Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Ai niin, unohdin kertoa että työkaveri kysyi eilen et millon mulla on LA. Sanoin et maaliskuussa ja kysyin et millon sillä ku olin kuullu et seki oottaa. Aattelin et sillä on samoihin aikoihin ku siitä ei oikeen ees huomaa et ois raskaana, niin tämä sanoo et joulukuussa ja viikkoja 24!! Mua rupes hävettään tuo mun röllykkä, mut minkäpäs ihminen röllykälleen voi :D
 
Dopplerista vielä... Sanoinkin miehelle, että heitän koko p*skan roskiin, mutta hän vastustaa jyrkästi. Ymmärrän, että hänestä on kiva kuunnella niitä sydänääniä sitten joskus pidemmällä, kun ei neuvolaan pääse mukaan. Mutta mä taas saan kiusauksen kokeilla ja sitä seuraa ahdistus, jonka jankutusta kukaan (mies) ei jaksa kuunnella :( Kohta soitan neuvolaan. Hävettää ihan sikana oma hölmöily ja hätäily tuon laitteen kanssa...

MM-11: Toisilla vaan se masu pysyy piilossa pitkään. Mä en kuulu niihin. Viime raskaudessa melkein hävetti kun eräs tuttu, jota näen tosi harvoin, kysyi milloin mulla on LA ja olisitte nähneet ilmeensä kun sanoin :D Selvästi luuli mun olevan huomattavasti pidemmällä.
 
Enpäs soitakaan neuvolaan. Päätin kokeilla vielä itse ennen kuin soitan ja löysin SV:n sydänäänet :heart::heart: Oli vaihtanut keskemmälle sijaintiaan. Kuului vielä sen verran vaimeasti, että doppleri joutui kait hakemaan sitä pidempään mun äänien seasta. Löytyi kun pidin sitä pitkään aina paikallaan ja etenin milli kerrallaan. Hetken päästä löytyi istukka ja sitten siitä millin päästä syke. Eilen en siis edes löytänyt istukan viuhketta. Nyt olen niin onnellinen :)

Toivottavasti punakaneli löydät sykkeen. Tai mene ihmeessä käymään neuvolassa, ettei tarvitse turhaan ahdistua. Eiköhän sun pienellä ole kaikki kuitenkin hyvin, kun istukkakin kuuluu.

Typeriä huolen aiheuttajia nuo laitteet! Vaikka toki voivat monta huoltakin helpottaa. Nyt laitan sen pois ja jään odottamaan liikeiden tuntumista ja nautin raskaudesta.

Sipsunen & SV 12+5 :heart:
 
Heippa

Ihania masuja ja syysmamalla onkin jo melkonen =)

Meissähän on sitte paljon skorppareita :) Ja luonnetta vissiin löytyy? ainaki mulla on tosi tempperamenttinen luonne :kieh:

Vakuutus meidän esikoisella oli sillon se joku vauvavakuutus, otettiin ihan sitä varten jos täytyy lääkärissä useammin käyttää no meän esikoinen oli todella terve tapaus ja vakuutus meni ikäänkuin hukkaan..ei ole sitte muille otettu eikä varmaan oteta nytkään

Painosta mullahan tosiaan on aina noussu 20-30 kg ja siitä suurin osa sitte lopussa turvotusta..yritän kovasti ettei nyt niin kauheesti tulis, yritän liikkua enemmän enkä herkuttele paljoakaan..saas sitte nähä miten käy

Unista moni oli vissiin nähnykki unia vauvasta ja synnytyksestä, mie näin viime yönä unta että olin synnyttämässä ja yritin ponnistaa ja pää kävi ulkona mutta ei se syntynykkään no kätilö sano että mee vaan kotiin ootteleen ei se näköjään synnykkään vielä :O siis joo ponnistusvaiheesta vielä kotia ei kait siinä :LOL: Ihan ihme unia..muutenki unet on viime aikoina liittyny aika paljon masuasukkiin

Mahasta Juu totta että monilla masu on piilossa pitkään eikä välttämättä kasvakkaan kovin isoksi, mulla taas näkyy tosi aikasin ja kasvaa ihan mielettömän isoksi, eli yksilöllistä tämäkin

Mie olen pessy aamun sohvia, meinattiin myydä ne ja ostaa kulmadivaani se vie paljon vähemmän tilaa. Nyt on sitte selkä kipeä : / Kipeytyy tosi helposti nykyään. Muutenki tuntuu että täsää raskaudessa kaikki vaivat on tullu paljon aikasemmin kun ennen..totta sitä on petipotilas lopussa :O

Mutta nyt syömään :popcorn: Päivänjatkoja :wave:

Katjuska ja lilli 14+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Neuvolasta kotiuduttu! Hienosti kuulu sydänäänet :heart: 146krt/min.
21-trisomia riski oli 1:66000 ja 18- trisomia riski oli 1:100000 :) Jotku kaksi suhdetta oli 1 suhe 250 mut en muista et mitä ne oli. Kaikki oli siis normaalia :) Sydänääniä kun kuunneltiin niin tunsin selvästi eka ison potkun jonka jälkeen kuulu siitä dopplerista kauhee jysäys! En ikinä ennen oo mitään tuntenu ni nyt ihan selvästi ja se pystyttii vielä todistamaan :)

kn&murunen 14+5
 
Vauvavakuutuksesta: meillä jää ottamatta tulee rajoituksia kun on RD ne vetois sit kaikkeen sen takia joten mennään ilman ja toivotaan parasta.Onneks meillä on niin hyvä perusterveydenhuolto ettei ilman vakuutusta jää pulaan jos jotain tulisikin.

Mieheni tekee työtä agrimarketissa.

Nyt kun niin moni tietää vauvasta on pelko siitä ettei kaikki menekään hyvin noussut uudestaan pintaan, no onneks perjantaina neuvola saa kuulla miten asiat on.

Mut pääasiaan eli poksumaan :heart: 14+0

minnarun&rinsessaruusunen 14+0

vatsakuvan laitto meni huomiselle aamulla ei ollu ollenkaan omaa rauhaa ni siinä häsellyksessä en kamaeraa ruvennu virittelemään...
 
Vauvavakuutus Ollaan jo hakemus laitettu! :) Meillä on Ifissä kaikki vakuutukset ja sieltä otettiin tuokin. Tosin mulla oli pienenä epilepsia ja nyt oottelen, mitä ne siitä sanoo ja antavatko vakuutuksen meille. Olitte huonoa siitä kuullut..Minkälaista? Mä en noista vakuutuksista mitään tiedä, muuta kun että meidän rahatilanne ei anna periksi sitä jos lapsi on kovin sairas synnyttyään ja joutuu olla pitkiä aikoja sairaalassa. Lisäksi haluan ehdottomasti päästä vauvan viemään yksityiselle jos on korvatulehduksia yms. En voi kuvitella kipeän lapsen kanssa jonottelua tk:ssa. Mun kokemuksella myöskään tk ei oikein täällä toimi.

Siis mä oon kade teidän masuista! Mulla ei oo mitään. Oonkohan ees raskaana?? :D Mies eilen illalla vakuutteli, että kyllä se näyttää vähän pompsahtaneen. Ihana ku tuli pussaan vatsaa ja jutteli sille. :) Kyllä se illalla onkin vähän turvonnut, mutta aamulla ei taas näy mitään. Olitteko nuo eiliset masukuvat ottanu aamulla vai illalla?

Kohta koiran kans puistoon ja sitten uimahalliin. Tänään on vapaapäivä. Tai no kirjotushommia ja tenttiin lukua tietty aina on. Hauskaa päivää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Lilli Mun kuva on otettu aamupäivällä mut olin just syöny itteni ähkyyn. :D (seliseli).. Tuo kuva on vähä huono ku se on niin läheltä niin vääristää kyllä vähä. Eiköhän se sun massuki sieltä jossain vaiheessa pompsaha :)
 
Mariaja, mun ultra oli TYKSissä klo 8.45, ja pääsin sisään jotain ehkä 8.55. Ei ne varmaan aamulla vielä voi olla kovin myöhässä. Ultraus kyllä kesti varmaan puoli tuntia ja verikoe päälle, mut siellä ei ollut jonoa ni pääsin saman tien. Töissä taisin olla jotain klo 10.20, ja käytiin ennen sitä miehen kanssa kanttiinissa munkkikaakaolla. :p

Vakuutuksesta, mies haluaa ottaa vakuutuksen, mä en ole jaksanut perehtyä asiaan yhtään. Ifissä meidänkin vakuutukset on, kiinnostaa täälläkin mitä huonoa siitä on kerrottu?

(.) Eilen tuli kirje sairaalasta että seulontaverikoe oli ok eikä aihetta jatkotutkimuksiin ole. Mitään arvoja siinä ei kerrota, meneeköhän ne neuvolaan? Tänän vietän vapaapäivää ja kävin aamulla kampaajalla. Ihanaa vähän uudistaa ilmettä!

Imoen & Mantti 13+1
 
Ihania massukuvia olette laittaneet..pitänee laitella omiakin kameralta koneelle. Illalla maha on ihan hurja! Siis aivan eri meininki kun aamuisin, kun on tosiaan turvoksissa. Pitäskin ottaa oikein kuva aamulla ja saman päivän iltana, vois luulla et ois useempikin raskausviikko siinä välissä :)

Muutoin tänne kuuluu vähän huolta :/ Eilen oli kauhee ilta, tuli taas sellaista rusehtavaa vuotoa, kerran oikein holahtikin, vaikkei ne määrät isoja olleet. Ja maha oli jännästi kipeä, välilllä meni sellai kovaksi vai miten sen nyt kuvailis, saattas olla jotain supistuksen sukulaisiakin? Kyllä mie olin hajalla.. Yö oli ihan yhtä hemmettiä, ihan piti sohvalle tulla nukkumaan, koski niin. En saanu oikein paikallistettua sitä kipua, mutta se vähän niinku poltteli, noo...sitten tajusin mennä vessaan ja mulla olikin maha aivan sekasin, siellä sitten ramppasinkin loppuyön ja aamun, mahaan koski ja nukuin ehkä tunnin siellä, toisen täällä.. Kävin läpi ajatuksissani kaikki kauhuskenaariot tietenkin ja itkeä tihrustin, että eikö ne saakelin suurimmat riskiviikot menny jo..
Onneksi aamulla olin jo ikäänkuin elävien kirjoissa ja neuvola oli sovittunakin aamupäivälle, (olisin sinne kyllä muutenkin pyrkiny) vuotoa ei enää kuin pyyhittynä jokunen aavistuksen häivähdys.
Neuvolassa kuunneltiin sitten ekaa kertaa sydänäänet ja voi mikä helpotus, kun ne heti sieltä kuului! Muutoinkin lukemat ok, yläpaineen sain oikein nostettua peräti 130:en, kun normaalisti on vähän päälle sata, sitä se huoli teettää.. Painoa tullut 600g, mistä olin tosi yllättynyt että niin vähän, koska olenhan syödäpupeltanu tunnin välein tän maailmanlopun näläntunteen ja pahoinvoinnin takia (edelleen oksentelen sillon tällön).
Mutta kyllä mua ärsyttää nää vuodot, taustatietoa siis sen verran jos ette muista, että mulla oli joskus rv 6 ja 7 ruskeaa vuotoa, ultrissa ollu kaikki hyvin. Sais nyt loppua tämmönen, koska aina tulee sitten ressattua :/

Away 13+3
 
IFistä olen kuuluut ainakin sellaista tarinaa, että se niiden vauvavakuutus korvaa jonkun määrätyn ajan syntymästä olisko ollut jotain 3kk, sen jälkeen se pitää itse muuttaa lapsivakuutukseksi. Tämä vielä siis ihan ok, mutta jos vauva aikana jotain sairautta on hoidettu, niin lapsivakuutuksesta tämä sairaus suljetaan heti pois. Eli jos vauvalla on heti syntymän jälkeen ihottuma jonka hoidon vakuutus korvaa, niin saman ihottuman hoitoa ei korvaa enään sitten lapsivakuutus. En ole varma onko näin tosiasiassa, mutta tälläistä olen kuullut.
tai esim. jos lapsesi syntyy vammaisena niin if korvaa könttäsumman, mutta myöhemmin vakuutus ei kata enään samasta vammasta johtuvia hoitoja.
Kannattaa tietenkin käydä itse paikan päällä toteamassa tämä ja lukea tarkkaan vakuutusehdot.
 
Moi!

Saisko liittyä seuraanne?
Täällä on yksin odottava äiti, toinen lapsi tulossa. Ikää 29v.
Laskettu aika 29.3. Synnytyssairaala TAYS.

Hirmuinen pahoinvointi on edelleen, tuntuu että kaikki tulee ulos.

Kyselisin samalla onko tampereella ystäviä kaipaavia tässä pinossa? Vasta tänne muuttaneena kaipais seuraa.. :)
 
Hayley82 Miunkin tekee mieli tyhjentää asunto kaikista turhista roinista -ja vaatteista! On ollut tuolla makkarissa lojumassa jo useampi säkillinen vaatetta kirpparille vietäväks, mutta en oo vielä saanu otettua itseäni niskasta kiinni. :) Lisäks muutamasta huonekalusta pitäis päästä eroon ja keksiä tilalle uusia, mutta varmaan jää muuttoon, joka taas on ties millon.. :p

Mutta tänään varasin vihdoin ja viimein hammaslääkäriajan kunnalliselle, ja yllättävää kyllä sain ajan jo ensi kuulle :D (aikaisemmin kuin miun mies, joka varasi useampi kuukaus sitten, ja sai ajan vasta joulukuulle) :saint:

Tavoitepainosta sen verran, että luonnollisesti mahdollisimman vähän tavoittelen ylimääräisiä kiloja, silläkin ajatuksella, että se voi vaikuttaa myös lapsen terveyteen! Puntarilla kyllä käyn epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta sitäkin enemmän mie yritän liikkua ja katto vähän mitä syön, jos tarvis välttämättä ollenkaan. Ärsyttää, kun nyt raskauden myötä kaikki (=useimmat tutut, sukulaiset ja kaverit) hoilottaa, että nythän sie voit syödä kahden edestä ja mässätä sillon, kun muut ryyppää: ihan niinko raskauden tavoitteena olis saada lisää paljon kiloja eikä niinkään tervettä lasta ja voida ja syödä hyvin! :mad: Ärh.

Miulla on paino noussu/laskenu n. 2kg verran (lähtöpaino n. 59kg, 1.neuvolakerralla painoa oli 60,5kg [BMI 21] ja nyt tällä hetkellä 61,3kg). Saa nähdä kuinka sit tuo paino villiintyy.. Mutta ainakin nyt tuntuu siltä, että suolisto on ihan jumissa, niin sanotusti rööri ei toimi -mennään jo kolmatta päivää.. :ashamed: :kieh: Pitäis käydä tutustumassa apteekissa, oisko odottaville tarjolla tähän ummetukseen jotain helpottavaa. :p

Taidan lähteäkin tästä syömään pinaattilettuja :heart:

Hopea ja Alien 13+4
 
Kattelin tuota vakuutusta Tapiolasta, aika raaka hinta yli 500€? Siis en oo itekään vielä paremmin perehtyny, mutta siis ilmeisesti tuo on vuosittainen hinta, joka laskee lapsen iän myötä. o_O Joo, pitänee käydä ihan keskustelemassa Tapiolassa! :D Me ollaan keskitetty kaikki vakuutukset Tapiolaan, niin ensisijaisesti sieltä se vakuutus. :)
 
Kiitoksia rohkaisusta,,, yritin vielä toistamiseen, mutta tuloksetta, ehkä odottelen muutaman pv ennen kuin taas yritän.... argggg, tollaset laitteetttttt.....

No ei vaine, kyllä se on sitten kiva kun ne saa kuuluviin ja varsinkin jatkossa kun maha kasvaa ja äänet voimistuu, niin on kiva kuulla !!

Tulen heti íloittamaan kun löytyy....
 
Meillä oli vakuutus näillä kahdella nuorimmalla, mutta päädyttiin lopulta lakkauttamaan ne, koska se hinta on niin korkea. Laskettiin, että sillä samalla rahalla kävis noin 10 kertaa vuodessa yksityisellä sillai että ite maksaa kokonaan, ja meillä ei niin paljon tullut läheskään käyntejä per lapsi vaikka siis vakuutus olikin. Eniten harmitti että kun näillä oli molemmilla maitoallergia, niin siitä ei sitten korvattu niitä kalliita korvikkeita ym. Eli se ainoo asia missä meille ois ollut hyötyä vakuutuksesta, ni ei.

Täällä on niin hienoja mahakuvia ollut, että innostuin itekin ottamaan kuvan =) Kuva on otettu äsken eli ihan tässä päivällä, illalla olis monta pykälää isompi vielä :LOL:



Tässä siis rv 13+3
 
Hei!

Olettepas te paljon kirjotellu täällä mun sillä aikaa kun mä oon toipunu yövuoroista ja kaverin kanssa vietetystä saunaillasta.

Auto Meillä on minun vanha Seat Toledo -97. Vanha reppana ei varmaan kestä enää kesään asti. Siinä on mahoton sähkövikaa yms. Eli uutta autoa etsitään.

Hoitotaso Olen ajatellut kans tota IKEAN lipasto systeemiä.

Sukupuoli miehelle on tärkeää selvittää. Toivoo niin kovasti poikaa. :) Meiheni on muuten metallialalla. Vakkari paikka ja kohtuu palkka. :)

Koiran aistit Meijän touhake ei kyllä varmaan oo mitään aistinu. Tajuaa varmaan vasta ku vauva tuuaan kotia. :D Kohtuakaan en osaa oikeen tunnustella. Ei siellä tunnu mitään. Oonkohan ollenkaan ees raskana. :D

Syksy Tykkään. Mies on meillä se joka onnessaan polttelee kynttiöitä ym. hemppistelee. On ihan onnessaan ku uuessa kämpässä on takka.

Me siis muutelaan marraskuun lopussa - joulukuun alussa omistus kämppään. Rivitalon pääty 70neliötä, iso piha, 2 makkaria.. Se vaan et menee toi muutto niin myöhään ja pitäis remppaaki tehä.. Saattaa tulla kiireinen vuodenn vauhde. Mies ei halua että vauva syntyy keskelle remppaa. Sanoi että remppaa vaikka yöt ja on päivät töissä et ehitään. :)

Huomenna on muuten nt-ultra. :)

Sinisilmä ja mötky 12+1

Mahalle juttelu Enpä oo kauheena harrastanu sillon tällön vaan sisitelly. Ei tunnun kauheen fiksulta ku ei mulla ees oo mitään vauvamahaa. :D

 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja Hopea
Terve vaan kaikelle!

Täällä hurja yö takana, unta 11 tuntia.. :D esikoinen vähän lämpöili illalla hampaitaan ja mentiin jo kasilta nukkuu, sit herättiin seiskalta (pri kertaa piti kyllä pissalla käydä..).
On ollu kyl tosi energinen olo, heti aamusta lähettiin puoleksitoista tunniksi ulos ja sitten maalattiin ekaa kertaa vesivärellä. Oli kyllä näkemisen arvonen poitsun ilme ku annoin sille väriä. Siinä sitten lopuks pestiinki koko kylppäri, mutta hauskaa oli ja kaks hienoa taideteosta saadaan seinälle.

Vakuutuksista oli ollu puhetta.. Meillä on vakuutukset pohjantähdessä ja on toiminu tosi hyvin. Vaikka suht kallis tuo lapsvakuutus onki, me ollaan ravattu lääkärissä niin paljon että on ollu onni että tuo otettiin. Kun yksityiselle jos itekseen vie ni sitten tulee aina päälle ne hiton labramaksut sun muut, ei vaan lääkärimaksua.
Ja vaik monet sanoo että kyllähän kunnallinenki lääkäri toimii, niin tuolla yksityisellä ei ainakaan tartte jonottaa. Toinen juttu että meijän pojan korvakäytävät on niin ahtaat ikäsekseen että korvalääkäri sano että tavislääkärillä ei ole mitään mahdollisuutta nähä pojan korvaan (oli sillon 10kk jo) ku heijän laitteillaki on hankaluuksia. Kaikista naurettavinta tässä on se että meijän oma terveydenhoitaja on kattonu pojan korvat pari kertaa "ja ihan on normaalit".. :D Että mä en luota noihin arvauskeskuskiin näitten pienten kanssa. Sit on eri asia ku ne osaa ite jo puhua. Sori taas avautuminen.. :D
Sit viel piti sanoo että jos joku yhtiö ei anna vakuutusta ni kannattaa kysyä muista.. :)


Dopleri:Miehen kanssa luettiin sitä neuvolasta saatua kirjaa ja sielä oli jotain juttua doplerista ni mies siihen vaan jatko omaa lukua "sitä meille ei hankita". :D meillä siis viime raskaudessa kävi just noin että tunti saatiin hakea ennen ku äänet löyty ja siinähän jo itkua molemmat väännettiin.
Enempi huolta ja murhetta ku helpotusta monesti tuo tuo laite.

Painosta: Mulla alusta lähteny 2.5 kiloa ja toivoisin että ei tulis koko raskauden aikana kuin korkeintaan 10 kiloa. On tätä painoa sen verran enempi jo nyt. Edellisessä odotuksessa painoin tän verran jollain 7kuulla. :| Multa kun ei kilot lähteny vaikka imetin jne jne.. Aina ollu kilojen lähtö tosi tiukassa, vaatii kovaa työtä. Sitä kovaa työtä mä en tehny nyt ku tiesin että nopee aletaan toista yrittää.
Esikoisen odotuksessa tuli n.10 kiloa painoa.

MM:Tsemppiä töihin! Koita jaksaa!

MIehen työ: Mies on rengasalalla myyntipäällikkönä.


Ihania masukuvia monilla! Mä haluan kanssa kunnon vauvamasun!!

Hitsi eilen käytiin perhekahvilassa ja sinne tuli yks mamma niiiiiiiiiiiiiiiiin ison mahan kaa ja sano että laskettu on kuukauden päästä VASTA!
Siis herran jumala! Kasvoko se maha tosiaan niin isoks? miks kukaan ei muistuttanu?!?!
Mun selkä tulee sanoo poks ku pesen esikoisen bebaa meijän vessassa ku se lavuaari on niin pieni ja matala. Saa nähä mitä siihen keksitään..
Tai sit opetan poitsun vaan kuivaks ennen ku maha on tiellä (JEA RIGHT).
Tänään kylläki tuli aamun ekat 2 pisua pottaan, mutta kolmas missattiin.. argh. :D

away:Paljon jaksamista vuotojen kanssa, ei varmasti ole helppoa! :hug:

Annelin:Tervetuloa mukaan! Ihana saada lisää tamperelaisia! Mä en oo tampereelta, mutta tästä ihan kupeesta ja monesti käydään tampereella ku miehen sukulaisia asuu sielä jne.. :) Mistä päin oot muuttanu?

Syksy:Ihanaa aikaa.. kynttilöiden polttelu on ihanaa, saa nähä paljon uskaltaa poltella ku on tuo yks apinanpoikanen talossa.. :D
Muutenki mä oon ihan täynnä lämpöä, oikeen vidudaa jos aamulla paistaa aurinko :D Ja hei mä olen tyhmä jä lähössä turkkiin kuukauden kuluttua, kaduttaa jo nyt että tuli lupauduttua lähtee. :ashamed:

Mahalle juttelu:En osaa oikeen jutella vielä, sitten ku alkaa potkut tuntuu kunnolla ni sitten alan varmaanki juttelee taas. Kyllä mä paljon sitä silittelen iltasin, varsinki ku laulan esikoiselle unilauluja ni samalla aattelen että toivottavasti tulee samat unilaulut rauhottaa vauvaaki sitten keväällä..

Nyt taaperouintikamoja pakkaamaan!"

Sii jah kaikki!

susanna ja pikkunen 11+2
 
kynttilöiden polttelu ei oikein onnistu kun tuo 1vee tuholainen niihin kävis käsiksi kuitenkin. ehkä illalla kun taapero nukkuu ja miehen kans kahestaan :whistle:

mahalle juttelu mies pussailee,ja taputtelee masua. välillä jotain tokaseekin että sanos nyt pikkuveli äitille sitä ja tätä.. :D

Annelin täälä kans tamperelainen ! just muutettiin takas tampereelle,helsingissä asuttiin kolme vuotta,tai no mies on asunu siel kokoikänsä joten nyt on shokissa tästä "pikkukaupungista" :D

sunniee ja vilperi 14+1
 
susanna 85 ja sunniee Kiva kun täällä on tamperelaisiakin :)
Onhan tää vähän pikkukaupunki helsinkiin verrattuna mutta tosi kivalta vaikuttaa.
Naapurit jopa tervehtii hississä :)
Eli siis helsingissä asuin viimeiset 10v mutta alunperin oon pohjoisesta.
Tutustuisin lähellä asuviin mielellään ihan livenäkin kun en tunne täältä muita kuin sisareni. :)
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85

Yhteistyössä