**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Voiha hohtimet!
Mää oon vissii tavallista tontumpi tapaus ku en edelleenkää ymmärrä miten sinne maaliskuun murujen salaseuraan pääsee...

Ketjun alussa oli keskustelu lemmikeistä, onko kenelläkään kokemusta miten äärimmäisen mustasukkainen löytökissa suhtautuu vauvaan? Satun omistamaan löytökissan joka suhtautuu minuun hyvin omistavasti... Pelottaa ettei katti hyväksy uutta tulokasta :(
Ja vinkkejä kissan vieroitukseen otetaan myös vastaan. Ehkä ehtisin kouluttaa kissaa ennen vauvan syntymää..
Kissani on siis pentuna kaltoinkohdeltu eikä voi vieläkään (8 vuotta myöhemmin) sietää nuoria miehiä tai vanhoja naisia. Vauvan kissa on nähnyt pari kertaa eikä ihmeemmin kiinnostunut nukuvasta lapsesta. Taaperoikäisiä mulkoilee pahasti sopivan välimatkan päästä. Mutta en todellakaan uskallla päästää pieniä lapsia kissan lähelle ilman valvontaa!
 
Seuloista: Eipä olla aiheesta keskusteltu, mutta olen olettanut meidän osallistuvan niihin tavallisiin. Ainakin ultriin haluan osallistua ja kai sen niskaturvotuksenkin sitten saa mitata. Jos siinä jotain epäilyttävää ilmenee, niin en kuitenkaan halua mihinkään sellaiseen tutkimukseen joka vaarantaa vauvan. Osaapahan sitten ehkä vähän varautua. Varsinkin jos rakenneultrassa todetaan jokin rakenteellinen vika, niin osataan alkaa sitten heti syntymän jälkeen hoitamaan. Miten se sitten muuten toimii, jos ei muka halua osallistua seulontoihin, mutta menee ultraan silti? Jättääkö ultraaja silloin kertomatta vauvassa mahdollisesti olevan vian. Siis esim. jos vauvalla on vaikka aivoissa suuri poikkeama.

Kengännauha: Kissoista mulla ei ole suuremmin kokemusta, mutta kuulostaa ihan hyvältä, että kissa pysyy lapsista pienen välimatkan päässä. Sitten kun vauva on jo liikkuva, niin kissalla olisi varmaan hyvä olla jossain korkealla oma turvapaikka, jonne lapsi ei yllä. Makuhuone ja vauvan vaunut olisi varmaan hyvä rajata kissalta kielletyksi alueeksi, jotta kissa ei mene nukkumaan vauvan päälle. Me ollaan jo siirretty koira nukkumaan pois makuuhuoneesta. Ennen koira saattoi tulla yöllä sänkyyn, mikä olisi voinut olla vauvan kanssa vaarallista. Koiran liikkumista saa tietysti rajattua portilla paljon helpommin kuin kissan. Eikä tietysti mitään eläintä ja pientä lasta jätetä keskenään valvomatta. Harmi muuten, kun en ainakaan minä ole kuullut ongelmakissan kouluttajasta. Jos sulla olis koiran kanssa vastaavanlaisia ongelmia, niin varmasti joku kouluttaja osaisi antaa neuvoja tilanteeseen. :)
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA kaikille uusille ja nyt olen samalla myös päivittänyt kaikki uudet listoille. Tarkistakaa, että tiedot ovat oikeita. Paljon kun tietoja syöttää, niin joku on voinut mennä väärin tai joku oleellinen asia on voinut jäädä pois epähuomiossa.

Cassyput mulla on kaikki oikein loistavasti, ei ole mitään hätää ja huolta. Syy miksi en ole ehtinyt päivittää, niin päivitys on yllättävän hidasta kun tekstiä kuitenkin tulee päivän aikana paljon ja sieltä tulee poimia ne oikeat tiedot. Jonka vuoksi en ole joka päivä päässyt koneelle niin pitkäksi aikaa, että olisin jaksanut alkaa päivittämään tietoja, toki olen lukenut aina kun olen koneella käynyt. Vuorotyötä tehneenä on välillä todella raskaita päivä ja tämän vuoksi en vain yksinkertaisesti ole jaksanut konetta aukaista, joten suuret pahoittelut, jos joku on kokenut tämän ikäväksi asiaksi, että päivitän sitten mun vapaa päivinä näitä tietoja kun on enemmän aikaa ja virtaa. Töiden jälkeen yleensä nukun monen tunnin päiväunet ja sen jälkeen onkin sitten jo iltapala ja taas uus nukkumaan meneminen, että jaksan seuraavana päivänä olla töissä.

Arell meinasinkin ehdottaa sulle, että jos sua kiinnostaa, niin mielellään annan sulle vastuun tästä päivittämisestä seuraavassa pinossa jos vain haluat?

riksu84 jos haluat listalle, ni ilmotatko tietosi, en löytänyt niitä nopealla etsinnällä mistään, kiitos.

Sitten näihin muihin asioihin mitä täällä on käyty läpi. Hiusten lähdöstä oli jotain puhetta. Musta tuntuu, että mulla on vähentynyt hiusten lähtö raskauden myötä, normaalisti kun lähtee kunnon tuppoja pesulla, ni ei nyt oo lähtenyt kuin harvoja hiuksia. Mutta iho yleisesti on tosi rasvottuvainen sekä hiuksetkin rasvottuu paljon nopeammin kuin ennen raskautta.

Täällä pohdiskeltiin myöhemmin liittymistä fb:n ryhmään. Fb ryhmässä käytiin jotain keskustelua, että miten pitkään otetaan porukkaa sisään, mutta mielestäni siitä ei tullut oikein mitään selvää vastausta, että miten pitkään otetaan vai onko joku raja, että paljonko otetaan.

Mulla oli verenpaine hyvä, joten ehkä sen vuoksi myös pystyn nukkumaan päiväunet ja heräämään niistä hyvin. Tosin päiväunet voi kestää puolesta tunnista kahteen tai kolmeenkin. Siitä huolimatta saan nukuttua hyvin myös yöllä. Oon aina nukkunu tosi paljon.

Mä nukun kyljellää, oon nukkunu aina. Just tänä kysyin th:lta, että välil kun herään nukkuneeni selällään, että onko siitä haittaa. Näin alussa ei kuulema ole, mutta loppuraskaudessa voi loppua niin itseltä kuin lapselta happi, jonka vuoksi ei suositella selällään nukkumista. Tämän kuulema hoitaa myös ihan luonto joten siitä ei kannata kuulema huolehtia. Mahallaan en ole koskaan osanut nukkua, rinnat painaa sen verran paljon ja varsinkin nyt kun ne on arat.

Seulonnoista sen verran, että tänään just selasin lehtistä jossa oli aiheesta juttua. Tulimme siihen tulokseen, että tähän alkuraskaudessa tehtävään varhaisraskauden yhdistelmäseulontaan ei osallistuta. Siitä syystä, että joka tapauksessa oli lapsi miten vammautunut tahansa, niin lapsi on meille tervetullut. Näen ja hoidan päivittäin vammautuneita lapsia, nuoria ja aikuisia, joten tiedän ettei sellaisen lapsen kanssa ole aina niin helppoa arkinen elämä, mutta olen ns. valmis siihen. Lisäksi kun se ei ole luotettava tulos eli vaikka sieltä tulisi tulokseksi, että voidaan saada vammautunut lapsi, niin se ei välttämättä pidä paikkaansa. Lisäksi lapsi voi vammautua synnytyksessä. Rakenneultraäänitutkimusta pohditaan vielä, että osallistutaanko vaiko ei. Tähän siksi mahdollisesti osallistunu, että kun tässä tutkitaan tarkemmin elimet. Mun suvussa kun on paljon sydän sairauksia, niin toivon, että jos vain mahdollista niin niihin voitaisiin ennakoida hyvissä ajoin. Eikä kävisi niinkuin yhdelle tuttavan lapselle että viittä vaille aloitettiin lääkitys jotta sydämmessä oleva reikä ei ehdi umpeutua. Tämä huomattiin siis vasta lähtö tarkastuksessa, kun lääkäri kuunteli sydänääniä. Jos lääkäri ei olisi huomannut lapsi olisi menehtynyt (hänellä ei siis toiminut toinen puoli sydämestä ollenkaan). Tämä ei näkynyt normi ultrauksissa, mutta olisi ehkä näkynyt tässä rakenneultrassa, jos tähän kyseinen äiti olisi aikoinaan suostunut. Vaikka lapsella todettaisiin sydän tai joku muu elimellinen vamma, niin emme tästä huolimattakaan tekisi aborttia (yhden kokeneena saa se jäädä siihen) vaan tästä kuulema lähtisi isommat pyörät pyörimään ja tiedot tästä löydöksestä lähetettäisiin esim. hyksiin jossa ne sit tutkii tarkemmin ja osaavat varautua, että millaisia asioita tulee huomioida heti synnytyksen jälkeen, mihin toimenpiteisiin tulee ryhtyä.

Sitten lopuksi vielä tähän todella pitkään sepustukseen vähän omanapaa. Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin tai siis mulla ainakin. Eihän mitää sydänääniä kuunnellut, joten siitä, että mikä tilanne vauvalla on, niin en osaa sanoa yhtää. Tämä selvinee tiistaina kun menen lääkärin luo joka ultraa. Sitä tässä odotellessa. Laskettuaika muuttui, joten nyt tämän hetkinen tieto on 27.2.2014, mutta pysyn silti täällä maaliskuisissa, koska noi helmikuiset on ehtiny jo viettää oman aikansa tuolla, enkä varmasti pääse enää sinne nii hyvin sisälle. Pahoinvointi on saapunut tänne ja välillä tulee oksennettua, kerran päivään on jääny oksentelut. Tosin välillä jos aamulla oon oksentanu ni sit on pitkin päivää kuitenkin ollu tosi huono olo vatsas, silti oon koittanu jaksaa olla töis. Nyt on vielä huominen vapaa ja sit alkaa taas pitkät putket ennen ansaittua kesälomaa eli 6 töitä, 2 vapaata ja 6 töitä ja sit loma. Ihanaa, päiviä vaa lasken enää koska alkaa loma. :) Muuten vointi on ollu hyvä. Tosin väsymystä piisaa ja kuten alussa sanoin, ni jos on aamuvuoro, ni se on viideltä ylös ja kun pääsen kotiin, kello onkin jo 16, ni eipä siinä paljo sit enää tee mieli muuta ku vähän syödä ja nukkua. Jos oon puolestaa illas, ni herään joskus ysin mais ja kotona oon sit vasta klo 23, sen lisäks kun välil teen aamu-ilta-aamu-ilta, ni kyl on raskaita päiviä. Onneks nää seuraavat kaks viikkoa on lähes kaikki päivät toimistoaikaa mitä teen töitä, mut toki siihen matkoihin tunti per suuntaa, ni kyl siihen työpäivät venyy siitä huolimatta tosi rankoiksi. Mutta tämmönen kiukutteleva viesti tähän niinku tänään.
 
Iltaa vaan kaikille. Kovasti keräilin rohkeutta, mutta nyt on sellainen olo että uskaltaa ilmoittautua ketjuun mukaan "salaa" :ashamed:
Eli alussa ollaan, menkoista laskien 5+2. Aika varovainen sitä on tässä toiveessa, kun viime vuodelle mahtui peräti kaksi menetettyä raskautta (tuulimuna ja kromosomihäiriö). Nyt siis varovaista odotusta ja isosti toivoa :heart:


Josko knyte sitten lisäisi listalle meitit:
BigMomma 37v, 4. raskaus/toinen lapsi, LA 27.3.2014 NKL
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte
Huh..
Jäänyt tuo tänne kirjottelu vähän kun tulee tuolla fb:n puolell oltua paljo enenpi mutta täälläki tullee kyllä melkeenpä päivittäin käytyä lukemassa niittenki kuulumisia jotka ei tuolla fb:ssä oo...
Vähän omaa napaa...Viikko sitten la mahakivut iski ja su sitten tulivat vähän kovempina ja verisen vuodon kera...Noh päivystykseen ja siellä tuumasivat että verta tulee niin vähän että ei hätää..Kotia siis ilman minkäänlaista varmuutta vieläkö mahas elämää...Noh soitto ma LPKS:ään että jos sitä ultraa sais aikasemmin niin tylyn kuuloinen nainen vastaa että sinulle on varattu 30.7 ultra että tulet sitten jos nyt etes siel mahas kukkaan hengis...Mie et noniin hienot hommat että annan asiasta kyllä himpun palautetta kun sinne menen tiistaina...Noh onneksi sain sitten yksityiselle ajan jo kesikiviikoksi jossa selvisi että pieni sydän siellä vielä sykki! Kyllä oli suuri helpotus..Mie olisin varmaan tullu hulluksi jos yli viikon oisin joutunu ellään epävarmuuessa että onko siel masus enään ketään...Mutta ruskia tuhrutelu jatkuu vielä ja ajoittainen vihlominen..Mutta yksityisel meinas et vihlominen ja kipu johtuu siit et kohtu niin takana mutta veriselle vuojolle ei löytyny selitystä...:/Jospa ne siel LPKS:ssä sitteen sillekkin syyn sanoisivat kun meen käymään... Onko kellään muulla ollut raskauksissa tälläistä ruskiaa/veristä tuhruttelua?
Missä vaiheessa raskautta meinaatte perheen muille lapsille kertoa että vauvva on tulossa? Ite joutuu jättämän varmaan niin pitkälle ku mahollista kun esikko on sen verran hätästä luonnetta että kaikki pitäs saaha heti ja äkkiä ja jos ei saaha niin sitten taukuamatta kysellään että joko joko millon millon..:)

Mutta mukavaa vklpua kanssa odottajat! :)
 
Knyte mä en missään tapauksessa ainakaan omaa viestiäni tarkottanut kritiikiksi, ethän ottanut sitä sellaisena? Päivitystahdissa ei ole mitään vikaa minun mielestäni. :)

-iitu_ me ollaan itse asiassa jo 4- ja 5-vuotiaille tytöille kerrottu. Mies halusi kertoa, ja annoin periksi. :p
 
Helou!

Minäkin voisin vielä liittyä joukkoonne suureen. Oon lukenut koko ajan tätä pinoa, mut en oo uskaltanut tulla mukaan:) En oo koskaan aiemmin ollu "kirjoilla"missään foorumeilla,joten katokaan kuinka koukussa tuun olemaan tänne. Ainakin nyt oon päivittäin käyny lukemassa teän kirjotuksia.

Jos kaikki menee hyvin niin kolmannen lapsen LA ois 8.3 eli tänään tasan 8rv. Kotona nukkuu siis miehen lisäksi keväällä 4vuotta täyttänyt tyttö ja kohta 3vee poika. Itsehän olen tällä hetkellä yövuorossa vielä tunnin verran:)
Oloa ei oo ollu minkäälaisia, joka on saanut mut huolesta sekaisin. Aiemmista raskauksista oon oksentanut näitten viikkojen aikaan jo pitkän aikaan ja paaaaaljon. Itse elin silloin vauvojen hedelmäpilteillä ja kovilla karkeilla. niin ja mehujätskit oli kans tosi jees.vinkkinä oloista kärsiville:)

ainoina oireina on ollu vain selkä-ja mahakipuja ja nekään eivät oo olleet mitään kovin kipeitä kipuja.Nyt on sitte pari päivää pyyhkiessä jäänyt vessapaperiin veriviiruja...saapa nähä miten rouvan käy! Lohutellut oon itteäni sillä, että myös ekassa raskaudessa vuodin niukasti ja kaikki päätty hyvin.Onko muuten kellään muulla ollu alaselkä kipuja?

Osa teistä onki käyny varhaisultrassa tai on sinne menossa.mä kans oon miettinyt, että menisinkö jos tää tiputtelu jatkuu. Täällä ois yksityisellä ultra VAAN 50euroa.tai oon ymmärtäny osan teijän kirjotuksista että se olis vaan, ku hinnat on huijelleet joillakin 100euroonki. Ultrakeskustelua teillä on ollu muutenkin noitten seulojen osalta. Mä oon molemmista raskauksista osallistunut molempiin ultriin siis NT- ja rakenneultraan. Ja jos nyt pääsen niille viikoille asti niin menen taas.

Muksujen hoitojärjestelyistä teillä on ollu keskustelua kanssa. Meillä on muksut ollu kotihoidossa. Molemmat, minä ja mies, tehään vuorotyötä enkä oo raaskinu viiä noita mun muruja vuoropäivähoitoon. Ollaan sumplittu miehen kanssa vuorot niin ettei mee kovin päällekkäin. Raskasta on välillä ollu ku ei oo paljoa nähty toisiamme, mut aikansa kutaki:) Nyt molemmat meneepi sitten syksyllä seurakunnan kerhoon ni saavat välillä aika lisää meihin vanhempiin ;)

Jees, määpä meen keittelee kahvia aamuvuorolaiselle. Pakkohan tää sepustus on lopettaa, ku ette muuten jaksa lukia tätä:)

niin joo listoille:

8.3.2014/kaarina80/3lapsi/L-PKS

Täällä tais olla joku toinenki pohjosen odottaja,kiva juttu:)

p.s yritän laittaa kerhoonki pyynnön
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Mä oon käynyt täällä päivittäin lueskelemassa kuulumisia, mutta ei ole tullut itse kirjoitettua, kun ollaan mökkeilty koko viikko ja kännykällä foorumeille kirjoittelu tuntuu niin työläältä. Pitäisi varmaan liittyä sinne fb-ryhmään, jos siihen olisi helpompi osallistua puhelimen fb-sovelluksen kautta. :)

Seulontoihin me todennäköisesti osallistutaan. Ultriin nyt ainakin, koska täällä kaupunki tarjoaa ainoastaan np-ultran ja rakenneultran, ja haluamme kyllä nähdä, että diellä kohdussa oikeasti on joku.

Kaarina80: Mulla on alaselkä vihoitellut aika paljon, mutta olen pistänyt sen marjapuskissa kykkimisen piikkiin. En ollut ajatellutkaan, että voisi johtua raskaudesta. Muita oireita mulla ei sitten olekaan paitsi rintojen arkuus.
 
Jee, kasvaa osanottajat tuon 27.3 osalta, kivaa :wave:

kaarina80:aa komppaan noiden seulojen osalta, aion jokaiseen mennä ja eka ultra olisi yksityisellä 13.8. NT ultraan ehdottomasti ja kaikki muutkin kokeet ajattelin pyytää. Meillä tosin vaikuttaa tuo ikä riskilukujen kasvuun ja on suositeltavaakin osallistua seuloihin...
Lisäksi olen omaa lääkäriä suosinut näissä käynneissä, kun kuuluu lääkäreiden parhaimmistoon ja on ihan tohtoriksi väitellyt. Hinta paukahtaa joka käynnillä taivaisiin (100-250€), mutta mieli rauhoittuu ja saan aina vastaukset kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Ja hintaan vaikutta tietysti sekin, että otan yleensä tunnin ajan.

Mutta noista oireista: Onko muilla ollut +5 viikoilla oireita? Itselläni tolkutonta huimausta ja voimattomuuden tunnetta, verenpaine aivan pohjalukemissa, rinnat arat. Mutta tuota pahoinvointia odottelen, koska se alkaa?
Näissä kesken menneissä raskauksissa pahoinvointi oli järkyttävää heti 4+ viikoista. Tosin perinnöllisyyslääkäri sanoi suoraan, että on todistettu, että äidin pahoinvointi on paljon voimakkaampaa, jos sikiöllä on esim. kromosomipoikkeavuus. Jotkut neuvolan lääkärit ovat olleet sitä mieltä, että näin ei ole, mutta luulisi että perinnöllisyyslääkäri/alasta väitellyt tohtori tietäisi mistä puhuu...vai?
 
Viime postauksesta tänne onkin jo aikaa. Viime viikko on mennyt lähinnä töissä ja nukkuessa, tein ekan aamuviikon plussan jälkeen ja aikaisten aamuheräämisten aiheuttama väsymys oli kaikennielevää. Hengasin kyllä päivittäin hetken koneella mutten jaksanut edes avata kaksplussaa, kävin facebookissa ja painelin sitten joko suoraan tai sohvan kautta sänkyyn.

Tällä viikolla jatkuva syömishimo on alkanut hellittää otettaan ja sen myötä 4 kg lähtöpainosta noussut elopaino on pudonnut jo reilun kilon. Tavoitteena olisi nyt hissun kissun hävittää loppu mässyturvokki ja pyrkiä pitämään paino toisen kolmanneksen loppuun suht samana. Viimeisellä kolmanneksella tavoitteena olisi ottaa max. viisi kiloa lisää, sitten synnärille jäisi kaikki. Tosi hieno suunnitelma, saa nähdä onnistuuko toteutus :) Muuten pahoinvointi on vielä pysynyt, muttei reagoi ruokaan enää samoin kuin alussa. Kohdun kasvukipuja on päivittäin, joskus niin vaimeita ettei kunnolla edes huomaa ja välillä, kuten viime yönä, niin kovia että herättävät yöuniltakin. Huimausta esiintyy päivittäin mutta olen lisännyt suolan ja salmiakin syöntiä ja ottanut rauhallisesti joten en ole vielä kertaakaan raskausaikana pyörtynyt.

Ensimmäinen neuvola olisi maanantaina heti aamukahdeksalta. Siellä mun ymmärryksen mukaan myös ultrataan, joten näen Nyytinkin samalla :) Aion pyytää että ultra tehtäisiin ensimmäisenä, haluan nähdä että kaikki on ok ennen kuin aletaan jutella kaikesta muusta. Hemoglobiiniarvon ottamista odotan nyt mielenkiinnolla, sillä tänään kauppareissulla tuli aivan järjetön mieliteko veriruokiin.

Olipas omanapaista... Oikein mukavaa lämpimän ja aurinkoisen viikonlopun jatkoja kaikille odottajille! :wave:
 
Cassyput koska olit huolissaan ja kysyit miten mahdan voida, kun ei ole näkynyt, niin halusin vain selventää, että miksi en joka päivä ole päivittämässä, jottei kenellekään tule väärinkäsityksiä asioista. En loukkaantunut kommentistasi, oli ehkä enemmänkin huono päivä noin muuten vaan kirjoitin viestiäni.

Lisäksi kun asun omakotitalossa, niin kaiken tän väsymisen ja työn keskellä pitäis jaksaa tehdä muitakin kotitöitä kuin vain sisällä olevia pyykinpesuja yms. Lyhykäisyydessään, mutta ketään loukkaamatta niin minulla on elämässä muutakin kuin istua keskustelupalstalla. Anteeksi, jos sanomiseni loukkasi jotakuta, en tarkoittanut sitä sellaisena.
 
Iitu, mulla oli edellisessä raskaudessa vuotoja viikolle 12 asti aina silloin tällöin. Paniikissa olin tietysti koko ajan ja pari kertaa kävin yksityisellä ultrassakin, mutta aina siellä vaan löytyi se pikkuinen hyvässä voinnissa <3. Lääkäri sanoi silloin, että limakalvot on niin verekkäät, että tosi helposti voi pientä vuotoa tulla. Tälläkin kertaa on pari pientä tuhruvuotoa ollut, mutta ne on olleet niin pieniä, etten ole niistä niin murehtinut. Ja silloin kun sain keskenmenon, niin oireet kyllä loppuivat kuin seinään samaan aikaan kuin vuoto alkoi. Nyt ei oo oireet loppuneet eikä vähentyneet.
 
Piti tulla vielä poksumaan tänne. 8+0 tänään. Eli ensimmäinen viidennes jo ohi raskaudesta. ;)

Muuten ei paljon uutta lisättävää...

kertomisesta Mekin ollaan kerrottu meidän 5 vee tytölle tästä. Poika, 1,5 vee, ei vielä toki tajua paljon. Tyttö tosin "tietää" miten lapset saavat alkuunsa. Että siis äidin masussa alkaa kasvaa siemen. Hih. Ei se vielä ihan konkreettisesti tätä varmaankaan ymmärrä kun ei ole mitään muutosta tapahtunut.

Hiukset sen kun kasvaa ja paksuntuu. Kynnet kanssa. Kasvojen ihossa vähän epäpuhtauksia mutta muuten aivan hyvässä kunnossa. Mulle kävi muuten niin että tytön jälkeen kun lopetin imetyksen (1 vee iässä) niin mulla lähti tukka ja oli todella huonokuntoinen. Jouduin leikkaamaan ihan lyhyeksi. Nyt pojan jälkeen kun helmikussa lopetin imetyksen niin tukka on sen kun parantanut laatuaan. Tytön jälkeen rupesin syömään pillereitä ja pojan jälkeen en.. liekö syy tässä?

Kissoista oli kanssa puhetta. Meillä oli tytön vauva-aikana kanssa villi kissa täällä joka oli kotiutunut tänne siis jo ennen minun tuloa. Vanha oli. Häntä kiinnosti vain vauvan tavarat. Ei hirveästi kiinnostunut vauvasta. Sillä oli oma paikka uunin päällä josta sitten katteli maisemia ja meitä. Toki oli varuillani kun ei siitä ikinä voinut tietää.

Yh-elämä jatkuu ja tänään kutsuttiin itsemme anopille kylään lounasaikaan. Nam. Meillä kun mies yleensä laittaa ruuan niin nyt on vähän outoa kun ei sitä ole täällä hääräämässä. :)

Viikonloppuja kaikille!

E ja K3 (vko8+0)
 
Hei,

minäkin hyppään mukaan. Olen 38-vuotias kolmatta odottava (5 ja 7 vuotiaat). Raskaus on 5+1 viikolla. Heti testin tehtyäni, olisi tehnyt mieli huutaa koko maailmalle olevani raskaana. No tyydyin pelkästään etsimään vertaistuen täältä ja nyt sietten tohdin rehkisterötyä hetken teitä seurattuani ;)
Laitan pyynnön myös ryhmään.

28.3.2014/SanniRuu/38/3./KAKS

SanniRuu
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Kai mäkin tänne uskaltaudun vaikka tää onkin vasta niin alussa... Ajattelin sitten vasta kunnolla paneutua aiheisiin kun ensin varmistuu, että kaikki on ok ja oikeasti raskaana.

Olen 38-vuotias ja perheeseeni kuuluu nyt 2,5 vuotiaat kaksostytöt ja aviomies. Saivat alkunsa koeputkihedelmöityksestä ja sitä ennen oli lapsettomuutta 7 vuotta. Nyt olin varannut ajan lapsettomuuspkl:lle elokuuksi kun meillä on vielä muutama alkio pakkasessa niin kävikin näin, että tulin "luomusti" raskaaksi. Eli todellinen jymy-yllätys sillä olin 99% varma etten ilman hoitoja raskaaksi tulisi. Nyt en uskallakaan ennen ensimmäistä ultraa uskoa, että raskaus on normaali ja että kaikki menee hyvin. Innostun asiasta vasta kun nämä asiat selviävät, koska en halua pettyä jos onkin tuulimuna. Eli yritän coolisti vielä edetä.

Kaksosista minulla olikin tupla hormonit ja tuplavaivat, mutta oksentamaan en silti joutunut (onneksi). Nyt on samanlainen hassu "tunne", mutta oireet ei ole niin selviä kun viimeksi. Ainoastaan vihlontaa alamahassa, mutta nyt sekin on rauhoittunut.

Ensi viikolla ajattelin soittaa neuvolaan. Olenkin ihan ummikko näissä raskausasioissa, koska eka raskaus tosiaan valvotusti ja vielä kun tuplaraskaus niin muahan ultrattiin ihan urakalla. Nyt onkin vähän sellanen epävarma olo, kun ei syynätäkään enää niin tarkkaan.

Laskureiden mukaan LA olis 25.3.14 ja viikkoja siis kasassa (viimesten menkkojen mukaan) 5+4. Ihan hassua toi laskeminen, kun edellisellä kerralla tiesin päivälleen ja kellonajalleen koska lapset saivat alkunsa =)


Mutta tässä tietoni:
25.3.14 / -Mira- / 38 / 3. / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

21.03.2014/ Esteri1/40/1./Helsinki

Viikkoja käsittääkseni 6 ja luomuna yhdeksännellä kierrolla tärppäsi. Neuvolassa en ole vielä käynyt, ensimmäinen aika on 16.8.

Meelia ja Iitu tiputtelee täälläkin, pääsääntöisesti ruskeaa. Ei kuitenkaan niin, että sidettä tarvitsisi. Neuvolaan kun tilasin aikaa sanoivat, että ei huolta ellei ala kuukautisia runsaammin tulemaan. Kipuja ei kuitenkaan ole. Mietin kuitenkin sitä yksityistä. Joko se näillä viikoilla näkyisi niidenkään ultrissa onko siellä ketään hengissä?
 
Tervetuloa mukaan uudet odottajat! Kiva huomata että oman ikäisiä odottajiakin alkaa olemaan mukana. Itse olen huomannut että paljon enemmän kuulostelee oireita nyt vanhempana kuin silloin nuorena kun edelliset lapset tulivat. Silloin sitä ei osannut oikein pelätä mitään ja nyt tuntuu että panikoi kaikesta ;) Ja silti ei meinaa pysyä nahoissaan, kun on niin onnellinen :heart:

Pikkusukka 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Esteri1 ja BigMomma
Jospa minäkin liittyisin tähän ryhmään. Kolmas raskaus(yksi synnytys, keskenmeno ja rv nyt 7+4, hedelmöiyshoidot kaikissa). Olen voinu tosi pahoin siiä lähtien kun alkio on kiinnittynyt kohtuun. Varhaisultra oli tällä viikolla torstaina ja kaikki oli kunnossa, syke oli yhdellä + ja crl mitta oli 11.1 mm. 7.8. olisi eka neuvola käynti ja se jännittää ihan hirveesti/kamalasti. Saa näähdä pysyykö tämä pikkuinen loppuun asti mukana, mielialat on mitä on, iloa ja surua ja ym. Laskettuaika on 12.3.2014. Nyt lähden esikoisen kanssa kauppaan ja sitten hieman levätään.
 
Tervetuloa uusille!

Vuotoja täällä ollut kaikissa aiemmissa raskauksissa, enemmän ja vähemmän, ja kaksi niistä päättyi silti onnellisesti. Yllättävän paljon sitä voi tulla, vaikka kaikki olisikin hyvin. Jonkinlainen hematooma taisi olla kahdessa, ja kolmas olikin sit kkm, joka vuosi ihan jatkuvasti.
Tämä raskaus on toistaiseksi sujunut vuodoitta.

Oireina täällä oikeastaan mahan turvotus tällähetkellä, ällötys on hetkeksi ainakin väistynyt. Nyt tietty heti huolettaa, et onkohan kaikki hyvin.. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja varailla aikaa :)

Nemmiina ja KH 5+2
 
Miksi nämä viikot kuluvat näin hitaasti! Tänään taas kunnon ahdistus asiasta. Ja sitten "ärsyttää" kun muut on edellä, monilla mennään jo viikolla 8+ ja itse vasta 6+1 :/ Viimeksi olin alkukuun odottaja ja se oli muuten paljon kivempaa :D

Terveisin hormonihirviö :)
 

Yhteistyössä