Määräaikainen työ ja äitiysloman alkaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Onkohan jollain ollut sama tilanne:
Määräaikainen työsuhde on sovittu 3.9. asti ja nyt arvioitujen laskettujen aikojen mukaan äitiysloma alkais joko 27.8. tai 4.9., eli toinen on muutaman päivän päällekkäin ja toinen sopivasti just perään.

Eli mikä on virallinen laskettu aika? Milloin ja missä se "päätetään"? Noi edellä olevat laskelmat perustuu ihan netissä oleviin laskureihin, eli kk-kierron pituuteen, ja sain kaksi eri vaihtoehtoa riippuen siitä oli kierron pituus vakio 28 vai se mikä mulla oli edellisellä kerralla eli 36 päivää.

Ja onko se sitten hankalaa sopia ma-sopimuksen päättymisestä viikkoa aikaisemin? kun ajattelen että jos se on hankalaa niin miten sais läpi tuon "paremmin sopivan" lasketun ajan... (vaikka se varmaan onkin ihan huono idea)

Virallisen lasketunajan saat terveydenhoitajalta ekalla käynnillä, tosin ultrahan voi sitä muuttaa.. En usko, että tuottaa ongelmia sopia pomon kans sitä sun lopettamisaikaa, kun kerrot ajoissa.

Mulla alkoi äitiysloma 2 kk ennen kuin sopari päättyi, mä vaan jäin äitiyslomalle ja se siinä sopari päättyi sitten kun se päivä mikä siinä sopimuksessa oli.
Sun tapauksessa sopimus päättyy 3.9. ja sä jäät äitiyslomalle silloin kun sen aika on. Neuvolassa se määritellään ensin ja ultrassa korjataan jos paljon heittää

En ymmärrä ongelmaasi..
Myös määräaikaisessa työsuhteessa olevat ovat oikeutettuja perhevapaisiin, joihin myös äitiysloma kuuluu.

Neuvolassa käytetään pääsääntöisesti sitä 28 kierron taulukkoa, siihen tulee heillä +1 päivä, jostain kumman syystä.
Vaikka kuinka sanoisi että kierto on jotain muuta, se la muuttuu sitten ultrassa mahdollisesti mutta en usko siihen kohdallasi kun päivissä on eroa alle 10pv. (jollei sitten tämä kyseinen kierto ole ollut jotain aivan muuta ja vauva onkin saanut alkunsa paljon myöhemmin kuin oletettu)

Yhteistyössä