Mä en ikinä mene kuntosalille tai jumppaan

Ymmärrän vallan mainiosti, miksi lihavat, huonokuntoiset, aloittelijat tms. eivät halua käydä kuntosalilla tai jumpassa.

Kävin tänään elämäni ensimmäisellä BodyStep-tunnilla. Kävelin sisälle saliin ja palloilin siinä hetken, ohjaajaa ei näkynyt. Bongasin tyhjän steppilaudan, kävelin sen luokse ja jatkoin palloilemista. Lopulta istuin laudalle.
Harppu salin takanurkasta: "Et viittis ottaa sitä mun lautaa!!!"
Minä: "Ai anteeks, emmä tienny."
Harppu: "Täällä on tapana, että jokainen hakee ITSE itselleen laudan."
Minä *etsin katseellani vapaita lautoja*: "Aha."

Äänensävy tällä vanhemmalla rouvashenkilöllä ei ollut mitenkään erityisen ystävällinen. Laudat näytti toinen täti, joka myös ystävällisesti myöhemmin tunnilla näytti, mistä voin hakea maton.

(Mä en muutenkaan tykkää uusista tilanteista, joissa joudun tekemään julkisesti itsestäni pellen. Olin ollut nykyisessä työpaikassani vuoden, ennen kuin kävin ensimmäistä kertaa syömässä ruokalassa. Silloinkin kävelin mieheni perässä ja otin hänestä mallia. Tämä jumppaan meneminen oli mulle iso juttu, vaikka hoikka olen ja hyvässä kunnossa.)

Mutta joo, olin siis suunnitellut, että isäkuukauden jälkeen alan käydä säännöllisesti salilla ja jumpassa. Nyt en kuitenkaan ole niinkään varma, haluanko maksaa siitä, että joku harppu aukoo mulle päätään ja nauraa mulle. BodyStep-tunnilla saatan ehkä joskus käydä, siellä olen (kantapään kautta) oppinut käyttäytymään oikein.


:| :/ :(
 
Ehkä sen harpun ihan normaali puhetyyli on epäystävällisen kuuloinen. Tai sitten sä kuvittelit vaan kun muutenkin niin jännä tilanne. Rohkeesti vaan, vaikka tiedänkin että se on vaikeeta! Mä kans inhoon uusia tilanteita, mutta aikaa myöten oon saanu rohkeutta mennä niihin. Jos mokaan ja sählään, niin entäs sitten, ei ne ihmiset mua tunne eikä niitä tarvii joka päivä nähdä.
 
No salilla ollessa ei varmasti tarvitse mennä tietyn kaavan mukaan. Niitä miehiä ei paljon kiinnosta mitä muut tekee kunhan siis et riko mitään laitetta vaan noudatat ohjeita mitä laiteissa on. Veikkaisin että nuo akkojen jumpat on niitä pahimpia sosiaalisia tilanteita, joihin voi kammoineen joutua. :hug:
 
Kyl tommosia riittää! Älä anna pilata omaa iloas, vaan auo takaisin. Noi tommoset jumppaharput on usein just semmosia, että jos ne huomaa, ettei toinen paa takas (=koittaa käyttäytyä), niin ne veetuilee yhä enempi :( Joten pamauta takas vaan, ja jatka jumppaa!
 
tsemiä!
Älä anna harpulle sitä iloa, että lopettaisit kesken!

Tosi harvinaista on tuollainen tökeryys. Itse en ole koskaan törmännyt moiseen.

Rohkeasti vaan jatkamaan hyvää ja kivaa uutta harrastusta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tuumaisit takas että eka kertaa oot ni enpä tiedä, niin ja kysyäkkin voi jo etukäteen, että onko vaapaa lauta tai mistä niitä saa tms.....
En mä yhtään ajatellut, etteikö se olisi vapaa. Koko sali oli kansoitettu, ja laudat oli niin säntillisesti aseteltu tasaisin välimatkoin, että näytti ihan automaatiolta, että se hiton lauta on vapaa.
 
En ole mäkään koskaan törmänny tollasiin tökeröihin vaikka olenkin pari kertaa menny uudelle salille ja jumppaan ekaa kertaa. Kyllä on aina oltu asiallisia jos oon vaikka joltain kysyny jotain. Rohkeesti sinne vaan ja sanot takas jos se sulle meinaa viel jotain aukoo. :) Etenkin kuntosalien työtekijät on aina ollu tosi mukavia,kannustavia ja neuvovia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
En ole mäkään koskaan törmänny tollasiin tökeröihin vaikka olenkin pari kertaa menny uudelle salille ja jumppaan ekaa kertaa. Kyllä on aina oltu asiallisia jos oon vaikka joltain kysyny jotain. Rohkeesti sinne vaan ja sanot takas jos se sulle meinaa viel jotain aukoo. :) Etenkin kuntosalien työtekijät on aina ollu tosi mukavia,kannustavia ja neuvovia.
Joo näin toki oli tuollakin. Mutta ne haluaa mun rahat (omistavat paikan), tottakai ne on mukavia :kieh:

En osaa käyttää laitteita, en säätää spinning-pyörää, en tiedä, mitä välineitä pumppi-tunnilla tarvitaan... On tosi masentavaa ajatella, että mun pitäisi aina vaan uudestaan ja uudestaan tehdä itsestäni naurettava, ennen kuin osaan olla ja toimia oikein :/
 
Vieras
Rohkeesti vaan mukaan! Meillä ainakin vetäjä aina kysyy ennen tuntia, onko uusia paikalla. Ja neuvoo kyllä millaisia välineitä tarvitaan tai mitä pitää tehdä. Tai kysy vaan joltakulta muulta, kun tunnille menet. Ihmiset neuvoo yleensä mielellään.

Mä ihastuin bodypumppiin, se on niin tehokasta. Justiinsa tänään kävin taas tunnilla, voin suositella lämpimästi kaikille!
 

Yhteistyössä