moih
huh onpas touhu pv takana
esikoinen lähti mummolaan. Jennan päikkäreitten aikaan leivoin n.50 joulutorttua, tein pipari- ja wienenpikkuleipä taikinan jääkaappiin ja pari peltiä pipareitakin kokeeksi paistoin. Sitten typyn kans paketoitiin illasta lahjoja ( tuli muuten tosi kauniita paketteja X) kun tyttö avusti... kirjastossakin käveltiin ja samalla koira lenkitettiin.
Päälle vähän pyykki hommia jne.
Riksu: itse mietin vähän samaa, että mitenhän tyttö nukkuis päikkärit sisällä.. on parina päivänä nukkunut omassa sängyssään (kun ollut kuumeessa ) ja ihan vauvana kehdossa, mutta muuten aina ulkona. Ja nukkuu sisällä paaaljon huonommin kuin ulkona.
Yksi konsti on se, että laittaa vaunuihin sisällä ja hyssyttelee siinä uneen. jos tarttee laittaa täkkipussia tms. kiinni, niin avaa kun lapsi nukahtaa.. tätä olen muutes pari kertaa soveltanut kun alan oikein miustella
mutta unet jää lyhyeksi jokatapauksessa jos ei ulkona nuku.
Marza ja Melita: turhaa sitä itseään ulkopuoliseksi tuntee :hug: mulla kans välillä semmoinen olo, jos heittää jonkun kysymyksen eikä kukaan noteeraa. mietinkin että moniko tekstit kokonaan lukee, mutta lukee ken kiinnostaa
Itse yritän kyllä aina kommentoidakkin, mutta aika usein tulee vaan pikaseen käytyä :ashamed:
Outius: Mutta entä jos Annikalla ei vain ole nälkä? siis ei kerkeä tulla semmoinen näläntune, että alkaisi kiukuta tms.. ( niin kuin meidän jenna jos esim. iltapuuro myöhästyy vähääkään.. ) Varmasti Annika "mainitsisi"/uskaltaisi näyttää/kuulua jos nälässä olisi
Meillä syödään aamupuuro n.klo8.30. liharuoka n.klo 13-14 ( sen jälkeen maitoa pullosta ennen päikkyjä ) kasvis- tai marjasose n.klo 17.30 ja nyt kun muutin iltapuuron tuonne klo 20 niin haluaa 18.30 maitoa että jaksaa odottaa puurolle asti. Ja sitten unille mennessä juo vielä tiran maitoa.
Tulikin mieleen että osaako muitten lapset pitää pulloa itse?
Meillä jenna sylissä selällään ollessa välillä pitää, mutta muuten ei oikein osaa.. eikä nokkamukiakaan osaa kallistaa vielä siten, että sieltä jotain suuhun tulisi. Tosin meillä kyllä jenna saa pullosta vain sylissä ja syöttäjä pitelee aina pulloa. Imetyksen lopetus oli jotenkin niin haikeaa että päähän iskostui se, että voi läheisyyttä ola syöttö hetkissä vaikka ei rinnalla olisikaan.. hhmmm.. selitinköhän nyt ihan oikein mitä tarkoitin
kirjoitanpas tähän loppuun vielä meidän viime yön..
nukahti siis vaille 21 illalla ( ilman tuttia =) ).. jotain iltayöstä ynähteli ja jollain aikaa piti käydä kääntämässä selälleen kun itki konttausasennossa, mutta nukahti sitten samantien
ja nukkui aina 3.30 asti
silloin taas lipsuin
ja annoin tutin, jolla rauhoittui heti. nukkui vielä tunnin ja söi siis 4.45 ja jatkoi uniaan 7.45 asti
tämän jatkuan pomppaamisen ja heräilyn jälkeen tuntunut juhlalta nukkua pari yötä paremmin ja aina vähän edellistä yötä paremmin. ( juu niin.. ja koskakohan se lasku maanpinnalle taas tulee
) nukuinkin aamulla klo 9 asti
ja mies heräsi lasten kanssa.
aamulla vielä viimeiset jouluostokset tekemään aj sitten kaikki on hoidettu
saadaan vaan odottaa joulua. pojan kanssa onkin pari päivää fiilistelty joululaulujen parissa ja lorvailtu.. siis jopa minäkin olen malttanut olla kotitöitä tekemättä =) ja muuten näkyy suoraan pojassa tuo kun on jokusen päivän äitikin vaan on..
meillä on 4v vilpertillä meinannut vähän joku raisuus iskeä, mutta tämän viikkoa on ollut taas omaitsensä :heart: eilis aamuna konttaili Jennan kanssa pitkin lattioita ja kuulemma tunkeilivat koiran luokse
:heart:
nyt vielä vähän hommiin..