**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Arell Digitestin tein rv. 5+3, jolloin näytti 3+. Älä turhaan pahoita mieltäsi tuosta päivähoitokeskustelusta! Itsekin päiväkodissa työskennelleenä mielummin pitäisin pienen lapseen kotona, mutta jos äidllä on ongelmia jaksamisessa, niin silloin on päivähoito varmasti ihan hyvä ratkaisu. Kaikkein paras vaihtoehto luultavasti perhepäivähoitaja. Paljon riippuu myös oman lapsen luonteesta ja hoitopaikan henkilökunnasta ja lapsiryhmästä, että miten lapsi hoidossa viihtyy. Täytyy vielä sanoa, että itse en päiväkodissa töissä ollessani kokenut hankalana lyhyempää päivää tai harvempina päivinä hoidossa olevia lapsia. Tämäkin riippuu varmaan päiväkodin käytännöistä ja päivärytmistä. Joskus joku lapsi tuli vasta 10 aikaan, eikä sekään ollut mikään ongelma. Suoraan pihalle vaan kavereiden kanssa. :)

Kyselin jo kerhon puolella, mutta kyselen nyt täälläkin, että onko kellään mitään uudehkoa tietoa siitä, mikä on keskenmenon riski sen jälkeen, kun sydämen syke on varhaisultrassa todettu? Pohdiskelen tässä, että kannattaako mennä vai ei. Silloin ollaan kuitenkin vielä niillä epävarmoilla viikoilla jolloin kaikkea tärkeää kehittyy tai jää kehittymättä. En siis ole varma, että helpottaisiko varhaisultrassa sykkivä sydän omia huolia vai ei. Saisihan siellä tietty melko varman vastauksen siinä tapauksessa jos mitään ei löydy.
 
Hoitoasiasta, omaa kokemusta ei ole kun esikoinenkin on vasta 7+6-viikkoinen turvotus mahassa, mutta ei kai oikeaa ja väärää olekaan, on vaan paremmin ja huonommin sopivia vaihtoehtoja. Jos lapsi on sosiaalinen, viihtyy ja lähtee leikkeihin rohkeasti niin hoitoon vaan. Itse olen ollut kunnallisessa hoidossa 9-kuisesta eikä siitä ole jäänyt mitään huonoa muistikuvaa. Olin 11-vuotiaaksi asti ainoa lapsi, joten hoitoon oli kiva mennä leikkimään kun meidänkin talossa kaksi muuta lasta olivat jo vähän vanhempia poikia.

Pakastetuista mansikoista, joku tuossa aiemmin jo kirjoittelikin että tosiaan sitten kypsennetään jos ovat ulkomaisia. Raskausaikana ajattelin kypsentää kaiken mikä ei ole omasta maasta tai lähimetsästä sillä esim. avainlipun saamikseksi tuotteeseen riittää, että tuote on 50% kotimainen. Lievää hysterisointia, joo :ashamed:, mutta eipä varovaisuudella mitään menetä eikä se loppuelämää kestä. Olisi vain niin kauheaa saada keskenmeno ruoan takia. Keskenmenoriskin vuoksi isäntä on hoitanut kissanvessojen putsauksen plussatestin tekemisestä saakka.

Cembalo, muistelin lukeneeni samaa ja pikaisella googlettamisella löytyi tällainen:

Keskenmenon riski ongelmattomassa alkuraskaudessa saattaa olla paljon luultua pienempi

Jos ultrassa on kaikki hyvin niinkin varhain kuin 6. raskausviikolla, keskenmenon riski sen jälkeen on vain kaksi prosenttia, tuore Obstetrics and Gynecology –julkaisussa raportoitu australialaistutkimus väittää. Aiemmin on arveltu, että ensimmäisenkin ultraäänitutkimuksen jälkeen keskenmenon riski on vielä peräti 12–15 prosenttia. Tutkimukseen osallistui vuosina 2004–2006 lähes 700 naista Australian Victoriassa. Tutkimuksesta kertoi Mediuutiset.
 
Huiih, multakin kysyttiin tänään oonko raskaana! Sanoin vaan että valitettavasti entisen vauvan mahaa, heh heh. Joopa joo, oltiin synttäreillä ja en edes paljoa ollut syönyt aamulla ja yhden kakkupalan söin ja pasteijan, iltapäivään mennessä alkoi housut kiristää ja ei mahtunu enää kiinni, maha vaan pompsahti. En kyllä muista että ois nyt jo ollut aikasemmin tämmönen turvotus, tosin mullahan on 3. raskaus suht peräkkäin niin varmaan johtuu siitä. Vielä pitäis odottaa jonkun aikaa kuitenkin, joskus rv10-12 turvotus lähtee ja maha pompsahtaa ihan kunnolla. Täytyy nauttia sitten pienestä masusta, puolenvälin jälkeen se alkaa olla jo aika iso.

Päivähoitojututhan on aina sellasia mielipiteitä jakavia mutta kai jokaisen täytyy tehdä niinkuin parhaaksi näkee, ei sitä tilannetta tiedä kuin itse. Mä haluan just silläkin pienellä ikäerolla nyt kolmannenkin ettei lasten tarvi mennä välissä tarhaan vaan saavat olla kotona. Toive ois että vielä pari lasta lisää niin saatan olla kotona vielä sittenkin kun esikoinen menee kouluun, jos en ole jo aivan kyllästynyt :D Itsekkään en kyllä haluais alle 3v viedä hoitoon yhtäkään lapsista mutta jos tulis vauvan kans mahdottoman vaikeaa niin kyllä varmaan harkitsisin sitä siinä tapauksessa.

Varhaisultra on vielä harkinnassa. Ois kiva tietää että asustaako masussa ketään... Mutta eihän sekään takaa sitä että siellä ollaan vielä np-ultrassa. Mutta tuntuu vaan että ois jo kuitenkin kolmas kerta, koskaan ei ole ollut keskenmenoja että nyt pitäis käydä kun aina ennen on kaikki mennyt niin hyvin.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista jotka oli siellä jo käyneet =):heart:

saraheinä&murunen 4+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Meillä se olisi torstaina, täällä lasketaan päiviä...
Tämä väsymys on jotain älytöntä! En muista tällaista aikaisemmista raskauksista, eilenkin nukuin töiden jälkeen 4h päiväunet, kävin suihkussa ja menin jo takaisin nukkumaan :O Ihan hävetti kun heräsin illalla niiltä "15min tehokkailta nokkaunilta" (miehen vanhemmat siis edelleen täällä). Mutta kaitpa tämä on ihan normaalia kun on kuitenkin niin paljon tekemistä täällä kotonakin noiden pienten kanssa.

Diipeli ja onnen potku 6+2 :heart:
 
Hoitoasiasta,
oma mielipiteeni on että alle 3-vuotias mieluiten perhepäivähoitajalle jos mahdollista. Kovin pieni ei vielä kaipaa ikäistensä seuraa ja on muutenkin enemmän huomiota vaativa. Itsekin joudun esikon hoitoon laittamaan hetkeksi ennen uuden syntymää mutta aivan varmasti otan kotiin heti kun mammaloma alkaa. Ja en siis tätäkään järjestelyä tekis jos ei tarvitsisi. Mutta siis ehdottomasti pph:lle, mikäli tarjottais päiväkotipaikkaa 1veelle niin en tiedä raaskisinko laittaa... :/

Oloja löytyy, turvotus, migreeni, aamupahoinvointi, finnit. Ekan kanssa ei ollu mitään, ärsyttää!

Seuraava neuvola ois elokuun alussa, pitää kysyä miten raskausaikana migreeniä hoidetaan kun mulla ei panadol auta..
 
Heippahei ja anteeksi radiohiljaisuus..

Tänään aamulla no sen lisäksi että oletettavasti POKS niin digiin Raskaana 3+ :heart:

Oloista vs aiempi raskaus: niitä ei ole! Siis ei niin minkäänlaista, välillä ehkä pissattaa ja janottaa, mutta jos en tietäisi olevani raskaana en ajattelisi asiaa sen koommin. Toisaalta esikoisen aikana saatoin ehkä kytätä oireita hieman eri intensiteetillä...

Faceryhmään pyysin nyt liitettävän, meillä on syyskuisten (-12) kanssa niin ihanasti toimiva ryhmä että mielelläni liityn mukaan. Tokikin siellä oli muutama takaiskukin joukossa; yksi ihminen luodulla profiililla ja varastetulla elämänkerralla (tästä kohistiin täälläkin, googlella saa lisää infoa "Jennan Unelma" tai "Minna Brownlee"), ja pari sellaista provokatiivisempaa tapausta jotka ovat sitten omasta sekä muiden aloitteesta poistuneet. Toisaalta ihme jos ei 90 äiti-ihmiseen mahtuisi yhtäkään kennovikaista mukaan :D

Oletan kuitenkin että ryhmässä tehdään säännöt heti selväksi, sen täytyy olla luotettava ja vaitiolovelvollisuus on myös tärkeä; jos joku sattuu tuntemaan samoja porukoita/työkavereita jotain kautta esimerkiksi. Ryhmään on siis luotava säännöt, niin natsilta kuin se kuulostaakin niin se on edellytys ryhmän toimimiselle. Jutellaan näistä ryhmässä lisää ;)

Ja ihanaa ihanaa sunnuntaita kaikki muutkin odottelijat!

Naakari rv 5+0
 
Heippa!

Oloista Miten mä en voi muistaa oliko mulla eiskoisesta tällästä. Eli nipistää vähän samanlailla kuin kiinnityskivut, mutta nehän oli jo reilu viikko sitten. Oisko tää vaan, että kohdunkiinnikkeisiin sattuu vai mitä tää voi olla? Ei mua esikoisen odotuksen aikana pelottanut näin paljon. Tekisi mieli mennä varhaisultraan, mutta toisaalta saan vaan ehkä varmuuden siinä, että sydän lyö. Voihan se olla ettei se lyö enää np-ultrassa. Argh... Kyllä kai kaikki on hyvin..

Syömisestä Mikään ruoka ei ole no-no, mutta mitään en voi syödä paljoo.. Ei miniannoksia syön, mutta niin mulla oli esikoisestakin. Maitoa voin juoda kuinka paljon tahansa, nami :D

Miehen tuntemukset On niin ihanaa nähdä kuinka innoissaan mun mies on, kun esikoisesta hän ei oikein reagoinut mitenkään. Oli hän iloinen silloinkin, mutta kun ei ollenkaan vielä tiennyt mitä tuleman pitää niin ei sitä osannut samalla tavalla iloitakaan.

Fb-ryhmä Laitoin pyynnön, mutta en ole saanut kaveripyyntöä enkä kutsua..

Nana ja vauveli 4+6
 
Mayinka Kiitti pätkästä! Tuohon pätkään olen itsekin törmännyt, mutta se onkin varmaan ainoa perhesuunnittelun kotisivujen lisäksi. Ja siellä perhesuunnittelun sivuilla tietysti sanotaan ihan eri tavalla kuin tuossa tutkimuksessa... Joku kyllä sanoi, että ne perhesuunnittelun sivut olisi tosi vanhat. Kivahan se olisi jos voisi luottaa tuohon australialaiseen tutkimukseen. :)

Omia oloja: Pahoinvointi on pahenemaan päin. Tänään olen oksentanut neljä kertaa ja huomenna pitäisi mennä töihin... Ei paljo naurata.

Miehen oloja: Mies on ihanasti onnellinen raskaudesta, vaikka tosi varovasti vielä, kun ei oikeasti tiedä edes onko sitä vauvaa olemassa. Otin miehen kanssa puheeksi sen varhaisultran ja se oli sitä mieltä että mennään. Miehen mukaan se olisi kuin joulu etuajassa. :) Toivon vaan, että ei jouduta pettymään. Sen vuoksi ei vielä liikaa uskalla iloita.

Cembalo 6+1
 
Miehen oloista Meillä mies tuuletti jo ennen raskaustestia että olen raskaana. On siis iloinen tästä. On se jännää kun esikon jälkeen panttas ja panttas että seuraava saisi tulla. Nyt siis oli heti valmis. Ja toivoi jopa. Meillä on vain mielenkiintoinen näkemysero - hänen mielestään nainen on vastuussa raskautumisesta. Mä olen sitä mieltä että kumpikin. Miehenkin pitää tietää riskit jos ilman ehkäisyä lähtee harrastamaan petipuuhia. Tämä on ikuinen väittelyaihe. :)

Lasten päivähoidosta Itse olen aloittanut päivähoidon päiväkodissa jo ennen vuoden ikää. Viihtynyt. Itselleni oli myös tärkeätä että lapset pääsevät päiväkotiin ihan senkin vuoksi että näen sen (ainakin täällä maalla/pikkupaikkakunnalla) pysyvämpänä ratkaisuna kuin pph:n. Kun täällä jos pph lomailee tai on kipeenä niin lapset joutuu jokatapauksessa päiväkodin puolelle. Eli mun mielipide on se että jos pitää laitta hoitoon niin mielellään suoraan päiväkotiin. On sitten heti erilainen eikä tulee sekaannusta. Mutta tämä on vain yksi näkökanta asiaan.

Oloista Eikun vaan pahene tää kuvotus ja heikotus ja väsymys. Tavallaan kivaa kun tietää olevansa raskaana mutta oi niin vaikeata tää "arki". Tänäänkin aamupalan jälkeen venähti syömisväli. Lähettiin sitten muualle syömään ja meinasin pyörtyä siihen ravintolapöytään kun sain lautasen eteeni. Hih. Ja sit söin tietenkin ihan reippaasti ja yhtäkkiä tulikin stop. Oli joku mauste mistä en tykännytkään. Onneksi ei mitään kohtausta kuitenkaan tullut.

Maha pikku pömppö jo löytyy. Tänään kun halusin laittaa vartalomyötäisen mekon jouduin vaihtaa kun niin selvästi pömpötti jo. :) Vau.fi-n mukaan kohtu on jo appelsiinin kokoinen tässä vaiheessa.. mun appelsiini näkyy jo. :)

Nyt taas jääkaapille. :)

E ja K3 (vko 7+1)
 
Heippa!

Uusi odottaja tahtoisi liittyä joukkoonne :)

Kaksi lasta ennestään jo pienillä ikäeroilla, yksi kkm viime tammikuussa.

Nemmiina/24/3.lapsi/KOKS la hieman epäselvä kierron epäsäännöllisyyden vuoksi, mutta pistetään nyt vaikka 29.3.

Viikkoja huimat 4+2 kasassa siis tänään, ja auttamaton turvotus päällä jo nyt. Lähipiiri huomaa varmasti aika äkkiä, että jotain on meneillään, kun ei tää neljäs raskaus ilmeisestikään meinaa kauaa jättää arvailujen varaan :D
Ällöttää ja öklöttää, muttei oo toistaseksi tarvinu oksentaa. Eikä oo mitenkään aamupainoitteista mulla, vaan illalla vasta yleensä iskee. Hirmu kätevää, kun työtkin on iltapainoitteisia :whistle: Työkavereille kerroinkin jo heti, on niin paljon helpompi olla siellä, kun tiesivät viimeksikin mun tilanteen.

Nemmiina & KerttuHermanni 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: knyte
Täällä vähän ristiriitaisilla fiiliksillä...

Tänä aamuna jouduin käymään päivytyksessä, kun torstaista asti vaivanneet kivut kävi sen verran koviksi ja soitettuani päivystykseen, olivat sitä mieltä, että pitäisi tulla näytille että suljetaan pois kohdunulkoinen raskaus. Otettiin siis verikokeita, lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Raskaus oli ihan oikeassa paikassa, ruskuaispussi näkyi, mutta ei alkiota tai sykettä. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei olisi ihan niin pitkällä, kuin kuukautisista laskettuna olisi, eli tänään olisi 6+1. Sanoi, että vastaa ennemmin 5+ jotain, ei sen tarkemmin sanonut. Kerroin, että minulla varhaisultra varattu perjantaille, että pitäisikö siirtää vähän etemmäs, niin oli sitä mieltä, että jos viikonkin päästä jo ultrattaisi, niin varmasti näkyisi jo. Hcg hormoni verestä vastasi viikkoja, en kyllä muista lukemaa, mutta se kuulemma ok. Kivuille ei löytynyt syytä ja kaikki ok sisätutkimukessakin. On nyt lievittyneetkin nuo kivut, varsinkin selän puolella.

Nyt siis ahdistaa aika lailla, kelaan koko ajan mielessä, tuota, ettei siellä näkynyt vielä kuin se ruskuaispussi. Mietin vaan, että tein raskaustestin, kun kuukautiset oli päivän myöhässä ja vielä edellisenä päivänähän testi oli pelkkä roskihaamu, samaten kun sitä ennenkin tehdyt testit ;) . Eli olisiko sittenkin hedelmöitys tapahtunut muutamaa päivää oletettua myöhemmin... Toivon niin. Ultra on nyt kuitenkin varattu maanantaille 29. päivä, eli reilu viikko vielä. Toivon niin, että siellä näkyisi jo sitten jotain muutakin. :/

Anteeksi omanapaisuus, pakko vaan purkaa johonkin... Mieskin vaan on sitä mieltä, että turhaan hätäilen ja menen asioiden edelle. :(

Äitee rv 6+1 (jos tuo nyt paikkaansa pitäneekään...)
 
Tervetuloa taas uusille! Tännehän mahtuu! :)

Oi voi Äitee, meillähän ihan samat jutut. :) Mullakin eilen 6+1 ja ultra sano kai 5+4, ku alle 4mm. Sikiökaiku kuulemma näkyi, mut sykkeestä ei ollu varma. Tosin päätyi siihen, et kaikki ok eikä tarvii kontrolloida, joten np sit seuraavaksi. :) Lääkäri vaan nauroi, et ne päivien erot on niin pientä tässä vaiheessa, ettei tosta välitetä. Siirretään vasta np:ssa la, jos siltä näyttää. Hyvä et pääset kuitenkin viikon päästä jo katsomaan; musta ainakin vaikutti, et toi sairaalan ultra ei vaan ollu hyvä näin vähillä viikoilla. Ja jos ei vuotoa tms. ole, niin ei pitäisi olla hätää. Mullakin jäi kivun syy auki; voisko vaan kohdunkasvukivut pahentua näin raskauksien myötä... : /

Rippijuhlat vietetty ja hyvin meni. Näillä hormoneilla hyvin tippa silmässä kirkossa. ;) Kakku, jota väsäsin ikuisuuden antaumuksella, jäi melkein syömättä ku oli niin vähän vieraita (miks ihmiset ei ilmoita, ettei tuu??? :mad: ), joten kiloja voi vähän kertyä... =)

Bambiina & pieni 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat!

Bambiinalle ja Äiteelle tsemppiä odotteluun! Bambiina, kävin edellisessä odotuksessa 6+6 varhaisultrassa ja silloin lääkäri mittasi toukan pituudeksi 3,8 ja sanoi että olisi n. 6+ viikon kokoinen. Jostain sitten luin, että olisi pienemmällä viikolla kuitenkin. Hirveästi vaihtelee nuo "arvot". Eiköhän teillä kaikki ole kuitenkin hyvin, kun kerran lääkärikään ei asiaan sen kummemmin puuttunut. :)

Täällä hermokimppu Pikkusukka jännittää tulevaa ultra-aikaa, eilinen päiväkin meni itkuiluksi jännityksen takia :( Olen ollut tästä raskaudesta niin varma, että nyt on alkanut pelottaa, josko kaikki ei ole kuitenkaan niin kuin pitää. Tulen muistamaan ikuisesti edellisen raskauden ultraajan sanat, "en kyllä enään näe sykettä..." En haluaisi tänään tuota lausetta kuulla.
Anteeksi valitukseni ja tuskailuni, mies ei oikein vaan ymmärrä tätä ahdistustani, enkä ole voinut kellekään tästä kertoa. Koitan positiivisin mielin suunnata kuitenkin ultraan, josko tulisikin hyviä uutisia :)

Pikkusukka 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: bambiina77
Hei taas kaikille!

Audree, auttoiko ne maitohappobakteerit siulla? :)

Noista hoitohommista, niin en itsekään haluaisi lapsia laittaa päiväkotiin, mutta kuhan tää syntyy ja aikaa kuluu, niin on pakko laittaa päiväkodin puolella, kun molemmat tehdään miehen kanssa vuorotyötä, niin pph ei siihen hirmu hyvin sovellu, muuten sit sinne laitettaisiin : /

Tää raskaus verrattuna edelliseen ollut ihan erilainen :D Nyt kärsitään todella matalista verenpaineista ja kovista huimauskohtauksista, esikon aikaan ei niitä läheskään näin paljon ollutkaan. Myös väsymys jotain järjetöntä, ei millään meinaa jaksaa tuon lapsen perässä ryömiä, kun viilettää pitkin lattioita, ja EI sana saa menon/tavaroiden räpeltämisen vaan yltymään :headwall:

Tänään oli ensimmäinen neuvola, ja sen yhteydessä tehtiin sit ultra. sieltä löytyi pikkuinen ihminen, jolla pituutta hurjat 13,3mm! :D Sydän löi nätisti, esikoisen reaktio oli ihana; "höhhöö" :D mutta ei sitä voi muuta odottaakaan vajaa 7kk lapselta :)


Nonna88 ja muru 8+0 pokspokspoks
 
Hei vaan kaikille! Parin päivän pähkäilyn jälkeen uskalsin lopultakin rekisteröityä tänne. Mulla siis pärähti ekan kerran viime torstaina raskaustestiin kaksi viivaa. En ole ihan varma, kuinka pitkällä raskaus on, koska lopetin pillerit vasta toukokuun lopulla eikä sen jälkeen ole tullut kertaakaan menkkoja. Neuvolaan kun soitin, merkitsivät la:ksi muistaakseni 5.3., mutta oma veikkaukseni on pari viikkoa myöhäisempi. Uskoisin siis olevani vasta noin viikolla viisi. Nyt kovasti houkuttaisi mennä yksityiselle varhaisultraan tarkistamaan asia. Niin ja esikoinen on siis meillä kyseessä.

FB-ryhmä kiinnostaisi minuakin, mutta en taida ihan vielä tohtia liittyä mukaan omalla naamalla. Olo on vielä todella epävarma. Jotenkin tuntuu, että tämä kävi nyt vähän liiankin helposti, enkä uskalla vielä kauheasti riemuita. :D

Muoks. Unohtui laittaa ne listaan menevät tiedot! Aidi/25/1.lapsi/la ?/TAYS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: knyte
Tervetuloa uusille odottajille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niille, jotka ovat niitä saaneet!

Täällä ei mitään ihmeempää. Töitä olisi vielä tämä viikko ja ei yhtään jaksaisi innostaa. Väsyttää kovasti, mutta muuten voin hyvin. Luulen, että ne pahimmat ällötysolotkin alkaa olla jo takanapäin. Mahaa turvottaa kyllä, erityisesti syömisen jälkeen ja iltaisin. Mitään vauvamahaa ei ole näkyvissä, mutta turvotuksen takia mun äiti jo reilu viikko sitten kyseli, että odotanko. Kielsin, mutta vähän ehkä haparoiden, että en tiedä, mitä se nyt ajattelee :D

Hoitoasioista sen verran, että meillä esikoinen (1v5kk) on kotihoidossa ja kotihoidossa jatkaa kyllä kun vauvakin syntyy. Jonnekin hamaan tulevaisuuteen saakka olisi tarkoitus hoitaa lapset kotona. Ehkä taas jossain vaiheessa, kun vauvakin on tarpeeksi iso, vaihdetaan miehen kanssa taas rooleja. Mä olen itse ollut vain kotihoidossa ja ihan kelpo yksilö musta kai tuli :LOL: Eihän noin pienet vielä sitä päiväkotia tai muuta hoitopaikkaa seuran vuoksi tarvitse ja meillä onneksi löytyy lähinaapurustosta pari samanikäistä ja käydään mm. avoimessa päiväkodissa silloin tällöin, niin sieltä tulee sitten vähän erilaisia sosiaalisia kontakteja sitten. Ja vähän vanhemmille lapsille on tarjolla sitten kerhoja. Itsekin keikkahommaa päiväkodissa tehneenä, en todellakaan mitään 1-vuotiasta tai edes 2-vuotiasta haluaisi päiväkotiin laittaa. Mutta esimerkiksi Arellilla mun mielestä on jo ihan toisenlaiset perusteet lapsen päiväkotiin laittamiselle eikä todellakaan tarvitse pahoittaa mieltään näistä päivähoitokommenteista. Kyllä mun mielestä päiväkodintyöntekijöiden (täälläkin kai useampi?) pitäisi ymmärtää, että esimerkiksi äidin sairaus on ihan eri asia, kuin laittaa lapsi virikehoitoon pari päivää viikossa muuten vaan. Jos yhtään tuntuu, että ei jaksa, niin silloin pitää apua saada ja pyytää ja miettiä, mikä myös on lapsen kannalta parempi vaihtoehto.

Elluska ja pikkuinen 7+5
 
Moi Pitkästä aikaan!
Uusiakin on tullut! :) Tervetuloa

Täällä on vietetty sairaalajakso viime viikolla, kun alkoi sokerit "hyppiä seinille" enkä saanuy pidettyä niitä kurissa. Siellä oltiin ja vahdittiin sokereita koko-ajan ja vauvaa ettei tule epämuodostumia.
Pelottaa aika paljon kun tämä sairaus aiheuttaa näitä epämuod. Niin helposti ja asiaa ei nyt yhtään aita aamupahoinvointi kun oksennus tulee n. 2krt ja ruoka ei maistu mutta kun on pakko syödä jotta sokerit on hyvät.
Varhaisultrassa oltiin 2 vkoa sitten ja nyt näki.useasti sairaalan ultrassa. :heart:

Mutta nyt näkemisiin ja haleja kaikille!

Anne ja 8+2?
 
Täällä paha olo senkus jatkuu, ja mukaan on tullut tämä huimaus :/ siis ihan hirviää ,tämä pahentaa vielä tätä ällötystä. Sama oli kakkosta odottaessa, jouduin pari kertaa töistä lääkäriin ku olin pyörtyä (työkaverit patistivat lääkäriin). Nytkin olin itse vähän kahden vaiheilla käynkö näytillä mutta eipä sitten kehdannut, ihan normaaliahan tää seiniä pitkin kävely on :D meinas vaan silmissäkin säristä niinkö migreenissä mutta päätä ei alkanu särkeä..

Olipas omanapainen postaus , luen myöhemmin teidän kuulumiset ku nyt oon täällä töissä ja yritän olla yrjöämättä ..
 
Elluska88 Kiitos ymmärryksestä ja kauniista sanoista :heart: :flower:

Mekin vielä mietitään eri vaihtoehtoja, olisiko esim mun äidistä joka on sairaseläkkeellä apua vielä enemmän kuin viimeksi ja jos maksettaisi hänelle parista hoitoapupäivästä täällä meillä :) Mitään ei ole lyöty lukkoon mutta tällä kertaa osaan varautua jos synnytyksen jälkeinen masennus uusii ja jos seuraavakin lapsi on vaikeahoitoinen.

Mutta ihanaa on se että sain ultra-ajan kahden viikon päähän!!! :cool: 5.8 klo 10,00. viikkoja tolloin 7+2. En malta odottaa :heart:

Arell ja Herne 5+2
 

Yhteistyössä