**Maalismasut 2009** helmikuussa

huomenta kaikille =)
sormuksista ne otin pois jo lokakuussa kun lähdettiin reissuun. tuolla lämpöisessä kun mie aina turpoan niin aattelin ottaa pois. en sitten enään niitä takaisin pistänyt ja juuri viime viikolla koitin niin ei ole toivoakaan saada niitä sormiin.
ristiäiset jos vaan toukka tulee lasketun päivän tienoilla olisi tarkoitus pitää ristiäiset pääsiäisenä ja mielellään silloin maanantaina kun kaikki pääsisivät paikalle. minun äitikin tulee juuri silloin lauantaina suomeen. tämä tietenkin jos vain papille sopii.

cadillac ja toukka 37 tasan =)
 
moi

ja ihan urakalla sai sivuja lukea että pääsi suunnillen kärryille :D

siis ihan hämmästyttävää että monella on jo viikkoja yli 36 :D :eek: kohta alkaa ihan säännöllisesti maalisvauvoja syntymään =)

Ponistuslahjasta.. mikä se semmonen on?? en ole koskaan edes kuullut. Toki mies toi mulle herkkuja sairaalaan jne mutta ei sekään varmasti moisesta kuullut ikinä Joten en ole edes osannut odottaa Mulle tärkeintä oli miehen tuki ja läsnäolo.
Miehenvanhemmat laittoivat isos kimpun kukkia jonkun firman kautta ja lämmitti mieltä =)
Kaverit kävivät myös ja toivat pojalle pehmolelun ja kukkakimpun.

Cadillac:
täällä myös alaselkä särkyä.. se on vaan enemmän semmoista menkkamaista jomotusta joka tuntuu myös mahanpuolella. Mutta jos esim. autossa istuu pidemmän aikaa niin on jo aiavn toisenlainen kipu joka selässä säteilee :eek:

Upupae:
Täällä kans ehkä hieman levoton olo.. Itse alkaisin olla täysin kypsä synnyttämään.. tosin ei vielä tavaroitakaan kaikkia ole tullut hankittua.. se on lähiviikkojen ohjelmistossa :)

Minni Menninkäinen: En nyt tiedä mitä sanoisin tuohon pöpö juttuun.. itse en ole pöpö kammoinen.. ehkä päin vastoin.. ajattelen että taudit tulee jos on tullakseen.. ja siinähän sitä vastustuskykkyä tulee kun liikkuu ja on niitä pöpöjä ymärillä.
Moni lapsihan on kotona ollessaan suht terve mutta kun hoidon aloittaa niin saattaa paljonkin sairastella ensi alkuun.. ja meilläkin poika kyllä kaikki perusflunssat sairastaa mitä kiertää.. mutta minusta se on vaan normaalia ja väistämätöntä jos haluaa olla muiden kanssa tekemisissä. Toki toivon että ei kipeinä oltais kun vauva syntyy että ei pikkuiseen heti tarttuis. Ja en nyt istekkään ole ryntämässä kylään minnekkään missä pieni vauva, jos ollaan kipeitä mutta hysteerinen en ole oman perheeni puolesta.

Eeeva:
Voi jestas miten söpö massu sulla!! :heart: :D niin pieni ja sievä! onko sulle tullut painoa ollenkaan?

Pauko: :hug: tottahan se on niin kuin sanoit että eihän se vauva voi masuun jäädä asumaan.. positiivista mieltä vaan kovasti!

sormukset.. on vielä sormessa. viimeksikin otin synnytyssalissa pois..

Marais: Tuliko lantionkuvat?? mitä lääkäri niistä sanoi?? Onko muuten mitkä fiilisket ku tiedät että pikkuinen perätilassa?

Annas: Täälläkin meinaa tulla huono olo selällään.. toisinaan pystyy hyvin olemaan.. välillä taas ei voi kuvitellakkaan olevansa selällään.. ja istuillaankin tuntuu välistä että ahdistaa..
Äiti sanoi että oli viimeiset ajat nukkunut sängynlaitaan nojaten istuillaan lattialla kun muuten ei olut pystynyt nukkumaan :whistle: onneks ei itellä edellsiessä 8eikä tässäkään) raskaudessa sentään niin tukala olo ole ollut..

Itse "pönkkään" myös masun aina tyynyllä.. nukun yleensä kyöjellään tyyny masun sivun alla.. tai puoliksi kyjellään, puoliksi selällää.

Riine taisi kysellä onko vauva laskeutunut.. on joo selvästi alempana kun ei kylkiluita muksi enää.. mutta ei ainakaan viime neuvola käynnillä ollut kokonaan laskeutunut eikä kiinnittynyt.. vaan painaa edelleen päällään oikean jalan hermoja ja nujuaa kovasti :kieh:
nyt on alkanut entistä enemmän särkeä lantiota ja pakottamaan menkkamaisesti.. joten kai pikkuinen työntää itseään alemmas pikku hiljaa.

Metsälauhan ja Jadeketun synttärisankareille onnittelut! :flower:

Sabine:
Onnea tätille :D

Savan:
itse mietin pitkään tuota toppahaalari asiaa.. ja tulin siihen tulokseen että kerta la vasta ihan loppu kuusta (eikä varmasti ihan ennen aikojaan synny) niin en osta toppapukua..
Meillä on semmoinen nallehaalari ja sitten toinen haalari joka vähän paksumpi kuin äitiyspakkauksen vanupuku.. niillä mennään ja villaa väliin hyvin. kaukalossa meillä lämpöpussi johon voi laittaa turvavöihinkin ja vaunuihin saa kans lisä peitettä tarpeen mukaan lisättyä..

jos nyt oma napa osiota.. kopsasin osan tuolta toisesta pinosta mihin kirjoitin, laiska kun olen.. alkaa jo lantiossa tmä istuminen tuntua :whistle:

eli omaan napaan ei kovinkaan uutta.. muuta kun että kumpu on ISO :D

jatkuaa menkkamaista jomotusta on mutta siinä onneksi kaikki. olo on suht hyvä ja päivittäin käyn lenkillä (lue kävelemässä) koirien kanssa. kinttuja on taas vaan alkanut särkeä ihan urakalla..

Tässä on kerennyt tapahtua vaikka mitä ja kuu ei ole edes puolessa.. viikko sitten mies sai irtisanomislapun ja eilen soittivat töihin :D aloittaa huomenna.
Kyllä kummasti keveni lasti hartioilta vaikka ei tässä yöunia olla menetetty missään vaiheessa.. mutta on kuitenkin talolaina ja toinen lapsi tulossa niin kummasti sitä on vaan kiitollinen että on säännölliset tulot. ainut että ajomaykaa tulee mutta näillä työmarkkinoilla tilanteilla se on tällä hetkellä on ihan sama.. katsoo sitten että vaihdetaanko diesel autoon. Totuttelua vaan vaatii kun yleensä mulla ja pojalla ollut auto käytössä kun miehellä enne niin lyhyt työmatka =)
kerhotkin kun on just toisella puolella kaupunkia niin saa nähdä kuinka pitkään jaksan poikaa sinne roudata ees taas.. mut se on pieni murhe tällä hetkellä :)


eli siinä lyhyesti meidän kuulumiset..

nyt asioille kylälle.. ollaan miehen kanssa otettu rennosti.. poika jäi eilen mummolaan ja rulee huomenna kotiin.

danjuska ja vilma 33+3 kaiketi..
 
Heippa!

Käytiin tutustumassa sairaalaan. Oli ihan hyvä reissu. Korostivat kovasti, ettei ihan heti tarvi rynnätä sionne, kun jotain tuntuu ja saatiin lista, koska voi tulla. Synnytyshuone oli kodinomaisempi, kuin luulin ja tavallisissa huoneissa on vain kaksi äitiä. Luulin, että olemme sellaisissa saleissa, missä on vähintään kuusi äitiä, per huone.. Nähtiin vastasyntynyt, joka oli keskikokoinen, eli 50 cm pitkä ja 3500 g. Tosi pienen näköinen sammakonpoikanen! :heart:

Pidämme nimiäiset Myös pääsiäisen aikoihin. Miehellä on valmistujaiset silloin, niin ajateltiin hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ei kukaan jaksa monissa juhlissa pienen ajan sisään ravata. Ja mies lähtee tosiaan toukokuuksi pois, joten silloin on vähän pakko pitää juhlat. Vauva on silloin 4-6 viikkoa, eli tosi pieni vielä. Sukulaiset on luvanneet auttaa ja järjestämme pienimuotoiset juhlat, vaikka toisaalta olisi kiva, että molemmat saisivat arvoisensa juhlat. En halua vaatia itseltäni liikoja vielä siinä vaiheessa.

Nukkuminen Nukun hyvin heti kun vaan saan unta. Mutta heräämisen jälkeen on taas vaikea nukahtaa. Eilen sattui ihan kauheasti nivusiin ja ne lonksui. Tuntui, että jalat irtoaa lantiokuopistaan. Liitoskipuja on jonkin verran. Varsinkin eilisen jälkeen, kun oli niin liukasta, että piti jotenkin jännittää jalkoja eri tavalla.

Haluaisin jo saada vauvan tälle puolelle, mutta halu synnyttää vaihtelee. Jonain päivänä olen niin valmis synyttämään ja joinakin päivinä meinaa pakokauhu tulla, kun ei huvittais yhtään. Eilisen tutustumiskäynnin jälkeen oli taas rohkeampi olo, mutta nyt taas tuntuu epävarmuus iskevän..

Noin kuukausi enää, niin vauva on jo sylissä ja pahin takana!

Mimmu ja Furuno 36+6
 
Neuvolaterkkuja!

Mieskin pääsi taas neuvolaan mukaan, kaikki oli taas niin kuin pitääkin. Pissa puhdas, painoa tullut 400g/viikossa, hb noussut hieman eli nyt 118, verenpaine ja syke OK, Multerin liikkeet ++ ja syke 145+.

Nimiäiset pidetään varmaan huhti-toukokuussa, täytyy kysellä mikä olisi vieraille hyvä ajankohta. Ja se uusi nimi pitäis keksiä, mua NIIIN ottaa vieläkin päähän se nimen varastaminen :headwall:

Meillä tarttis kans imuroida nyt melkein päivittäin, kun kissoilla on karvanlähtöaika ja sisälle porottava kevätaurinko paljastaa armottomasti jok'ikisen pölyhiukkasen ja kissankarvan... Imuroin eilen koko kämpän ja taas on joka paikka täynnä karvaa. Nyt on kyllä niin nätti pakkaskeli että vois heittää petivaatteet ulos tuulettumaan ja vaikka hiukan tuulettaa ja mennä ulos harjaamaan kissat.

Mä olen muuten nukkunut useamman yön tosi hyvin, viime yönä olin tunnin hereillä, luin keittiössä ''Raakaa lihaa'' ja yritin olla herättämättä miestä naurullani. Kuvitelkaa meikäläinen tukka pystyssä, silmät ristissä yöpuku päällä keittiön pöydän ääreen keskellä yötä hirnumaan näitä juttuja:
http://www.washingtoncitypaper.com/citydesk/img/2007/0208redmeat.jpg

upupa ja Multeri 36+1
 
Heips!

Enpä ole ennen kuullut Ponnistuslahjasta.. ja paras lahja minulle taitaa urakan jälkeen olla uni =)

Sormukset menevät ihme ja kumma vielä sormeen. vaikka olen yrittänyt saada Todella iloista ja hyväntuulista vauvaa, ja joutunut syömään paljon suklaata :ashamed: mutta mitäpä ei pienen eteen tekisi
:D

Mieheltä en ole edes hoksannut kysyä lähteekö seuraksi synnytykseen :ashamed: , vaan olen ajatellut et tietty tulee kun on ollut aiemmillakin kerroilla :heart: Pitääpä kysästä illalla et onko tulossa seuraa...

Onnea kaikille pienille sankareille! :flower: :flower:

Yöllä nukkuminen ei oikein enää ole itsestään selvyys, ja jopa minä "seuraapiiri" rakkoineni joudun käymään toiletissa ja juomassa ym.

Olisi tässä mietinnässä josko uskaltautuisi vielä viikonloppu reissuun 200 km päähän tyttöjen kanssa ilman miestä, mut pitänee katsoa mitä lääkäri sanoo torstaina. Ja pääseehän sieltä kotiin jos alkaa tuntua siltä, mut auton rattiin en siinä vaiheessa taida hankkiutua
:kieh:

Kassia en itselle aio pakata vielä muutamaan viikkoon, kun taitaa tämäkin mennä yli La :/ Vauvalle olen jo laittanut vaatteet valmiiksi toppapuvun sisälle odotteleen kotiin lähtöä.

Hömäkkä ja Möhkö 36+5
 
Terppa

Savan itse asun ihan pääkaupunkiseudulla ja la on maaliskuun lopussa. Veikkaan, että masuasukki asuu yksiössään huhtikuuhun. Ei pidä mitään kiirettä :heart: . Syntyy varmasti lähempänä pääsiäistä kuin maaliskuun loppua. Meinaan käyttää sellaista 56 cm välikausiasua. Ja makuupussia. Esikoisella ei voinut kuvitellakaan, että olisi pitänyt toppapukua enää huhtikuussa, sen verran kuumakalle oli.. Mutta itse olen sitä mieltä, että jos asustaa sellaisella suunnalla, jossa on vielä noilla main pakkasta, niin kannattaa ostaa tarjouksesta, joku halpapuku tai jos saa lainaksi, niin aina parempi. Se on kuitenkin sen verran vähän aikaan käytössä. Meillä oli esikolla sellainen Bogon 62 cm. Piti syntyä tammikuussa, mutta neiti syntyikin sitten helmikuun 10. kauniina aurinkoisena pakkasaamuna. :heart:

Voi Zoe-F. Sun koira on sitten oikein aamu-uninen. :LOL: . Sun kertomustesi mukaan se on niin lutunen. Koita imuroida ihan hiljaa, niin karvakuono saa rauhassa kuorsata ;) .

Ristiäisgallup. Me pidämme ristiäiset, ennen kuin täyttää kaksikuukautta. Riippuu milloin päättää syntyä maailmaan. Menee sinne huhti-kesäkuun akselille. Todennäköisesti pidämme toukokuun puoliväliin mennessä. Sitten on kaikenmaailman ylioppilasjuhlia yms.

Sabine onnea täti :flower: .

Nyt on koti siivottu ja tuuletettu. Huomenna olisi tarkoitus pestä sauna ja kylppäri.
Sitten jos intoa jää, niin keittiön kaapit olisi tarkoitus myös siivota.

Jaahas, jos sitä hieman huilailisi, ennen kuin menen hakemaan neitiä tarhasta.

Jadekettu ja masuasukki 33+3(villintynyt masussa, kun äiti on koko ajan siivonut) :heart:
 
Nimiäiset varmaan jo huhtikuun puolivälin jälkeen, kun siskolla on laskettu aika toukokuun 10. niin jos ei sitten menisi päällekkäin.. Olettaen että sisko nyt kutsutaan sinne :D

Mulle on tällä viikolla tullut ensimmäiset raskausarvet :'( luulin jo että säästyisin niiltä ihan kokonaan. Eli nyt niitä varmaan alkaa tulla enemmänkin.

Koko päivän olen ollu liikenteessä ja nyt maha painaa taas niin pirusti ettei yhtään innosta lähteä taas parin tunnin päästä mihinkään. Olis nää valmennukset voinu olla jo pari kuukautta sitten, kun jakso asioita ihan eri tavalla..
 
Iltapaivaa!

Raskausarpia veikkaan taallakin olevan tuloillaan... voi vaikka jo ollakin, mulla kun on niin iso potsi, etta haittaa nakymia... :ashamed: Rasvailla olen jaksanut silloin talloin, en laheskaan paivittain.

Ristiaiset pidetaan varmaan joskus kesalla... nimeakaan ei ole viela, joten tytolle otetaan nimiehdotuksia vastaan! :D

Nukkuminen- nukun huonosti, pahoinvointi, yosyominen ja vessassakaynnit haittaavat... jatkuva vasymys siis vaivaa. Tosin en viitsi hirveasti valittaa, koska olen ainakin tahan mennessa saastynyt silta hirvealta selkasarylta, mika oli iso ongelma viime raskaudessa. Lihaskrampit ovat kanssa yksi kiusanhenki... :$

Sormukset on sormessa vaihtelevasti, kuten normaalistikin. En usein pida mitaan koruja, en edes niita sormuksia. Turvotuksia ei ole yhtaan. =)

Onnea tuoreelle tadille Sabine! :flower:

Vauva on yha paa alaspain (on ollut jo yli kuukauden), mitaan supistuksia tai muita ei ole ollut... =)


Latte 34+ vkoa :wave:
 
Kuulumiset..
Mahamörrikän synnytystapa ultras käyty tänään.
Kaikki ok, painoarvio nyt oli 3kg.
Pää alaspäin ja muutama sentti oli auki näköjään paikat kun neuvolakorttia katsoin.

Oli tympee lekuri ja just ja just Salon aluesairaalan ultras näki et siellä näytössä liikkui jotain.. Oli kyl taas kerran niin pettymys Salon ultraamiseen. Puolen tunnin odotus ja minuutin selällään maku ja lekuri just sai sanottua suustaan että kaikki ok. Ihme tuppisuu ärrimurri elämäänsä ja työhönsä kyllästynyt akka *murinaa*

Ja muuten elämä sujuu mahan kanssa.
Eilen yöllä alkoi sattumaan ihan törkeesti ja luulin jo että sairaalaan lähtö tulee. Olikin sitten jotain mahapöpöä kun istuin ripuloimassa puolisen tuntia. Mies ei uskaltanut silti nukkuu kunnolla koko yönä :hug:

Muuten olen alkanut joka yö näkemään ihme painajaisia. Eilenkin olin niin ärtynyt koko päivän yöllisen unen takia, jossa mies jätti mut.
Mies parka sai kuulla mun äksyilyä eikä edes rassukka ole tehnyt muuta kuin jättänyt unessa :LOL:

fasu ja mahamörrikkä 36+3
 
Mä kans mietin aiemmin et joku ''puuttuu'' mut Mömmis on kadonnut, mahtaako olla jo nyytinhakureissussa? :eek:

Mulle tullut kans vatsaan ekat raskausarvet, ihan pieniä vaakatasossa navan ja häpyluun välisellä alueella. Mun leveyspiirit :D Oon kans koittanut rasvailla mutta ei niille näköjään mitään voi jos niitä on tullakseen. Mun mahani on niin valtava et kumma olis ollut jos ei yhtään arpea olisi muistoksi jäänyt.


upupa ja muksiva Multeri 36+1
 
myymä
Marais: Kovin itsepäisiä nuo vauvat etten sanoisi ;)

Kiitokset kaikille myötätunnosta tautia kohtaan :)

Ja seuraavaksi sitten terveiset kätilöopistolta (jossa möllötän paraikaa).
Eli tosiaan oksentelin eilen aamusta yhteen asti päivällä (samoin ripuloin) ja sen jälkeen alkoikin sitten kipeet supistukset joita tuli 4-10 minuutin välein. Soittelin kättärille ja kehoittivat tulemaan käymään.
Noh, eihän se "käynniksi" jäänyt vaan mulla oli reilut 38 astetta kuumetta ja vauvan sydänäänet heitti häränpyllyä, yli 200. Sain sitten kuumetta alentavaa, ja vauva ultrattiin. Vauvalla kaikki hyvin ja kohdunsuu sormelle auki. Vauvan painoarvio tällähetkellä 2400g.
Nyt sitten oon ollut tähän asti tipassa nesteytyksessä, eikä oo enää oksettanut. Tulehdusarvot on koholla jonka takia ilmeisesti oon vielä seurannassa ensi yön.
Olihan se aika hurjaa kun eilen lääkäri sanoi että "seurataan nyt käynnistyykö synnytys vai ei" ... Eihän se sitten onneksi käynnistynyt mutta eivät kuulemma enää estele.

Mies toi nyt sitten tänne kättärille läppärin niin on sentäs jotain tekemistäkin! :)

Myrna:
Miten himpurassa pystyy tekemään KUUSI pellillistä pizzaa vahingossa :D

Pauko: Hyvä että käynnistä oli hyötyä! Ja pikkuruinen sirppanahan sieltä on teille tulossa :)

Savan: Mä en ole hommannut toppapukua mutta nyt täytyy kyllä sanoa että jos vauva on tulossa _just nyt_ niin ei taida se puku riittää minkä oon ostanut... Enpä tullut muuten edes ajatelleeksi!!

Ja sitten vielä hehkutusta, mies on mennyt tilaamaan mulle mun ihaileman pinkin miniläppärin!!! <3 Sitä nyt odotellessa! Ah ihana mies :D

Ja nyt jatkuu surffailu netin ihmeellisessä maailmassa kätilöopiston tylsyydessä :p

myymä ja pikkuveli 34+5 :)
 
Moro,

Eka omaa napaa: lääkärineuvolassa tänään ja tämä lääkäri nyt meinasi, ettei kyseessä ole niin iso vauva kuin mitä ultran lääkäri viime viikolla väitti (?) mutta joku 3 kiloinen nyt ja ehkä n. puoli kiloa isompi syntyessään kuin edelliset (eli olis syntyessään joku 3600-3700 g). Kohdunsuu oli sormelle auki ja vähän pehmennyt. Ja pää alaspäin siis on. Hemoglobiini oli 133, vau. Ajattelin jo että se on matala kun väsyttää koko ajan, mutta se lienee sen ansiota että yöt nukutaan niin huonosti.

Ristiäiset ollaan ajateltu pitää joskus vapun tienoilla, olis ihanaa jos vois vaikka ulkona jo vähän istuskella silloin jos sattuis niin ihana keli, kyllähän toukokuussa voi jo olla aika lämmintä. Oletteko jo valinneet kummit? Me ollaan kyl mietitty, mut jotenkin tosi vaikeeta ku ollaan uusperhe, niin kummallakin pitkälle omat kaverit ja ns. yhteisiä ystäviä aika vähän ja nekin on jo edellisten lasten kummeina ja mullahan ei sisaruksia edes ole, miehen sisko taas jo hänen tyttären kummi. Suvut on muutenkin pienet joten sieltä on vaikee ketään keksiä, ja asuvat niin kaukana kaikki, pelkään et ihmiset ottaa sen jonain riesana jos pyydetään kummeiks ja asutaan kaukana niin se tapaaminen on sit hankalaa.

Ostin yhden nimikirjan alennusmyynnistä, missä on 2000 harvinaista nimeä joita kuitenkin on Suomessa vähintään yhdellä lapsella. Kirjastosta lainasin kans nimikirjoja jos tulis jotain ideoita. Etunimi on kyl melkein päätetty, mut toinen nimi on hakusessa, ja mä haluisin viä kolmannenkin, mut miehelle riittäis kax. Tästä nyt väännetään kättä, että montako nimeä laitetaan.

Pöttis 36+6

 
Hellou! Neljäs päivä mammalomalla. Tänään käytiin nlassa, kaikki hyvin. Tenava on laskeutunut siitä päätellen että sf-mitta oli pysynyt samana. Ei saanut terkkatäti päätä enään hyppysiinsä kunnolla, näin ainakin ymmärsin. Kaikki muuten ok. RR 112/69. Hemppa siinä sadan pintaan eikä tahdo millään nousta.

Tänään on sitten ihan kunnolla opeteltu ajeleen tila-autolla. Kunhan sen nyt sitten hahmottaa, kun on leveämpi kuin nuo aiemmat ajoautot. Meidän sakki kun ei tämän syntymän jälkeen enään mahdu 5-paikkaiseen autoon.

Supisteluja on ollut, siitä miten kipeitä ne on niin en osaa sanoa. Sellaisia, että laittaa henkeä haukkomaan ja vähän kumartamaan. Jooh, torstaina käyn gynellä niin katotaan missä kunnossa paikat on sitten. Tämä tulee todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin, kassotaan milloin! :)

Muija ja kevätmyrsky 35 + 3
 
Pöttis: Kolme haltijakummia on valittu, ja ovat iloisina suostuneet tehtävään :)

myymälle iso rutistus, koitahan parantua ja päästä kotiin vielä yhtenä kappaleena muutamaksi viikoksi! Mullekin sanottiin viime torstaina äippäpolilla, että kun viikkoja kasassa 34 niin enää ei alkavaa synnytystä aleta estelemään. Ja kivan lahjan on mies sulle tilannut, meilläki on miniläppäri mut valkoinen, pinkki olis paljon siistimpi :D

nettiaddikti-upupa ja supistusten välissä muksiva Multeri

(Nyt tullut parin tunnin ajan suppareita 10-15min välein :whistle: )
 
Neukkatäti just soitti, että huomenna hakemaan lääkeresepti: Nieluviljelystä oli löytynny streptokokki. Mieshän sairasti toissaviikon angiinaa. hävettää tosi paljon, kun en viipymättä itse menny antamaan näytettä vaan vitkuttelin päivätolkulla :ashamed: Kun ei oo ollu oireíta...
Tietääkös joku, mitä haittaaa tästä lääkeruurin aloittamisen viivästymisestä voi olla? Pönttö minä :headwall:

Ristiäisten ajankohtaa ei olla juuri mietitty, mutta menee varmasti toukokuulle ainakin. anoppi ja appi on reissussa huhtikuun viimeisen viikon ja omat vanhempani huhti-toukokuun vaihteessa näillänäkymin kaksi viikkoa. Kummit on helppo valita, mutta ei olla vielä kysytty. Kysytään vasta vaavin syntymän jälkeen.

Raskausarpia ei ole vielä tullut.

Myymälle pikaista paranemista!



 
Mömmis Täälläkin hikotellaan vielä lähes päivittäin.

Riine Mullakin oli eilen äitiysloman ensimmäinen virallinen päivä, eikä tännekään Kela oo vielä postittanu äitiyspäivärahapäätöstä. En ymmärrä mikä siinä kestää...

Sormukset menee edelleen sormeen, joskin ehkä hieman tiukemmat on kuin normaalisti. Saa nähdä joutuuko ottaa sit viime hetkillä kokonaan pois. Jalat ainakin on nykyään niin turvoksissa, et hieman jo hirvittää. Vaikka lentosukkia käytän nyt koko ajan, niin silti nilkat on kuin milläkin norsulla aina iltaisin. Ja yleensä vielä aamullakin...

Tänään oltiin sairaalatutustumisessa ja ihan hyödyllinen reissu oli. Kesti 1,5 tuntia ja katsastettiin synnytys- ja lapsivuodeosastot. Ja Mimmukan tavoin päästiin tapaamaan parin päivän ikäistä tyttövauvaa ja onnellisia vanhempia. Mua ei hirveesti oo vielä synnytys jännittäny, mut tänään kun päästiin "pääkallopaikalle", niin pikkunen jännityksen poikanen kyllä tuli. Tietty kun konkreettisesti näki, että mihin sitä ollaan sitten muutaman viikon päästä tulossa.

Joku kyseli aiemmin, että onko vieraat ihmiset kommentoineet vatsaa. Multa on pari kertaa uimahallissa kyselty laskettua aikaa. Ja yleensä tää on tapahtunu saunassa, kun muut on tiedustellu, että vieläkö uskaltaa löylyä heittää. :)
Niin ja sitten eilen, kun aamulla olin jonottamassa lippuja Madonnan konserttiin, niin yks mies vilkas mun vatsaa ja kysyi, että meinaanko ostaa liput molemmille? :LOL:

Torstaina alkais perhevalmennus (vihdoin). Mies ei pääse mukaan, kun joutuu töissä olemaan. Rekrytoin sitten oman äitini kaveriks, ettei tarvii ihan yksin mennä.

Hendu ja ötökkä 35+2
 
Myymälle iso :hug: Toivottavasti ei kuitenkaan vielä synnytys käynnistyisi.

Hikkaa
on masuasukilla turhankin usein, mun mielestä se tuntuu tosi epämiellyttävälle.

Jahas, neiti on taas huomionkipeä...

chromo 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaatjuska:
Upupa : Hui! Tuohan kuulostaa kohta synnytyksen käynnistymiseltä?!
Toivottavasti ei, Multeri on vielä liian pieni tulemaan ulos :/ Kipeitä suppareita ei ole vielä tullut, onneksi... Nyt tulee suurinpiirtein vartin välein ja supistus kestää jopa pari minuuttia. Oon yrittänyt tsempata Multeria että jos edes tämän viikon olis vielä massussa. Pidetään peukut pystyssä.

upupa ja Multeri 36+1
 
Myymä: :hug: Pikaista paranemista ja toivottavasti ei ihan vielä olis ulos tuloillaan.

raskausarvista: mieki löysin muutaman eilen. Ja just olin päässy huokasemaan, että tässä raskaudessa niitä ei tuu. hih

Ja taas unohdin mitä mun piti kirjottaa...

jossu ja tilli 37+2
 

Yhteistyössä