu tässä yli 3 vuotta, ja elävästi nuo ajat muistan)

ja, ikävä kyllä, olen tullut tässä asuessa siihen tulokseen, etten todellakaan ole omakotitaloihminen :(

hmm
Nooh, mitä enemmän siellä viettää aikaansa ja tekee, sitä nopeammin urakka on ohitse. Siiten on helppo huoahtaa, kun tönö on valmis (jalkalistat toki jäävät puuttumaan ja piha rumaksi rempalleen)...

hmm
Se ottaa oman aikansa ja voimansa! Tiedän vaikken itse ole, vielä, rakentanut omaa mutta vanhempien uurastusta seurannut noin 20 vuotta sitten!

Voimia teille! Jos mahdollista, kannattaa pyytää apuja! Jos esim. lähipiirissä on joku joka osaa ja johon luotatte, että tekee kunnolla, tulis auttamaan!

Miehellä on haave oman rakentamisesta, pian sen haluaisi rakentaa. On kirvesmies ammatiltaan joten hän siunaa sitä, että osaa tehdä puutyöt itse!

Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Nooh, mitä enemmän siellä viettää aikaansa ja tekee, sitä nopeammin urakka on ohitse. Siiten on helppo huoahtaa, kun tönö on valmis (jalkalistat toki jäävät puuttumaan ja piha rumaksi rempalleen)...

:D .. Joo niin me ollaan ajateltu, että nyt raadetaan apinan raivolla, että saadaan äkkiä "muutto valmiiksi"..

ov
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jos parisuhde kestää rakennusrumban, kestää se mitä tahansa.
Tai lähinnä niin, että jos se kestää sen rakennusprojektin jälkeisen vuoden, niin sitten se kestää mitä vaan. Suurin osa pareista eroaa kun raksa on valmis tai ainakin on muutettu sisään. Yhtäkkiä ei olekaan enää mitään yhteistä eikä mitään puhuttavaa kun talo on valmis.

Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jos parisuhde kestää rakennusrumban, kestää se mitä tahansa.
Kestää :D Meillä kun ei pahemmin ole yhteistä aikaa, niin nautitaan, kun saadaan olla ilman lapsia edes siellä raksalla. Se tästä vielä puuttuisi, että alettais toisillemme äyskimään ja nahistelemaan, kun tökkii rakentaminen.. On menty jo niin monta "myrskyä" läpi, että yksi talon rakentaminen on kärpäsen pieru moneen vaikeuteen verrattuna :LOL:

Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja AinoEinari:
Sitkeesti vaan eteenpäin, kattelet sisustuslehtiä ja -ohjelmia niin saat uutta potkua. Saakos udella millä mallilla rakentaminen on menossa??
Ollaan saatu katto lämpöeristettyä ja siihen ne kipsilevyt kiinni ja kolmannen kerroksen lattia rakennettua (eka ja toka kerroskessa betonilattia ja ylhäällä puu). Huomenna alotetaan laittaa sisärappausta.. (tai luojan kiitos ammattimies tulee tekemään sen, niin saa vähän huokasta)
Edessä vessojen laitot, kaakelityöt (sis.koko alakerran lattia) tietty kaikki pinnat, lattialämmityksen asentaminen.. lista jatkuu loputtomiin!

Me rakensimme ok-talon ja kesämökin, tai oikeastaan rakennutimme. Meistä ei olisi ollut viettämään öitä raksalla töiden jälkeen ja toisaalta kun emme ole ammattilaisia, olisi tulos voinut olla aika surkea...

Kyllä rakentaminen aina vaatii pitkää pinnaa, mutta on se minusta kyllä silti aivan ihanaa. Oikein harmittaa, kun ei ole mitään rakennusprojektia enää tiedossa... =)

Hmm, paljon on vielä tekemistä :hug: Mulla tuli jossain vaiheessa rakentamista niin seinä vastaan, että meni jonkin aikaa (pari viikkoa) etten edes suostunut käymään kyseisellä tontilla. Onneksi mies jaksoi puurtaa. Yritä ajatella vain pieniä kokonaisuuksia kerrallaan, jos miettii koko urakkaa niin rupeaahan se ahdistaan ja väsyttään jne. Paljon voimia ja jaksuja sinne. :hug:

Yhteistyössä