mä antaisin lapseni pois...

• Viestiketjun aloittaja entiedämitäteen
  • Ensimmäinen viesti
entiedämitäteen
..jos vaan tietäisin että saisivat paremman äidin.

mä olen niin loppu. tänään olin vähällä lyödä vanhimpaa lastani joka kiukutteli. kaikki vaan on kasaantunut..meillä on vaikeaa muutenkin, suuria muutoksia elmässä, taloudellinen tilanne huono, velkoja, kaikkea mahdollista.

mä antasin mitä vaan että pääsisin takaisin aikaan jollon lapsia ei vielä ollut.

Eihän heitä tarvitse kokonaan pois antaa, sijaisperhe joksikin aikaa tai tukiperhe viikonlopuille voisi aluksi olla hyvä ratkaisu.
Jos et pysty kokoamaan itseäsi ja tarjoamaan tukitoimista huolimatta hyvää lapsuutta niin sitten ehkä lapsille parepi saada pysyvä koti.

Sääli myös sinulle ettet osaa nauttia lapsistasi (onko heitä monta?), menetät niin paljon. Toivottavasti saat apua ennen kuin koko lapsuus hujahtanut ohi.
Tsemppiä.

taidat olla todella väsyny :hug: yritä saada apua läheisiltä ja jos ei muuta ni neuvolan kautta ohjaavat apua,jonku kuka tulis auttamaan....ja joskus pelkkä puhuminenkin auttaa jollekkin. Voimia..ne on kuitenkin parasta jota voi saada,lapset siis :heart:

älä nyt lapsistasi luovu, ne sinulla on kuitenkin rakkaimmat.
Jos velat ahdistaa etkä mahda niiden päälle kaatumiselle mitään, niin anna olla, et niihin kuole, mutta lapsiasi älä sen takia menetä :hug:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja entiedämitäteen:
..jos vaan tietäisin että saisivat paremman äidin.

mä olen niin loppu. tänään olin vähällä lyödä vanhimpaa lastani joka kiukutteli. kaikki vaan on kasaantunut..meillä on vaikeaa muutenkin, suuria muutoksia elmässä, taloudellinen tilanne huono, velkoja, kaikkea mahdollista.

mä antasin mitä vaan että pääsisin takaisin aikaan jollon lapsia ei vielä ollut.

=) Anna lapset sijaisperheelle. Kyllä sua ymmärretään. Tämä siis jos ei muuta ole tehtävissä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hali:
Voimia kovasti. Pitäisköhän sun hakea apua, soita esim. neuvolaan. Neuvola osaa varmasti neuvoa eteenpäin, ja saa ainakin puhua. Kovasti voimia!!!
en mä pysty siihen, soittamaan kellekkään.
Soita jollekin kamullesi ja pyydä häntä hoitamaan asiat puolestasi.

kyllä kannattaa hakea apua niin alkaa näyttää kirkkaammalta.
neuvolassa on hyvä ottaa asia puheeksi... ja apua kannattaa pyytää...
on kurjaa kun muuta asiat menee solmuun ja sitten ei enää riitä pinna lapsillekkaan.. koita jaksaa :hug: :hug:

mä oon ihan kykenemätön mihinkään. haluaisin vaan alottaa ihan alusta ja miettiä toisen kerran mitä haluan.
Minkä ikäinen/ikäiset lapset sulla on? Eikö ole ketään joka vois hoitaa niitä että saat levättyy ym.?

kuntasi voi järjestää kotiinne hoitajan joka huolehtii lapsistasi että saisit levähtää tai vaikka lähteä jonnekkin kyläileen ja rentoitumaan. sen avun saa yleensä neuvolan kautta. älä häpeile ollenkaan pyytää apua. se ei nykyaikana ole ollenkaan harvinaista että äiti väsyy. voimia sinulle ja perheellesi! :hug:

sen verran vielä siitä avusta. se apu ei lopu yhteen päivään! muinun oma äiti on eräänlainen kotiapulainen perheissä jossa äiti on uupunut. yhdessä paikassa ollaan niin kauan että äiti tuntee pärjäävänsä ilman apua tai niin että käydään vain joka toinen päivä auttamassa.

vieras
Soita neuvolaan ja pyydä kodinhoitajaa tai perhetyöntekijää auttamaan lastenhoidossa, jos syy on väsymys, ja lapsia monta? Hän voisi ulkoiluttaa ja saisit rauhassa siivota/laittaa ruokaa/leipoa mitä vaan? Ja uskalla pyytää tekemään, muuten istuvat vaan sohvalla.

Nyt kun lapset on tullut tehtyä, niin ei auta kuin yrittää jaksaa. Tai jos tiedät lapsirakkaan pariskunnan, tai sukulaisen... ihan nuo ammattinsa puolesta lapsia hoitavat kun tekevät sitä rahasta, ja lapsilla aika huonot lähtökohdat niistä.

entiedämitäteen
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
mä oon ihan kykenemätön mihinkään. haluaisin vaan alottaa ihan alusta ja miettiä toisen kerran mitä haluan.
Minkä ikäinen/ikäiset lapset sulla on? Eikö ole ketään joka vois hoitaa niitä että saat levättyy ym.?
4 ja 1 vuotiaat. mun vanhemmat asuu lähellä ja ovat hoitaneetkin useasti lapsia, ne ei tiedä meidän tilanteesta mitään ja jos tietäsivät niin ne ei ymmärtäisi. tulivat tänäänkin sieltä hoidosta ja heti kun jäin lasten kanssa niin tuntui että en selviä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
4 ja 1 vuotiaat. mun vanhemmat asuu lähellä ja ovat hoitaneetkin useasti lapsia, ne ei tiedä meidän tilanteesta mitään ja jos tietäsivät niin ne ei ymmärtäisi. tulivat tänäänkin sieltä hoidosta ja heti kun jäin lasten kanssa niin tuntui että en selviä.
Mikä mättää? Onhan se rankkaa parin pienen kanssa, ja paljon työtä, mutta teillä taitaa olla joku muu syy nyt taustalla, kuin pelkkä lastenhoidon rankkuus, jos usein ovat jo nyt hoidossa.

Onko teidän parisuhteessa ongelmia? Vai oletteko ylivelkaantuneita? Kai nyt noin pienten kanssa vielä pärjää, ilman että heidät haluaa luovuttaa minnekään.

hei
itse olen ollut täysin vastaavassa tilanteessa. Hain ja sain apua. Sain levätä ja koota itseäni. Sain pitkäaikaista apua. Nyt olen taas normaali ja jaksan hyvin. Tuskin eläisin enää jos en olisi apua hakenut. Soitto neuvolaan. Ja rohkeasti pyydät apua. Sanot vaan ne maagiset sanat "me tarvitaan apua, mahdollisimman pian kotiimme."

Yhteistyössä