Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="tipi75, post: 19326512, member: 29035"]</p><p>Tää on kyllä niin aktiivinen pino, ettei perässä pysy millään. Nytkin monta kymmentä sivua lukematta... |O No ehkä mä joskus saan ne kaikki luettua. Nyt taidan keskittyä vaan omaan napaan.</p><p></p><p>Eli juuri tulin lääkärineuvolasta ja kaikki oli ok :heart: Hb 132, verenpaine 130/80, paino +233g/vko, pissa ok, sf-mitta 32,5 cm, tarjonta: RT. Lääkäri tutki paikat ja sano, et kohdunsuu on 1 cm auki, mut on kuulemma ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä. Kanavaa oli 3 cm jäljellä, eikä vauva ollu vielä kiinnittynyt, sydänäänet ok ja lapsivettä riittävästi. Vauvan painoarvio oli nyt (rv 36+2) 3100-3300g, että taitaa siitä lähemmäs 4 kilonen tulla, mut siihen mä nyt oon jo varautunu. Käyrillä kasvu oli kuitenkin keskikäyrän yläpuolella, ettei se nyt ihan pahalta kuulostanu. Viikon päästä taas uus neuvola ja 39 vkolla kasvukontrolli ä-polilla.</p><p></p><p>Tiistaina shoppailin monta tuntia Sjoella ja tein vauvalle viime hetken hankinnat. Ostin uuden sitterin ja hoitoalustan, jonku verran 50 ja 56 cm vaatteita. Noita 50 cm vaatteita vaan löyty aika huonosti, enkä mä löytäny yhtiäkään potkuhousuja, housuja vaan, mut otin sit niitä. Mut jotenki outoa, kun ei noita potkuhousuja ollu missään, ne on kuitenkin niin käteviä noin pienillä. Sit tuli ostettua kaikkea muuta sälää vauvalle: vaippoja, tutteja, tuttipullon tutteja jne. Kyllä tuo shoppailu niin voimille otti tässä tilassa, joka paikkaan sattu, ettei enää ennen synnytystä tämmösiä päiviä. Eilen kyllä sitte jouduttiin mennä uudestaan Sjoelle, kun piti vaihtaa auto isompaan. Ostettiin sit farmari Volvo, kun siinä on leveyttä tarpeeksi, et sopii sit 3 istuinta takapenkille.</p><p></p><p>Mitäs muuta. Vauvalle oon aika lailla kaiken laittanu valmiiksi, paitsi en oo kattonu kotiintulovaatteita. Mutta koitan ne tässä lähipäivinä katella ja kait sitä pitäis sitä omaa sairaalakassiakin alkaa suunnitella pikkuhiljaa. Tulostaa jostain jonkinlainen lista. Oon tässä nyt äitiyslomalla ollessani koittanu vähä siivoilla kaappeja. En kaikkia, mut semmosia nyt mitkä eniten siivousta kaipaa. Sit pitäis koittaa vähä leipoa jotain, et olis sit synnytyksen jälkeen pakkasessa vierasvaraa, kun niitä ihmisiä sit kuitenkin käy vauvaa katsomassa. Tällä hetkellä kun pakastin on aikasta tyhjä kaikista leipomuksista.</p><p></p><p>Synnytys uhkaavasti lähenee, vähä se kyllä ahdistaa ja pelottaa, et miten se sit sujuu ja kun tietää, et kipua ja tuskaa on joka tapauksessa jonkin verran luvassa. Kun nyt vaan kaikki menis hyvin ja sais lapsen viereen osastolle synnytyksen jälkeen.</p><p></p><p>Ristiäisistä ootte jossain vaiheessa puhunu ja me pidetään ne tod. näk. huhtikuun lopussa tai heti toukokuun alussa. Pitää sen kanssa vähä kiirehtiä, kun haluttais yheksi kummiksi miehen serkku ja sillä on laskettu aika toukokuun lopussa. Toivottavasti hänen lapsi ei nyt syntys kauheesti etuajassa. Ristiäismekko on mun äidin tekemä ja siinä on kastettu meidän muutkin lapset. Varpajaisistakin on ollu joskus puhetta ja mä en usko et mun mies sellasia pitää. Ei oo ainakaan mitään puhunu, eikä pitäny edellisenkään lapsen aikana.</p><p></p><p>Nyt mä taidan mennä syömään jotain ja sen jälkeen pötköttään hetkeksi sohvalle. Onkin ollu rauhallista täs muutaman päivän, kun vanhemmat lapset on olleet mummulassa pari yötä. Tänään pitäis käydä hakees ne kotia :heart: :heart: </p><p></p><p>Tipi75 + masuasukki 36+2</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="tipi75, post: 19326512, member: 29035"] Tää on kyllä niin aktiivinen pino, ettei perässä pysy millään. Nytkin monta kymmentä sivua lukematta... |O No ehkä mä joskus saan ne kaikki luettua. Nyt taidan keskittyä vaan omaan napaan. Eli juuri tulin lääkärineuvolasta ja kaikki oli ok :heart: Hb 132, verenpaine 130/80, paino +233g/vko, pissa ok, sf-mitta 32,5 cm, tarjonta: RT. Lääkäri tutki paikat ja sano, et kohdunsuu on 1 cm auki, mut on kuulemma ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä. Kanavaa oli 3 cm jäljellä, eikä vauva ollu vielä kiinnittynyt, sydänäänet ok ja lapsivettä riittävästi. Vauvan painoarvio oli nyt (rv 36+2) 3100-3300g, että taitaa siitä lähemmäs 4 kilonen tulla, mut siihen mä nyt oon jo varautunu. Käyrillä kasvu oli kuitenkin keskikäyrän yläpuolella, ettei se nyt ihan pahalta kuulostanu. Viikon päästä taas uus neuvola ja 39 vkolla kasvukontrolli ä-polilla. Tiistaina shoppailin monta tuntia Sjoella ja tein vauvalle viime hetken hankinnat. Ostin uuden sitterin ja hoitoalustan, jonku verran 50 ja 56 cm vaatteita. Noita 50 cm vaatteita vaan löyty aika huonosti, enkä mä löytäny yhtiäkään potkuhousuja, housuja vaan, mut otin sit niitä. Mut jotenki outoa, kun ei noita potkuhousuja ollu missään, ne on kuitenkin niin käteviä noin pienillä. Sit tuli ostettua kaikkea muuta sälää vauvalle: vaippoja, tutteja, tuttipullon tutteja jne. Kyllä tuo shoppailu niin voimille otti tässä tilassa, joka paikkaan sattu, ettei enää ennen synnytystä tämmösiä päiviä. Eilen kyllä sitte jouduttiin mennä uudestaan Sjoelle, kun piti vaihtaa auto isompaan. Ostettiin sit farmari Volvo, kun siinä on leveyttä tarpeeksi, et sopii sit 3 istuinta takapenkille. Mitäs muuta. Vauvalle oon aika lailla kaiken laittanu valmiiksi, paitsi en oo kattonu kotiintulovaatteita. Mutta koitan ne tässä lähipäivinä katella ja kait sitä pitäis sitä omaa sairaalakassiakin alkaa suunnitella pikkuhiljaa. Tulostaa jostain jonkinlainen lista. Oon tässä nyt äitiyslomalla ollessani koittanu vähä siivoilla kaappeja. En kaikkia, mut semmosia nyt mitkä eniten siivousta kaipaa. Sit pitäis koittaa vähä leipoa jotain, et olis sit synnytyksen jälkeen pakkasessa vierasvaraa, kun niitä ihmisiä sit kuitenkin käy vauvaa katsomassa. Tällä hetkellä kun pakastin on aikasta tyhjä kaikista leipomuksista. Synnytys uhkaavasti lähenee, vähä se kyllä ahdistaa ja pelottaa, et miten se sit sujuu ja kun tietää, et kipua ja tuskaa on joka tapauksessa jonkin verran luvassa. Kun nyt vaan kaikki menis hyvin ja sais lapsen viereen osastolle synnytyksen jälkeen. Ristiäisistä ootte jossain vaiheessa puhunu ja me pidetään ne tod. näk. huhtikuun lopussa tai heti toukokuun alussa. Pitää sen kanssa vähä kiirehtiä, kun haluttais yheksi kummiksi miehen serkku ja sillä on laskettu aika toukokuun lopussa. Toivottavasti hänen lapsi ei nyt syntys kauheesti etuajassa. Ristiäismekko on mun äidin tekemä ja siinä on kastettu meidän muutkin lapset. Varpajaisistakin on ollu joskus puhetta ja mä en usko et mun mies sellasia pitää. Ei oo ainakaan mitään puhunu, eikä pitäny edellisenkään lapsen aikana. Nyt mä taidan mennä syömään jotain ja sen jälkeen pötköttään hetkeksi sohvalle. Onkin ollu rauhallista täs muutaman päivän, kun vanhemmat lapset on olleet mummulassa pari yötä. Tänään pitäis käydä hakees ne kotia :heart: :heart: Tipi75 + masuasukki 36+2 [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KISSA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Relaatio 1068 - Tuisku
Tänään 01:08
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Islam ja avioliitto 😢
Tänään 00:44
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Tätä ei voi kysyä vauva-palstalla moderaation takia: Mistä nämä puppa-jutut ovat alkaneet?
Tänään 00:27
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Venäjän aloittama Ukrainan sota, vihreä siirtymä, massasiirtolaisuus ja talouden alamäki painavat Saksaa polvilleen"
Tänään 00:10
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Mielipiteitä nimestä Alexandria??
Eilen 23:06
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Onko kellään kokemusta Suomen Vuokranantajista?
Eilen 23:04
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Minne mennä viettämään joulua?
Eilen 20:39
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Miten lepäisi parhaiten?
Eilen 20:14
vierailija
9 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 14K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 842
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 818
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 602
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 564
Aihe vapaa
6.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Torstai klo 16:44
Luettu: 533
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 506
Aihe vapaa
8.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 501
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti 2.0
Latest: vierailija
6 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
Tänään 06:45
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1068 - Tuisku
Tänään 05:32
Aihe vapaa
4.
Kollageenista kokemuksia?
Tänään 04:25
Aihe vapaa
5.
Mitäs tänne kuuluu? Pitkästä aikaa päätin kirjautua tänne
Tänään 02:54
Aihe vapaa
6.
Tätä ei voi kysyä vauva-palstalla moderaation takia: Mistä nämä puppa-jutut ovat alkaneet?
Tänään 02:45
Aihe vapaa
7.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Tänään 02:30
Aihe vapaa
8.
Islam ja avioliitto 😢
Tänään 01:07
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu