Määrittele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja taikka myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja taikka myyjä

Vieras
Kertokaapa te jotka olette myyneet tai ostaneet käytettyjä vaatteita miten te määrittelette siisti kuntoinen haalari..kyseessä on kuitenkin käytetty haalari jota tietenkin käytetään ulkona...täytyykö sen vastata uutta vai saako käytön jälkiä olla?

Itse ajattelen näin: Haalari on ehjä ei reikiä, hihansuut ehjät, polvissa ja pepussa voi olla kulumaa koska ei kukaan lapsi kokoajan ulkona seiso. Renksut olisi kiva jos olisi paikallaan, vetoketju toimii

Hintakin tietty määrittelee eihän 20-30 haalarilta voi vaatia samaa kuin 50-60 haalarilta..en silleen näistä tiedä kun en ole koskaan itse käytettyä ostanut mutta nyt harkitsen

[QUOTE="a.p";27998987]Itse en oikein edes uskalla myydä käytettyjä netissä kun oon lukenut juttuja joissa haukutaan ihan pystyyn kun haalari tai joku muu ei olekkaan kuin uusi mutta kun kyseessä on kuitenkin käytetty vaate. ja lapset ei tasan aina kulje jaloillaan[/QUOTE]

Eipä niin kuljekaan, mutta mikä estää kertomasta MINKÄLAINEN se haalari on :D

Eipä niin kuljekaan, mutta mikä estää kertomasta MINKÄLAINEN se haalari on :D

Sepä se kun toisille toinen asia tarkoittaa toista kuin toiselle..kerron esimerkin ystävästäni. Laittoi haalarin myyntiin: haalari siisti mutta käytönjälkiä näkyy ja hinta alle 30 euroa. Ostaja osti. Ja seuraavaksi haukkui että siistiä ole nähnytkään koko haalari vaikka mainintana oli että näkyvissä on käytönjälkiä. Haalari oli 1 lapsella ollut käytössä yhden välikauden, ehjä ja meidän mielestä siisti kuntoinen paitsi polvissa näkyin ne KÄYTÖN jäljet. ei ollut puhki vaan sellaista kulumaa mikä näkyy kun läheltä katsoo..vähän kauempaa ei edes huomaa

tässä tämän kyselyn pointti mikä teille on se siisti KÄYTETYSSÄ vaatteessa

Siistikuntoinen haalari mielestäni on lähes uudenveroinen, ei tietenkään sama jos kaupasta vetäisi tuliterän haalarin, mutta ei siinä käytön jälkiä sen kummemmin ole. Ei todellakaan ole kulumaa (esim heijastimissa/saumoissa/polvissa/pepussa) eikä ainuttakaan tahraa, jalkalenksut täysin ehjät.

Siistikuntoinen haalari mielestäni on lähes uudenveroinen, ei tietenkään sama jos kaupasta vetäisi tuliterän haalarin, mutta ei siinä käytön jälkiä sen kummemmin ole. Ei todellakaan ole kulumaa (esim heijastimissa/saumoissa/polvissa/pepussa) eikä ainuttakaan tahraa, jalkalenksut täysin ehjät.

Kysyn viellä sulta että miten sä luet jos tekstissä on kuitenkin mainittu että käytönjälkiä on?? ihan selvennykseksi?

Ensinnäkään en käyttäisi tuollaista mahdollisimman epämääräistä ilmaisua kuin siistikuntoinen, se nyt voi tarkoittaa ihan mitä vaan ihan ihmisestä riippuen.

Parempi selittää mitä vikoja siitä löytyy, esim. kulumaa siellä ja siellä.

[QUOTE="a.p";27999193]Kysyn viellä sulta että miten sä luet jos tekstissä on kuitenkin mainittu että käytönjälkiä on?? ihan selvennykseksi?[/QUOTE]

Käytönjälkiä tarkoittaa varmaan just sitä mitä kirjoitin että kulumaa on esim heijastimissa/saumoissa, voi olla tahroja, jalkalenksut saattaa olla risaiset, voi jopa olla jotain reikiä. Siis vain jos mainitaan että "käytönjälkiä on" eikä tarkemmin luetella mitä ne ovat.

Ihmiset kun eivät välttämättä ole ihan rehellisiä tuotteen vioista, kaunistellaan kuntoa tai sitten jollekin huonokin on siistiä. Mielummin pelkää pahinta ja jättää huutamatta kuin innostuu jostain ja sitten saakin postilaatikkoon jotain ihan kamalaa kuraa.

[QUOTE="vieras";27999203]Ensinnäkään en käyttäisi tuollaista mahdollisimman epämääräistä ilmaisua kuin siistikuntoinen, se nyt voi tarkoittaa ihan mitä vaan ihan ihmisestä riippuen.

Parempi selittää mitä vikoja siitä löytyy, esim. kulumaa siellä ja siellä.[/QUOTE]

Juuri tätä tarkoitin kun monissa ilmoituksissa tätä ilmaisua kuitenkin käytetään...mitä se "siisti" nyt kenellekkin sitten on. Mulle ne on noita asioita mitä luettelin ja toisille niinkun tässäkin ketjussa on huomattu se taas merkitsee ihan muuta...eli käytetyn tavaran myynti on näkemättä aika hankalaa. Mä taidan viedä ihan perinteiselle kirpparille missä ihmiset itse saa katsella ja päätttää vastaako tuote hintaa vai ei. Ei täten tarvitse miettiä mikä on mitäkin kenellekkin.

Lisään sen verran että itse en missään nimessä halua valehdella kenellekkään mutta näkemyseroja kun on ja kun kumpikin ei tuotetta näe yhtä aikaa on hankala tietää mitä toinen odottaa.

Mun mielestä ei ole mitään ongelmaa, kun laittaa ilmoitukseen joko hyvän kuvan kulumista tai tarkan kirjallisen kuvauksen. Esim. haalareissa "polvissa kangas kulunut muuta haalaria vaaleammiksi ja reilusti naarmuja, muualla ei selviä kulumisen jälkiä".

[QUOTE="vieras";27999428]Mun mielestä ei ole mitään ongelmaa, kun laittaa ilmoitukseen joko hyvän kuvan kulumista tai tarkan kirjallisen kuvauksen. Esim. haalareissa "polvissa kangas kulunut muuta haalaria vaaleammiksi ja reilusti naarmuja, muualla ei selviä kulumisen jälkiä".[/QUOTE]

Kunhan kerkiän niin laitan yhden kuvan kokeeksi niin saatte arvostella :) polvein kulumia

Yhteistyössä