Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki
annelin Se tulee mun käsityksen mukaan aina edellisen valmistuneen verotuksen mukaan, eli tässä tapauksessa 2010 vuoden mukaan. Mutta, siihinhän voi hakea erikseen joltain jaksolta palkkatietojen mukaan tältäkin vuodelta. Kannattaa Kelan sivuilta varmaan kattella, uskoisin että sieltä löytyy jotain infoa.
 
Annelin ja jos on lapsia ja nuorin on alle 3v niin saat saman äippärahan ku nuorimmaisen aikaan. Mikä on mun kohdalla tosi hyvä juttu kun en tässä välissä ole ollut töissä :)
Pitää kommentoida paremmalla ajalla teidän juttuja.
H&mörrykkä 15+3
 
Hmm, mitäs jos on ollut VÄHEMMÄN töissä kuin viime vuonna? :eek:

Ps. Otin nyt tämän hetkisestä tarmosta kiinni, joten ensimmäiset hankinnat isyyspakkaukseen jo tilattu! :D Tutti, tuttiketju ja vesilelu. <3 Oioioj. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
äitiysrahasta Mulla esikoisen LA oli vuonna 2008, ja äippäraha tuli vuoden 2006 verotuksen mukaan, kuopuksesta sain saman ku esikoisesta, koska ei ehtiny täyttää 3v. ennen vauvan syntymää :) Ja nyt kolmas tulossa, ja sama raha tulee, koska tää kuopuskaa ei ehdi täyttää 3v. ku vauva syntyy :)

vauvis huhtikuisista
 
Moi!

Tännehän on taas mahoton tullu tekstiä. Hyvä et jakso lukee kaikki. :D

Mä muute eilen aamulla oksensin ekan kerran raskauden aikana. Astuin nimittäin koiran oksennuksen päälle. Teki pikkasen pahaa.. :x Vaikka oon ennenki astunu oksennuksen päälle niin nyt se oli joteki niin ällöä. :D Miehellä nauratti kauheena. Se joutu siivoon sen ku mä en enää suostuu ees kattoo sitä. Mies härnäs koko ajan "tuuppa kattomaan mikä täällä on" ja leikki oksentavansa. :|

NT tulekset on kuulemma normaalit. Eivät ilmottaneet mitään lukuja vaan et ne on normaalit.. Toisaalta en ois välttämättä ees halunnu tietää..

Sinisilmä ja mötky 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja Kerttu83
Hopea: heh,mehän ollaan vastarakastuneita kun ollaan oltu vasta 2,5 vuotta naimisissa ;)

äippäraha: mulle tulee sama kun esikoisesta,koska tuo poika on tosiaan vasta 1v.. :)


äippäpakkaus: ei oteta vissiin nyttenkää. toisaalta ois ihana,mut toisaalta taas. meillä on ihan kauheesti vauvan/lastenvaatteita :)


sunniee ja vilperi 15+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Äippäraha oon käsittäny et niin halutessa äippärahan suuruus voidaan kattoa myös viimesten 6kk tuloista. valmistuin viime keväänä ja ny ennen maaliskuuta kerkeän ainakin jonkin verran "nostattaa" tuloja kun olen sijaisena, AINAKIN NIIN TOIVON! tai mulla tulee just tuo puol vuotta ajallisesti täyteen.. toivottavasti nostais edes vähän..

listeria, toksoplasmo vai mikä lie oon mielummin vähän liian hysteerinen ja sillä yritän turvata tulevaa lastani, mut toki maalaisjärki mukana. se onkin helppoo ku me ollaan täällä maalla landepaukkuina :LOL:

seksi ei alkuraskaudesta ole kiinnostanut, nyt halut lähteneet jo hieman nousuun! tää onki tuottanu vaikeutta kun miehellä himottais varmaan 10krt/pv. :D

äippäpakkaus taidan ottaa ku eka laps tulossa vaikka en esim siitä purjevene bodystä tykkääkkää.. :)

sinisilmä91 ihana päivä teillä ollu :D

kn&murunen 15+5
 
Äitiyspakkauksen aion kyllä ottaa, mä oon niin huono ostaan mitään.

Kylläpäs te ootte kovia pupusteleen! Meillä ei oi siis seksiin muuten vaikuttanut kuin että mies ei voi olla enään päällä kun painaa kohtuun. Mutta määrällisesti ei vaikutusta, mutta meillä pupustellaan muutenkin noin joka toinen viikko! tai mies mielellään olis silleen vaikka joka päivä, mutta kun mä vaadin aina täyshoidon eikä siihen oo aika edes joka viikonloppu. Sängyssä kun menee järedtäin puol päivää. Apua sit kun vauva tulee niin tehäänköhän meillä sitä enään ikinä. Pitää opetella siihen että yhtenä päivänä mun poskihoidot ja toisena miehen ja kolmantena sit itse akti :D
 
Minnarun Mulla kans ice peakin valkoinen tuulitakin tapainen takki nyt ainoa joka mahtuu kiinni.. ei puhettakaan että sillä tarkenis talvea, hyrr.. :)

Kellukka Sun kanssa samaa mieltä!

jadeza Voi kun ikävä suhtautuminen..

pikkumökö Ompa tutun kuulosta! :D

Imoen Ihana tuo kaatissäkki riippuvuus :LOL:

Jendde Hyvä että kuuluu hyvää :)

hopea Ihana tuo sun kommentti :D

susanna85 Anteeksi, mutta musta tuo sun vanukkaan jälkeinen elämä oli aika hauska! :D Ainakin näin jälkeenpäin, voin kuvitella kuinka otti pannuun tuolloin :)

Annelin Mukava, et kaikki hyvin :)

Voi, ompa musta kaikki nyt niin vallan ihanaa ja mukavaa :) Yhtä hymyä olin kun luin näitä teidän juttuja. :heart: Tuntuu et mieheenikin oon ihan rakastunu vaikka yli 6v yhessä talsittu. Ihan hömppäpömppä taidan olla.. :)

kn&murunen 15+5
 
Hih:)

mä kans otin noista teiän isyyspakkauksista vinkkejä ja siitä innostuneena tilasin jo tutin tuttipullon ruokalapun ja bodyn:D heh yht..50e:p
annan varmaan joululahjaks:)
kauhee himo tullu tortilla chipseihin ja salsakastikkeeseen:p
heh ei mulla muuta:D

luulin jo et pahoinvointi lähteny kokonaan ku ei 5pvään tarvinu oksentaa kun taas normaalisti oksennan joka päivä...nooo koulussa piti tietenki oksuta..:D

mimma & piskuinen 14+6:) huomenna poksuu taas:O
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Pööppis
Taas kerran tuon julki tyhmyyteni, auttakapas hölömöö....

Eli np-ultrassa kätilö sanoi et kokonais pituus Rusinapullalle oli noin 10cm.

Noh, sit kun katon keskusteluita, tai googlaan "sikiön pituus rv 15" tai jotain, tai jos katon raskauslaskureista ym, nii melkein kaikissa sanoo et rv 15 se kokonaispituus ois noin 10-12 cm..

Siis kuinkahan pitkä tuo vauva nyt mahtais olla näillä miun päivillä???



rv 15+1


btw.. hapankorppuhimo iski ja lujaa.. oon puolen tunnin aikan syöny 9 hapankorppua,,ja loppua ei näy tulevan.. mitähän tästä seuraa,,,pallomaha ???? :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sinisilmä, aika hauskaa.. muakin ihan alko naurattaa :kieh:

Mä en kyllä osaa vastata siihen, mninkä pituinen pööpiksen vauva olis. Kuulostaa kyllä ihan normi mitalta mun mielestä.

Memmssi Mua vaivaa kans vähän sama. + haastena kun mies tekee komivuorotyötä. Siinä sitä hupia saa repiä, että oltais samaan aikaan ees kotona.. :) Nolottaa ehkä myöntää, mut tuntuu et mä pärjäisin ihan hyvin ilmankin..:ashamed:
Viikot vaan menee niin nopee, illalla kauhee väsy ja mies melkein kaikki viikonloput töissä..
TÄSSÄ ASIASSA PITÄISI KYLLÄ RYHDISTÄYTYÄ! ;)

Joululahjaks mä ajattelin kans ton isyyspakkauksen. Ihana kun ihmisillä on täällä kaikenlaisia käytännöllisiä ja hyödyllisiä vinkkejä!:D
Mitäs tästä elämästä tulis, jos en olis löytänyt tätä palstaa..
13+5 itähki, conanita
 
Pööppis
Ei mut ajoin takaa sitä, että jos jossain noissa mammasivuilla lukee et sikiön pituus ois sen vaikkapa 11cm rv15, niin miten on mahollista et mulla ois ton pituus ollu 12-+4 10 cm.
Tai tietääkö kukaan paljoks noi muksut kasvaa viikossa :) pari milliä??
Kun kiinnostaisi tietää minkä pituinen mötkäle se tuolla mahassa köllii nyt :)
 
Punakaneli kyselit tuolla jossain aikaisemmin rytmihäiriöistä. Mullakin sama vaiva :( Ollut siis jo aikaisemmin ennen raskautta, ja nyt varsinkin viime aikoina on aikamoiset jumputukset ollut. Nyt taitaa olla verenpaineetkin aika kohollaan, eli voi osaksi johtua siitäkin. Mitään lääkettä en ole niihin syönyt (siis ennen raskautta) kun betasalpaajista tulee mulle niin huono olo.

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa, tuskin maltan odottaa että pääsee sitä ihastelemaan. Koskas sen saa aikaisintaan tilata? En ole vielä uskaltanut hankkimaan mitään vaatteita vavvalle. Itselle pitää rueta jo mammavaatteita katselemaan, sen verran alkaa normaalit vaatteet kiristämään ja ahdistamaan että vaikea keksiä päällepanemista. Mutta ihana kun masu kasvaa, voi kun pian pääsisi tuntemaan jo liikkeitä <3

Hope 14+4
 
Huh, mikä olo taas puski illaksi. No, kuten mies totesi, että hyvä kun on siirtynyt iltaan niin jaksan tytön kanssa päivät. Illalla voikin sitten rauhassa oksentaa ja mennä ajoissa nukkumaan :D :kieh: Sais loppua kokonaan jo.

Äitiyspakkaus otetaan. Otettiin esikoisestakin. Musta se on kiva "lahja" ja se on hauska tonkia miehen kanssa yhdessä läpi. Edellisestä tuli oikeastaan kaikki käytettyä. Jos ei ollut omaan makuun, niin pidettiin niitä vaatteita kotona keskenämme. Kodin ulkopuolelle pidettäviksi (ja kotiinkin) ostettiin sitten oman maun mukaisia. Esikoinen ainakin pulautteli niin kiitettävästi, että ehti pari- kolme vaatekertaa mennä jo ennen iltapäivää. Vaatteita siis sai vaihtaa ja pesukone laulaa, että kaikki vaatteet on tervetulleita :)

Mullakin ajoittain edelleen rytmihäiriöitä. Tulevat yllensä huonon olon yhteydessä tai sitten huono olo niistä. Mene ja tiedä.
 
pööppis aika paljonhan käytetään pää-perä mittaa, mulla viikolla 12+5 oli 6,jotain cm -kokonaismitta n.10cm. Niin voisin kuvitella et viikoilla 15 pää-perä mitta ois kutakuinkin sen n.12cm...ja jotkuhan puhuu vaan sikiön mitasta, vaikka tarkottais sitä pää-perä mittaa... ihan villinä veikkailen -ei siis oikeesti hajuakaan -tungen vaan nokkani tähänkin soppaan!! :D
 
Pööppis minä mietin samaa päivittäin. Mulla sikiön pituus oli viikko sitten eli rv 13+0 6,4cm päästä peppuun ja kun 3d kuvaa katselin ja laskeskelin siitä vielä jalkojen arvioidun pituuden niin kyllähän siitä jo vajaat 10cm tuli silloinkin. Nyt viikkoa myöhemmin pitäis pää-perämitan olla ainakin senttiä paria pidempi joten onhan sen kokomitan päästä varpaisiin oltava jo yli 10cm, mahd. 11 tai enemmänkin. =)

Kylläpä tosiaan ahdisti viime yönä. Ei tullu uni ollenkaan. Täyttelin ristikkolehteä..aamu6lta söin leipää kun alko oksettaa ja kuuntelin dopplerilla sykettä. Unta sain vasta kymmeneltä ja nukuin yhteen asti.. Mistä tää ahdistus voi johtua. En tajua. :ashamed:

jadeza & ruipelo 13+6 Ja kohta sanon poks!! :D
 
ItäHki Mustakin on kait tullut niin mukavuuden haluinen, että haluun sit aina kunnolla ja pitkän kaavan kautta. Henkilökohtasesti kun en välttämättä tarvis sitä itse panemista, vaan nimenomaan kaikkea sitä muuta "pikku tuhmaa" oheistoimintaa ja senkin kunnolla ajan kanssa. Ja pari hyvää romanttista pitkää aamua korvaa monta lyhyempää settiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja cherrrye
Oli pakko tulla hehkuttamaan Paksuna-elokuvaa,oli tosi hyvä!Nauroin yksin täälä ääneen vähän väliä,ja lopuksi tuli ihan tippa linssiin :D
Mitoista justiin eilen luin kaikkien mahdollisten nettisivustojen raskauskalenterit,ja ne mitat kyllä heittää niis tooosi paljon.Kohtuki on rv 15 yhden sivuston mukaan vaan nyrkin kokonen ja toisen mukaan pienen melonin kokonen :whistle: Jossaki taas sanottiin että kohtu on normaalitilassa omistajansa nyrkin kokonen...
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Pööppis
jadeza toi kuulostais loogisimmalta vaihtoehdolta.

Voi itku tätä hapankorppuHIMOA :I En mahda mitään ittelleni, vaan syön niitä yhä.
Sipulin himo oli tätä ennen, ja karmeen närästyksen siitä sit sai ja maha turpos joten oli pakko lopettaa.
Sit mitä himoitsen on hesburgerin annospakkatut suolat... piti varastaa niitä viimeks aimo kourallinen... :ashamed: Mutten oo niitä sentään syömällä syönyt.


Joku puhui joskus verenpaineesta. Mulla oli 5 vuott ongelmaa kohtuullisen korkean alapaineen kanssa, mut nyt on paineet raskaudenaikana normalisoituneet, ollen viimeks 69/119. Hb oli kans hitusen noussut ja oon tyytyväinen kun ei tarvii rautatabuja popsia.
 

Yhteistyössä