Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="-Mira-, post: 28959160, member: 71908"]</p><p>Moi,</p><p></p><p>Olen käynyt täällä lukemassa, mutta en ole jaksanut mitään kirjoittaa. </p><p></p><p><strong>Vointeja:</strong> pahoinvointi on nyt onneksi vähän helpottanut, mutta tilalle on tullut armoton väsymys. 5kg tullut jo päälle (lomalla lihoin 2kg ja samalla lomallani raskauduin ja siitä tullut nyt vielä 3kg ttuosta noin vain), mutta olen syönyt tasan sitä mitä on tehnyt mieli, enkä yhtään katsonut kaloreita yms. Onkin ihanaa nyt kun pystyy ruokaa jo vähän järjellä ajattelemaan niin nyt tekee mieli oikeeta kotiruokaa ja kasviksia. Harmi vaan etten väsymykseltäni juurikaan jaksa ruokaa laittaa... Ehkä se tästä vielä helpottuu. Loppuaika on pakko tarkkailla syömistä, sillä mulla on taipumusta lihoamiseen. Pitäis yrittää vähän edes ulkoilla, mutta oon vaan ollut sisällä.</p><p></p><p><strong>Vaivoja: </strong>mun kroppa varmaan luulee, että jälleen on tulossa tuplat, koska kaikkia vaivoja on alkanut tuleen jo nyt. Viime raskaudessa kaikki oli ymmärrettävää koska vauvoja oloi mahassa kaksi ja hormoneita myös tupla määrä. Mutta nyt pitäisi olla vain yksi tulokas ja silti samat vaivat ellei jopa pahemmat viikkoihin nähden. Kai se kroppa vaan oli niin lujilla tuplaraskaudesta, että tää yksöisraskauskin ottaa sit koville.</p><p></p><p>Mulla alkoi viime viikolla tulla jo <strong>liitoskipuja</strong>, joita viimeks tuli huomattavsti myöhemmillä viikoilla, vaikkakin ne oli tosi pahoja silloin. Kävelin töissä tosi paljon yhtenä päivänä ja heti illan ja seuraavan päivän olin ihan arkana alakerran luista. Nivelet on alkaneet jo löystyyn ja varsinkin lonkat tuntuu "omituisilta". Maha on myös tosi iso (saattaa myös johtu pelkästä hiilihydraattien syönnistä viimeisen 1,5 kk ajalta, koska ne ainakin turvottaa mua tosi pahasti). Viimeks kohtu veny kyllä niin paljon että nyt vähän kammoksuttaa miten sille nyt käy. Sektiossa eivät meinanneet saada sitä mahtuun takas niin että olisivat voineet kursia mut kokooon ja se jäi vähän kaivelemaan mieleen. Aika kauan ne siellä taputteli ja vellas et saivat lopulta omella mahan kiinni... Lisäksi mulla on ollut nyt tosi paljon <strong>vihlontakipuja ja repäsykipuja</strong> alavatsalla ja nivusissa. Viime raskaudessa niitä ei juurikaan ollut ja nyt pitäis olla paikatkin valmiiksi kunnolla venytetty niin vähän mietityttää että onko kaikki kuitenkaan kunnossa. Reilun viikon päästä olis se nt-ultra niin siellä kai selviää paremmin.</p><p></p><p>Ihan hassua nyt kun mahassa tulee olevaan vaan yksi vauva, että miten se sinne sitten ajan kuluessa asettuu. Kun viimeksi toinen oli oikealla ja toinen vasemmalla puolella eikä aina tiennyt mahan keskiosasta, että kumpiko siellä nyt viuhtoo. Tulee varmaan oleen vähän toispuoleinen olo tällä kertaa =)</p><p></p><p>Onko teillä muilla jo jonkinlainen <strong>"yhteys"</strong> tähän maha-asukkiin? Mä muistelin, että mulla oli viimeks heti alusta asti valtavaa rakkautta mahassa oleviin vauvoihin. Nyt en oikein osaa ajatella mitään, kun vielä ajattelee että onko siellä kaikki edes kunnossa. Tietysti vaikuttaa että meillä on jo kaksi lasta ja rakkauttaan voi selkeästi heille antaa, kun viime raskaudessa se rakkaus annettin jo mahaan kun ei vielä muita lapsia ollut. Kai sitä vähän suojelee itseäänkin ettei anna vielä lupaa rakastaa täysillä kun ollaan vielä aika alussa, ettei sit tule kovaa pettymystä jos jotain käykin. Mä olen aina murehtinyt asioita jo ennalta. Mies jo vähän kyseli nimiehdotuksia mutta en lähtenyt ajatusleikkiin, kun se tuntuu vielä niin kaukaiselta ajatukselta. Yritän olla ajattelematta koko raskautta, jotta aika kuluis nopeammin, mutta toisaalta näitä vaivoja alkaa jo oleen niin sitä ajattelee väistämättä koko ajan... Vähän ristiriitainen olo.</p><p></p><p>Mun alussa vahva poikaolo on väistymässä pois. Johtuukohan siitä, että tyttövauvat vie äidin kauneuden ja pojat hampaat... Oon yhtä elähtäneet ja nuutuneen näkönen nyt kun viime raskaudessakin =) Olis hienoa olla joskus edes sellanen hehkeä raskaana oleva, joita olen omin silmin kyllä nähnyt.</p><p></p><p></p><p>Oikein piti käydä tarkastamassa kalenterista viikot, ...</p><p></p><p></p><p>... -Mira- ja 11+5</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="-Mira-, post: 28959160, member: 71908"] Moi, Olen käynyt täällä lukemassa, mutta en ole jaksanut mitään kirjoittaa. [B]Vointeja:[/B] pahoinvointi on nyt onneksi vähän helpottanut, mutta tilalle on tullut armoton väsymys. 5kg tullut jo päälle (lomalla lihoin 2kg ja samalla lomallani raskauduin ja siitä tullut nyt vielä 3kg ttuosta noin vain), mutta olen syönyt tasan sitä mitä on tehnyt mieli, enkä yhtään katsonut kaloreita yms. Onkin ihanaa nyt kun pystyy ruokaa jo vähän järjellä ajattelemaan niin nyt tekee mieli oikeeta kotiruokaa ja kasviksia. Harmi vaan etten väsymykseltäni juurikaan jaksa ruokaa laittaa... Ehkä se tästä vielä helpottuu. Loppuaika on pakko tarkkailla syömistä, sillä mulla on taipumusta lihoamiseen. Pitäis yrittää vähän edes ulkoilla, mutta oon vaan ollut sisällä. [B]Vaivoja: [/B]mun kroppa varmaan luulee, että jälleen on tulossa tuplat, koska kaikkia vaivoja on alkanut tuleen jo nyt. Viime raskaudessa kaikki oli ymmärrettävää koska vauvoja oloi mahassa kaksi ja hormoneita myös tupla määrä. Mutta nyt pitäisi olla vain yksi tulokas ja silti samat vaivat ellei jopa pahemmat viikkoihin nähden. Kai se kroppa vaan oli niin lujilla tuplaraskaudesta, että tää yksöisraskauskin ottaa sit koville. Mulla alkoi viime viikolla tulla jo [B]liitoskipuja[/B], joita viimeks tuli huomattavsti myöhemmillä viikoilla, vaikkakin ne oli tosi pahoja silloin. Kävelin töissä tosi paljon yhtenä päivänä ja heti illan ja seuraavan päivän olin ihan arkana alakerran luista. Nivelet on alkaneet jo löystyyn ja varsinkin lonkat tuntuu "omituisilta". Maha on myös tosi iso (saattaa myös johtu pelkästä hiilihydraattien syönnistä viimeisen 1,5 kk ajalta, koska ne ainakin turvottaa mua tosi pahasti). Viimeks kohtu veny kyllä niin paljon että nyt vähän kammoksuttaa miten sille nyt käy. Sektiossa eivät meinanneet saada sitä mahtuun takas niin että olisivat voineet kursia mut kokooon ja se jäi vähän kaivelemaan mieleen. Aika kauan ne siellä taputteli ja vellas et saivat lopulta omella mahan kiinni... Lisäksi mulla on ollut nyt tosi paljon [B]vihlontakipuja ja repäsykipuja[/B] alavatsalla ja nivusissa. Viime raskaudessa niitä ei juurikaan ollut ja nyt pitäis olla paikatkin valmiiksi kunnolla venytetty niin vähän mietityttää että onko kaikki kuitenkaan kunnossa. Reilun viikon päästä olis se nt-ultra niin siellä kai selviää paremmin. Ihan hassua nyt kun mahassa tulee olevaan vaan yksi vauva, että miten se sinne sitten ajan kuluessa asettuu. Kun viimeksi toinen oli oikealla ja toinen vasemmalla puolella eikä aina tiennyt mahan keskiosasta, että kumpiko siellä nyt viuhtoo. Tulee varmaan oleen vähän toispuoleinen olo tällä kertaa =) Onko teillä muilla jo jonkinlainen [B]"yhteys"[/B] tähän maha-asukkiin? Mä muistelin, että mulla oli viimeks heti alusta asti valtavaa rakkautta mahassa oleviin vauvoihin. Nyt en oikein osaa ajatella mitään, kun vielä ajattelee että onko siellä kaikki edes kunnossa. Tietysti vaikuttaa että meillä on jo kaksi lasta ja rakkauttaan voi selkeästi heille antaa, kun viime raskaudessa se rakkaus annettin jo mahaan kun ei vielä muita lapsia ollut. Kai sitä vähän suojelee itseäänkin ettei anna vielä lupaa rakastaa täysillä kun ollaan vielä aika alussa, ettei sit tule kovaa pettymystä jos jotain käykin. Mä olen aina murehtinyt asioita jo ennalta. Mies jo vähän kyseli nimiehdotuksia mutta en lähtenyt ajatusleikkiin, kun se tuntuu vielä niin kaukaiselta ajatukselta. Yritän olla ajattelematta koko raskautta, jotta aika kuluis nopeammin, mutta toisaalta näitä vaivoja alkaa jo oleen niin sitä ajattelee väistämättä koko ajan... Vähän ristiriitainen olo. Mun alussa vahva poikaolo on väistymässä pois. Johtuukohan siitä, että tyttövauvat vie äidin kauneuden ja pojat hampaat... Oon yhtä elähtäneet ja nuutuneen näkönen nyt kun viime raskaudessakin =) Olis hienoa olla joskus edes sellanen hehkeä raskaana oleva, joita olen omin silmin kyllä nähnyt. Oikein piti käydä tarkastamassa kalenterista viikot, ... ... -Mira- ja 11+5 [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KOIRA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Mihin autoon mahtuu 3 turvaistuinta?
5 min sitten
Pikkutytöt
0 Viestiä
Lapset ja teinit
2.
Toimeentulotuesta tietävät
23 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
MTV3:sta tulee parhaillaan Pelastakaa Lapset ..OrpoPurralta
24 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Yaron Nadbornik ei puhu koko Suomen juutalaisyhteisön suulla
Tänään 17:20
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Puhutaanko säästä vaihteeksi?
Tänään 16:45
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
Tänään 14:51
vierailija
11 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Bättre folk rähinöi Tampereella - tarvittiin 20 poliisia rauhoittamaan tilanne
Tänään 14:39
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Katri on oikeassa siinä mielessä että omavaraisuus on aika kovan työn takana
Tänään 14:17
vierailija
14 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 16K
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 933
Aihe vapaa
3.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 854
Aihe vapaa
4.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Torstai klo 16:44
Luettu: 743
Aihe vapaa
5.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 624
Aihe vapaa
6.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 573
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 516
Aihe vapaa
8.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 510
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti 2.0
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.