**Maalismasut 2009** helmikuussa

Kaatjuska: SF-mitta oli 2vko sitten 28cm, ja viime perjantaina 30cm (35+5). En osaa sanoa onko se normaalisti vai alakanttiin, veikkaan, että ihan ok. En myöskään ole varma, miten tuo perätila vaikuttaa mittaan - isontavasti vai pienentävästi.

T.Marais ja Mökö 36+2
 
Zoe-F, niinhän se on että kun mullakaan ei sitä pituutta montaa senttiä sua enemmän oo, niin on tosi kivaa ajella sieltä pohjalta. Tosta "uudesta" tila-autosta tykkään kyllä nyt kun ei tartte istua siellä pohjalla vaan saa istua korkeemmalla,etukeula vaan tipahtaa siihen johonkin. Ukko tuumas siitä, että se etukeula on lähempänä useemmin kuin uskookaan. Täytyy aluksi ajella niinkuin se olisi vielä isompi auto ja sitä rataa ;) . Niitä kohluja kun ei tohon halua tehdä ja vielä vähemmän tehdä toisille. Silloin kun oli alla se vm. 89 Luupää, niin siinä ei ollut niin nuukaa ne kolhut. Oli helpompi jotenkin ajatella että jos on muutaman sadan euron arvoinen auto, sillä oli hyvä opetella ajamaan kaupungissa. Jos olis tullut lommo, niin se ei harmita sitten niin paljon. Sori, tää on vähän saman jauhamista mutta tuntuu että ajatus on vähän jumissa. :D

Meidän Myrskyllä on kanssa hikkaa, ei tunnu kovin kivalta. Harjoittelee siellä lapsiveden juomista, johtuu siitä kuulemma. On se jännää, miten se vauva siellä elelee suljetussa olotilassa, juo sitä samaa mitä tulee ulos toisesta päästä.

Tämä monottaa mua useasti tonne vasemmalle kylkeen, kipeästikin. eikä usko kun sanotaan, ettei saa äitiä potkia noin kovasti. :D

Tänään tossa lenkillä ollessa tuli ihan kipeitä suppareita, niiden väliä en kattonut, mutta ehkä ne tästä laantuu vielä.
 
Viimeseltä neuvolakäynniltä kuulumiset, jolloin 32+6, (nyt 33+3):
Painoa +900g/vk (ups )
RR 118/62
Hb 123
Sf 32
Rt
Syke 148


Jäin saikulle armottoman väsymyksen ja supistelujen vuoksi. Iltasella supistelee oikein urakalla tasaseen tahtiin. Muutenkin menny viime aika vaan nukkuessa ja olo ollu kauheen masentunu kun ei oo mitään jaksanu tehdä. Nyt alkanu vointi vähän kohenee ja jaksaa taas keskittyä vauvajuttuihin
 
Toppahaalaria kaipailen. Oon yrittänyt katsella huutonetistä 56 senttistä ainakin kotimatkaa varten, mutta vielä ei ole löytynyt mieleistä. Ja lähistöltä, ettei tarvitsisi maksaa kahdeksan euron postikuluja... En antanut äitini ostaa kaupasta 40 euron pukua, mun mielestä semmoinen on aivan liian kallis ollakseen melko vähäisellä käytöllä.

Ristiäiset pidettäisiin noin kuuden viikon iässä, jos paikka ja pappi on silloin vapaana. Siitä pitäisikin pian soitella.

Selällään olo onnistuu välillä, välillä tulee ahdistava olo.

Menkkamaisia tuntemuksia tulee pitkään kävellessä.

Myymälle toipumista!

Rv 36+6
 
Upupa toivotaan tosiaan, että pikkuinen saa vielä voimistua massussasi! Kai aika pieni tämä meidän prinsessa, joten annetaan toisten kasvaa vielä, jookos? Meillä meni viimeisin sf-mitta alle käyrien, mutta perjantaina on synnytystapaultra, jossa saa vähän samalla liätietoa pikkuisen koosta.

Kaatjuska ja Kunto 35+2
 
Taas pikaisesti infoan, Lapset oli viikonlopun kotilomalla ja maanantaina kotiuduttiin kokonaan. Seuraava kontrolli kuukauden päästä. Nyt aika kiire, lapset syö n kolmen tunnin välein ja lähinnä pullosta. Molemmilla edelleen nenämahaletkut mutte en niitä viitsisi käyttää. Ne on lähinnä sitä varten jos lapset väsyy kovin (esim. imettäessä) niin että loppu ateria pitäisi tuupata masuun. En siis juuri imetä vaan pumppaan ja syötän pullosta ja hyvin menee. Syöttö ja pumppaus kolmen tunnin välein takaa unta 1h40min jaksoissa (olen katsonut kellosta) mikäli esikoinen (jolla flunssa ja yskä) nukkuu rauhassa eikä yski iltapuuroja pihalle. Flunssaa myös mulla ja miehellä ja käsidesiä kuluu kun koitetaan varjella Sylviä ja Urhoa moiselta. Juuri lapsenvahtikin ilmoitti olevansa kipeänä, mutta mies huutelee taustalta että olo on parempi.

Tähän päättää raporttinsa hän. Hyviä ja siedettäviä vointeja teille masujen kanssa!

BiaBIa ja Kekkoset 2vko 1pvä (35+3), ja muu sakki

siis idioottimaise noi hymynaamat jotka tunkee kuvaan sulkujen sijaan!!!
 
BlaBla: Oi miten kivaa kun pienet kotiutuivat lopultakin.

Wohoo sainpa vihdoin laitettua sairaalakassin melkein valmiiksi. Hitsi miten voikin olla näin laiska olo ja eikä saa mitään aikaiseksi. :ashamed: :D

Nyt on pakko päästä maate, rupee jo huippaamaan pelkästään istualtaan. Muutenkin epämukava olo ollut koko päivän.
 
Myymä Jaksamista! Mitä se lääkäri sanoi, mikä sulla on vikana kun oireet on olleet noin rajut? Pikaista paranemista ja lepäilyä!

Jadekettu sun aamuinen viesti oli jotenkin niin tunnelmallinen ja rauhallinen; ihana kotipäivä yksin kotihommia tehdessä ja saa paljon aikaiseksi ja siinä lomassa voi kahvitella... tuli sellainen fiilis, että sul kaikki niin hyvin jo valmiina vauvaa varten :)

toppahaalarista en aio hankkia tälle keväälle vaikka vauva syntyy jo alkukuussa viimeistään. Mihin sitä loppujen lopuksi tarvitsee, kun on vanupuku ja makuupussi? Ellei sitten oo jättäny äitiyspakkausta hankkimatta. Vauvalle tulee kuuma toppapuvussa makuupussin sisällä vaunuissa. Autoreissuilla vanupuku riittää mielestäni aivan hyvin, kunhan pää, kädet ja jalat on hyvin suojattu ja alla reilusti vaatetta, voihan siihen laittaa vielä peiton päälle jos auto on kylmä. Ja vanupukuun mahtuu kun vauva on vielä niin pieni maalis-huhtikuussa. Se äippäpakkauksen vanupuku on muuten mun mielestä aivan ykkönen, ainakin esikoisella oli. Käytettiin niin pitkään kun sopi päälle ja vieläkin on hyvä.

Ristiäiset ei tietoa vielä. Nimi julkistetaan varmaan heti kun keksitään.

Vieraiden ihmisten kommentit Yllättävän harva onneksi. Kaikkein kysytyin kysymys on millon on laskettu aika.

Positiivinen gallup: mikä/mitkä ovat miestenne parhaat puolet? Tuli mieleen kun Myymä kirjotti että ihana mies kun tuo lahjaksi läppärin :)

vielä se ponnistuslahjagallup tuskin saan mitään, paitsi sitten myöhässä. Toivon Kalevala-lapsi-korua...
 
Selkä hajoaa. Näköjään kaikkeen ei pysty entiseen malliin enää. Touhusin useamman tunnin keittiössä leipoen ja ruokaa laittaen. Tiskasin kaikki isot astiat suoraan käsin pois silmistä ja puunailin rätin kanssa vähän siellä ja täällä. Siinä vaiheessa tajusin lopettaa kun tavarat alkoi putoilla käsistä ja seisomaan pystyin enää etukumarassa :ashamed: Intoa siis riittäisi mutta ei vaan näköjään pysty enempään nyt.

Sormukset mahtuu sormiin entisen lailla. Mulla ei kyllä paino koskaan näy sormissa vaan kiloja saa tulla tai mennä ja sormet on aina samaa kokoa.

Ristiäiset järjestetään kun matkustetaan seuraavan kerran Suomeen. Se tapahtunee heinä-elokuussa, jolloin vauva on jo vähän isompi. Atlantin ylitys pienen käärön kanssa jännittää muutenkin vähän etukäteen kun yleensä aikaeron ja kolmen lennon jälkeen olen itse melkoisen pöpperössä. Onneksi on mies katsomassa perään :LOL:

Huomenna on taas viikottainen lääkäripäivä. En ainakaan muista, että luvassa olisi jotain erityistä. Supistuksia on tullut ehkä vähän useammin viime päivinä mutta en usko, että vielä muutamaan viikkoon mitään tapahtuu. Pari viikkoa sitten tuntui, etten millään malttaisi odottaa vauvantuloa mutta jotenkin olo on rauhoittunut sittemmin eikä mulla ole tällä hetkellä mikään kiire synnyttämään =)

Tulen muistaessani päivittämään huomenna lääkärikäynnin jälkeen kuulumiset.

nipsunapsu 36+6
 
myymä
Minni Menninkäinen Sanovat vain että joltain virukselta vaikuttaa mutta sen enempää eivät osanneet sanoa :(

Nyt juuri odottelen lääkärin käyntiä kun ottivat labrat aamulla. Kohta menen myös sydänääni ja supistuskäyrään. Tänään pääsen todennäköisesti kotiin (JEEE) :)

Biabia: tosi kiva kuulla taas kuulumiset! :) IHanaa kun teillä sujuu niin hyvin pikkusten kanssa! :)

myymä ja pikkuveli 34+6 ... huisia, huomenna tulis sit 35 viikkoa täyteen!! :)
 
BiaBia: Mukava lukea kuulumisiasi. Toivottavasti esikoinen parantuu pian.

Mulle selvis että synnytysttapa arviointi on ens viikon maanantaina ja olen sillon viikolla 38. Se tehdään Toisella paikkakunnalla. jokohan saisin selville kumpi on tulossa... hih vaikka aika tyhmältä enää tässä vaiheessa sitä selvittää ku laskettuaika on maaliskuun 1. pv hih

jossu ja tilli 37+3
 
Zoe-F, ei paljoo naurattanut syksyllä kun kaveri peruutti suoraan Luupään kuskinpuoleiseen takalokasuojaan. Se kun sattui olemaan se ainut ehjä lokasuoja, muut oli enempi ja vähempi ruosteen runtelemia. No, me saatiin vakuutuksesta kertakorvaus mutta kun vastapuolelle tuli isompi ja kalliimpi juttu kuin meille. Ja siinä vaiheessa tiesin jo, että joudun "luopumaan" tuosta ajopelistä :'( jossain vaiheessa. Nyt se vaan seisoo meidän pihassa.

Nyt tuli aamukahviseuraa, poistun hetkeksi paikalta.

Muija ja kevätmyrsky 35 + 4
 
Aurinkoiset terveiset täältä etelästä :LOL:

BiaBia todella mahtavia uutisia. Hienoa, että olette jo kotiutuneet vähitellen, niin pääsee kunnolla mukaan vauva-arkeen. Minkäs ikäinen esikoisenne olikaan? Voimia paranemiseen. Tämä on kurjaa aikaa, kun kaikki on sairaina ja vauvoja / pienempiä nassikoita koittaa suojella kovilta flunssilta.

Minni Mennikäinen Musta on ihanaa, kun on hieman omaa aikaa järjestellä paikkoja / kotia kunnolla kuntoon. Tulee samalla kevätsiivous =) tehtyä. Esikoisella on ensi viikosta eteenpäin lomaa tarhasta kaksi viikkoa, ja silloin ei paljon järjestellä. Kun touhukkaan kaksivuotiaan kanssa pitää touhuta koko päivä. Kun on jättänyt päikyt pois. No mutta onneksi äidillä on jo ohjelmaa meille tiedossa :D . Oikeastaan vauvan sänky (tai siis nukkuu aluksi esikoisen vanhassa äitiyspakkauksessa) on laittamatta. Mutta sen kerkiää kyllä. Sitten on sairaalakassit pakkaamatta ja muutama hankinta tekemättä. Joista rintapumppu on se, joka pitää olla kotona jo ennen sairaalasta tuloa. Mikäli meinaa taas tiehyet tukkeutua, niin helpottaa nopeasti oloa ja saa kuumeen alas, kun ei sitä vauvakaan kuitenkaan jaksa älyttömiä syödä.

Vieraiden ihmisten kommentit. Yleisin kommentti, jonka kuulen on, että MITÄ? Miten niin olet jo 9:llä kuulla. Sun maha on niin PIENI!! :LOL: .

Miehen paras puoli. Jaa sitä on vaikea erotella. Se on pikemmiten se koko paketti. Ei sitä muuten oltaisi kohta oltu sellaista 13 vuotta yhdessä. Vaikka välilä on tosi tosi raivostuttavan ärsyttävän idiootti. :heart: .

Oma (.). Aamulla esikko kömpesi 5:40 meidän väliin ja asetuin selälleni nukkumaan. Niin rupesi hieman alaselkää polttelemaan. Oli hieman kurjaa, kun käännyin takaisin kyljelleni, niin en saanut enää nukuttua, kun masua rupesi menkkamaisesti pistelee. Meni onneksi puolessa tunnissa ohitse.

Miehen lähtiessä töihin ja viedessä samalla esikon tarhaan. Rupesin taas uurastamaan ;) . Siivosin suunnitelmani mukaan meidän saunan ja pesutilat. Tuossa puolenpäivän maissa käyn kampaajalla tasoittamassa hiuksiani. Sitten käyn kaupassa ostamassa valmiiksi viikonlopun ruokia. Ja neidin synttäritarpeita. Olen ajatellut tehdä neidin 2-vuotissynttäreille perhostäytekakun, hieman namia, sipsejä, mehua, pikkujauhelihapizzoja, cocktailpiirakoita munavoilla, kahvia/teetä, salaattia. Siinä on sitten niin aikuisille kuin lapsillekin syötävää. :heart: :heart: . Samalla juhlitaan miehen synttäreitä. Teen niitä piirakoita / pikkupizzoja sen verran, että riittää myös illaksi kotisyömisiksi. :D .

Jaahas tarvii ruveta tekemään kauppalistaa.

Palaamisiin :D

Jadekettu + masuasukki 33+4, oho kohta taas vaihtuu viikko....
 
Miehen paras puoli on ehdottomasti se että on hyvä isä. Osaa hoitaa hommat eikä kysele turhia.

BiaBia koita jaksella kolmen pienen kanssa! Eikös teidän esikko just täyttänyt vuoden vai muistanko väärin?

Täällä meni yö ihan pilalle, mihinkään ei särkenyt ja oli hyvä hengitellä mutta ipana riehui masussa kahteen asti. Yritä nyt tosiaan nukkua kun yks möyrii :|
 
huomenia.. tai no ei nyt enää huomenta :whistle:

heräsin ennen kasia, käytin koirat lenkillä ja tulin juuri suihkusta..

Itsekseni täällä olen kun poika mummolassa ja mies töissä. tänään tulee jässikkä onneksi kotiin :heart:

Ajattelin jollain aikaa ommella yhdet verhot ja iltapäivällä olisi hiustenleikkuu aika.

Myymä
: toipumista. Hienoa jos pääset kotiin, :hug:

BiaBia:
Teidän perheelle jaksuja ja paranemista flunssasta. toivottavasti ei pikkuisiin tartu! Mites esikoinen on suhtautunut vauvoihin??

chromo:
Täällä kans yöt menee valvoessa kun pikkuinen myskää.. olen tottunut juomaan yölläkin paljon vettä (tapa jäi esikoisen imetyksen aikaan) ja siitähän pieni saa entistä enemmän syytä riekkua :D tosin nyt olen yrittänyt olla juomatta yöllä niin plajon jottei joka vessareissulla pieni heräisi temmeltämään.. jytistää muutenkin ihan tarpeeksi.

ristiäisistä.. juuri tuossa eilen puhuttiin että varmaankin toukokuulla pidetään.. kummeja on mietitty ja ihan täyttä varmuutta ei vielä ole.. varmaan pyydetään kunhan vauva syntynyt.

miehen paras puoli:
ottaa huomioon ja auttaa kyselemättä kotitöissä. ja on aivan ihana isä ja aviomies :heart:

täällä vain menkkamainen jomotus jatkuu ja pari harjoitussupistusta tuli lenkillä ollessa. ei mitenkään kipeitä onneksi.

Eilen kävin ostamassa loput vauvan tarvikkeet.. hoitoalusta enää uupuu.. samoin ostin myös itselleni tavaroita sairaalakassia ajatellen.. tosin senkin pakkaan vasta viikkojen päästä.

danjuska ja vilma 33+4
 
Danjuska mä oon myös yrittänyt vähentää juomista kun täälläkin pikkuinen herää vessareissuihin. Oon myös yrittänyt syödä jo hyvissä ajoin ennen kuin menen sänkyyn ja mitään makeaa en ainakaan iltaisin vetele, muttei auta :/
Esikkokin liikkui tosi paljon masussa, mutta aintoi kyllä äidin nukkua. Muttei tämä! |O
 
Heipsan mammat!

Täällä neuvolareissu takana. Kaikki hyvin, hb oli vieläkin 128. Verenpaine edelleen korkealla 135/88, oli sentään hiukan laskenut edellisestä käynnistä. Seuraava käynti onkin sitten ensi viikolla. Ikävämpi uutinen oli se, että terkkari vaihtuu viime metreillä. Ensi viikosta eteenpäin onkin sit uusi täti :/ .

Ristiäiset: Riippuen varmaan lapsen syntymäajankohdasta, mut pyrkimys järjestää ristiäisiet on sinne huhtikuun loppuun - toukokuun alkuun. Äitienpäivä vois olla aika näpsäkkä järjestely, niin ei tarvis TAAS lähteä isolle ajokierrokselle :whistle: ;) .

Miehen paras puoli: Jaa'a, tällä hetkellä mä oon hiukan suivaantunut tyyppiin :kieh: mut tekee varmaan ihan hyvää ajatella parempia asioita hänestäkin. Hmm... Mies on rauhallinen, tasainen ja ehdottoman luotettava ihminen. Nämä asiat on mulle tärkeitä ja ne korostuu miehessä kyllä hyvin :) . Ja nyt kun aloin ajattelemaan, niin en enää osaa olla niin kiukkuinenkaan.

Niin ja kummit on valittu muttei vielä pyydetty. Kummeiksi pyydetään mun lapsuuden ystävää ja hänen miestään. Me ollaan heidän esikoisensa kummeja :) .

myymälle parantumisia! Toivottavasti pääset jo sairaalasta kotiin.

Ja sitten loppuun, Jadekettu vois lähettää mulle tuota ihanaa siivousenergiaa :) . Täällä pitäis alkaa silittää vauvan vaatteita, jynssätä keittiö, järjestää olkkari, lyhentää makuuhuoneen uudet verhot, lajitella esikoiselta ns. vauvaleluja pois yms. Ainoa mikä mua kiinnostaa on leipominen :p . Onneksi sitäkin pitää toteuttaa kun perjantaina tulee vieraita :) .

Taidanpa mennä aloittelemaan siivousta...

Iines ja Sintti 36+4
 
Zoe-F, siinä muuten säästää paljon kun/jos osaa ja viittii itse tehdä auton eteen. Meillä mies kanssa ammatikseen rassaa autojen kimpussa päivät. Tietty onhan se aika sitten perheeltä pois, mutta tuohon luupäähänkin tehtiin kaikenmoista remppaa silloin 4,5 v sitten kun se tuli meille. Aloitettiin auton pohjan hitsauksesta kun oli reikiä..... Mullahan on peukalo keskellä kämmentä noitten autojen suhteen, hyvä että osaan tankata :whistle: ja ukolla on joskus tosi hauskaa kun selitän minkälainen merkkivalo palaa auton kojelaudassa. :D . Paras kait on ollut se, kun selitin että sellainen huvimaja tai teltan näköinen valo :LOL: .....

Oli hyvää aamukahviseuraa ;) . Paras ystäväni poikkesi ja toi autokaukalon lainaan ja tytön vaatteita (josnytniitäsittenmahdollisestitarvitaan tässä lähiaikoina), ihan niitä pienimpiä.
 
Zoe-F
mökin muija Kyllä siinä säästää juu. Mun autoon kun osatkin on aika halpoja. Enkä mä loppujen lopuks varmaan ees raaskis sitä kenenkään toisen lääpittäväks viedä.
Ajatuskin tuntuu jo samalle, kun veis miehen johonkin missä on vaan paljon naisia jotka ei oo saannu pitkään aikaan :whistle: :LOL:
Meillä tehdään aika paljon noita omia autoja yhdessä, niin siinä samalla tulee löpistyä ja on sellasta kivaa yhdessä oloa ja tekemistä. Meillä kun ei oikeastaan mitään harrastuksia ole, mitä nyt koiran kanssa käydään lenkillä.
Ainut mikä on sitten ikävämpää, on se, että kun kaveri on tottunut siihen, että naisen kanssa voi keskustella autoista, niin viimeksikin kun se löysi itselleen naisen, niin valitti ettei heillä ole mitään yhteistä eikä toinen ymmärrä mistään mitään ja se meni sitten siinä :headwall:
Noh, ehkä joskus sitten löytyy sellainen kenen kanssa hän voi edes vähän keskustella autoista :D
 
Heipskukkuu!

Hienoja uutisia BiaBIA :)

Ristiäisiä ei olla vielä tarkemmin mietitty, vanhemmat lapset olleet muistaakseni noin 6vkoa vanhoja kastettaessa. Yksi kummi on jo päätetty, mut ei kysytty, toinen vielä mietinnässä...
Nimestä ei vielä mitään tietoa, meillä on miehen kanssa tosi erilainen maku nimien suhteen :|

Parhaat puolet miehessäni ovat ehdottomasti luotettavuus ja se, että on niin erinomaisen hyvä isä :heart: On hoitanut lapsia pienestä pitäen ja touhuaa heidän kanssaan päivittäin kaikenlaista.

Kommentteja vierailta ei ole tullut. Puolituttujen ja kaukaisempien sukulaisten ensimmäinen kysymys on ollut: tiedättekö jo kumpi sieltä tulee... Eipä tiedetä. Tuota kysymystä ei ole itsekään pohtinut niin paljoa kuin kuopusta odottaessa, molempia kun löytyy jo yksi kappale :)

Tämän viikon neuvolakäynti takana, kaikki ok. Hemppaa ei mitattu, koska vajaa vko sitten oli ihan hyvä, Rr 120/78, painoa tullut 200g/vko, Sf-mitta pompsahtanut 2cm viime viikosta, nyt siis 34cm, vauvan syke noin 140.
Kysäisin tädiltä siitä synnärille lähdöstä, täältä siis matkaan menee noin 45-60min. Ohjeeksi sain, että jos menee lapsivedet ja saman tien alkaa kovat supistukset --> ehdottomasti ambulanssilla, mut jos menee vedet, eikä vielä supistele --> puoli-istuvassa/kylkimakuulla omalla autolla voi mennä, mut lähteä kuitenkin heti... Eikä supistuksia tarvitse kotona laskea montaa tuntia, koska kyseessä uudelleensynnyttäjä ja kuopuskin syntyi melko vauhdikkaasti...

Täällä on myös leivottu ja laitettu vauvan vaatteita, sänkyä yms. valmiiksi. Nyt kun viikkoja alkaa olla näinkin reilusti, ei enää jaksa tehdä kuin pari suurempaa hommaa päivässä. Täytyy muistaa nauttia lasten seurasta ja antaa heille aikaa, kun vielä pystyy ja ehtii...

Toivotaan, että nämä aurinkoiset päivät jatkuvat!

Sohvi 37+2
 
Hitto mun menee hermot meidän kanin kanssa :kieh: Onneksi en ehtinyt lähtemään likkaa bussipysäkille vielä vastaan kun pesukone on päällä ja saamarin pitkäkorva puri yks kaks poistoletkuun reiän ja kodinhoitohuoneessa roikkuu vettä katosta ja seinistä ja lattia liti märkä. Onneks huomasin heti ennen ku ehti pahempaa tapahtua, mulla kun on paha tapa jättää kodinkoneita päälle kun lähden jossain käymään. :ashamed: Puppe saa pysyä lopun päivää "omassa huoneessaan" = kodinhoitohuone häpeemässä, normaalisti kun hyppelee täällä pitkin huushollia.

Toppapuku ostin 56 cm valkoisen alennusmyynnistä, ajattelin just näin että kyllä sen eteenpäin saa myytyä vaik ens syksynä ku kylmät alkaa ja kyl sitä nyt varmaan kuukauden päivät voi tarvitakin, riippuu keleistä.

Miehen paras puoli: toiset huomioiva (varsinkin mut :) ) ja sen kanssa voi puhua kaikesta, on mun paras ystäväni myös ja saa mut nauramaan, elämäni suuri rakkaus :heart:

Pöttis
 
Olette taas olleet ahkeria. =)

Pikaisesti kirjoitan, kun oon töissä.

Kaatjuska, mulla on sf-mitta koko ajan mennyt käyrin alapuolella. Viime käynnillä (rv33+jotain) mitta oli 29 cm, joka oli ihan keskikäyrän alarajoilla. Sanoinkin neukkatädille et oon huolissani masun kasvusta, ja sovittiin et kasvua seurataan nyt tarkasti ja ultrataan sit jos kasvussa on jotain häikkää.

Kummit: ei oo valittu eikä ole mitään hajua ketä pyydettäisiin... :eek:

Ristiäiset aioitaan pitää toukokuulla, luultavasti äitienpäivänä. :heart:

Vieraiden ihmisten kommentit on täälläkin olleet niitä, "voi kun sulla on pieni maha!" -luokkaa.

marza
 
Zoe muistelen että puhuit pesukoneen putsaamisesta joskus alkusyksystä. laitoin just koneeseen 100 g sitruunahappoa ja tyhjänä 90 pesun päälle. Menikös yhtään sinnepäin ja pitikö kone pyörittää vielä toiseenkin kertaan tyhjillään?

Kaa : Täällä tuli tänään "puolipyöreitä" täyteen, joten joutessasi voit iäksi muuttaa 35 v, kiitos!

Toppapukua en ole ostanut, enkä osta. Käytän vanupukua villavaatteiden kanssa tai vaihtoehtoisesti lainaan naapurista pikkutoppista.

Miehen paras puoli : Fiksuus, huumorintaju, rauhallisuus ja kärsivällisyys. Myös liikunnallisuuden lasken hyveeksi. Voisin myös luonnehtia "elämäni rakkaudeksi", vaikka ainahan ryppyjäkin rakkaudessa on. Vaihdoin aikanaan lennosta miestä ja päivääkään en ole kuluneen 13 vuoden aikana katunut.

Kommentteja ventovierailta ei ole tullut. Mullakin puolitutut on kommentoinnu lähinnä mahan pienuutta.

Lääkekuurin (antiobiotti 10 pv, oireeton streptokokki) aloitin tänään.
 
Zoe-F
Kaatjuska Löysin tuolta googlella tälläisen ohjeen, ja näin minäkin sen tein:
SITRUUNAHAPPOPESU TEHOPUHDISTAA PESUKONEET

Tehopuhdista pyykinpesukone saostumista apteekista saatavalla sitruunahappojauheella: annostele 100 g jauhetta pesuainekoteloon ja pese kone tyhjänä +95 °C:ssa. Pese toistamiseen tyhjiltään tavallisella pyykinpesuaineella.

Miä tosin aloin ton jälkeen käyttämään pesupähkinöitä.
Ja tiivisteet kannattaa myös puhdistaa yms.
 

Yhteistyössä