**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

oivaAino ihanaa kun täällä on muitakin joilla pienet ikäerot lapsilla! Mä oon vieläkin jonkinlaisessa "järkytystilassa".. Mies on innoissaan, mutta esim mä mietin kaikkea niin typerää, esim että kun vanhin on sitten kun vauva syntyy niin 2v8kk, toinen on 1v2kk ja sitten tämä vauva, niin enhä mä pääse edes lenkille! (lenkkeilen siis päivittäin kunnon hikilenkkejä :) ) Auto joutuu vaihtoon, meillä nyt bmw e91 330 -07, niin ei sinne mahdu kolmea istuinta :O Aamulla kun heräsin niin ensimmäisenä tuli tunne että huh se oli uni, mutta ei se sitte ollukkaan :D Siis olen iloinen ja onnellinen ja haluankin lapsia lisää mutta jotenki tuo kun ei osannut yhtään ajatella kuitenkaan, että tuli yllätyksenä!
 
Kopsin tämän tuolta kolmekymppisistä, turinointia ekasta neuvolasta :)

Kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa ja se oli kyllä kokemuksena tosi hyvä :) Nyt meidät otti vastaan sijainen, joka oli todella mukava, asiantunteva ja hyvä työssään. Toivottavasti meidän oma neuvolantäti olisi samanlainen! Se nähdään sitten ensi kerralla. Melkein ensimmäisenä tehtiin vatsan (tai noh, paremminkin häpykummun...) päältä varmistusultra, ihan vain katsottiin että pikkuinen on vielä kyydissä. Siellähän se köllötteli, pienine käsineen ja vielä pienempine jalkoineen, ja sydän jumputti vimmatusti :heart: Mittoja ei otettu joten LA ei tarkentunut, menen omilla laskuilla nt-ultraan saakka.

Saatiin tosi paljon tietoa, esitteitä ja kirjasia. Saatiin myös aika verikokeisiin 5.8. ja seuraavaan neuvolaan, joka onkin kuulemma lääkärineuvola, 28.8. Koska taustalta löytyy PCOS, ikää on jo 30 ja BMI on yli 25, joudun sokerirasitukseen johon saan mennä milloin vain rv 12-16 välillä. Nt-ultra tehdään ilmeisesti Seinäjoen keskussairaalassa joskus rv 12 paikkeilla, sillä haluamme osallistua kaikkiin sikiöseulontoihin. Ajanvaraus sinne tulee varmaan postitse, mutta siihenhän nyt on vielä kuukauden verran aikaa.

Noita brosyyrejä tutkiessa meneekin varmaan loppuviikko :D Onneksi kaikki oli hyvin ja saan nyt pahoinvoinnin hiljalleen hellittäessä otettaan oikeasti alkaa nauttia raskaudesta. Kuukauden päästä saakin sitten kertoa jo kaikille :) Anoppi toki kysyi jo tänään puhelimessa että joko sitä saisi kertoa... :LOL:

Hyvää alkanutta viikkoa leidit, ja leppoisaa odotusta!
 
Täällä huonovointisuus vaan jatkuu ja mahaa on jo selvästi, aiemmin päättelin että nyt mentäisi rv 8, mutta luultavasti kyllä pidemmällä jo. Ensi viikolla neuvola, jospa siellä vähän tarkentuisi :) On siis tosi epäselvää, koska edellisen raskauden ja imetyksen jälkeen minulla ei menkkoja ole ollut.

Meilläkin lapset pienillä ikäeroilla, esikoinen ei varmaankaan ehdi kolmea vuotta täyttämään, ennen kuin tämä kolmas syntyy. Kuopus on nyt pian 10 kuukautta. En koe tätä rankaksi, olen halunnut omat lapseni jo pitkään pienillä ikäeroilla, sillä minulla ja pienemmällä sisaruksella 5 vuoden ikäero, eikä ollut oikein yhteistä tekemistä kun pieniä oltiin.. :)

Onko muita, joiden lapset olleet ennenaikaisia? Minulla esikoinen syntyi 5 viikkoa ja kuopus 4 viikkoa etuajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä näitä minunkin tietojani. Mielestäni laitoin niitä joskus, mutta ovat varmaan hukkuneet tekstien joukkoon..


20.3/ Riksu84/ 29/ 4.lapsi / Oulaskankaan sairaala/ ultra 20.8

Olo on edelleen ihan hyvä. Turvotusta on, maha on melkonen pallo syönnin jälkeen. Pahoinvointia ei ole, sitä odotan tulevaksi 10+ viikoilla, kuten edellisissä raskauksissa.

Riksu 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Täällä käyty tänään ultrassa ja voi helpotusta! Sieltä löytyi vajaa 10mm mittainen ihmisenalku ja vahva syke. Vastasi viikkoja 6+6, joten niinkuin arvelinkin, hedelmöitys on tapahtunut muutamaa päivää oletettua myöhemmin. Lasketuksi ajaksi vaihtui nyt siis 18.3, kun se menkkojen mukaan olisi 15.3. Voihan tuo kai neuvolassa vielä tarkentua, mutta näillä mennään. Pääasia, että kaikki oli hienosti! :heart:

Täällä on alkanut pahoinvointi. Olen oksentanut muutamia kertoja mutta paha olo on lähes koko ajan päällä väsymyksen ohella. Aamusta- aamupäivästä ei tee mieli mitään syödä mutta illasta sitten nälkä on koko ajan ja pitäisi puputtaa koko ajan jotain, paitsi makeaa, hyi yäk!

Nyt siis ootellaan seuraavaksi ensimmäistä neuvolaa, joka on viikon päästä. :)

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille! :)

Äitee rv 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja anu84
Kuinka hauskaa, että 38:ja onkin näin monta =)
En tiedä millasta olisi ollut olla raskaana nuorempana, mutta ei se näin vanhempanakaan mitenkään rankkaa ole. Olen siis voinut ihan hyvin, mutta katsotaan mihin tämä kehittyy...

Viikonlopun olin jo aivan oireeton ja aloin jo plekäämään, että jotain on sattunut, mutta oireet palasivat eilen illalla. Vatsan vihlominen ja aamulla huono olo. Nyt tästä olotilasta muistankin, että viimeksi huono olo tuli kun oli nälkä ja helpotti kyllä kun jotain söi. Eli enemmän vain evästä töihin mukaan. Jotain nopeaa ja kevyttä... Ideoita?

Mekin tajuttiin juuri, että jos kaikki menee hyvin, niin joudutaan vaihtamaan isompi auto. Viimeksi ostettiin auto takaluukun mukaan, jonne mahtui kaksostenvaunut ja nyt pitää ostaa sen mukaan että mahtuu 3 istuinta. Täytyy sanoa, että ihan hirveesti ei näyttäis olevan vaihtoehtoja.

-m-
 
  • Tykkää
Reactions: BigMomma
Minut voi poistaa tuolta listoilta...Sunnuntai aamuna ihan käsittämatön mahakipu ja vessaan meni niin verta sitten ihan kunnolla ja sitä tuli sittten koko päivän lönttien ja hyytymien kera joka jatkunut tälle päivää...Noh kesken menohan se sitten oli...:,( Oikeen hyvää kesänloppua ja alkavaa syksyä! Toivottavasti teidän muiden pikkuiset pysyvät kyydissä loppuun saakka ja odotus aika menisi hyvin ilman suurimpia ongelmia! <3
 
On kyllä tosi kiva että täällä on muillakin lapsia pienillä ikäeroilla :) Itsellä vähän alle 3v ikäeroa pikkusiskooni ja reilu 9v veljeeni, siskon kanssa ollaan oltu aina läheisiä, jo pienenä. Mutta itselle tämä pieni ikäero ajatus tuli vasta kun esikoista odotin, ikäerosta tuli sektion takia jopa isompi kuin alunperin toivoin mutta hyvä ikäero kuitenkin, mustasukkaisuutta ei ollut juuri ollenkaan. Kovin pientä en haluais vaan ehkä tämä 1v5kk ois pienin mahdollisin, itse oon niin herkkä siitä että kaikkien täytyy saada huomiota ja ahdistuisin varmaan jostain 1v ikäerosta. Mutta jospa oppisin tässä pikkuhiljaa olemaan stressaamatta, tuskin lapset kuitenkaan mitään traumoja pienestä ikäerosta saa ja on ainakin seuraa leikkimään :)

Voi ei -iitu_, jaksamista!:'(

Tuohon auto-asiaan, meillä mies on päättänyt hankkia 7-paikkasen auton meille jossain vaiheessa, kun ei meillekään mahdu tuohon farmariin kolmea istuinta ja lapsia saattaa tulla vielä joskus lisääkin. Meillä kyllä mies taitaa kuumeilla melkein enemmän tosta mahdollisuudesta vaihtaa autoa kuin vauvasta :D

saraheinä 6+1
 
-iitu_ jaksamisia <3

Elisssa meillä on kans nuo murut syntyneet ajoissa. vanhempi 4viikkoa ja nuorempi 6viikkoa etuajassa. niillä on ikäeroa siis se 1v5kk. tuon nuoremman syntymän jälkeen lääkäri toteski,et jos vielä teen joskus kolmannen niin pitää tarkailla tuota alakerran tilannetta tarkemmin:) itehän oon sitä mieltä et jos tämä raskaus loppuun asti menee niin varmaan puhisen vielä 42viikoilla täällä:D

nythän itellä on edelleen se tilanne et tiputtelu jatkuu. ei edelleenkään oo isompia vuotoja ollu, mut mut... soitin tänään neuvolaan,josko voitas tilannetta tarkistella.sain lähetteen äitipolille ja terkkari ei paljon toivoa antanut, et masussa enää mitään olisi. mut minähän oon raskaana niin kauan ku toisin todistetaan :D äitipolilta en saanu tänään ketään kiinni, joten en vielä tiä millon ultra-ajan saan.tuskin pitävät kiirettä ajan kanssa ku lähetteessä lukee et mahdollinen keskenmeno.minä toki terkkaria kiittelin, että kiitos kuitenkin pienestä toivosta ku ei laittanut et todennäköinen keskenmeno:) pakko hakia se toivo jostakin. ja untakin näin, että lekuri ultras ja sano, et molemmat vauvat voi hyvin,heh. johtu varmaan siitä, et kävin täällä kuulumisia lukemassa ennen nukkumaan menoa:)

oireita täällä ei edelleenkään ole noita selkä-ja vatsakipuja lukuunottamatta. En nyt muista kuka pohti, että on ollu selkä kipiänä,muttei oo ajatellu niitä raskausoireiksi. mulla on siis koko raskauden ajan ollu pientä menkkamaista jomotusta alaselässä. ihan erilaista ku esim. et oisin kyykkiny mansikkamaalla:) hankala selittää:D

mutta palataanpa taas:) meenki taas ke yöksi niin varmaan yön tunteina tänne taas jotain naputtelen :D

-kaarina80
 
iitu :hug: pahoittelut ja jaksamisia sinne :(

Uusille tervetuloa! :)

Minäkin sain jopa tänään soitettua neuvolaan, eka aika olis 14.8 jollon viikkoja 9-10. Mietinkin vaan että millä viikoilla ne verikokeet pitää ottaa siihen seulontaan? Kun varasin sitten jo sen ajank nt-ultraan ku käski neuvolasta sinne soitella ja se on 26.8 jollon viikot 11+3 ja labravastaukset tulis olla mukana..

Arell/B] puhelit noista kaksostuntemuksista, mun mielestä kaksosuuden voi ehkä huomata jo alkuraskaudessa,lähinnä pahoinvoinnin jne muodossa. Mun toinen onnistunut raskaus oli aluksi kaksosraskaus mutta siis toisella ei koskaan nähty sykettä mutta silti, pahoinvointi oli ihan järkkyä ja olo aivan erilainen mitä ekassa raskaudessa. Toki olot vaihtelee, joillakin tuplien odottajilla ei oo mitään oloja. Mullakin jäi vähän jännittämään varhaisultran jäljiltä kun myös ns. yläpuolella näkyi joku "kaiku", ja ultraaja sitten sanoi että katotaanpa mitä täällä ylhäällä on. Loppujen lopuksi sitten totesi vain että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu jonka vuoksi ei ilmeisesti nähnyt sinne ja totesi vain että yksi näyttäisi olevan tulollaan. Siellä tosiaan näkyi "ns möykky" ihan aluksi mutta en minäkään sitä sen jälkeen nähnyt. Mutta hyvin hyvin epätodennäköistähän se olisi että siellä useampaa olisi, ja ihana että tämä yksi näkyi ja näkyikin selvästi :) Olot on kyllä melkoiset,ja väsymys hirveää! Ja mulla on ollut nyt viikon sisään 2 migreeniä vaikka yleensä niitä tulee 1x vuodessa!!!:O

Muoks: Täälläkin on pienet ikäerot, esikoisen ja kakkosen välillä on reilu 3v mutta kakkosen ja kolmosen välillä 1v3kk ja nyt ois tulossa 1v6-7kk :D Hieman kyllä hirvittää välillä,meillä ollut aika rankka vuosi ja nyt on vasta alkanut helpottamaan. Mutta eipähän sitten välttämättä enää tarvitse tehdä/saada enempää,neljä tuntuu hyvältä luvulta ;) Tosin auto menee meilläkin vaihtoon,vieläkun löytäis jostain ojan penkalta rahat siihen :whistle:

Diipeli ja muruhuttu 7+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö mahtuu mukaan :)? Olen lueskellut ketjua lähes koko ajan, mutta en ole uskaltautunut vielä linjoille. Keskeytynyt keskenmeno huhtikuun 2013 lopussa kummittelee vielä kovasti mielessä. Tänään kuitenkin kävin ekassa neuvolassa ja samalla ultrattiin. Sydän siellä vimmatusti sykki <3 Mittojen mukaan viikkoja 7+6, menkoista laskettuna 8+2. Keskenmenon jälkeen tuli yhdet menkat. Lasta ollaan odoteltu ja toivottu saapuvaksi reilu 1,5 vuotta. Vuoden alussa kerettiin aloittaa lapsettomuustutkimukset, mutta siitä kierrosta olikin jo tärpännyt, joka kuitenkin valitettavasti päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Tätä uutta raskautta ei tarvinnut kauaa odotella. Puhuttiin miehen kanssa, että nyt kesä pidetään taukoa yrittämisestä, mutta kuinkas kävikään. Ihanaa odotusaikaa kaikille!!

Tässäpä vielä tiedot:
aarresaari/ 24v./ esikoinen/ la. 8.3/Kys
 
-iitu_ :hug: Tämänkin kautta vielä suuret pahoittelut. Toivon ettet koskaan enää joudu tähän tilanteeseen vaan seuraava raskaus olisi ongelmaton. Tuntuu niin väärältä, että joitakin koetellaan näin :( Olet ajatuksissa :hug:

Ikäasiaan sen verran omaa lusikkaa soppaan, että olen tosi tyytyväinen että saan lapsen vasta nyt vähän vanhempana. Kestän nykyään univajetta paremmin kuin aikuisena ja olen ehtinyt juoksuni juosta joten vauvan kanssa kotiin jääminen ei ole minulta mitenkään pois. Ja näillä kommenteilla tarkoitan vain ja ainoastaan itseäni, en vertaile yleisesti esim. 20-vuotiaat äidit vs. 30-vuotiaat äidit. Korostan tätä ettei kukaan vain kokisi ajatuksiani itsestäni niin, että tarkoittaisin niillä ketään muuta :)

Muistan että vielä 10 vuotta sitten opiskeluaikoinani jaksoin kyllä valvoa aamuvarhaiseen mutta olin seuraavan päivän kuin märkä lapanen, suunnilleen yhtä paljon hyödyksikin. Nukkujana olin paljon sikeäunisempi ja aamuäreämpi, iän myötä uni on heikentynyt ja toleranssi huonoille öille kasvanut. Nyt jaksaa mennä viikonkin liian vähillä unilla niin että voin silti ilman päiväunia hoitaa työn ja kotihommat, ja keskellä yötä heräileminen ei todellakaan ole enää mitään uutta. En pysty enää edes muistaa koska olisin viimeksi nukkunut täysin ehjän yön, ja lapsiahan meillä ei siis ennestään ole. Juuri parikymppisen tutun raskautta sivusta seuranneena voin huokaista, että olen myös jo paljon kypsempi - vauva on toivottu ja rakas muutenkin kuin näyttelyesineenä enkä pyri hakemaan raskaudella huomiota itselleni. Tuntui jotenkin kamalalta lukea facebookista postauksia siitä miten paljosta joutuu luopumaan raskauden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kohtalotoverit! :) Varoitus, omanapaista tekstiä tulossa..

Täällä on pientä stressausta raskausoireiden suhteen.. Tarkkaileeko joku muukin oireita pakonomaisesti lähes jatkuvasti vai osaatteko olla stressaamatta mikäli oireet loppuu ja sitten palaakin yllättäen? Hyvä kun en varannut tänään Aavasta taas uutta varhaisultraa..

Mahatuntemukset ja nippailut + kuvotukset on ollut nyt pari päivää tauolla. Tissikipu on ollu koko raskauden ajan se merkki mulla, että kaikki on ok. Oon varmaan tunnin välein ollu kiinni tisseissä ja tunnustelen et onko ne kipeinä vai ei (monesti niin kipeet että sattuu kunnolla kun ottaa rintsikat pois). No, aamulla niitä sai rutata miten päin tahansa kun eivät ollu yhtään kipeet. Ja sitten meni ehkä tunti niin taas alkoi pienen pieni kipu palautua.. Nyt siis vaan tosi pienesti kipeet. ARRRGH! Mielummin mä oksentaisin joka toinen tunti kun kärsisin vaihtelevista oireista. Varhaisultrasta on nyt reilu viikko aikaa, mutta jotenkin tuntuu ettei kaikki olis kunnossa. Jos fiilikset on iltapäivällä samat yritän saada ajan torstaille, kun meillä molemmilla on silloin vapaa päivä. Np-ultra olisi 16.8. ja sillon mulla alkaa loma, niin meinasin vaan ettei koko loma menisi pilalle jos nyt aikaisemmin selviäisi ettei sikiön sydän enää löisikään.. :(

Muoks. Mulla siis takana kaksi km 11/12 ja 04/13.. Silloin oireet loppunu kun seinään ja sen takia oon nyt niin hermona..

8+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipparalla tännekin

Iitulle suuret suuret halaukset ja voimia!

Neuvolassa käyty. Ei mitään uutta. Kaikki ihan hyvin. Ei kuunneltu sydänääniä eikä tehty sisätutkimusta eikä mitään muutakaan maata mullistavaa. Oli kiva käydä turisemassa neuvolatädin kanssa tästäkin.

Meidän lasten ikäerot tulee aika hassusti. Kaksi vuosinumeroa jokaisen välissä. Esikko syntyi 5/2008, toka 10/2011 ja tää nyt sit todennäköisesti 2/2014. Esikon ja tokan väliä on kuitenkin 3 v ja 5 kk ja tokan ja kolmannen 2 v ja 4 kk. Hih. Ihan ok minulle näin. Nyt lapset leikkivät aivan ihanasti yhdessä vaikka onkin melko iso ikäero. Ja ovat siis ihan kuin paita ja peppu. :)

Iästä. Minulla on muutamia kavereita jotka on hankkinut lapset jo varhain. Lapset nyt jo varhaisteinejä siis. Joskus mietin että olisipa ollut kiva saada kanssa nuorena ipanat niin olisivat jo isoja. Mut toisaalta nyt ehkä pystyn jotenkin enemmän nauttimaan näistä. Kun on tutustunut kunnolla ekaksi itseensä. Ja se mieskin sattui kohdalleen vasta siinä 27 vuoden iässä. :)

Mullakin oireet vaihtelee koko ajan. Välillä ärsyttää ja tekee mieli jotenkin varmistua asiasta mut toisaalta koitan ottaa rennosti ja nauttia tästä näin. Ja niistä hyvistä päivistä.

Tälläistä tänään.

E ja K3 vko 8+3
 
Pahoittelut Iitu! :hug: Jaksamista sinne.

Tervetuloa uudet! :flower:


Täällä vähän sama homma kuin Elisabeth. Oireet meinaa olla hukassa. Tähän asti ällöttäny 20/7 nyt ei tunnu oikeen miltään. Masua jomottelee,myös selkää. Tosin mieskin valitti selkäänsä,sänky on niin huono..Nännitkään ei ole kovinkaan arat enää. Turvotuskin on kaikonnu,joten... On kyllä ollu alusta asti tunne ettei tätä saada syliin asti.. Oon jotenkin niin ärtynytkin koko ajan ja pinna palaa sekunnissa,niin kai se stressikin voi masuunkin vaikuttaa..?
Ensi ti ois neuvola mutta tuntuu kyllä ettei taida tarvita sinne mennä. En oo varannu sitä varhaisultraakaan,vissiin ihan fiksua ollu. Eipähän se ultrassa käynti hyödytä mitään sinänsä jos kesken on menossa,ois vaan ehkä tietoinen mitä odottaa.

Mutta pakko on kyllä tunnustaa että mua ahdistaa niin jumalattomasti se että lapsilla ois sit vain 1v9kk ikäeroa...Ja kun teillä on ollu puhetta auton pienuudesta,niin meillä mahtus kyllä autoon,muttei asuntoon.. Ja kun ukkeli on työtön,niin millä hitolla isompaankaan päästäis? Vuokralla asuminen kun tuntuu rahan hukkaan heittämiseltä (en halua pahoittaa omalla mielipiteellä kenenkään mieltä) ja kun vuokrat alkavat olla sitä luokkaa että sillä samalla rahalla lyhentäis suurehkoa asuntolainaakin. Mutta eipähän sitä lainaa heru pankista työttömälle ja hoitovapaalla olevalle..


Sorry valivali..

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!



-Tipetsu-
 
Mahtuukos vielä mukaan? Pari viikkoa sitten tehty + testi ja itseasiassa pariin kertaan jo käyty neuvolassakin. Neuvolakäynnit tosin johtuu mun kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka vaatii sen että lääkitystä heti nostettiin. Meillä kaksi lasta ennestään 3v ja 2v. Kauheesti ei vielä uskalla toivoo, kun kilpirauhasen vajaatoiminta lisää keskenmenon riskiä jonkun verran entisestään. Yhtään keskenmenoo ei oo takana, joten siitä syystä pelottaa vielä entistä enemmän, ei pysty uskomaan että meillä olis niin hyvä tuuri että vois olla putkeen kolmen onnistunutta raskautta joista terveet lapset.

tässä vielä mun tiedot jos joku niitä lisäilee alkuun

26.3/satutytti/28v/3.lapsi/tays
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte
Tervehdys!

Täällä tiputtelee vuotoa ja tunteet heilahtelevat laidasta laitaan. Eilen oli olo, että ei siellä voi olla ketään enää hengissä. Tänään taas on sen verta ällö olo ja rinnat piukeina, että luulisi näiden nyt loppuneen, jos se raskauskin kesken olisi mennyt. Synkän päättäväisenä en aio yksityistä ultraa, odotellaan nyt vaan sitä neuvolaa. Mulla vasta eka neuvolakin 16.8.

Ja tuosta ikäasiasta. Taidan olla täällä seniori, mutta ei musta äidiksi nuorempana olisi ollut. Ja tämän miehenkin kun tapasin vasta kolme vuotta sitten. Ensimmäinen avioliitto jäi lapsettomaksi onneksi molemmilla.

T: Esteri1 ja 6 jotain
 
Esteri1 toivotaan että kaikki olisi hyvin, voimia sinulle!

BigMomma varhaisultraan kannattaa mennä rv7+0 jälkeen, jotta sydänäänet varmasti löytyisivät, tuo rv7 antaa vähän anteeksi omalle laskuvirheellekin. 7-10 on kai aika normaali, np-ultra kun on jo rv12 niin en menisi enää rv11 varhaisultraan :D Monissa yksityisissä paikoissa toivotaan että olisi toi rv7 täynnä, näin ainakin minulla käynyt kun soittelin paikkoihin.

Arell ja Herne 6+3
 
Tervetuloa uusille ja paljon voimia -iitu_ !

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja lasketuksi ajaksi terveydenhoitaja laski (tai kone laski) 4.3. mutta pidän edelleen tuon 5.3. laskettuna aikana, koska varhaisultran mukaan se on kuitenkin se todennäköisin LA. Katsotaan jos tuon seuraavan ultran jälkeen muuttuu LA, niin sitten voi sitä muutella.

Neuvolassa muuten ei mitään erikoista ollut. Oltiin koko perheen voimin ja lähinnä sellaista yleistä jutustelua terkan kanssa. Hemoglobiini oli 141 ja mulla ei eläissäni ole ollut noin korkea hemoglobiini! Muutenkin kaikki oli hyvin ja jäädään nyt odottelemaan, että tulee postitse aika siihen ultraan :) Seuraava neuvola onkin sitten vasta syyskuun lopulla.

Jotain juttua oli ollut ainakin oireista ja mä kyllä jonkin verran niitä vahdin, koska edelleen on vaikea uskoa, että kaikki olisi vauvalla hyvin. En tiedä, onko vaan vaikea uskoa, että näin helpolla voisi saada toisen terveen lapsen vai mistä tämä "pelko" kumpuaa. Ja varsinkin, kun oireet ei sinällään ole mitenkään kummoiset. Pahimmat väsymykset ja äklötyksetkin tuntuu olevan tosiaan takanapäin.

Lasten ikäeroista ja lastentekoiästäkin on ollut puhetta. Me ei miehen kanssa kumpikaan haluta lapsia enää nelikymppisenä tai päälle kolmekymppisenäkään. Noh, koskaan ei voi tietää mikä 40-vauvakriisi sieltä puskee päälle vielä tulevaisuudessa, mutta ainakaan ajatus yhdestä iltatähdestä ei kiehdo yhtään, vaan sitten pitäisi saada kaksi lasta, jotta heistä olisi toisilleen seuraa. Mä itse en ole koskaan kokenut ns. vauvakuumetta vaan olen nimenomaan halunnut lapsia, en vauvoja. Ja tavoite meillä olisi, että lapset olisi tehty alle 30v. ja varmaan kolme olisi se määrä, mihin tähdätään (ainakin nykyisillä puheilla). Liian isoja ikäeroja en halua, koska esimerkiksi itselläni on toiseen siskooni 9v. ikäeroa ja se on edelleen mulle sellainen vauva :p Vuoden ikäero taas kuulostaa omaan korvaani ihan kamalalta, sellainen 2-3v. tuntuu parhaimmalta; sisaruksista on toisilleen silloin vielä seuraa mutta kukin saa aikansa olla perheen vauva :)

BigMomma kyseli viikoista varhaisultraa varten ja saman ohjeen olen saanut kuin Arell , että 7+ viikolla aikaisintaan, jos ei ole mitään ongelmia raskaudessa. Me käytiin esikoisesta muistaakseni 7+0 (vastasi kooltaan 7+3) ja nyt tämän uusimman kanssa 7+1 ja vastasi samoja viikkoja. Ehkä jos vielä tulevaisuudessa onnistutaan raskautumaan, niin odottaisin 8+ viikolle.

Elluska ja pikkuinen 8+6
 
-iitu_ paljon voimia sinulle :hug:

Tervetuloa kaikille uusille! :) Tovi pyörähtänyt viime käynnistä, ollut kaiken maailman menoja kavereiden häistä lähtien.

Noista oireista, niin täällä sama, välillä tuntuu oireita olevan roppakaupalla ja toisina päivinä ei sit ollenkaan. Oon vaan miettiny, et johtuuko ihan siitä, et välillä en yksinkertaisesti kerkii asiaa miettimään, kun esikoinen pitää erittäin kiireisenä, ja sit kun on aikaa miettiä, niin tätä asiaa tulee mietittyy :D

Ikäeroista, niin meillä tulee lapsille ikäeroksi 1v 2kk jos kaikki menee hyvin. Alkuun hirvitti ihan tosi paljon, että miten mie tuun pärjäämään ja jaksamaan, mutta enää en jaksa stressata, tulevaisuus tuo tullessaan mitä tuo :D itse olen lapset halunnut pienillä ikäeroilla, oman pikkusiskon kanssa ikäeroa 11kk ja pikkuveljen kanssa 3 vuotta. Seuran puutteesta ei siis oo tarvinnu kärsiä pienenä :)

Iästä ja odotuksesta sen verran, että mie en ainakaan ois ollu kypsä saamaan lapsia vielä 5 vuotta sitten, mutta nyt tuntuu ihan hyvälle ja puolessa välissä tulossa sinne kolmeenkymppiin :) Hyvin jaksaa yöt valvoa ja päivällekin vielä riittää energiaa ja menohaluja ei onneksi oo ollu. Tais hävitä aikalailla silloin kun tuon ukon löysin :D

Omanapaisuutta sen verran, että np-ultra aika saatu, ois 22.8. Sitä odotellessa, ja seulointoihin osallistun, vaikka tulos on mikä on, niin lapsi pidetään :) Pääseepähän näkemään toisen ultrassa. Sen verta, et osalla oli kotidoppler, että onko minkä merkkisiä ihmisillä käytössä? Itse ostin esikoista odottaessa Angelsounds doppler:n, sen karvalakkimallin :) et jos jollain sama, niin millä viikolla ootte saaneet sykkeet kuuluviin? Itse on oo uskaltanu vielä kokeilla, että ei tule paniikkia jos ei sykkeet löydykään :)

Nonna88 ja muru 9+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä