**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Maaliskuisten odotusketju

(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / ultra

?

Elisssa / 22 / 3. lapsi / KOKS

?

Tituleena / 22 / esikoinen / SatKS

?

Aidi/25/1.lapsi/TAYS

?

juff / 29 / 2. lapsi / KOS

?

hiiha / 27 / 2.lapsi / tays

27.2.2014

knyte / 31 / esikoinen / PHKS / 30.7

28.2.2014

Sydäntähti / 27 / 3.lapsi / K-SKS

1.3.2014

Jenniii90 / 22 / 2.lapsi / TAYS

AnneD / 25 / esikoinen / TYKS

Silvia Logo / 37 / 2.lapsi / KOS

mamanova / 26v / 2.lapsi / K-PKS

hokapontas / 23 / esikoinen / JS / 20.8

2.3.2014

Jonsu123 / 29 / 3.lapsi / VKS

Mayinka / 30 / esikoinen / SeKS / 29.7

luminen85/ 3. lapsi / TYKS

3.3.2014

Nonna88 / 24 / 2.lapsi / PKSSK / 22.7 /22.8 np-ultra

Pikkusukka / 35 / 3.lapsi

Maamis / 21 / esikoinen

Katza78/34/neljäs/HYS

Aliza/32v/toinen lapsi/NKL tai HYS

5.3.2014

Pupulin / 29 / esikoinen

Elluska88 / 25 / 2.lapsi / KOS

Karenina / 32 / 4. lapsi / Ulkomaat

6.3.2014

Elpis / 32 / 2.lapsi / PKSSK

Babytwo / 2.lapsi / PKKS

7.3.2014

Cassyput / 29 / 3.lapsi / VKS / 19.7

Unis / 31 / esikoinen / PS

VoiceOfBaby/ 28 / esikoinen / OYS

8.3.2014

Niinuli / 21 / 2.lapsi / KSKS / 23.8

Pumpula76 / 36 / 7.lapsi

Neiti83 / 30 / esikoinen / TYKS

Elisabeth279 / 33 / 3.lapsi / MKS

kaarina80/3lapsi/L-PKS

aarresaari/ 24v./ esikoinen/Kys

9.3.2014

andyi92 / 20v / ensimmäinen / PHKS

10.3.2014

Merjus / 27 / 3.lapsi / OYS

audree / 23 / 1. lapsi

12.3.2014

bulla / 32 / 4. lapsi / OAS

Kultasiipi85 / 27 / 3 lapsi / KOS

Pione / 2.lapsi

13.3.2014

läkerol / 34 / 4. lapsi / K-HKS / 31.7

Lauramom / 20 / 2. lapsi / K-Sks

14.3.2014

Diipeli / 26 / 4.lapsi

bambiina77 / 36 / 5. lapsi

LiinaLiina / 34v. / 2. lapsi / JS

15.3.2014

Cembalo / 24 / esikoinen

niiskunenä / 27 / 2. lapsi / KYS

Äitee kahdelle -81 / 32 / 3. lapsi / Oys

hömppää / 28 / 4.lapsi

Kengännauha / 31/ esikoinen / OYS

18.3.2014

Tipetsu / 29 / 2. lapsi / KYS

Sekopo / 29 / 2.lapsi / K-hks

Ann-ie / 24v / 2.lapsi / K-SKS

19.3.2014

Pätkäle / 28 / 2.lapsi

Hätähousu / 29 / 3. lapsi LA / K-PKS

juuw/ 21/ 2.lapsi/ KOS

20.3.2014

Riksu84/ 29/ 4.lapsi / Oulaskankaan sairaala/ 20.8

21.3.2014

Arell / 27v / 2. lapsi

Esteri1/40/1./Helsinki

anu84/-84/3. lapsi/ seks

22.3.2014

nasu<3/30/2.lapsi /JS

PieniIhme / 20v. / 2. lapsi / NKL tai KOS

23.3.2014

saraheinä / 29v. / 3.lapsi / OYS

24.3.2014

OivaAino / 38 / 4.lapsi / OYS.

25.3.2014

Nana_84 / 28 / 2. lapsi / TYKS

Riisi / 31v. / esikoinen / OYS

-Mira- / 38 / 3. / TAYS

26.3.2014

odis/3./L-PKS

satutytti/28v/3.lapsi/tays

27.3.2014

Naakari/28v/toinen/PHKS

Malendra/26/3.lapsi/OYS

BigMomma / 37v / 4. raskaus/2. lapsi / NKL

Simssi / 28 v. / 1. lapsi / JS

28.3.2014

Postimerkki / 23 / esikoinen

SanniRuu/38/3./KAKS

29.3.2014

Nemmiina/24/3.lapsi/KOKS

30.3.2014

Selina76 / 37 / 2.lapsi

31.3.2014

Henja/25/2. Lapsi/Hys?

tiNpPa / 31 v. / 2. lapsi / ulkomaat

Surun kohdanneet:

Yemina (kemiallinen)

sparklingfun (kohdunulkoinen)

Villaruusu

-iitu_

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hei !

Itse vielä jännäilen jospa pääsis teidän mukaan, mutta edellisessä pinossa oli puhetta listan päivityksestä, ja mun mielestä on kans selkeempää kun aina etusivulle päivitetään uudet :)
 
Tervetuloa uusille ja paljon tarrasukkia! :heart::flower:

sparklingfun , harmi sun tilannetta, paljon jaksamisia ja voimia!

Minä olen alunperin kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, mutta nykyään asustelen Jyväskylässä miehen ja poikani kanssa.

Onko muilla muuten halukkuutta jossain vaiheessa lähteä kirjoittelemaan facebookin puolelle, jos sinne perustettaisiin ryhmä? ei toki vielä varmaan ole ajankohtaista, mutta kunhan päästään isommille viikoille. :)

Täällä meno jatkuu samana, tänään oli vähän huonoa oloa aamulla ja muutaman kerran jouduin yökkimään, mutta onneksi sen suuremmilta vältyin! vielä! :)
mulla on aamusin päänsärkyä ja tissien kipuilua.. yksi ärsyttävä piirre, minkä olen huomannut on hajamielisyys! unhotaisin päänikin jonnekkin, josse se olisi kiinni ruumiissa! :headwall:

me ollaan lähdössä huomenna etelä-pohjanmaalle mun kotiin, sillä meillä on lauantaina ne meidän häät! vähän rupeaa jo jännittämään ja huomaan kyllä olevani jonkun verran ressaantunutkin.. onneksi häät on vain pienellä porukalla, noin 30 henkeä ruokailussa ja illalla sitten vähän rennompaa meininkiä ja sinne tulee sitten muutamia ystäviä ja sukulaisia lisää. saan pitää oikeen prinsessapäivän, vaikka toisaalta olenkin kova jännittämään. eiköhän kaikki lopulta hyvin suju. :)

Minä voin olla hiljaisempi loppuviikosta, kun nuo häät vievät aikansa, mutta yritän heti alkuviikosta taas palailla ahkerammin linjoille.

Niiinuli ja mini 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
niiinuli mä oon huomannu ihan saman, että oon tosi hajamielinen. Mietin jotain, että mitä pitäis tehdä ja ku lähen sitä tekemään, ni unohdan sen ihan samalla sekunnilla. Tänä ku kävin kaupassaki olin jollai hyllyn välis ja muistin, että jotain piti ostaa ja ku lähin sitä metsästää, ni siinä välissä unohdin, että mikä se oli. Enkä muista sitä vieläkään, joten tuskin se niin tärkeä oli. Onnittelut etukäteen avioitumisen johdosta! :)

Mä voisin tulla facen puolelle juttelee, jos vaa halukkaita löytyy ja saadaa ryhmä perustettua. Toivon, että se olisi kuitenkin salainen ettei kaverini näe missä ryhmässä olen ja että mitä sielä juttelen.
 
tervetuloa taas uudet ja sparklingfunille voimia ja tsemppiä tulevaan. :hug:
mä voisin ainakin tulla fb-ryhmään, jos se siis on salainen. :)

joku aiemmin kyseli onko muita oireettomia? mulla tuntuu olevan pelottavan oireetonta odotusta (vielä), ei muutaku väsymystä, huimausta ja hengästymistä, ja tietty turvotusta, joten helposti vois kuvitella ettei tässä raskaana ees olla, jossei testit näyttäs muuta :D

hokapontas ja salamatkustaja 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Täällä uusi varovaisesti kolkuttelee ketjuun mukaan.. tein eilen ekan plussan, viikkoja eilen vasta 3+2 ja tänään siis 3+3 joten hyvin aikasessa mennään. Testaan huomenna uudestaan josko viiva on vielä tallella ja sitten ehkä uskaltaudun virallisesti listoille :) Mulla on aina näkynyt aikaisin raskaudet,siksi uskalsin testata jo nyt. Mutta omituista kyllä oireitakin on jo ihan mukavasti, alamaha on ihan pallo, hajut etoo, vessassa saa ravata + kamala nälkä koko ajan! Tää ois juhannustaioista alkunsa saanut murunen, meille neljäs jos hyvin käy <3 Hieman puun takaa kyllä sai alkunsa, tarkoitus oli nimittäin pitää muutama vuosi ainakin väliä mutta näillä mennään :)

Niinulille ihania häitä! Ja minua myös kiinnostaisi salainen f-ryhmä =)
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi eilen plussannut. Digitesti näytti 2-3. Soitin heti tänään neuvolaan ja sain ekan ajan 30.7. Neuvolatätsyn mukaan olisin rv 4+5 ja LA 5.3. Vielä en halua nimeä listaan kun uutinen vielä itsellekin niin tuore ja tarvitsee vielä sulatella tätä iki-ihanaa yllätystä. Ei suoranaisesti olla yritetty vauvautua mutta ei kyllä olla ehkäisyäkään käytetty ;) Juuri itseasiassa olen päässyt esikoisen (9kk) vauvapainosta eroon, niin nyt sitten (toivottavasti) tiedossa taas vauvakiloja jotka sitten pitää taas karistaa. Toki nyt yritän olla paisumatta ihan niin paljon mitä esikosta turposin. Vaikeaa vaan taitaa tulla kun oireina ei ole kuukautisten poisjäämisen lisäksi muuta kun hirmuinen nälkä jatkuvasti ;)

Onnea kaikille plussanneille ja toivon niitä tarrasukkia kaikille masuasukeille!
 
Tervetuloa taas uusille odottajille!

Ja kiitos Knyte uudesta pinosta!

Mulla oli eilen ihan ihmepäivä, vatsaa juili niin kovasti, etten pystynyt juuri mitään tekemään. Vieläkin ihan aristaa vatsanseutua, varmaan jotain kasvukipua... ja se iltainen turvotus!!! Mä yritän vähän katsoa mun kiloja, ettei ihan kauheasti pääsisi nousemaan, kun edellisten lasten jälkeen laihdutin 15kg kovalla työllä. No, parhaillaan se turvotus on nyt nostanut mun painoa jo yli 4 kg! Tänään aamulla näytti onneks vaan +1,5kg lähtöpainosta.

Jyväskylästä ollaan kotoisin ja samalla seudulla asutaan edelleen. Välillä käytiin muuallakin asumassa, mutta juurille palattiin :)

Joku aiemmin kyseli apuja pahoinvointiin. Itse olen huomannut, että hetkellisenä hätäapuna toimii mynthon tai fishermans friend tms. tosi raikas. Myös jos pystyy liikkumaan, niin helpottaa pisemmän päälle. Käyn kuntosalilla ja mulla se helpottaa aika paljon. Varsinkin, kun kolmevuorotyöni kaikessa epäsäännöllisyydessään pahentaa oloa.

Niin ja fb-ryhmästä, että voisin harkita isommilla viikoilla, jos ryhmä on salainen.

Sydäntähti 5+4
 
Kiitos knyte, hyvin onnistui :) Voitko alkaa päivittään listaa, jos nyt kuitenkin jätetään tuo lista tähän etusivulle?

Heräsin tänään jo ennen seiskaa miehen herätyskellon ansiosta. Lisäks lapsi heräs puol kasi eli en päässy takas nukkuun. Nyt väsyttää sitten oikeen kunnolla ja päätä särkee.

Onnea Pumpula76! :) Ja tervetuloa joukkoon!

Koskas teillä on eka neuvolakäynti? Mulla tän kuun lopussa. Täyteltiin jo lappusia miehen kanssa eilen.

Eipä tässä muuta :)

Niin ja voisin kans liittyä fb-ryhmään!

Jenniii90 & pikkumuru 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon uudet plussanneet ja sparklingfunille paljon voimia ja jaksamisia:hug: Niinulille paljon onnea avioitumisen johdosta! :)

Ihmeteltiin miehen kanssa, että miten vähän on ollu oireita esikoiseen verrattuna, mutta nyt sit jumahti päälle kauhee väsymys, jota ei auta se, että esikoinen haluaa nousta sängystä ylös jo kuuden aikaan :headwall:
Oireina nyt sit kuvotus, väsymys ja iltaisin kamala turvotus.

Täällä eka neuvola käynti 22.7. , jolloin samalla tekevät varhaisultran ja ihan kaupungin kautta :O Olin ihan ihmeissäni, sillä esikoisen aikaan tätä ei tehty, mutta en valita, ihana nähdä jo vajaan kolmen viikon päästä, että kaikki on toivon mukaan hyvin pienellä :)

Minä voisin kanssa liittyä facebookin puolelle jos ryhmä on salainen :)

Nonna88 + muru 5+1
 
moi kaikille :) mä voisin kanssa nyt uskaltautua tänne liittyä. viime viikolla plussasin jo, mutta viivojen vahvistumista seurailin vielä, toistaiseksi vahvistuneet vaan. tää on meidän ensimmäinen pikkuihminen, ei yrittämällä yritetty mutta ei ehkäisyä myöskään käytetty.

neuvolaan en oo vielä soittanut, ajattelin kyllä nyt soittaa tällä viikolla. ollaan turkulaisia, mutta miehen opintojen takia juuri muutettu tampereelle. pois meidän perheiden ja tukijoukkojen luota vieraaseen kaupunkiin saamaan vauva :D

mulla ainoot oireet tähän mennessä on kauhee nälkä ja tarve käydä vessassa noin kerran tunnissa :D menkkojen mukaan laskettuna mulla ois la 6.3. ja viikkoja nyt kasassa 4+5.

mut voi siis lisätä maamis/21/1.lapsi

muoks. ja salaiseen fb-ryhmään voin kyllä myöhemmin liittyä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Tervetuloa maamis! Pakko kommentoida, mun mies on Turusta ja asutaan siis Tampereella (itse täältä kotoisin). Ja meillä on tuolla fb:ssä ryhmä, johon kuuluu tamperelaisia äitejä lähinnä itä-Tampereelta mutta myös muualta. Että sitten jos haluat liittyä jossain vaiheessa sinne niin voin sut liittää. On siis salainen myös. Ja tapaamisia on noin kerran viikossa, jonkun kotona. On tullut tutustuttua uusiin ihmisiin ja saanu hyviä ystäviä. Ja varsinkin vauva-aikana nuo tapaamiset oli pelastus kun sai jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Mutta se ei varmaan sulle vielä ajankohtainen :) Niin ja jos muitakin tamperelaisia täällä on, joita kiinnostaa niin ilmotelkaa ihmeessä :)
 
Moimoi! :)

2.3.2014
Mayinka / 30 / esikoinen / SeKS


Pitääpä ilmoittautua tännekin. Plussa tuli juhannussunnuntaina 23.6. ja olen seuraillut siitä asti viivojen vahvistumista. Eilen digi sanoi "Raskaana 3+" joten kai sitä uskaltaa olla oikeasti raskaana :heart: Tuleville isovanhemmille on kerrottu, muille vasta elokuun loppupuolella kun viikkoja on reilusti enemmän. Koko ajan pelottaa, että menee kesken. Ensimmäinen siis kyseessä, ja tekemällä tehty.

Oireina etovaa oloa, joka iskee jo ennen kuin ehtisi tulla nälkä - koko ajan pitäisi syödä jotain pientä ettei tulisi pahaa oloa. Satunnaisesti heikottaa, mutta se saattaa olla osin alhaisen verenpaineen syytä. Rinnat ja nännit on kipeät ja kosketusarat eli aina nukkuessa vatsalle kääntyessä herään kun tissit ja maha lyttääntyy :D Alavatsa on aina näihin päiviin asti ollut 24/7 jomotteleva, tänään jo huolestuin kun kului hetki etten ollut kipeä. Toivottavasti Nyytillä on kaikki hyvin! Varhaisultra on 18.7. joten siellä sen sitten näkee, nyt en voi tehdä muuta kuin odottaa. Ensimmäinen neuvola on sitten 29.7. ja nettilaskureiden mukaan laskettu aika olisi 2.3.2014, tarkentuu kait neuvolassa.

Voisin itsekin liittyä fb-ryhmään, mutta vasta rv 12+ :)

Mayinka & Nyytti 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, digiin pärähti raskaana 1-2 joten voisinpas liittyä listoille vaikka huisin aikaisessa ollaan :)

Diipeli / 26/ 4. lapsi ja la 14.3

Hivenen on skeptinen olo että voisiko olla niin ihana juttu että taas menisi kaikki hyvin kun kaksi onnistunutta raskautta putkeen takana. Mutta sen näkee sitten :) Ja aikas jännä miten sitä mieli sopeutuu tähän ajatukseen, meillä siis oli tarkoitus pitää useampi vuosi väliä, jos ollenkaan enää. Mutta nyt kun oireet ilmaantui ja rupesin kiertoa laskemaan ja ekan haamun jälkeen aloin oikein toivomaan että tämä olisi totta, ihan sama vaikka auto käy pieneksi yms yms yms :D

Tuli muuten mieleen että fb-ryhmän lisäksi tänne kaksplussallekkin voi perustaa salaisen kerhon johon pääsee vaan kutsutut sisään, sekin on aika mukava tapa niin tohtii ehkä helpommin kertoa enemmän itsestään näin alkutaipaleella :)

Mutta nyt ompelemaan kun muruset on kerrankin yhtäaikaa päikkäreillä :)

Diipeli ja onnen potku 3+4, hih! :heart:
 
jenniii, kuulostaa kivalta tein fb-ryhmä. liityn mielelläni sinne sitten, mutta näillä viikoilla ei oo mikää kiire vielä :) mekin asutaan itä-Tampereella kaiken lisäks.

muille kertomisesta, me ollaan kerrottu miehen vanhemmille, mun äidille ja sen miehelle ja mun isälle ja sen vaimolle. Ja lisäks mun siskolle, joka on myös mun paras ystävä.
 
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Moikka

Viikko meni aika nopeasti, vähän pelottaa ja jännittää koko-ajan.
Tämän 1 tyypin diabeteksen takia, pitää ottaa heti diabetespolille yhteyttä, jotta voidaan alkaa ns. Vahtia sokereita. Huomenna on eka aika, onneksi olen saanut pidettyä sokerin tasassa. Kriittisemmät aja on 6+0 alkaen kun kehitys on nopeaa.
Ultraan menen ensi viikon perjantaina yksityiselle ja neuvolaan sain 2vko kulutua, kun tämä on nyt riskiraskaus.
Kertomisesta kenellekkään emme ole kertoneet! Ajateltiin vasta 8+0 jälkeen kertos, vaikka läheiset on kaikki terveydenhuolto tai lääketieteen aloilla. Osaisivat varmasti auttaa tarvittaessa, mutta haluan rauhassa olla raskauden alkumetrit.
oireita ei vielä oikeastaan ole, väsyttää vähän enemmän.

Mutta töihin pitäisi vielä raahautua huomenna 07.00, hui kun väsyttää jo valmiiksi. Nyt lähden tekemään jotain ruokaa! Ja television ääreen.

Anne ja Katku 5+2
 
Tervetuloa uudet! Nyt olen lisännyt listoille Mayinka, Diipeli, Maamis ja Pumpula76. Toivottavasti kaikki meni oikeinpäin. :)

jennii voin alkaa päivittelee.

Tääl on ihan hirveä väsymys ollu tänä. Töis tuntu välil, että pakko ois mennä maaten johonki hetkeksi ja sit ku ajoin kotii, ni tuntu että silmät menee väkisin kiinni. Onneks on pari vapaa päivää nyt täs, niin voin vähän huokasta.

knyte ja nyytti 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Toi kerho josta Diipeli mainitsi täällä kaksplussas, niin ois tietty sellainen paikka jonne voisi liittyä myös ne joilla ei ole fb-tunnuksia. Tai miksei voi olla molemmissa niin täällä kerhon puolella salaisesti kuin fb:ssä.
 
Hei kaikille!

Minä täällä elättelen toiveita, että pääsisin mukaan tähän porukkaan. Testit on nyt pari päivää näyttäny haamua/haaleaa plussaa, mutta viikkojakin olisi kasassa vasta 3+3. Odottelen ja testailen nyt vielä ainakin tämän viikon loppupuolelle tai ensi viikkoon ja jos edelleen näyttää lupaavalta niin sitten liityn mukaan. :)

Epämääräistä pahoinvointia on ollut jo muutaman päivän, mutta eipä juuri muita oireita. Alavatsassa on joku heikko tunne siitä, että siellä jotain tapahtuisi. Just nyt muuten tuli kuumeinen olo ja vähän lämpöä näyttää olevan.

Vaikka nyt en vielä virallisesti mukana olekaan, niin täytyy sanoa, että tuo Diipelin ehdotus suljetusta ryhmästä täällä keskustelupalstalla tuntuu huippuhyvältä ajatukselta. Täällä avoimella palstalla on aina takaraivossa ajatus, että mitä jos joku tunnistaa ja sen vuoksi ei uskalla kertoa mitään kovin tarkkaa itsestään ja perheestään. Suljetussa ryhmässä tätä ongelmaa ei ole. :)

Onnea kaikille jo reilusti plussanneille! :)
 
Hei! Perustin nyt sen suljetun kerhon Maaliskuun muruset 2014 johon mukaan pääsee vain kun järjestelmänvalvoja hyväksyy pyynnön. Tällä hetkellä minä olen valvoja näköjään kun sen perustin mutta jos joku haluaa sen oikeuden itselleen niin itseasiassa mielelläni vaihtaisin sen jollekkin kun meillä on välillä aika hulinaa joten uudet kerhohyväksynnät voi välillä kestää. Ja tietysti jos tämä menee kesken niin sitten ainakin täytyy pesti siirtää jollekkin toiselle. Suora linkki kerhoon ois tässä: Maalisuun muruset 2014 - Kaksplus
 
  • Tykkää
Reactions: Arell

Yhteistyössä