**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

Toivottavasti Tipetsu ei ole vaarallista, otahan iisisti.

Tervetuloa uusille:)

-K- juttele miehesi kanssa, miksi hän käyttäytyy noin ja millaisia tuntemuksia isäksi tulo hänessä herättää? Kannatta ehkä ottaa neuvolassa puheeksi oman jaksamisesi vuoksi asia, ettei tarvitse yksin kaikkea kantaa, voimia ja onnea odotukseen:)

Verenpaineet on 90/60, pyörryttämisen syy selvisi, ei pitäisi olla vaarallista, jospa ne tästä tasaantuu.
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille! :hug: Näitä tuntuu olevan jo liiankin monta :(

Uusille tervetuloa! :flower:


Olette jutskailleet näemmä mm. masun kasvusta. No jep,kyllä tuntuu pullottavan tuo pötsi. Millään paidalla ei sitä saa enää piiloon,eikä mitkään housut mahdu. Viikonloppuna oli miehen mummon 80v juhlat ja mun äipän 50v juhlat,niin piti sit hakee h&m:ltä mammahousut ja semmonen tunika-mekko-systeemi.
Äitini kyllä kysyi viime viikolla mieheltä tekstarilla "salaa" että olenko raskaana kun olen ollu niin kärttynen ja väsyny.. Mies vastasi että "eikös ne naiset oo aina vähän kärttysiä ja ehkä sitä rax:in sapuskat väsyttää,kuten muakin" :) Käytiin siis tuona päivänä raxissa,esikko oli porukoillani sen aikaa. Hain sit tytön yksin sieltä,mies haki oman autonsa korjaamolta,niin sen takia äiti miehelle viestinkin laitto kun eri matkassa oltiin.. Mutsi tosiaan vissiin luulee että mies ei mulle sanoin tuommosta. :D Mutta siis kyllä tuo masu pullottaa niin paljon että kyllä sen kohta kaikki kertomattakin tajuaa.. Tosin,kun selällään makaan,niin masu on ihan lättänä,eli turvotusta taitaa kaikki olla :x
Nt-ultra on äitipolilla 5.9. (joka aikaistuikin päivällä) niin kerrotaan vasta sen jälkeen jos kaikki on hyvin.


Kuplinta täälläkin tuntuu toisinaan kuplintaa alamahalla,kuten esikoisestakin. Ekat kuplat esikoisesta tunsin rv 16+



Mun naama on ihan kauheen näkönen,siis pientä näppyä koko otsa täynnä ja finnejä siellä täällä,yäk! Tytöstä ei ollu patin pattia,kynnet kasvoi,hiuksia ei lähteny yhtään..Tosin,nyt tuo hiustenlähtö onneks hieman rauhottunu.
Voisko jopa aatella että ois ainakin 1 poika tulossa..? :D

Hermo
palaa alta sekunnissa. Kilahdan millon mistäkin ihan huolella,mies on aika täynnä mun skitsoiluja..:ashamed: Tyttö kärttää tissiä koko ajan ja mua A.H.I.S.T.A.A!!! Sit kun en anna,niin voi hyvä jumala sitä huutoo!! Sitä en kestä kuunnella yhtään,järki lähtee. Tulee kyllä korotettua tytöllekin ääntä liiankin usein :'( Nännit on niin pirun kipeet ja eräs haluais roikkua niissä koko ajan..Tuntuu että tyttö on vaan innokkaammin tissiä vailla ollu sen jälkeen kun tulin raskaaksi vaikka joskushan maidon maku voi muuttua ja lapsi vierottautuu ihan itsestään tissistä..no ylläri,että meillä on päinvastoin! :D
Ja kun vaikka syötäs koko kööri samaan aikaan ja samaa ruokaa,tyttö vaatii meidän lautasilta ruokaa.Huutaa kun ei anneta vaan tarjotaan omaa samaa ruokaa..Ja jos itse nakerran jotain välipalaa vaikka tuntia myöhemmin,tyttö on heti haukkana paikalla ja vinkumalla vonkuu lahkeessa ja huutoa kun en anna.. Siis tämmösinä hetkinä tuntuu että "mitähän hittoo tässä ollaan oikeen tekemässä kun vielä tuplaten lisää tulee..?"


-K- Onpas hankala tilanne.. Istutat sen ukkos pöydän ääreen ja juttelette asiat halki. Menet vaikka jonkun luo pariksi päiväksi jotta saatte molemmat miettiä. Toivottavasti asiat lutviutuu ja kyllähän niillä tapana onkin! :)


Meilläkin ehkä pientä nihkeyttä ilmassa miehen puolelta,mutta eniten rassaa tämä nykyajan taantuma ja työttömyys,(jota Jyrki K. ja muut tollot tuolla eduskunnassa puuhailevat yhä vaan syvemmäksi!!) ja kun virosta tulee miehet ja vievät kaikki rakennusalan hommat,on esim. mun mies työtön. Ja kun on työtön,ei saa pankista lainaa että saatas tämä meidän pian 5-päinen perhe suurempaan asuntoon kuin tähän hikiseen 47m2 kaksioon!! :headwall: Ainahan sinne vuokralle voi muuttaa,mutta kun vuokratkin alkaa olla niin huimia,jopa yli 1000e,(varsinkin jos haluaa hieman tasokkaammaan asuinympäristön ja kyllä haluan,en tod. halua minnekään kämäselle kerrsotaloalueella,jonne on sullottu kaikki kaupungin juopot ja avohoitopotilaat,narkkareista puhumattakaan..)jolla jo lainaakin lyhentäis niin kyllä saattaa nälkä vuokralla asuessakin tulla :mad: Sori vähän innostui nyt liikaa :ashamed:.. Mutta kyllä oottaa niin aivoon tämä prkl pennin venytys!!! :(


Nyt mä rauhotun ja meen pötköttämään!


-Tipetsu ja tyypit rv 10+0-
 
Tipetsu missäpäin asutte? Täällä P-Karjalassa ainakin on mein raksa-ukolle ollu useempiki työpaikka tarjolla :)

-K- Onko teillä lapsia ennestään? Miehen juominen ärsyttää raskauden aikana SUUNNATTOMAN paljon (nimim. kokemusta on), mutta yleensä lasten tultua taloon heistä kuoriutuu mitä mahtavimpia isiä :) Oon kokemuksesta oppinut, että ei ne vaan tajua sitä asiaa sillon naisen ollessa raskaana, pelkäävät vaan että kohta ne humputtelut loppuu kokonaan.. Raukat :D
 
Täällä poksutaan 11+0 :) Reilun viikon päästä neuvolalääkäri ja np-ultra, jes!

Vähän teidän muiden viesteistä päättelin, että on muuallakin hermo kireällä?! Mullakin, mutta melko vaihtelevasti. Eniten ärsyttää meidän peruuntunut häämatka, piti lähteä syyskuussa Egyptiin :( Uutta matkaa ei tahdo löytyä millään, kun meillä oli aika korkeat kriteerit tietysti tällaista ainutkertaista matkaa ajatellen.. Täytyy varmaan laittaa siis puolet matkabudjettiin lisää, ja sekös opiskelijaperheeseen sopii, etenkin kun on vauvakin tulossa! :headwall:

Ja tein muuten viikonloppuna superhyvältä vaikuttavan ostoksen, nimittäin BellyBeltin! Vaikka mun maha ei ookaan ihan älyttömän turvoksissa koko aikaa, niin alan sitä varmaankin käyttämään heti. Kaikki housut ei nimittäin jalkaan mene, ja se kaikkein pienin vyö on just sopiva mahduttamaan pikkumasun housuihin kuin housuihin. En tiedä, saako täällä mainostaa tiettyä kauppaa, joten sanon vain, että googlella löytyy lisätietoa :)

audree ja pikkumuru 11+0
 
Heippa! Onpa mukava kun löytyi tällainen ketju! :)
Mulla la 22.3. viimeisten kuukautisten mukaan, eli rv 9+2 menossa. Eka raskaus. KAMALA pahoinvointi koko ajan! Niin jännittävää ja ihanaa tämä odottaminen! :)
 
lueskelen teidän juttuja päivittäin mutten puhelimella pääse kirjottelemaan, nyt viitsin avata läppärin.

pelkkää omaa napaa
: pelottavan ok olo ja kamalaa jännitystä kun huomenna niskaturvotus-ultra klo 9.00..... oon jotenkin ihan valmistautunut siihen et siellä on vastassa jokin pettymys :( olo on ollut muutaman viikon nyt niin hyvä ja energinen, oireina vain jatkuva pissahätä ja nälkä. maha kyllä kasvaa (vähemmälläkin syömisellä :D ). sit tietysti googlailen kaikkia kamalia kauhukertomuksia nt-ultrassa selvinneistä keskeytyneistä keskenmenoista... tosi fiksua.

joku kyseli aiemmin matkustelusta, me lähdetään 2 viikon päästä turkkiin, jolloin rv 14+0 lähtöpäivänä jos kaikki siis jatkuu hyvin. hieman jännittää miten ruokien ja juomien kanssa, mut ilman jäitä vaan ja kaikkea mahdollisimman kypsäksi kokattua. turkissa oon käynyt jo kymmeniä kertoja joten paljon on tuttuja ja helppoa mennä :)

autonvaihdosta meillä jo nyt 2 autoa, molemmat ns. urheiluautoja eivätkä mene vaihtoon. mulla 3-ovinen 4kk vanha ST Fiesta ja miehellä 4-ovinen neliveto Subaru Impreza wrx STI, joten hyvin pärjätään :D ei haittaa vaikka jäis lumityöt tekemättä talvella kun nelivedolla pääsee.

no mutta, aamulla selviää mitä mahaan kuuluu. pitäkää peukkuja! jaksamisia kaikille. :heart:

hokapontas 12+2
 
Hei,

Täällä hyviä uutisia ja omaa napaa. Kävin varhaisraskauden ultrassa ja siellä kasvoi hyvää vauhtia yksi sikiö. Koko näytti raskausviikkoja 8+3, kun menkoista laskien se on 8+6, joten aika lähellä mennään. Pahoinvointia on ollut koko ajan ilmassa, joten aavistelin että jotain sieltä pitäisi löytyi. Tosin masun koon takia, pelkäsin jo että tupsahtaisi vielä kaksoset, mutta ei sitten kuitenkaan. Se olisi jo pannut kaiken sekaisin. Lääkäri sanoi, että 90% todennäköisyydellä pysyy sisällä synnytykseen asti, ja nyt kun viikkojakin on jo vähän enemmän, niin ajattelisin että keskenmenon vaara tässä kokoajan vähenisi. Lisäksi lääkäri lohdutti, että käytännössä pahoinvointi tarkoittaa sikiön hyvinvointia...

Lisäksi hän tiedusteli miten synnytykset olivat menneet ja vastasin että pikatoimituksia, joista mieskin on tykännyt (eipä ole tarvinnut kauaa sairaalassa odotella). Ensimmäsen lapsen osalta kohdun suu oli jo 9 cm auki, kun pääsimme sairaalaan. Ja toinen syntyi tunnin sisään kalvojen puhkaisulla toteutetusta käynnistyksestä, ja en tietenkään ehtinyt saamaan minkään sortin kivunlievityksiä. Joten epäilen, ehdimmeköhän sairaalaan kolmannen osalta ollenkaan...

Hyviä vointeja kaikille, Mesimarjaana 8+6(-3)
 
Onnea mesimarjaana hyvistä ultrauutisista.

Ja olipas outo kommentti lääkäriltä, ei se pahoinvointi kyllä kerro mitään vauvan hyvinvoinnista. Tiedän useamman tapauksen ystäväpiiristä, joissa pahoinvointi jatkunut useita viikkoja vaikka sikiö menehtynyt (keskeytynyt km selvinnyt vasta np-ultrassa) ja taas vastaavasti tapauksia (esim. itseni) joilla pahoinvoinnin puute ei oo ollu merkki mistään huonosta. Ei oireitten perusteella kyllä voi sanoo mitään, tietty joillain oireitten loppuminen on merkki siitä keskenemenosta, mutta ei tosiaan aina.

hokapontakselle tsemppiä tän päivän ultraan, varmasti siellä on kaikki hyvin.

tipetsu Toi on aivan totta, että virolaisia on Suomessa aivan törkeesti viemässä suomalaisten töitä. Ne tekee niin halvalla, että monet käyttää niitä. Meillä miehellä rakennusalan yritys ja näkee kyllä työmailla paljon käytettävän virolaisia työntekijöitä (ja useethan on ihan laittomasti), juurihan oli tuon viimeaikaisena korttiuudistuksen tuloksena että suomessa työskentelee virolaisia 52 000 rakennusalalla, kun sen luvun oltiin ajateltu olevan lähempänä 25 000. Ja tuossa ei tietenkään ole nämä läheskään kaikki laittomasti töitä tekevät virolaiset. Mun miehelle usein tarjottu virolaisia työntekijöitä ja vaikka ne olisikin halvempia niin mies käyttää vain suomalaisia (tässä ei taustalla kyllä mikään rasismi virolaisia kohtaan), koska Suomessa on muutenkin niin paljon työttömiä, niin mielummin työllistää oman maan kansalaisia. Mutta siis oon läheltä seurannut kyllä miten virolaiset vie hommat Suomessa.

-K- Meilläkin mies ensimmäistä odottaessa ryyppäs enemmän ja käyttäyty ihan ihmeellisesti, meillä se selitty sillä, että miestä pelotti tuleva elämäntilanne (vaikka sitä tietenkin myös oli alusta asti halunnutkin). Mies halus viettää viimeset "vapaat" hetket tuolla tavalla, luuli, ettei sitten ikinä enää pääse mihinkään. Vielä muutama viikko ennen laskettua aikaa käyttäyty noin ja ajattelin ettei tästä tuu mitään, mutta kun vauva synty niin jo jäi ryyppäämiset vähiin ja oli (ja on) tosi hyvä isi. Toisen lapen kohdalla ei ollu tuota käyttäytymistä raskausaikana, eikä tästäkään ainakaan vielä eikä varmaan tuukkaan. Vaikuttaa se raskausaikakin tosi paljon mieheen ja moni mies kai sitten purkaa sitä juhlinnalla ja ihme käytöksellä, jos se on miehen tapa käsitellä asiaa. Mutta siis tiedän että todella ärsyttävää. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä.
 
  • Tykkää
Reactions: hokapontas
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä ultriin kaikille, joilla se on vielä edessä :)

Itse kävin eilen vihdoin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin! Pieni heilutteli meille ja kääntyili ja liikkui koko ultran ajan <3 Laskettu aika pysyy samana ja vauva vastas täysin viikkoja. Voiko enää onnellisempi olla? :,) Ja ilmeisesti meille tulossa poika, sellanen tunne tuli kuvan perusteella. Jätetään nyt vielä mahdollisuus tyttöönkin mutta tajusin olevani aivan yhtä innoissani pojastakin vaikka aluksi toivoinkin toista tyttöä :)

Jenniii90 & pötkis 12+3
 
Mulla oli tänään neuvola ja neuvolatäti suostu kuuntelemaan sydänäänet ja siellä joku pieni ainakin tällä hetkellä on elossa. Vielä en kuitenkaan uskalla huokasta, ennenkun ultrassa käyty ja siihen vielä viikkoja aikaa, mutta ainakin tietää nyt että joku siellä on.

Voikos tuossa ekassa ultrassa jo noilla hyvillä ultralaitteilla sanoo onko tyttö vai poika? meillä kunta maksaa 2 ultraa terveystalolla ja pääasiassa ultra tehdään normi ultralla, mutta lopussa kuulemma ultrataan hetken aikaa 4d ultralla niin mietin että voiko sitä jo parin viikon päästä nähdä kumpi sieltä tulossa vai pitääkö odotella siihen rakenneultraan, ainakin noilla normi ultralaitteilla oon siinä vaiheessa vasta nähny.
 
-K-
Täällä ukko istutettu alas ja asiat puhuttu läpi, joten kaikki sen suhteen ok=)
Torstaina olis nt-ultra, ja jännittää hiukkasen...mutta uskaltaudun kuitenkin jo listattavaksi, eli.. ikä 29v ,1.lapsi, la.10.3, oys.

tulikohan tuo punasella..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Arell
-K-
tulihan se. Tosiaan täällä ollut pahaa ja kokoajan pahenevaa oloa sekä väsymystä. viikkoja kuitenkin jo 11+1. ruoka ei maistu mut hirvee nälkä kokoajan=/ jospa tämä tästä joskus helpottuu.

Onko kenelläkään ollut masennusta tai ajoittaista epäonnistumisen tunnetta? Mua välillä huolettaa kaikki maailman asiat, ja välillä olen maailman onnellisin odottaja. Sekin kiusaa mieltä kun ei oikein kykene tekemään kotitöitä ym. pahanolon vuoksi...sekä yksi keskenmeno takana kummittelee.
 
nt-ultra takana ja kaikki hyvin! aamulla jännitti ihan törkeesti ja yökin meni hikoillessa painajaisten kanssa :D vatsan päältä ultrattiin ja ensimmäisenä kun ukkeli siihen ruutuun ilmestyi niin katoin et noni, se ei liiku, se on kuollut. kysyin et onko se elossa? kätilö sanoi hymyillen että etkö nää mikä tossa sykkii, sydän :D ja sit alkoikin jumppatunti kuntopiireineen ukkelilla. sit lopuks käänsi meille selkänsä ja rapsutteli korviaan. ukkeli vastasi viikkoja 12+6, muttei laskettua aikaa muutettu. NT oli 1,1 ja tämän ja veriseulan yhdistetyt tulokset tulee postitse 2viikon sisään.

rakenneultra 18.10


tosi helpottunut olo. :heart:

hokapontas 12+3

EDIT: nopeaa toimintaa HUSilta ja Huslabilta, Netpostiin oli tullut jo eilen heti ultran jälkeen klo 10:45 kirje että seulontakoe on valmistunut, tulos on normaali eikä kohonnutta riskiä ole. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa on käyty ja sykkivä sydän sieltä onneksi löytyi. Vastasi suunnilleen viikkoja, joita itse olin laskenut. Muistaakseni muutti neuvolakorttiin lasketuksi ajaksi 22.3 , nyt siis viikkoja virallisesti 9+3.

Motkotuksia tuli mun painosta, painoindeksi on 29. Meinas, ettei painoa saa tulla enää yhtään ylimääräistä, raskauden aikana ei saa tulla kymmentä kiloa enempää. Saas nähdä, miten käy.


Riksu 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo ja niiinuli
Meelialle paljon jaksamista suruun ja onnea uuteen yritykseen! :hug:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Aika todella matelee kun laskee päiviä siihen nt-ultraan. Vielä 6 yötä...

Ja tervetuloa uusille mukaan loikanneille! :flower:

Ruokaa ei tee mieli kyllä minkäänlaista. Ei uppoa makea eikä suolainen. Periaatteessa mahdollisimman mauton tai raikas menee. Salaatti ei kyllä kuitenkaan jostain syystä. Ja jotenkin se vaihtelee tosi paljon, että mikä tuntuu syötävältä. Yhtenä päivänä pystyy syömään yhtä ja toisena toista. Eilen söin kolme karjalanpiirakkaa, mutta tänään ei tee mieli. Vettä ja mehua juon paljon. Ruuan tekemiseen ei oikein motivaatiota riitä, kun ei edes tee mieli syödä mitään.

Hajamielisyys jatkuu. Tänään menin kirjastoon palauttamaan kirjoja, mutta unohdin ne palautettavat kotiin. :D Lainasin sitten vaan lisää ja vien ne vanhat pois joku muu päivä...

Tyttö- tai poikaoloa ei juurikaan ole. Toisaalta tuntuu, että mahassa olisi poikavauva, mutta sitten taas mun tulevaisuuden mielikuvissa meillä on usein tyttö... Joten saa nähdä. :)

En muuten sitä ohjelmaa "Apua, meille syntyy vauva" löytänyt Areenasta, löytääkö joku muu? Siitä näyttää kuitenkin tulevan kaikki kuusi jaksoa uusintana lauantaina. Toivottavasti olis aikaa katsoa, kun ei ole tallentavaa digiboxia...


Cembalo 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Cembalo mäkään en löytänyt sitä, kun aloin oikein etsimään. Olin siis kattonu muka ohimennen, et olis, mut en kyl viimeks käyny kaikkia kategorioita läpi. Ja puhelimella vaan selailin... Mut kannattaa katsoa, jos mahdollista! :) Tykkäsin, ku oli niin aito. Taisin itkeä jokaisen vauvan syntyessä. :p

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Tervetuloa taas uusille!

Hienoa -K-, et saitte asiat selviksi! Mulla ollu kovasti samaa, et masentaa ja miettii liikaakin, ehkä siks en halua tätä kuulutella kaikille. Mut toivon, et mieli paranee, kunhan olokin jossain vaiheessa. :) Jostain syystä pelottaa, ettei kaikki olekaan hyvin masussa, joten nt-ultra jännittää, mut viikko enää...

Bambiina & pieni 10+4
 
Minä haluan myös mukaan! :) Fb-ryhmäkin kiinnostaa, mutta vasta np-ultran jälkeen. En oikein haluaisi omalla naamalla jutella ennen sitä.

Laskettu aika 9.3.

Kurpitsainen / 34 / 3. lapsi / KOS


Kiva päästä jakamaan ajatuksia ja jännittämään yhdessä muiden kanssa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: satuham
heips ja tervetuloa kaikille uusille odottajille :)

Niinuli, laitoin sinulle yksityisviestiä tuonne fb-ryhmään liittymistä varten, toivon mukaan tuli perille :)

Ruokaa ei täälläkään hirveemmin tee mieli, ja liharuuat aiheuttaa valmistusvaiheessa sekä valmiina etovan olon, en vaan saa alas muruakaan. Hb tykkää varmaan hirveesti, esikoisen aikaan jouduin syömään melkein koko raskausajan tupla-annoksella rautaa.

Hajamielisyyttä täälläkin ilmassa, varmaan hävittäisin päänikin jos ei ois hartioissa kiinni. Jospa se muisti vähä virkistyis nyt toisen kolmanneksen aikana :)

Omaanapaa sen verran, että huomenna np-ultra, toivon mukaan kaikki hyvin. Jännittää ihan kauheen paljon, ja joudun menemään yksin, kun mies jää hoitamaan esikoista. Lapsia ei täällä ainakaan saa ottaa ollenkaan mukaan :/ mut huomenna ilmoittelen, että miten kävi :)

Nonna88 ja muru 12+2
 
Hei kaikki! Minä kävin tänään tarkastuksessa neuvolassa kun ollut pari päivää pientä veristä vuotoa... Kuunneltiin sydänäänet ja sieltähän ne löytyi voimakkaina :heart: on se ihan uskomaton tunne kun kuulee että siellä todella on joku!
Huomenna kuitenkin vielä lääkäri tarkistaa ja tehdään varhaisultra, näen pikkuiseni ensimmäistä kertaa :) jännittää. Nyt mulla siis menossa 9+4.
 
Moikka!!

Täällä uusi odottaja ilmottautuu mukaan!

LA 2.3,26v., 3. lapsi, KAKS

Meillä on siis ennestään 5,5 vuotiaat kaksoset ja kolmatta nyt outellaan viikolla 12+4, tiistaina oli NT ultra, jossa kaikki hyvin. Pikkunen vipelsi niin ettei meinattu mittoja saada :heart: Rakenne ultra onkin sitten 15.10. Ihan outoa kun kaksosia odotellessa sai nähdä pikkuset vähintään kerran kuukaudessa ja nyt yhtä odotaessa ultria on niin vähän :( Mutta onneksi neuvolassa saa sentään kuulla pikku sydämen sykkeen välillä :heart: Minulla alkuraskaus on sujunut suht hyvin, välillä on ollut tosi etova olo, mutta oksentaa ei ole tarvinnu, väsymys on ollut ihan mahoton, mutta nyt tuntuu olevan helpottamaan päin :)
 
Jospa minäkin täältä aktivoituisin, en olekaan tainnut kirjoitella sitten ar-ultran ja siitäkin on jo kolme viikkoa :ashamed:!

Ensinnäkin pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:, teitä onkin nyt ollut liian paljon.

Tervetuloa myös uusille :wave:!

(.) Kaikki juttunne olen lukenut ja aika vilkasta keskusteluahan täällä onkin ollut monesta asiasta. Itse jotenkin hyydyin, olen nyt kolmatta viikkoa kesäloman jälkeen ollut töissä ja illat olen niin järkyttävän saamaton, että ihan hävettää. Jotenkin työpäivä imee kaikki mehut ja saattaa tietysti vaikuttaa, kun minulla on vielä tämä PAS:in tukilääkityskin pari viikkoa, että nekin vaikuttavat väsymyksen määrään. Mutta ehkä minäkin tästä vielä piristyn :D!

Neuvolakin oli viime viikolla ja siellähän nyt ei mitään ollut muuta kuin niitä alkuhöpinöitä. Painokin on hieman lähtöpainosta tippunut, kun ruokaa ei vaan voi syödä hirveitä määriä. Toisaalta se ei haittaa, kun on jo ennestäänkin 10 kiloa ylimääräistä. NT-ultra olisikin sitten 2.9. ja jotenkin kun siitä ar-ultrasta on jo niin kauan niin on alkanut tulla taas epäilys, että onkohan tuolla masussa enää elämää, toivottavasti :heart:!

Mites te toisen odottajat aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Minä ajattelin ottaa, kun se haalari on jotenkin niin suloinen ja muutenkin näytti tosi kivalta.

Noh, eipäs tässä auta muuta kuin palata sorvin ääreen.

Irene ja kyytiläinen 10+6
 

Yhteistyössä