Maalismammoja?

  • Viestiketjun aloittaja anno
  • Ensimmäinen viesti
Maaria-79
Huomentapäivää, tänään koitti sitten mulle se maaginen rv 40+0! Aamulla olo oli kuin lapsena jouluaattona - kyllä sitä vauvaa odottaa jo NIIIIIIIN kovasti, vaikka eihän se pikkuinen kalenteria katso.

Öisin on aika kovia supistuksia, mutta en varsinaisesti herää niihin, vaan pissahätään ja saan vessakäynnin jälkeen ihan hyvin vielä unen päästä kiinni, joten ei tässä taida vielä kovin kiire olla. Otin aamupalan jälkeen vielä parin tunnin extraunet kun niin mukavasti unetti, ja näin unta että olin vanhemmillani käymässä ja sain siellä yhtäkkiä tyttövauvan. Ihmeen vähän noita vauvaunia on oikeastaan ollutkin, joskus ennen kuin olin raskaana näin tämän tästä jotain omituisia vauvansaamis- ja kadottamisunia.

Raikasta pakkaspäivää kaikille,
ja tervetuloa vierailijalle munkin puolestani!

Maaria rv 40+0
 
yks vierailija...
Kiva,että tänne sopii tulla kirjottelemaan.Vähän tyhmä toi mun nimimerkki,mutta olkoon nyt tuo,ku kerran sillä alotin.
Mukava on näin "viime metreillä" samassa tilanteessa olevien kanssa vaihtaa kuulumisia.

Mä täs jännään, että tuleeko meille kolmen pojan jälkeen tyttö vai neljäs poika...
Perjantaina ois se ultra ja ootan malttamattomana, että sais sen sukupuolen tietää.
Ku ei juurikaan noita tytönvaatteita valmiina ole,että tietäs pitääkö niitä hankkia vai ei...
Ja nyt ois yhessä kaupassa tosi hyvässä alessa tyttöjen toppahaalari, ni mietin, että uskaltasko hakea sellasen. Ei kyl ollu pahan hintasia, 10 ja 15 euroa jäis vaan hintaa(kaks eri mallia) Lassie-merkkisille haalareille.
rv nyt 38+2
 
Maaria-79
Ota vaan "yks vierailija" joku nimimerkki käyttöön niin on helpompi jutustella :) Sulla kun on jo useampi raskaus takana, miten sun synnytykset on käynnistyneet, ovatko kaikki olleet erilaisia vai onko samanlaisuutta?
 
sere79
mäkin jänskään perjantain ultraa kun sitte päätetään leikkauspäivä ja jos vaikka sais lisävarmistusta siihen oisko se nyt tyttö sitten.
mieheltä jo kysyin et mitäs se tykkäis vielä useemmasta ni sille kuulemma riittäis mut mää sanoin et jos tää ei oo tyttö ni kyl haluisin sitä tyttöö viel yrittää. mut sen verran tukalaa ja hankalaa on nyt että jos tämä tyttö on niin melko varmasti tää lukumäärä saa riittää.
ei tosiaankaan ole mikään mukavin olo, maha on koko ajan tiellä, kohtu niin ylhäällä et koko ajan hengästyttää ja väsyttää ja närästää ja yhtmittaa tuntuu kipeeltä ja mitään ei jaksa tehdä ja moneen asiaan ei kykene enää... oon jotenkin ihan kypsä ja valmis kyl jo, en osaa nauttia tästä olosta yhtään. harmittaa. selkää särkee pahenemassa määrin ja niskat on jumissa ja päätä särkee. taidan kuulostaa kauheelta valittajalta mutta kun on niin poikki ja kypsä tähän olotilaan...
ei oo tyttöjen vaatteita meilläkään mut sisko ja yks kaveri ovat jo luvanneet ison kasan niitä joten ei tarvi ihan heti olla sellasia ostamassa.
kassia en ole vielä pakannut kun todennäköseen syntymäpäivään on viel kolme viikkoa mutta ajattelin sitä tällä viikolla jo kattella alustavasti reeraan.

odotan kyl innolla jo sitä et saa vauvan syliin ja oman kropan takasi, ni kykenee taas kunnolla siivoamaan ja 2-vuotiaan kans leikkimään. ja imetystä odotan myös vaikka viimeks se alkoi niin vaikeesti ja kipeesti mut nyt olen tehnyt ennaltaehkäseviä toimia ettei nyt käy samalla tavalla.

nyt voisin mennä kastelemaan kasvit taas vaihteeks ja kattoo mitä seuraavaks tekis ettei olis näin tylsää...
 
katriina-
Tänään on ollut kivuttomia supistuksia sentään pitkin päivää, eilen ei ollut oikein niitäkään. Jänskättää, että milloin se lähtö tulee :)
huomenna mulla onkin neuvola taas, viimeks ei ollutkaan oma terkkari, joten nyt on jotenkin mukava mennä kolmen viikon tauon jälkeen omalle terkkarille. Käyn sitten päivittelemässä kuulumisia varmaan, täällä netissä tulee nyt roikuttua ihan urakalla nyt kun oon kotona ja kone lähes koko päivän päällä :)
 
minä-75 ( eli yks vierailija...)
Tänään ei aivot raksuta järkevämpään nimimerkkiin...
Eli "yks vierailija" jatkaa nyt tolla "minä-75" nimimerkillä...

Maaria-79 :lle:
Esikoisen synnytys käynnistyi lapsiveden menolla kotona.
Eli ei supistellu yhtään, mutta lapsivettä alko tiputella reilummin ja lähin sairaalaan.Sit ooteltiin synnytyksen alkamista koko päivä, supistuksia ei vain kuulunut.
Sitten vauvan sydänäänikäyrässä oli katkoja, ni päädyttiin myöhään yöllä kiireelliseen sektioon.(Katkot johtu siitä, että napanuora oli vauvan toisen olkapään ympärillä.)

Toisen pojan syntymää edelsi yksi yö säännöllisiä supistuksia ja menin jo käymään sairaalassa, mutta passitettiin vielä kotiin eli ne ei ollu synnytyssupistuksia, paikat ei ollu auennu...
Sit seuraavana yönä alko varsinaiset synnytyssupistukset.
Mulle oli sillon varattu aamulle yliaikaiskontrolli(41+3 vkolla), ni ootin siihen, ku aattelin, että meen taas turhaan sairaalaan. Mut lääkäri totes, et oon niin supistusherkkä, että eiköhän vauhditeta synnytystä kalvojen puhkaisulla.Se ei auttanu kohdunsuun avautumiseen, eikä myöskään oksitosiinitippa, mutta myöhään illalla kohdunsuu oli vihdoin auki ja toinen poikamme syntyi normaalisti alakautta.

Kuopuksen syntymä alkoi säännöllisillä synnytyssupistuksilla, joitten kans olin kotona 6 tuntia,ennenku sairaalaan lähettiin. Sit olinki jo sairaalaan tullessa 6cm auki, et paikat aukes nopeemmin ku aiemmin. Mut silti piti ootella 9,5h ennenku kuopus näki päivänvalon, et mun synnytykset on tosiaan pitkäkestosia. Kuopus syntyi myös alakautta...

niin unohtu mainita,että noita kahta viimestä synnytystä ennen meni limatulppa noin vuorokautta aiemmin...
 
katriina-
Näemmä tänään sitten sain ainakin muutamia vähän kipeitä supistuksiakin aikaiseksi... muutama on nyt tullut. Mulla on vahva epäilys kyllä, että nämä loppuvat kuten edellispäivänäkin, katsotaan nyt...
 
katriina-
hiphei, yksinpuhelua :) Missä kaikki ovat tänään, synnyttämässäkö :D
Neuvolassa: sf pysynyt 34:ssä, painoa ei nyt tullut yhtään, viimeksi olikin 700g/vko kerrytys. Kokonaisuutena painoa tullut nyt jotakuinkin 15kg, sama tahti kuin ekassa raskaudessa. Vauva painunut alas lantioon, alemmas ei kuulemma mee ennen synnytystä. Eipä sen kummempaa, kaikki oli kunnossa, synnytysaikaa vain arvuuteltiin... mutta sitä kun ei tiedä. Kuulemma jos eka lapsi syntynyt ennen la:aa, toinen tuskin menee 2vkoa yli la:n, mutta sekään ei kuitenkaan ole mahdotonta...

Tänään ei tuntunut oikeestaan ees kivuttomia supistuksia, saa nähä, tulisko ees jotain suppareita illalla...
 
Elviira M.
Täällä ei ainakaan olla vielä synnyttämässä. Rv nyt 40+4, ei ole tälläkään vauvalla kiirus maailmaan. Kai ne menee samansuuntaisesti sitten nuo raskaudet, mun pitää valmistautua siihen kahden viikon yliaikaan.

Yritän pitää yllä sellaista positiivista fiilistä tässä odottelussa. Kun ei mulla ole suurempia fyysisiä vaivoja/kipuja. Ainoastaan mieli meinaa olla kärsimätön. Mutta miksi en voisi nauttia vielä näistä viimeisistä hetkistä. Oikeastaan olen nauttinut suunnattomasti raskaanaolosta. Ja nämä saattavat olla mun elämän viimeisiä hetkiä raskaana. Silittelen masua ja tunnustelen vauvan liikkeitä vatsassani.Onhan tämä raskaanaolo ihan ainutlaatuinen olotila! Kyse on enää viikosta tai parista. Sitten eletään ihan uutta elämänvaihetta, kun vauva on tässä käsissä. Ja mun masu taas tyhjä..

Yhtä mä toivoisin. Ettei tarvitsisi alkaa käynnistellä synnytystä, vaan mun kroppa lähtis siihen hommaan ihan omatoimisesti. Mutta tietenkin olen valmis käynnistämiseen ihan vauvan turvallisuuden takia, jos ei itsekseen lähde tulemaan. Saas nähdä miten käy.

Ehkä noita harjoitussuppareita on tullut viime päivien aikana enemmän. Siis mahan kovettumista. Muttei ne kyllä kivuliaita ole, ehkä pari päivän aikana sellaisia tuntuvampia. Limoja tulee päivittäin, mutta ei nekään miltään limatulpalta vaikuta. Runsaammalta valkovuodolta vaan.

Sere: mitä tarkoitit ennaltaehkäisevillä toimilla imetyksen suhteen? Mullakin alku oli vaivalloista. Ongelma oli se kun rinnat olivat niin pinkeät, ettei vauva saanut nänniä suuhunsa. Apu löytyi alkuun rintakumeista. Niitä piti ekana käydä ostamassa kun kotiuduttiin. En ole nyt kuitenskaan ostanut kumeja valmiiksi odottamaan. Jos tämä vauva osaisikin taidon heti (ja itse osaisin paremmin ohjata tissin vauvan suuhun).

Mulla on huomenna neuvola. Jokohan siellä varataan seuraava aika sairaalaan yliaikaiskontrolliin?

 
minä-75...
Mäki tulin nyt jotain kirjottelee...
Eilen kattelin sellasta odotusajan päiväkirjaa kuopuksen synnytystä edeltävältä ajalta,ni sen synnytys alko 2vkoa ja 2 pvää ensimmäisten kipeiden supistus"kohtausten" jälkeen.Ja mul oli nyt 38+3 vkolla sellanen parin tunnin kestonen supistelujakso,ni siitä jos pari viikkoa pistäs lisää,ni aikalailla lasketunajan paikkeilla pitäs tän vauvan syntyä,jos menis saman kaavan mukaan.Saapas nähä.
Vai meneekö meiän kaikki lapset sen 2 vk yli lasketunajan.
Jotenki nyt tuntuu,että tää vois tulla jo aiemminki.Ei kyllä oo kiirettä,mutta ei se mitään haittaiskaan,vaikka ens viikolla syntys.
Tällä viikolla ei vielä "sais" syntyä,ku ois tarkotus mennä kaverien häihin lauantaina.:)
 
Maaria-79
Kotona ollaan täälläkin. Olikin ihanan aurinkoinen päivä ja kuljeskelin asioilla - kirjastossa, lastentarvikeliikkeessä katselemassa, jne. - vaikka jalat olivatkin lähtiessä turvonnet pökkelöt. Kummasti ne kävellessä vetristyy kuitenkin, kunhan on valinnut hyvät kengät jalkaan.

Nyt illalla oli tarkoitus lähteä kauppaan mutta kun vedin tukivyön päälle vauva vääntäytyi niin että tuntui ensimmäinen OIKEASTI kipeä pidempi pisto kohdunsuun tienoolla. Sitä kesti niin kauan kuin vauva jatkoi punkuaan, olisiko sitten pää vihdoin kiinnittynyt? Mies lähti sitten yksin kauppaan, kun ei tehnyt mieli lähteä sinne supistelemaan. Sinällään kävely voisi kyllä tehdä hyvää. Tuo tukivyö (terveyskeskuksen välinelainaamosta lainattu) mulla on ollut käytössä raskauden puolivälistä asti, kun alkoi niitä suppareita olla vähän turhan tiheään siinä vaiheessa. En oikeastaan tykkääkään lähteä mihinkään pidemmälle ilman sitä, se kannattaa mahaa niin, ettei se hytky kävellessä vaan olo on tukevan miellyttävä.

Löysinpä muuten surffaillessa tällaisen vyöhyketerapialinkin, http://us.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html jossa neuvotaan vyöhyketerapiapisteet supistusten vauhdittamiseksi. Mulla ei ole kokemusta vyöhyketerapiasta eikä mitään mielipidettä siitä, mutta kun jalkoja tulee muutenkin hierottua, kokeilin noita pisteitä ja varsinkin turvonneemmassa oikeassa jalassa kohtien 2 ja 3 pisteet olivat todella arkoja. Jännä juttu, vaikuttaako se sitten supistuksiin vai ei, sitä en tiedä. Onko teillä muilla arkuutta nilkkojen/kantapäiden alueella?

Tulehan Elviira M. sitten kertomaan neuvolakuulumiset, ja että saitko ajan yliaikaiskontrolliin. Mulla on neuvola perjantaina, olen silloin rv 40+3.

Mukavaa iltaa ja suppuraisia oloja kaikille jotka niitä kaipaavat!
 
minä-75...
Maarialle: Vyöhyketerapialla voi tosiaan käynnistää oikeesti synnytyksen.
Mun yks tuttu käynnistytti vyöhyketerapialla viime joulukuussa syntyneen lapsensa synnytyksen.Se alko käyä 37 vkolta lähtien vyöhyketerapiassa ja ite hiero kotona myös niitä pisteitä, joita oli neuvottu hieromaan. Sen lapsi synty muistaakseni 3 pvää ennen laskettua aikaa...Sen tarkotus oli saada lapsi syntymään ajoissa, ettei kasvais liian isoksi, kun sillä oli tosi isoja edelliset lapset.
Mun sisko on myös vyöhyketerapeutti ja sano,että niitä pisteitä hieromalla voi käynnistyä synnytys,mutta et ois hyvä käyä myös vyöhyketerapeutin käsittelyssä lisäks...
 
lusiina
Vau, vaikuttaa mielenkiintoselta tuo vyöhyketerapia juttu.. Kyllähän niitä on niin tutkittu että ihmisillä on tiettyjä pisteitä jalkapohjissa, että pakkokai sen on jotenkin vaikuttaa, ainakin johonkin. ;) No, sekavaa..

Vai ei se katriina lähtenytkään vielä synnyttämään, mä olin jo niin varma että se on sulla menoa nyt, kun siis luin tuon sun viestin illalla..

Muistakaa ilmoitella sitten tällä ketkä nyt ensimmäisenä lähdettekin, niin osataan jännätä.. :) Alkaa olemaan monella jo jännät paikat käsillä, kun on lasketut ajatkin jo ylitetty tai ainakin ollaan jo tosi lähellä.

Mullakin on huomenna neuvola, laitanpa sitten omia kuulumisia.

Ja Sere, jaa tosiaan meillekin nuo ennaltaehkäisevät jutut imetykseen.. Olisi kiva tietää.

Mutta nyt vielä saunaan.. :)
 
sere79
olen rasvaillut nännejä ja nännipihaa ihan natusan-voiteella ja venytellyt nännejä, ikäänkuin jo imettäisin, totuttelen nännejä siihen rasitukseen. ongelmana kanssa oli että maito nousi äkkiä ja rinnat oli niin pinkeät ettei vauva saanut oikeaa otetta ja lisäksi nännit niin tottumattomia siihen rääkkiin että menivät heti rikki ja kipu oli valtava aina kun imetti, ei auttanut kumit eikä mitkään, rasvakaan ei siinä vaiheessa enää kun olisi pitänyt aikasempaa jo alotella. kyllä se aikaa myöten se kipuili ja muu meni ohi kun vauva oppi oikean tekniikan ja nännit tottu hommaan. mutta niin tuskasta oli ettei uskoiskaan. nyt olen kaks viikkoo rasvaillut ja "venytellyt", aluksi tuntu kipeeltä muttei enää nyt, ei tunnu missään enää, vaikuttaa nännit vahvistuneen, jee!
 
katriina-
huomenta,
joo, en lähtenyt synnyttämään, ja alkaa tuntua, että tuskin lähden vielä pariin viikkoon!! Eilen tuli ehkä kaks, kolme tuntuvampaa supistusta, ja kivuttomiakin aika vähän. Öisin ei oikeestaan supistele. Esikoisen kans nimenomaan yölliset supistukset edelsivät lapsiveden menoa useampana yönä... ja veikkaan, et mulle lähtö ei tulis nytkään kertarysäyksellä vaan noita varoitteluja tulis jo aiemmin lisää.
Mies lähti työreissulle autolla (250km/suunta), varmuuden vuoksi, jos tulee kiire takaisin. Säälittää, et pakotin sen menemään autolla, kun ei tunnu olevan synnytyksen riskiä ilmassa ja sääennusteet on mitä on... mutta näin päätettiin kuitenkin jo aiemmin..
 
Maaria-79
Huomenta! Mikä sitten on vaikuttanut mihinkin, mutta eilen siis hieroin aamulla ja illalla muun jalkahieronnan yhteydessä noita pisteitä, ja aamulla alkoi tulla limatulppaa! Heräsin yöllä kolmeen otteeseen napakkaan supistukseen - ei sinällään uutta - mutta aamupissalla käydessä paperiin jäi verensekaista limaa. Olen niin iloinen, että synnytys näyttää käynnistyvän omalla voimallaan, olin lähes varma, että käynnistykseen mennään.

Se mun noiden vyöhykepisteiden hieronta ei ollut mitenkään aggressiivista, hieroin jaloista turvotusta pois ja samalla pyörittelin noita pisteitä, lähinnä niitä kahta mitkä olivat aran tuntuisia.

Mä olen myös rasvaillut ja venytellyt nännejä vähän, niistä on jo noin viikolta 20 tullut esimaitoa. Voiteena on ollut ihan tavallinen kosteusvoide, ja yhdessä vaiheessa kun nännit jotekin kuivahtivat, käytin Bepanthenia.
 
minä-75...
Huomenta!
Tosi kivaa Maaria,että sun synnytys alkaa käynnistymään tai että limatulppaa näyttää tulevan.Mul on alkanu synnytys vuorokauden kuluessa limatulpan menosta, että saatat jo huomenna olla pikku nyytti kainalossa. :) Toivotaan niin. Kiva, ettei sun raskaus näyttäs menevän montaa päivää yli L.A:n.

Mä en vielä uskalla noita jalkapohjia paljo hieroa,ku ylihuomenna ois tarkotus tosiaan häihin mennä,ni haluisin sinne vielä päästä,sit sen jälkeen saa syntyä millon vaan.
Mul ihan normaali olo.Ei oo supistellu...Väsyttää vaan,ku yöllä tulee valvottua.Viime yönäki n.3:sta-5:een.Oon ihan pirtee tosiaan parin tunnin ajan aamuyöstä ja valvon ja sit jatkan unia...
 
katriina-
moi taas,
onnittelut maaria edistyksestä! mulla alkoi esikoisen kans varsinainen limatulppa irtoamaan tiistaina ja keskiviikkona meni sitten lapsivedet. Pidetään peukkuja, et parin päivän sisällä pääsisit tositoimiin!!
Mulla on tota esimaitoa tullut kans, nyt kyllä paljon vähemmän kuin esikoisen kanssa. Lukuunottamatta viime viikkoa, tuo "maidontuotanto" on jotenki vilkastunut nyt selvästi kyllä. Täällä ei oo limatulppaa vielä näkynyt, lukuunottamatta sitä sitkeää kirkasta limaa, mutta ei yhtään verta eikä tuota limaakaan paljon eilen :( ehkä se on vain valkovuotoa kuitenkin...Hassua, et oon jo nyt näin malttamaton, kun laskettuun aikaan on kuitenkin vielä yli viikko! Sen siitä saa, kun osittain asennoituu, et vauva tulee samoihin aikoihin kuin esikoinenki (39+2).
katriina 38+5
 
Elviira M.
Neuvolassa käyty. Kaikki ok, painoa vaan oli tullut kilo viikossa..aika kamalaa.. ja on mulla ollutkin nälkä, yölläkin. Vauva tietenkin sen kun kasvattaa kokoaan.. Ei mulla kuitenkaan kokonaiskilomäärä ole noussut pahasti, oisko 12 tai 13kg. Loppua kohden tullut enemmän. Mutta ihan ok minusta.

Maarialla se on kohta menoa. Sen verran selvä merkki se limatulppa. Pitäisköhän itsekin kokeilla noita pisteiden paineluita. Tuskin siitä haittaakaan voi olla.

Mullakin oli viime yönä pari kolme tuntuvampaa supistusta. Katriinahan se kirjoitti, että aikaisemmassa raskaudessa olivat edeltäneet synnytystä just nuo yösupparit..ja Maariallakin niitä taisi olla. Oon niin tyytyväinen noista muutamastakin supistuksesta, kun niitä muuten esiintyy niin harvoin. Jospa ne minunkin paikat vähitellen kehittyy.

Mutta joo. Seuraavaa aikaa ei enää neuvolaan annettu, vaan sairaalaan yliaikaiskontrolliin. Se tuli viikon päähän, rv:lle 41+6 ja on perjantai. Toivottavasti synnytän ennen sitä!


Voin kuvitella sere, että on tuskaa jos rinnanpäät menee rikki. Mulla ei onneksi noin käynyt, oon kai sellainen elefantinnahkainen. Kipeetä silti otti väärä imuote, jolla vauva yritti imeä. Onneksi kaikki alkoi vähitellen sujua, kun sitkeästi harjoiteltiin.

Mitenkäs lusiinalla neuvolassa?
 
Kerde
Hui, kuinka teillä on jo lähellä tuo synnytys. Tuntuu, että mulla on siihen vielä aikaa, vaikka vauva voiskin jo syntyä. Luulin muuten, että aamulla limatulppa alkaa tulemaan, kun valkovuodon mukana oli hieman rusehtavaa väriä, mut ei tullut vielä. Toisaalta olis jo mukava päästä synnyttämään, niin olis sekin hoidettu.

Toivottavasti Elviira sun synnytys alkaa käynnistymään! Pidän peukkuja ja Maarialle myös, kun näyttäis sullakin olla lähiaioina h-hetki!!! Tsemppiä!

Mäkin kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Sf-mitta oli sama kuin viime viikolla eli 32 ja painoa ei ollut tullut lisää. Esikoisen kanssa kävi samalla tavalla, ettei viimesillä viikoilla painoa tullut, mut onhan sitä jo kerääntynytkin noin 15 kg eli riittävästi. Rautakuurin sain, kun hb ei ollut lähtenyt nousemaan.

Mulla ei juuri supistuksia ole eli voipi olla, että vasta sitten kun itse koitos alkaa. Sehän nähdään piakkoin. Menkkamaista kipua tai tuntemusta on ollut tänään enemmän. Kyllä tää on jännää odotella! Ajateltiin muuten viedä viikonlopuks esikko mummulaan, jos saatais olla miehen kanssa kahdestaan. Se olis aika nastaa, sillä ei sitä kahdenkeskistä aikaa tule taas vähään aikaan.

Nautiskellaan vielä masuista ja potkuista!
T: Kerde 38+1

Kiitos sere vinkistä imetyksen aloittamisen helpottamiseks! En tiedä onko se jo tässä vaiheessa jo myöhäistä, mutta kokeillaan. Mullakin oli viimeks rinnat tosi arkana muutaman viikon ajan ja rintakumeja oli pakko käyttää.
 
lusiina
Jep, täällä minä taas iltasella vasta kirjottelen, ei oo aikasemmin ollu aikaa tulla koneelle..

Pitää kyllä ottaa seren vinkistä vaari ja alkaa vähän karaisemaan nännejä, oon kyllä huomannu että tavattoman arat ovat nykyään, niin jospa tässä vielä vähän ehtisi.

Onkohan Elviira M lähtenyt sairaalaan? Käyhän ilmoittelemassa jos ei ole vielä lähtö tullut niin sitten kun se on menoa. :)

Joo, olin tosiaan neuvolassa, kaikki oli ihan ok paitsi että painoa oli tullut jotain 1200g nyt viikossa. :O Kääk! No, kokonaispainonnousu on kuitenkin jotain 11kg eli ei paha. Siellä oli sijainen, oma terkka oli lomalla. Sijainen mittasi sf-mitan senttiä pienemmäksi kuin neuvolantäti viimeviikolla. En tiedä johtuiko vaan siitä kun oli eri mittaaja vai olisiko vauva jo niin laskeutunut.. Kyllä se sijainen ainakin koitti tuosta mahanpäältä ja vauva oli ihan alhaalla ja kiinnittynyt(?). Ei ihan varmaksi osannut kuitenkaan tuota kiinnittymistä sanoa. Pissa oli puhdas ja RR ja Hb hyvät. Nyt ei ultrattu kun ei vissiin osannut käyttää koko laitetta tuo sijainen.. Juteltiin sitten lähestyvästä synnytyksestä ja yleensäkin raskaudesta pitkään. Oli ihan kivaa..

Täällä ei mitään merkkejä synnytyksestä. :( No, jospa se tästä vielä. Saapa nähdä kuka saa seuraavana vauvan tähän meidän ketjuun, ja ´meneekö mulla aivan huhtikuun puolelle ;)

-lusiina, rv 37+6
 
lusiina vielä
Tuli vielä mieleen että mitähän tuolle antzille kuuluu nykyään? On kai päässyt jo laitokselta vauvan kanssa kotiin? No, on tietty niin kiirettä uuden tulokkaan kanssa ettei koneelle asti ole kerennyt. :)
 

Yhteistyössä