Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Bamboo81, post: 19019888, member: 18772"]</p><p>Moikka kaikille! Harvoin tulee tänne kirjoiteltua mutta aattelin tällä kertaa jotain raapustaa. Tekstiäkin tulee niin paljon, että multa on varmaan jotain jäänyt välillä lukemattakin.</p><p></p><p><strong>Neuvolakuulumisia</strong></p><p></p><p>Kaikki ok, hemppa oli vähän noussut eli Obsidanin syönti auttaa, paineet hyvät jne. Terkka oli vähän epävarma, että onko vauva perätilassa vai raivotarjonnassa ja katottiinkin sitä sitten ultralla ja raivotarjonnassahan vauva oli, ilmeisesti aika alhaalla jo, vaikka en oo huomannut minkäänlaista laskeutumista. Ens viikolla ois mulla sitten lääkärineuvola ja pitäis saada lähete sitten Kättärille synnytystapa-arvioon, kun mulla oli viime synnytys hätäsektio niin sen takia menen tohon arvioon.</p><p></p><p><strong>Glow</strong> Paljon tsemppiä sinne! Toivotaan että saisitte hoitojärjestelyt kondikseen, toi on aika sietämätön tilanne. Erityisesti toivotaan että kaikki menis raskauden suhteen ok, oo nyt varovainen jos siinä istukassa oli jotain häikkää/irtoamista, eikös se voi olla tosi vaarallista? :hug: </p><p></p><p><strong>Leena86</strong> Joo oon sanonut miehelle, että se vois nyt mennä ottamaan sen rokotuksen, kun aattelin että vois kai se olla hyvä ottaa. Vielä se ei oo mennyt, täytyy vähän kovemmin potkia sitä sinne.</p><p></p><p><strong>Kinder</strong> Mäkään en oo aatellut ees kokeilla kestoja.. Mua stressaa ihan tarpeeks kaikki muut asiat että tota en jaksa ottaa yhdeksi asiaksi lisää. Toki musta on hienoa, että niin monet teistä meinaa kestoilla ja arvostan sitä kyllä. </p><p></p><p><strong>Painoarvioista</strong> Mulla on jotenkin semmonen käsitys ollut, että noi ultralla tehdyt painoarviot voi mennä aika pieleen? Esim. mulla käynnistettiin viime synnytys ja ennen käynnistystä lääkäri arvioi vauvan painoa ultralla ja käsin ja ultralla arvioituna meni melkein kilon pieleen ja käsin arvioituna heitti vaan 100 grammaa..</p><p></p><p><strong>MiCeVu</strong> Tervetuloa!</p><p></p><p><strong>paalina</strong> Vauvan sukista. Itse oon tykännyt H&M:n sukista, semmosista missä on aika pitkät varret, niitä yleensä myydään 3 kpl:een paketissa. Ainakin muistelisin että ois pysynyt ihan hyvin jalassa, mutta en kyllä oo ihan varma. Aika paljon mulla oli esikoisella ihan potkuhousuja.</p><p></p><p><strong>Mamali-76</strong> Muakin välillä ärsyttää toi mun mies ja se, ettei se tunnu tajuavan, että monet asiat on mulle jo aika vaikeita/tuskaisia. Viime aikoina oon sitten ärhennellyt ihan, että etkö sä jumalauta tajua, että se voi oikeasti olla vaarallista jos lähden kuskaamaan lasta tarhaan/koiraa kusettamaan. Edelleen esim. kyllä vien koiran aamulla ulos ja mulla ainakin esim. kävellessä sattuu nivusiin ihan hemmetisti. Lapsen tarhaan viennit/haut oon nyt kylmästi jättänyt miehelle kun me viedään lapsi kävellen rattailla tarhaan, minne on n. 1,5 km matkaa ja paljon mäkiä lisäksi.</p><p></p><p><strong>Abello</strong> ja muut jotka <strong>imetystä</strong> pohtivat: Ei varmaan kannata etukäteen kauheesti stressata. Kannattaa tietty kokeilla imetystä mutta jos se tuntuu ylivoimaiselta niin korvikkeet vaan käyttöön sitten. Itse täysimetin esikoista 4kk minkä jälkeen aloitettiin kiinteät ja missään vaiheessa ei korvikkeita pahemmin käytetty, pari kertaa kokeiltiin, mutta meidän poitsulle ei korvike oikein kelvannut. Alkuun imetys kuitenkin vähän takkusi ja pojan paino ei jossain vaiheessa oikein noussut, meillä helpotti toi sitten vähitellen kiinteiden aloituksen jälkeen. Ton lisäks mulla oli ongelmana imetyksen kivuliaisuus, imetyksen aikana ja imetysten välillä. Jotenkin mä kuitenkin jaksoin asian kanssa taistella ja muutaman kuukauden jälkeen homma toimi paremmin eikä ollut enää kipuja. Lisäksi mulla oli aina välillä jotain maitorauhasia tukossa ja rintoihin tuli sit kipeitä kovia kohtia, varsinaista rintatulehdusta ei kuitenkaan ollut. Mutta mä kyllä ymmärrän noitten omien ongelmien jälkeen, jos joku ei vaan jaksa tapella asian kanssa vaan siirtyy suosiolla pulloruokintaan. Lisäksi meillä oli yöt yhtenäistä imetystä vaan välillä eli yöunet jäi mulla aika vähiin. Nyt meinaan ottaa rennosti imetyksen kanssa ja jos se tuntuu liian hankalalta ja vauva ois vaan koko ajan tissillä niin meinaan reilusti antaa pullolla sitten ruokaa. Nyt kun pitää kuitenkin vauvan lisäksi hoitaa esikoistakin. Mutta imetyksessä on tietenkin hyvät puolensa eli sehän on tietenkin hyvää ravintoa vauvalle, auttaa omassa painonpudotuksessa, on kätevää ja edullista, ruoka on aina mukana jne jne. Kun itse olin päässyt alkuvaikeuksien yli niin olihan se imetys ihanaa ja helppoa. Mua kaihersi vaan se, että meillä vauva roikkui tissillä usein ja pitkään ja yöt helpotti oikeastaan vasta sitten kun vuoden ikäisenä imetys lopeteltiin. Mutta siis <strong>Abello</strong> kuten kirjoitit, älä pilaa vauva-aikaa imetyksestä stressaamalla vaan teet just niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Välillä musta tuntuu, että oisin nauttinut vauva-ajasta enemmän jos en ois joutunut imetyksen kanssa tolleen taistelemaan. :hug: </p><p></p><p>Ehkäpä tässä oli tarpeeksi asiaa tällä kertaa. Paljon tsemppiä ja haleja kaikille, jotka niitä tarvitsevat! :hug: </p><p></p><p>Bamboo 34+1</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Bamboo81, post: 19019888, member: 18772"] Moikka kaikille! Harvoin tulee tänne kirjoiteltua mutta aattelin tällä kertaa jotain raapustaa. Tekstiäkin tulee niin paljon, että multa on varmaan jotain jäänyt välillä lukemattakin. [b]Neuvolakuulumisia[/b] Kaikki ok, hemppa oli vähän noussut eli Obsidanin syönti auttaa, paineet hyvät jne. Terkka oli vähän epävarma, että onko vauva perätilassa vai raivotarjonnassa ja katottiinkin sitä sitten ultralla ja raivotarjonnassahan vauva oli, ilmeisesti aika alhaalla jo, vaikka en oo huomannut minkäänlaista laskeutumista. Ens viikolla ois mulla sitten lääkärineuvola ja pitäis saada lähete sitten Kättärille synnytystapa-arvioon, kun mulla oli viime synnytys hätäsektio niin sen takia menen tohon arvioon. [b]Glow[/b] Paljon tsemppiä sinne! Toivotaan että saisitte hoitojärjestelyt kondikseen, toi on aika sietämätön tilanne. Erityisesti toivotaan että kaikki menis raskauden suhteen ok, oo nyt varovainen jos siinä istukassa oli jotain häikkää/irtoamista, eikös se voi olla tosi vaarallista? :hug: [b]Leena86[/b] Joo oon sanonut miehelle, että se vois nyt mennä ottamaan sen rokotuksen, kun aattelin että vois kai se olla hyvä ottaa. Vielä se ei oo mennyt, täytyy vähän kovemmin potkia sitä sinne. [b]Kinder[/b] Mäkään en oo aatellut ees kokeilla kestoja.. Mua stressaa ihan tarpeeks kaikki muut asiat että tota en jaksa ottaa yhdeksi asiaksi lisää. Toki musta on hienoa, että niin monet teistä meinaa kestoilla ja arvostan sitä kyllä. [b]Painoarvioista[/b] Mulla on jotenkin semmonen käsitys ollut, että noi ultralla tehdyt painoarviot voi mennä aika pieleen? Esim. mulla käynnistettiin viime synnytys ja ennen käynnistystä lääkäri arvioi vauvan painoa ultralla ja käsin ja ultralla arvioituna meni melkein kilon pieleen ja käsin arvioituna heitti vaan 100 grammaa.. [b]MiCeVu[/b] Tervetuloa! [b]paalina[/b] Vauvan sukista. Itse oon tykännyt H&M:n sukista, semmosista missä on aika pitkät varret, niitä yleensä myydään 3 kpl:een paketissa. Ainakin muistelisin että ois pysynyt ihan hyvin jalassa, mutta en kyllä oo ihan varma. Aika paljon mulla oli esikoisella ihan potkuhousuja. [b]Mamali-76[/b] Muakin välillä ärsyttää toi mun mies ja se, ettei se tunnu tajuavan, että monet asiat on mulle jo aika vaikeita/tuskaisia. Viime aikoina oon sitten ärhennellyt ihan, että etkö sä jumalauta tajua, että se voi oikeasti olla vaarallista jos lähden kuskaamaan lasta tarhaan/koiraa kusettamaan. Edelleen esim. kyllä vien koiran aamulla ulos ja mulla ainakin esim. kävellessä sattuu nivusiin ihan hemmetisti. Lapsen tarhaan viennit/haut oon nyt kylmästi jättänyt miehelle kun me viedään lapsi kävellen rattailla tarhaan, minne on n. 1,5 km matkaa ja paljon mäkiä lisäksi. [b]Abello[/b] ja muut jotka [b]imetystä[/b] pohtivat: Ei varmaan kannata etukäteen kauheesti stressata. Kannattaa tietty kokeilla imetystä mutta jos se tuntuu ylivoimaiselta niin korvikkeet vaan käyttöön sitten. Itse täysimetin esikoista 4kk minkä jälkeen aloitettiin kiinteät ja missään vaiheessa ei korvikkeita pahemmin käytetty, pari kertaa kokeiltiin, mutta meidän poitsulle ei korvike oikein kelvannut. Alkuun imetys kuitenkin vähän takkusi ja pojan paino ei jossain vaiheessa oikein noussut, meillä helpotti toi sitten vähitellen kiinteiden aloituksen jälkeen. Ton lisäks mulla oli ongelmana imetyksen kivuliaisuus, imetyksen aikana ja imetysten välillä. Jotenkin mä kuitenkin jaksoin asian kanssa taistella ja muutaman kuukauden jälkeen homma toimi paremmin eikä ollut enää kipuja. Lisäksi mulla oli aina välillä jotain maitorauhasia tukossa ja rintoihin tuli sit kipeitä kovia kohtia, varsinaista rintatulehdusta ei kuitenkaan ollut. Mutta mä kyllä ymmärrän noitten omien ongelmien jälkeen, jos joku ei vaan jaksa tapella asian kanssa vaan siirtyy suosiolla pulloruokintaan. Lisäksi meillä oli yöt yhtenäistä imetystä vaan välillä eli yöunet jäi mulla aika vähiin. Nyt meinaan ottaa rennosti imetyksen kanssa ja jos se tuntuu liian hankalalta ja vauva ois vaan koko ajan tissillä niin meinaan reilusti antaa pullolla sitten ruokaa. Nyt kun pitää kuitenkin vauvan lisäksi hoitaa esikoistakin. Mutta imetyksessä on tietenkin hyvät puolensa eli sehän on tietenkin hyvää ravintoa vauvalle, auttaa omassa painonpudotuksessa, on kätevää ja edullista, ruoka on aina mukana jne jne. Kun itse olin päässyt alkuvaikeuksien yli niin olihan se imetys ihanaa ja helppoa. Mua kaihersi vaan se, että meillä vauva roikkui tissillä usein ja pitkään ja yöt helpotti oikeastaan vasta sitten kun vuoden ikäisenä imetys lopeteltiin. Mutta siis [b]Abello[/b] kuten kirjoitit, älä pilaa vauva-aikaa imetyksestä stressaamalla vaan teet just niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Välillä musta tuntuu, että oisin nauttinut vauva-ajasta enemmän jos en ois joutunut imetyksen kanssa tolleen taistelemaan. :hug: Ehkäpä tässä oli tarpeeksi asiaa tällä kertaa. Paljon tsemppiä ja haleja kaikille, jotka niitä tarvitsevat! :hug: Bamboo 34+1 [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Tupenrapinat"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Relaatio 1068 - Tuisku
Tänään 01:08
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Islam ja avioliitto 😢
Tänään 00:44
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Tätä ei voi kysyä vauva-palstalla moderaation takia: Mistä nämä puppa-jutut ovat alkaneet?
Tänään 00:27
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Venäjän aloittama Ukrainan sota, vihreä siirtymä, massasiirtolaisuus ja talouden alamäki painavat Saksaa polvilleen"
Tänään 00:10
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Mielipiteitä nimestä Alexandria??
Eilen 23:06
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Onko kellään kokemusta Suomen Vuokranantajista?
Eilen 23:04
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Minne mennä viettämään joulua?
Eilen 20:39
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Miten lepäisi parhaiten?
Eilen 20:14
vierailija
9 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 14K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 842
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 818
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 596
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 564
Aihe vapaa
6.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Torstai klo 16:44
Luettu: 528
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 505
Aihe vapaa
8.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 501
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti 2.0
Latest: vierailija
17 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
18 min sitten
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1068 - Tuisku
Tänään 05:32
Aihe vapaa
4.
Kollageenista kokemuksia?
Tänään 04:25
Aihe vapaa
5.
Mitäs tänne kuuluu? Pitkästä aikaa päätin kirjautua tänne
Tänään 02:54
Aihe vapaa
6.
Tätä ei voi kysyä vauva-palstalla moderaation takia: Mistä nämä puppa-jutut ovat alkaneet?
Tänään 02:45
Aihe vapaa
7.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Tänään 02:30
Aihe vapaa
8.
Islam ja avioliitto 😢
Tänään 01:07