**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

Jaksuja sydäntähti :'( Ja pahoittelut kaikille muillekkin joiden kyytiläiset eivät pysyneet matkassa :(

En ole kirjotellut vähään aikaan,jotenkin ei ole ollut mitään kirjotettavaa. N. viikko sitte rv 8+ kokeilin kuunnella sydänääniä ja heti löytyi :) Olen joutunut käymään tipassakin kertaalleen oksentelun takia ja näin pikkuisen jälleen ultrassa rv9+0 :) hieman vaan jäi huolettamaan kun nyt on pissatulehduskin päällä joka siis minulla oireeton että mitäköhän saa aikaiseksi,toivottavasti ehdittiin hoitaa ajoissa..

Täällä edelleen tajuton väsymys päällä,se on varmaan tuplaantunu viime aikoina! Pahoivointi myös paheni selkeästi rv 8 :( Mutta nyt puistoilemaan lasten kans.. Ainiin, meillä ois nt ultra 26.8,tasan 2 viikkoa jännäiltävänä..

Diipeli ja muru 9+3
 
Pahoittelut sydäntähti :hug:

Mää en oo saanu väsymykseltä ja huonolta ololta liikuttua niinku haluisin. Kovasti ootan että molemmat hieman hellittää. Bodypumpin jätän nyt pois mutta meinaan jatkaa esim spinning ja zumba tunneilla. Uudeksi meinasin terve selkä ja fittball tunteja.
 
Voi että..pahoittelut kaikille kesken saaneille. Harmi että aina joukkoon täytyy murheitakin mahtua..
Tänään labrassa käyty ja 28.8 olisi Nt-ultra. Sen verran paremmin on voinut tässä alkuraskaudessa verraten muihin raskauksiin ettei mitään sukupuoliveikkauksia osaa heittää! Tosin tämän päivän kyykkimis-kantourakka muistutti taas ettei tässä ihan normitilassa olla. Alavatsaa särkee niin, että saa hissukseen lähteä liikkeelle..Kökkö! Hyviä vointeja kaikille!
 
Sydäntähti, voi ei. :'(

Mulla on makailupäivä tänään. Mitään ei taas jaksa tehdä, surffaan netissä ja syön pullaa. :saint:

Normaalisti olen kova treenaamaan, mutta nyt kesäloman ajan olen keskittynyt lähinnä päivästä toiseen selviämiseen pahoinvoinnin kanssa... Olen kyllä molemmissa aikaisemmisa raskauksissa treenannut loppuun asti, ja niin aion tehdä nytkin kunhan tästä tokenen. Synnytyksien jälkeenkin olen melkein kahden viikon tauon salilta jaksanut pitää. :whistle: Mun täytyy päästä urheilemaan, muuten ei vain pää pysy kasassa.
 
Unohdin kysyä: näettekö muut painajaisia? Mulle on alkanut tulla raskautta koskevia pahoja unia. : / Näin pari yötä sitten sellasta unta, et mun piti synnyttää tää vauva kerran kuussa, ja sitten se laitettiin aina takaisin. Myös sellasia olen nähnyt et vauva on niin pieni (siis semmonen alle sentin mittainen), että se menee multa hukkaan. Kauheita. :$
 
Taustalta välihuutoja keskusteluun heittää välillä kengännauhakin, ettei täysin unohdu=)

Surullista että niin monen matka kohti maaliskuun lottovoittoa on pättynyt jo nyt. Voimia teille!

Auto täällä pysyy samana, uskollinen corollani saa tulevaisuudessa kiidättää minua ja Houdinia pitkin maailmaa. Mutta koko talo kokee järjestyksen muutoksen... Epäilen että kilometreittäin sähköjohtoja lattialla kiinnostaa naperoa luvattoman paljon. Samoin lattiaa koristavat cd/dvd pinot, ne on kiva kaataa yhä uudelleen ja uudelleen.. Ja tulevaisuudessa pitää remontoida talon yläkertaan muksulle oma huone. Kuten huomaatte olen jo kovasti aikaani edellä, talo remppaa suunnittelemassa, vaikka lapsi ei ole vielä edes syntynyt!:LOL:

Harmittaa.. Mulla piti olla eka neuvola 9.8. Pe-aamuna soitettiin ja siirrettiin käynti maanantaille, ku ultra oli hajonnut. Tänään puolestaan oli neuvolan tätönen kipeä ja käynti siirtyi perjantaille. Ehkä silloin on sekä täti että ultra ehyenä... Tai sitte käynti venyy ja venyy niin että muksu on jo maailmassa ennen kuin ehdin neuvolaan. Harmittaa ku joutuu jatkuvasti sovittelemaan päiväohjelman uusiksi...
 
Bigmomma ja sydäntähti, voi ei :hug:

Liikunnasta olette ainakin jutelleet. Hienoa, jos siihen pystyy! Itse poljin tänään töihin neljän viikon tauon jälkeen (15km) - ja olisi tehnyt mieli jäädä matkalle, ei kulkenut henki ja pahaolo iski jokaisesta pompusta. Onneksi pyöräilin metsäpolulla:x

Autojen ja talon suhteen en odota kovin suuria muutoksia. Huone tekisi mieli sisustaa vauvalle, mutta ehkä on parempi odottaa, että olen selvemmillä vesillä viikkojen suhteen.

Nt ultralle tuli aika - 6.9 ja toiselle seulalle 30.10. Monta viikkoa saa vielä jännätä. Mutta oli kyllä ihana nähdä ensimmäistä kertaa kirjoitettuna "hyvä odottava äiti" - paransi sateisen maanantain=)
 
:hug: Huonoja uutisia saaneille!

Viime viikolla kävin antamassa pissanäytteen labrassa. Meinasin, että samalla ottavat veriseerumin näytteenkin, mutta se labratäti jostain syystä sanoi, että pitäisi olla lähete mukana ja mitään sellaista en saanut neuvolasta mukaan. No, tänään sitten soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin että lähete löytyy koneelta ja olisi se siellä pitänyt jo viime viikolla olla. Kyseli vielä viikot ja sanoin sekä varhaisultrasta että menkoista lasketut viikot. Ja nyt tämä täti sitten sanoi, että on liian myöhäistä käydä enää veriseeruminäytteessä kun varhaisultran mukaan viikkoja on 11+2 (olis pitänyt käydä viikolla 10) vaikka menkoista laskettuna on 10+5. Ihmettelin vaan, että jos en olis käyny varh.ultrassa, niin silloin olisin voinut käydä, mutta nyt en.. MUR! Ja tää täti on vaan kirjottanu neuvolakirjaan viikot menkoista eikä varh.ultrasta laskettuna ja lasketun ajankin menkkojen mukaan.. Ota nyt sit selvää. Seuraava mahdollisuus veriseerumiin on kuulemma vasta viikolla 15-16+6, täytyy käydä vasta sitten jos niille viikoille pääsen.

Autoista olitte puhuneet, me vaihdettiin pari viikkoa sitten mun auto kun tuli muutenkin ajankohtaiseksi. Merkki säilyi samana, Honda Accord mutta farmari. Pitäis mahtua hyvin rattaat ja istuimet. Meillä on vekkarille jo oma huone mitä ei tarvii rempata, asutaan kolmiossa.

Oloista sen verran, että kuvotuskin on kaikonnu, välillä tosin tulee semmosia yskäsyjä ettei oo oksu kaukana. Tissit kipeet ja toisinaan turvottaa. Oon juonu aika paljon vettä, et ehkä se helpottaa turvotustakin. Niin ja vessassa ramppaan työ-öinä kerran yössä, vapaa päivä-öinä kolmekin kertaa.

Ultraan neljä yötä, aaaapuuva! :D

Eli nyt 11+2 (saapi nähdä kumpaan suuntaan viikot perjantaina menee)
 
Heippa,
viime viikolla oli neuvola ja eilen pääsin jo ultraan, jossa varmistettiin, kuinka pitkällä ollaan (nyt 9+6). Täällä siis LA 12.3.
Lisäksi lääkäri epäili, että mahdollisesti masuasukkaita olisi kaksi. Ihan varmaa ei sanonut, kun ultralaitteet oli aika iänikuiset ja epäselvät... Se kyllä selittäisi kaksinkertaiset raskausoireet verrattuna edellisiin odotuksiin :confused: Ja meillä myös suvussa kyllä ollut kaksosia, sekä oman, että miehen puolelta.
Pitää nyt jännätä sinne Nt ultraan, joka vielä tässä kuussa on :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille! :hug:
Toivottavasti uusi raskaus alkaa pian!

Ei ole oikein ollut mitään asiaa, niin ei ole tullut sitten kirjoiteltuakaan.
Pahoinvointi on helpottanut, olen jopa jumpassa käynyt tällä viikolla. Jotenkin se helpotti
niin nopeasti, että tottakai panikoin nyt, onko kaikki kunnossa... Olen normaalisti aika kova
touhuamaan kaikenlaista ja aina menossa. Tuo pari viikkoa kun pahoinvointi oli voimakasta,
oli siis tämmöselle jokapaikan touholle henkisestikin kovaa, kun ei jaksanut tehdä yhtään
mitään ylimääräistä. :D

Tämän aamun ohjelmaan kuuluu sikiöseulan verikoe, ja np-ultra on sitten 2.9.
En millään malttais odottaa, että pääsee taas pikkuista kurkkaamaan!

Läkerol ja Nimetön 9+3
 
Paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Cassyput, täällä ainakin painajaiset lisääntyneet ja ovat ihan järkyttävän todentuntuisia. Yöllä kun herää, niin tuntuu, että sydän tulee rinnasta läpi, kun sillä tavalla jumputtaa unien jälkeen :/ Monena yönä oon kantanu hautajaisissa pientä arkkua, toivon mukaan ei tarkoita mitään...

Pupulin Minä kävin viime viikolla seulontaverikokeissa, ja tässä infopaperissa lukee, et verikokeissa tulee käydä viikoilla 9+0 - 11+6, eli kyl siun pitäis vielä niihin päästä ihan normaalisti? Tää paperi siis tässä vieressä, että en ihan puuta heinää höpötä :)


Täällä treenit jääny vähille, ei vaan jaksa liikkua. Väsymys on jotain ihan kamalaa. Toivon mukaan helpottaa taas muutaman viikon päästä, et pääsee takas jumppailemaan ja salilla käymään :)

Täällä siis jatkuu edelleen täysi oireettomuus väsymystä lukuunottamatta, mutta huolta ei enää oo, kun viime viikolla oli se ylimääräinen ultra ja nyt eilen sain kotidopplerilla pienen sydänäänet kuuluviin :heart:

Miten teillä muilla on alkanu jo maha näkymään? Eilen kävin kirjakaupassa, niin myyjä uteli, että onko jo mones tulossa, niin rupes naurattaa, et joo, ei siis pysy enää maha piilossa vierailtakaan ihmisiltä, saatikka sit tutuilta. Nooh, onneksi ens viikolla jo np-ultra :D

Nonna88 ja muru 11+1
 
Täältä ilmottautuu vielä yksi mukaan joukkoonne =) Tänään kävin varhaisultrassa ja laskettuaika jääkin maaliskuun puolelle eikä siirry huhtikuulle niinku ensin luultiin =)
IdaAdele/22/3 lapsi/28.3/OYS

Onko teillä jo fb ryhmää ? =)
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Kiitos kaikille mua tsempanneille! Uusinta-ultra oli tänään ja uskomatonta, mutta totta: siellä näkyi viikkoja vastaava sikiö ja sydämensyke :heart: eli täällä kaikki hyvin, vaikka vuotoja on ollutkin. Olo on ihan typertynyt, olin henkisesti varautunut jo pahimpaan ja viikko sitten itkin jo keskenmenoa, kun vuoto alkoi... ja täällä onkin kaikki hyvin!! :)

Selina76 + pikkuinen rv7+2
 
sydäntähti Pahoittelut ja voimia! :hug:

Tervetuloa IdaAdele! :)

Hienoa Selina, että kaikki oli kunnossa! :heart: Tää on niin ihmeellistä, kun päältä päin ja oireistakaan ei aina voi tietää, mikä on tilanne. Onneks sulla noin päin. :)

Arell kivaa, kun tilastoit meidät. Ja hurjaa, että mä oon ainoa VIIDENNEN odottaja! :LOL:

Olispas kiva, jos Elisssakin odottais kaksosia, niin teillä olis sit Tipetsun kanssa täällä vertaistukea. :)

Täällä ei mitään uutta. Enpä juuri muistais koko raskautta, jos ei olo olis niin usein huono ja maha pömpöttäis. Sitä on pakko peitellä, ku en halua vielä kuulutella kaikille... Ja äsken tuli taas maatessa sellainen kramppi tms. alavatsaan, etten pystyny liikkuu vähään aikaan, ensin edes kunnolla hengittää. Sama oli pe-iltana ja kesti vartin. Kohdunkasvukipua? On mulla ollu jossain aikasemmassaki raskaudessa. Tulee siis toiselle puolelle vasn, nyt molemmilla kerroilla vasemmalla.

Vointeja kaikille! Ja huomennahan on Taika78n ultra, tulehan heti kertomaan kuulumiset, ku ehdit! :)

Bambiina & pieni 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Miten mahtavaa Selina, että tulee hyviäkin uutisia. :hug:

Itse olin tänään neuvolalääkärissä ja seulontaverikokeessa. En kyllä tykännyt yhtään lääkäristä.. : / Oltiin viimeksi neuvolantädin kanssa puhuttu, että syön sen verran paljon D-vitamiinia että pitoisuus veressä olisi hyvä tarkistaa. Eipä kirjoittanut lähetettä, kun kyseisestä verikokeesta kuulemma "ei ole mitään hyötyä". Joopa joo ja niin varmaan! No, pyydän lähetteen YTHS:stä sitten, siellä multa on tuota ennenkin mitattu.

Pahoinvoinnin kannalta tänään taas huono päivä. |O

Cassy rv 10+2
 
Paljon onnea Selina hyvistä uutisista!! :heart:

Täällä alkaa olemaan "aika" pelokas olo perjantain ultran takia. Tuntuu että tämä jännitys kasvaa perjantaihin mennessä liiallisiin mittasuhteisiin. Viimeksi varhaisultrassa meinasin odotustilassa pyörtyä, kun niin jännitti :( Joudun vielä suoriutumaan yksin sinne ultraan, kun mies ei töistä saanut vapaata... Tulen sitten kertomaan kuinka kävi.

Pikkusukka 11+1
 
Onnea Selina hyvistä uutisista! Kiva että näinkin päin välillä. Tosiaan, aina ei itse voi tietää mikä tuolla masussa on tilanne..

Onko muilla alkanut jo maha näkymään? Turvotustahan tämä tietenkin on, mutta mulla on
kyllä pötsi niin jo niin mahtava, ettei sitä paljon kohta peitellä...

Päänsäryt ovat myös vaivanneet, niitä oli edellisessäkin raskaudessa. Viime yönä menin nukkumaan
Panadolin voimalla ja kylmä kääre otsalla. Luulin jo että vähintään verisuoni on menossa
päästä poikki. Siinä jo ajattelin että vitsi, vielä yli puoli vuotta pitää tätä jaksaa.. :ashamed:
Vauva on enemmän kun tervetullut, ja häntä kovasti odotamme, mutta tämä raskausaika
on aina tämmöstä, sanoisinko rasittavaa... Kun yksi vaiva helpottaa, tulee kaksi tilalle.

Nyt sitten "pirteänä" töihin.
 
Niin, ja pikkusukka, mulla sama tilanne. Mies ei pääse millään ultraan mukaan, joka
on siis 2.9. Jännittää, jos tuleekin huonoja uutisia - olisi kiva jos olisi toinen tukena.
Mutta näillä mennään..

Tsemppiä sinulle perjantaiksi!
 
Tänää 8+0 ja voi huokaus miten ihmeessä tää aika ei vaan kulu, ei sitten millään!!!!! ahdistaa ne tulevat juhlatkin kun pitää esittää juovansa! ei jaksais säätää ja koko ajan pelätä et joku huomaa jotain tai maistaa mun juomaa, mut kertookaan en vielä halua. Sit kun ihmiset saa tietää myöhemmin et oon raskaana niin luuleekohan ne mua ihan vastuuttomaks et oon oikeesti sillon ryypänny?!?!
 
Hei kaikki,

pahoittelut huonoja uutisia saaneille! Toivottavasti saatte pian myös niitä hyviä uutisia tältä saralta.:flower:

Ja kiva, että ketjuun mahtuu paljon positiivistakin! :heart:

ON:
Mä kävin tänään neuvolassa ja tosiaan, mun raskausviikoista ei ole nyt ihan varmuutta, kun en ole varma viimeisten kuukautisten ajankohdasta. Jotain väliltä 9+4 - 10+4 ne on kuitenkin.
Neuvolantäti ei sitten meinannut koittaa dopplerilla sydänääniä, koska voi olla vasta h9. Mä kuitenkin lupasin olla stressaamatta, jos niitä ääniä ei saada kuuluviin ja niin me sitten kokeiltiin: noh, ei tullut ääniä kuuluviin. : /
Ja nyt harmittaa/pelottaa vietävästi. Pitäisi viikko vielä kärvistellä, ennenkuin mulla on NP -ultra... Miksi mun piti edes haluta kokeilla sydänäänien kuulumista, ärsyttää oma tyhmyys.:stick:

Nyt vaan sormet ristissä toivon, että masuasukilla on kaikki hyvin.

/Pikkis
 
Hei, minut voi poistaa listalta. Raskaus meni eilen kesken. Alkoi tiputtelulla toissapäivänä ja eilen se sit lopulta tapahtui kotona. Katsoivat ultrassa ettei siellä enää ole kuin rippeitä jäljellä. Paska fiilis on, mutta kuitenkin katseet tulevassa jo. Kyllä me se vauva saadaan sitten joskus. Toivon teille turvallista ja onnellista odotusta, pidän teidät mielessä <3

VoiceOfBaby
 

Yhteistyössä