Maanantaina hammaslääkäriin lapset mukana, ahdistaa.

• Viestiketjun aloittaja tuula
  • Ensimmäinen viesti
tuula
Mulla on viisaudenhammas tulehtunut ja maanantaina joudun soittamaan päivystysaikaa hammaslääkäriin. Mies ilmoitti heti, ettei voi olla pois töistä silloin ja meillä ei ole juurikaan tukiverkkoa. Puolitutuilta mammoilta en kehtaa pyytää hoitoapua ja suurin osa tutuista on muutenkin töissä silloin. Onko muilla kokemuksia hammaslääkärikäynnistä lasten kanssa? Lapset on 2v ja 5v. Voiko esim. sosiaalipäivystyksestä saada hoitoapua tällaisessa tilanteessa?

"ninnananna"
Itse olen ollut tarkastuksessa niin että isompi 6v on vahtinut kun 2v istuu rattaissa. Hoitaja antanut heidän sillä välin valita tarroja. Auttaisko jos leluja mukaan, naposteltavaa, kirjoja.......

"noh"
Onko teillä tervistä? Siis oppilaitosta josta valmistuu hoitajia? Meidän paikka kunnalla on semmonen "hoitopaikka" jota opiskelijat harjoittelujaksoilla pyörittävät sen omistaa joku muu kuin tervis mut opiskelijat tekee työt. Eli siellä on lapsiparkki, jalkahoitoa, käsihoitoa, verenpaineen mittausta jne .
Itse olen ollut harjoittelussa siellä ja siellä sai sillon lyhyelläkin varo ajalla lapsiparkkiin hoitoon ja on edullista.
Ja tuntuu että meidän paikkakunnallakin harvat tietää tommosesta mahkusta. Pitää enempi mainostaa.

päivähoito
Aikoinaan kyseiln hotoa vastaavanlaisessa tapauksessa. Kyseessä oli sairaalakänti, joten tarve oli koko päiväksi. Lapset olisi saanut tilapäiseen päivähoitoon. Se olisi tullut aika kalliiksi, sillä tilapäisen hoidon maksut olivat eri luokkaa kuin normaalipäivähoito. Mutta kysy, jos muuta paikkaa ei ole.

tuula
Otan toki leluja ja naposteltavaa mukaan ja toivon sormet ja varpaat ristissä että nuo jaksavat sen ajan olla. Ovat molemmat tod. vilkkaita lapsia. Pakko kai se on tästäkin selvitä. :/

"vieras."
Jos kunnassa on puistotoimintaa ja aika sattuu aamupäivään, sekin voisi olla ratkaisu. Meidän kunnassa sinne saisi lapsen kolmella eurolla tilapäishoitoon klo 9.00 ja 12.30 välillä.

Mutta eikö teillä ole viikonloppupäivystystä hammaslääkärissä laisinkaan? Viikonloppuna varmaan mieskin voisi hoitaa.

Yhteistyössä