**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Päänsärky kuuluu oireisiin, juo vissyä, jotta suolatasapaino pysyy kondiksessa.

Itsellä ei oli mitään isompia oireita, pientä kuvotusta ja pinnan kireyttä:whistle:

Huomenna ultraan ja kerron sitten kuulumiset.

Vointeja kaikille=)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Moi,

Täytyy kyllä sanoa, että päivät matelee. Nyt vielä kun ei ole tiedossa vielä mitään tiettyä välietappipäivää, jota odottaa, kuten neuvolaa ja ekaa ultraa. Onneksi lapset pitää ajatukset kiireisenä ja kesälomatkin on pidetty niin pitää raataa töissä.

Mulla on jo nyt ihan hirveä maha. Sain jonkun hormoonikohtauksen viime viikolla ja söin ihan hiveesti kaikkea makeaa ja kaloripitoista. Ihan sellasella syömishäiriöpuuskalla, mutta nyt se on jo onneksi mennyt ohi. Nälkä on siti koko ajan. Tuosta herkkupuuskasta jäi jäljelle pari ylimmäräsitä kiloa, tosi hienoa... Varsinkin kun kesälomastakin jäi pari kiloa ylimääräistä haaviin ja taitaa tämä "tilakin" vähän turvottaa. Toisin sanoen hienoa lihoa 3-4kg pelkästään mahasta, lantiosta ja rinnoista ja nyt kun yrittää pitää matalaa profiilia niin menee ja lihoo että varmasti näyttää siltä että on raskaana =) Pitää nyt vaan muistaa kertoa töissä, että tuli vähän lomakiloja, ettei herätä epäilyksiä liian varhain.

Mutta vakavasti puhuttuna mun täytyy alkaa katsoon mitä laitan suuhuni. Edellisestä raskaudesta jäi kiloja 14, joista 12 pudotin juuri keväällä ja oon yrittänyt muutenkin syödä nyt vähemmän herkkuja (tai yritin vielä ennen lomaa kunnes repsahdin). Ja mikä tärkeintä haluaisin syödä nyt mahdollisimman terveellisesti, että kaikki oikeat vitamiinit tulis saatua. Mutta sitä kyllä helposti laittaa läskiksi ja tyhmänä sallii itselleen enemmän herkkuja. Viimeksi sain syödä kaikkea niin paljon kun halusin, mutta nyt pitäsi kyllä pitää se roti. Mua ne kaikki kilot kyllä odottaa synnytyksen jälkeenkin (jos sinne asti siis päästään), joten jos nyt pystyis pitään järjen mukana. Eikä niillä kiloilla muuten olis väliä, mutta oon vaan silloin tosi väsynyt ja jään helposti hiilihydraattikoukkuun ja kierre vaan jatkuu. Tää on sitten mun mielipide omasta itsestäni, mun puolesta muut saa syödä miten haluavat enkä kritisoi sitä :)

-M-
 
Onnea anulle testin tuloksesta :)
Mulla esikoisen ja kakkosen välillä 1v2vko ikäero, ja hienosti on mennyt, kun ei esikoinen osannu olla mustis niin pienenä :) Tein silloin positiivisen testin kun esikko oli 3-4kk, meinas iskee paniikki ;)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
OnneaAnu84 :heart: Laita tietoja tänne jos jäät juttelee ryhmään :)

-Mira- Tervetuloa myös joukkoon! Olenkin kysellyt täällä onko kellään kaksosia jo kotona ennestään :) Tiedonjanoni on oikeastaan vain uteliaisuutta, mutta liittyy siihen hassu tuntemus siitä, että masussa olisi nyt kaksi kaveria. Tuskin todellakaan näin on!
Jos viitsit ja haluat niin voitko kertoa hieman tuosta kaksosten odotuksesta ja synnytyksestä?

Muille uusille myös tervetuloa ja onnittelut :flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84
Ajatukset kyllä laukkaa nyt niin... Tosiaan ihmettelin ja ihmettelin kun turvottaa monena päivänä.. Juuu :D Ei tullu mieleen kyllä ensimmäisenä testiä tehdä! Vaikkakin kokoajan olen hokenut kuinka tuo 6kk on jo niiin iso poika! :)
 
Hormonit on sitten aivan ihania!

Vollotin sitten eilen koko illan sängyssä kun en saanut unta kun mies sielä reissussa. Pitkäänkin vielä. Että jesh.

Ruokajutut on mulla taas vähän niin ja näin. Mitään ei oikeastaan tee mieli. Tänään olin kirppiksella koko päivän ja aamupalan jälkeen söin seuraavan kerran tässä klo 18 maissa. Kivennäisvettä lipitin koko päivän kylläkin. Eikä tehnyt edes heikkoa. Pitääpi ruveta taas seurailee tarkemmin. Edellisessä raskaudessa mulla alkoi liha tökkiä. Tuntuu että nyt käy samoin. Varsinkin jauheliha on täysin out. Vaallakin kävin anoppilassa illalla. +- 0. Eli ihan normipainossa edelleen. Onneksi sentään hedelmät ja kaikki raikkaat ruuat muutenkin maistuu. :)

Miten noilla lapsilla riittää virtaa?? Olivat koko päivän mummilla ulkona. Ja nyt vain riehuvat ja juoksevat täällä edelleen. Puh ja pah. Mä olisin jo ihan valmis nukkumaan. :)

Ei mulla muuta! Niin ja tervetuloa uusille!!!

E ja K3 (vko 8+1)
 
Tervetuloa uusille!

Anu84 Onnea paljon vielä tätäkin kautta :)

Mua on tänään kyllä ällöttänyt kokopäivän. Pari kertaa oon vaan oksentanut mutta on nälkä mutta sitten ei tee mieli syödä mitään... Ja pakko, jos on useamman tunnin syömättä niin ei meinaa sitten vesikään pysyä sisällä. Ja kuuma ilma ärsyttää, tulis vaan pian viileämpi syksy :D

Millä viikoilla se np/nt-ultra olikaan? 10-13? Oon jo unohtanut... Enhän ole käynytkään ku viimevuonna ja toissavuonna...

saraheinä 6+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Minä oon tehnyt Esteri1 sormustestin kotona ja tulokseks tuli poika, no tyttö pätkähti :D Ja ostin juurikin Raskauskeijun sivuilta dopplerin, sain äänet kuuluviin joskus 10 viikolla, mutta sitten en jaksanut enää joka ilta kuunnella, meni maku siitä hommasta :D joten möin etiäpäin :)
 
Saraheina Sinäkin täällä!! :) :) Ihanaa että on tuttuja!! Meillä ilmeisesti aika samanikäiset muksut, eikös ookkin!? Mulla syntynyt 07/11 ja 01/13


anu ja pienoinen 6+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Arell, taitaa monikkoraskauden erilaisuus tulla esiin vasta vähän pidemmällä. Tai raskaushormoneja on tuplat, joten hormoneihin liittyvät "vaivat" voivat tulla myös tuplana. Itse en voinut kovinkaan paljon pahoin, oli kyllä yököttävä olo, mutta en joutunut oksentamaan. Kaksi alkiota laitettiin, eli oli ihan tiedossa että kaksosraskaus on mahdollinen ja muistaakseni viikoilla 6-7 todettiin, että kaksi elävää ihmisen alkua siellä on. Sitä ennen ei mulla ainakaan ollut mitään tuntemuksia kahdesta, mutta ei tietty ollut vertailupohjaa yhdestäkään kun oli eka raskaus. Mihinkään seuloihin ei voitu mennä, koska hormoneiden yms. määrä olisi vaikuttanut vääriin tuloksiin.

Maha alkoi kasvamaan aika nopeasti. Muistelen, että viikoilla 8-9 oli jo aika kumpu, mutta olin silloin tosi hyvässä kunnossa ja maha oli muuten ollut litteä. Työkavereilleni kerroin siinä 12 vkon kohdalla ja sitä ennnen jouduin jo varmaan useamman viikon peittelemään kasvavaa mahaani. Mitä isommaksi maha kävi, sen pahemmaksi kaikki raskausvaivat tulivat. Tosi aikasin alkoi tulla jo liitoskipuja, koska maha kasvoi niin nopeasti. Raskaus meni onneksi muuten hyvin, vauvoilla koko ajan kaikki kunnossa, mutta mulla alkoi kroppa prakaamaan ja jäinkin sairaslomalle jo kuukausi ennen virallista äitiyslomaa.

Ja voin kertoa, että niitä raskauden ajan vaivoja oli. Jos joku haluaa kuulla lisää, niin kerron kyllä. Muistot kultaa vuodet (vai miten se meni), joten voi olla et joudun käymään lukemassa vanhoja päiväkirjoja ja raskausblogiani että mitäs kaikkea silloin olikaan meneillän =D

-M-
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Juff ketjua lueskelin...itse olen laittanut 2 vanhempaa lastani hoitoon aokanaa heti äippäloman jälkeen. Hyvin pärjäsivät ja nyt ovat 13 ja 14v, traumoja eivät ole saaneet, eikä heillä ole omasta mielestä päiväkodista huonoja muistoja. Jokainen perhe tyylillään :) Töihin olin ajatellut mennä nytkin äippäloman loputtua, mutta tärppäsi heti kun saatiin lupa yrittää uutta raskautta, joten nyt työt saa odottaa.

Mukavaa että täällä on muitakin 38v odottajia. Miten olette jaksaneet? Olen jaksanut paremmin nyt kuin nuorempana..saa nähdä miten menee, kun odotus pitenee. Meillä ikäeroa tulee 1v ja 19pv:D Olen onneksi saanut nukkua kaikki yöt, ainakin tähän asti, eikä univelkaa ole, se on jo paljon.

Lääkäri aika vaihtui perjantaille, joten vielä pitää odottaa. Toivomme, että perjantaina näkisimme pienen sykkeen:heart:

Mulla oli raskausajan diabetes viime talvena ja suokavaliolla pysy hyvin kurissa. Olen nyt jättänyt sokereita vähemmälle, mutta puntarille en ole uskaltanut....viime raskaudesta tuli 15 kg ja lähti 11kg. Normaalipainoinen olen, mutta pakko seurata syömisiä ja syödä terveellisesti.

Miten teidän liikkumiset, käyttekö jumpissa tai salilla? Itsellä lihaskunto ihan rupsahtanut, joten jotain lihaksia tässä pitäisi saada, että toimintakyky säilyy, eikä niskat ja selkä jumita.

OivaAino 5+5
 
Tervetulos odis!

Mä soittelin neuvolaa ja sainkin jo ekan käyntipäivän 15.8! Vitsi mua turvottaa, mua siis turvottaa niin että hyi kauhia! Sellanen tunne just kun menkat alkais, mutta ihan 10kertasena olo! Toivottavasti ei enteile mitään huonoa, mutta kyllä muistelen että on ollut ennemmin näin! Mulla on tosin kaksi km takana.. Pelottaa sekin kun menneet näin, km, synnytys, km, synnytys, kokoajan takaraivossa paukuttaa että nyt on km vuoro! Toinen meni kesken 7+4 ja toinen 6+ jotakin!

Anu ja pienoinen :heart: 6+3
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, tuntuu ettei kauheasti ehdi rustailemaan!

Arell, Nemmiina ja muut pienillä viikoilla olevat tiedän tuon tunteen, vaikka kaksi edellistä on puolenkuun lapsia. Se olikin yksi syy hypätä maaliskuisten ryhmään, kun LA on helmikuun viimeinen päivä... Nyt onkin mukavaa, kun on viikkojen mukaan siellä etunenässä :D

Viime viikolla kävin neuvolassa ja vähän ahdisti mennä, mulla kun edellisistä keskenmenoista johtuen tuo km-riski on suuri ja kun siellä neuvolassakaan ei mitään konkreettista tehdä, jotenkin alkoi ahdistamaan, että entäs jos siellä ei mitään lasta olekaan. Pari päivää kesti ja meinasin jo pyörtää päätökseni ja varata ajan varhaisultraan. Sitten kasasin itseni, ja totesin, ettei kannata, elokuulle saan kuitenkin np-ultran, joten tilasin kotidopplerin sen sijaan. Raskauskeijulla maksoi 30e ja pitäisi tulla nyt alkuviikosta.

Nyt mun raskaudesta tietää jo äiti ja sisko, muutama työkaveri ja viime viikolla kerroin pomolle, koska jään lomalle ja pakko kertoa tässä vaiheessa tai muuten näkyy jo lomien jälkeen... No mun pomo halasi ja onnitteli kovasti. Keskusteltiin myös mun työsopimusasioista (mulla sopimus vain lokakuun loppuun) ja sopimusta pomon mukaan tietysti jatketaan edelleen eli ei huolta sen suhteen :) Kyllä hyvästä työpaikasta voi olla onnellinen!

Mulla neljä työvuoroa jäljellä ennen lomaa! Pahoinvointi helpottanut, useimpina päivinä sitä ei ole ollenkaan. Eli nyt on hyvä nauttia kesästä!

Sydäntähti 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
anu84 Joo mä plussasin tuossa 3vkoa sitten :) Meillä on 2/11 ja 10/12 syntyneet lapset, ikäeroa siis 1v8kk ja nyt tulis 1v5kk. Toivottavasti nyt menis kuitenkin sulla hyvin, ei mitään keskenmenoja enää! :)

Oonkohan mä ainut joka ei ole soittanut vielä neuvolaan :D Tuntuu että viikkoja on vieläki niin vähän kun niin aikasin plussasin... Mutta pitäähän se jo tällä viikolla uskaltautua että sais sopivan ajan että mies ois kotona vahtimassa muksuja...

saraheinä 6+1
 
On todellakin ihanaa, että meitä kolmekaseja on useampia. Itsellä pyörähtää lukema mittariin ensi viikonloppuna. Vähän hirvittänyt kuinkahan tämä kaikki menee, edellisestä onnistuneesta raskaudesta 18 vuotta nyt syyskuussa : /
Sitä miettii paljon vieläköhän sitä kestää kaikki raskauden ja valvomisen tuomat jutut, mitä kroppa muistaa synnytyksestä ja ennen kaikkea tietysti jännäilen, että olisiko pikkuinen nyt kunnossa.

Olis kiva kuulla miten olot etenee SanniRuu, -Mira- ja OivaAino =)
Siitäkin jaksaa olla huolissaan, että ei okseta eikä oikein muutakaan. On tää kumma kun mikään ei kelpaa :ashamed:
 
BigMomma Minulla on 4kk ikäinen poika ja lisää on tulossa, jos kaikki menee hyvin:heart:
Olen jaksanut hyvin, paremmin kuin nuorempana. Vauva on ollut tähän asti helppohoitoinen, eikä valvota, joten olen saanut nukkua. Jotenkin sitä ottaa rennosti, eikä stressaa niin pienestä, päivä kerrallaan ja nauttien arjesta. Muistan tämän kun poitsu alkaa liikkumaan ja maha kasvanut;)
 
  • Tykkää
Reactions: BigMomma

Yhteistyössä