Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

PieniTT (lyhensin ;-) Me ollaan oltu siellä lapsettomuushoidoissa niin meillä on aika siellä sen takia. Sen jälkeen siirryn oman paikkakunnan neuvolaan. Nyt olen vaan tässä pohdiskellut, että pitäisikö mun soitella sinne omaan neuvolaan jo ennen tuota TAYS-käyntiä... Toivon että ultraavat siellä TAYSissa mutta tiedä kun en huomannut kysyä ja nyt se poli on kiinni heinäkuun. En ole siis itse saanut hoitoja vaan mun mies.
 
Heippa tytöt!

Ihanan paljon maaliskuun plussaajia liittynyt joukkoon!

Täällä voidaan hyvin ja vaikka plussasin niin aikaisin niin plussa on edelleen säilynyt =)
Alkuraskauden ultra on meillä heti elokuun alussa hieman ennen rv8+0. Toivotaan että tällä kertaa päästään sinne asti!!

Ihania kesäpäiviä kaikille maalismasuille! :heart:

A 4+1
 
Vaavimasu :wave: tuttuja huhtivauvoista-09! Heti hokasin et nimimerkki on tutunoloinen :)

Uusille kirjoittelijoille tervetuloa ja :hug: sitä kaipaaville.

valkovuoto joo, samaran tavoin sitä on mut ei valu. Enemmän tuntuu olevan semmoista venyvää ja paikoittaista, siis että miltei kasa jää sormiin kun pesee paikkoja.

oireista taasen vähän väliä on ällöttävä olo, joka kyllä aika nopsaan korjaantuu kun syö vähän. Aamusella taas tänään oli semmonen tunne, et uskallanko nousta sängystäkään kun niin teki pahaa mut kyllä se taas hetikohta helpotti.
väsymys on ihan jotain järkkyä. Eilenkin nukahdin jo hyvissä ajoin 22.30 maissa ja sit heräsin veskiin 4 ja pyörin melkein 6 asti :kieh: ärsyttävää. kuitenki pakko jaksaa nousta likan kanssa sit kun hän heräilee. Tänäänki kyllä vasta melkein ysiltä, onneksi.
itkuherkkyys joo, aamulla luin silmät märkinä teksti-tvltä siitä Ristiinassa hukassa olevasta 2,5vuotiaasta pojasta. :eek:

joops, hellettä.. huh huh..

teppana ja möykkis 6 tai 7 jotain
 
Tänään soittelin neuvolaan ja 26.7 olis aika, rv 8+4, ihan ok musta. En mä kuitenkaan ennen ekaa ultraa usko, et masussa elämää on. Aina sitä on jännittäny ja saanu huokasta helpotuksesta kun pieni sydän siel sykkiikin. Terkka lupas laittaa mulle lappusta postista ja saa sitten soitella ekaan ultraan aikaa. Jorvissa varmaan synnytän, sen voi KatsuAmsku lisätä etusivulle kun ehtii :)

Kattoo sen ultran jälkeen mikä tulee LA olemaan, nyt siis kai 5+6 vai 6? No, ei se niin nuukaa viel oo, ennen ku varmistuu :D

Hirveesti jaksuja kaikille pinosta poistuneille :hug:
 
Voimia kaikille kovia kokeneille!

Nyt en meinaa enää malttaa odottaa, kun sain maanantaille alkuraskauden ultran, viikot on silloin kai 6+3, jotain elämää voi siis jo odottaa näkyvän!

Neuvolan varailen vasta elokuulle, ainakin meilläpäin uudelleensynnyttäjillä on aika vähän käyntejä, eikä esimerkiksi yhtään lääkärintarkastusta (jos siis kaikki menee "normaalisti").

Mulla jo maha näkyy selvästi - ihan kauheaa, koska haluaisimme pitää asian salassa sinne viikolle 12 saakka... yritän keksiä erilaisia tunikoita yms. väljiä vetimiä. Eihän se tietenkään vielä ole vauvaa, vaan sitä, että 2 aiemmassa raskaudessa löystyneet vatsanpeitteet antavat niin helposti turvotukselle periksi. :p

Mukavia hellepäiviä kaikille!
 
Heippa kaikille, uusi plussannut hyppää joukkoon mukaan! :wave:

Eli toista lasta tässä nyt odotellaan ja mikäli kaikki menee hyvin loppuun saakka niin ikäeroa lapsille tulisi noin 2,5vuotta! :) Vielä ei oikeastaan ole sen kummempia oireita ilmaantunut, toivon vaan, että selviäisin ilman oksenteluja tämän raskauden kun viimeksi laatta lensi rv 25 asti ja oli vain muutaman viikon poissa ja taasen alkoi! :x
En ole vielä ottanut yhteyttä neuvolaan, ajattelin soitella sinne varmaankin kuukauden päästä! :)

Elikkäs laskettuaika on laskureiden mukaan 15.3 ja synnytyssairaala näillä näkymin Kättäri.

Dipadapa ja nöpö 4+2
 
Tänne nyt uskallan liittyä mukaan.... LA on 9.03.2011. Moni varmaan pitänee mua hulluna, kun jo näin mones raskaus on menossa. Iso perhe on mielestäni mahtava juttu, jos sellainen on mahdollinen.

Raskaus on aika aluillaan, mutta eipä tunnu edellistä helpompi olevan... Edellisen ja toisen raskauden aikana oksensin 6,5 kk ja nyt tuntuu sama alkaneen... Vessanpönttö tuntuu olevan läheisin tällä hetkellä... Mutta josko sitten 24 viikon tienoilla alkais loppumaan....
 
Pahoittelut sinulle Muutosta :hug: Toivottavasti uusi raskaus alkaa pian!

Tervetuloa uusille :flower:

Huomenna viimeinen työpäivä, sitten viiden viikon loma, ihanaa! Oikeastaan kyllä tämäkin viikko on tuntunut jo melkein lomalta, ihanat säät, vain yksi ihana hoidokki ja vain yksi aikainen (6.30) aamu, huomennakin töitä vaan 11-17 B)

Tytön haudalla kävin, ja kyllä mietityttää kovasti mitä tunteita tämä raskaus ja uuden vauvan (toivottavasti) saaminen vielä herättää... Meidän pikkuinenhan oli koko ikänsä "vauva", siis täysin hoidettava, ja oikeastaan melkein aina sylissä, maailman ihanin ja rauhallisin ja tyytyväisin lapsi :heart: Syli jäi melkoisen thjäksi hänen jälkeen :'( Miltäköhän tuntuu taas saada vauva syliin..?

Tunteet sekoittuu, musertava ikävä kuollutta tyttöä kohtaan, ja toisaalta kuplivan onnellinen olo uudesta elämästä masussa... Kunpa nyt saataisiin oikeasti taas vauva syliin, ja toivottavasti vieläpä terve :heart:

Teto ja nimetön 4+5, viikko sitten plussasin :heart:
 
Tervetuloa majj! Kivaa saada lisää tuttuja tähän pinoon. :)

Myös kaikille muille uusille tervetuloa! :flower:

Varasin tänään ekan neuvolakäynnin. Sain sen elokuun alkuun ja nt-ultrakin varattiin samalla syyskuun alkuun. En ole aikonut käydä varhaisultrassa. Ei käyty esikoisestakaan. Eiköhän sitä jaksa oottaa sinne syyskuulle, varsinkin kun aika tuntuu menevän nyt ihan siivillä! Oireita ei ole vielä(kään), ainoastaan väsyttää välillä, mutta se tuntuu näillä helteillä olevan muillakin vaivana.

myymimamma Munkin mielestä iso perhe on mahtava juttu. Itse olen isosta perheestä ja sisarukset on kyllä tosi iso aarre! Itse en ole aikonut yhtä monta lasta "hankkia", mutta ainakin kaksi on haaveissa. Lisää sitten, jos tuntuu siltä. ;)

Teto Aivan varmasti on tunteet sekaisin, kun on ikävä kuollutta lasta ja toisaalta odottaa uutta. Toivottavasti nyt kaikki päättyy parhain päin ja saatte terveen lapsen. :)

Meep ja Tellu 4+1
 
Oireita ei oikeastaan ole, alamahassa juilii ja nippailee, päätä myös särkee nyt kolmatta päivää, panadol onneksi vähän auttaa ja eilen juoksumatolla tissit tuntuivat oudoilta, ei kipeiltä mutta oudoilta ! :D
Niin ja sitte nälkä, en tosin tiedä onko se oire, mutta aamusin ja iltasin iskee nälkä, kun yleensä en syö koskaan aamupalaa..

Teto: Toivotaan että teillä nyt menee kaikki hyvin ! :hug:

Meep: Kiva tosiaan kun on jo "tuttuja" täällä ! :)

PieniTytönTylleröinen: Onko sulla ennestään 05/08 syntynyt lapsi? Nimimerkki kuulostaa jotenki tutulta, eli ootko joskus toukokuisissa kirjoitellut ? :)

Majj & 5+2

Ps. KatsuAmsku jaksatko korjata etusivulle lasketuks ajaks 8.3, vaikka ei sillä sinänsä niin väliä ole.. :)
 
Teto: on varmasti sekavat tunteet! Toivotaan että kaikki menee nyt hyvin ja saatte terveen lapsen! :heart:

Tänään oli sitten hieman lieväoireinen päivä ja heti sitä huolestuu. Ehdin jo googlettaa kaikki linkit "oireeton alkuraskaus"! No onneksi nyt aina välillä on sentään jomottanut päätä tai hieman närästänyt. Toinen mikä laittoi ajatukset villiksi oli se, kun eilen pari kertaa ja tänään yhden kerran on pyyhkiessä jäänyt paperiin pieni määrä vaalean rusehtavaa limaa.. Kun tietenkin sitä vertaa kaikkea esikoisen odotukseen ja eikä silloin mitään tuollaista tullut, mutta tämänkin ehdin googlettaa ja eikä sekään kuulemma ole mitenkään poikkeavaa.. Huh, helpotti kun sain purkaa tän pois mielestä! :LOL:

Meidän "työnimenä" käytetään jo lapsen tulevaa nimeä! Juu olen päättänyt että se on tyttö! ;) Itsellä kyllä onkin ihan tyttöolo ja tein sormustestin nyt ekaa kertaa mahan päältä, niin sieltäkin tuli tyttö! Kiinalaiset kalenterit ovat tosin väärässä kun poikaa
lupailevat! :LOL:

Mites te kakkosen odottajat? Oletteko ajatteleet ostaa tuplia? Me ostetaan, kun esikoinen on melkeinpä päivälleen 2v, kun toinen syntyy, niin helpompi heidän kanssa on liikkua kun on tuplat alla. Ja ehdottomasti sellaiset tuplat, jossa on kääntyvät etupyörät. Esikoisen rattaissa niitä ei ole ja niitä on niin raskas kääntää, niin mitä se olisi sitten tuplien kanssa kun on tupla paino! :whistle:
 
Uusi täältä punkisi varovarovasti mukaan, huimaa!

Tänään testailin ensin vähän. Sitten vähän lisää. Ja sitten vielä kerran. Ja lopulta uskoin näkeväni kolme vaihtelevan punaista viivaa ihan paljaalla silmällä, täysissä ruumiin voimissa ja ilman kiikareita. Kai tässä siis raskaana ollaan (mitä, minäkö?!). Mielettömän ihanaa. Tietysti mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa, enkä usko tätä. Mutta jos mitään ei pian tapahdu, alan ehkä uskoa tämän.

Yrityksestä ei nyt siis ehkä tullutkaan pitkää, mutta tämän lyhyenkin yrityksen aikana tärppi tärähti stressittömän ja vähempi pakkomielteisen kierron juhannustouhuiluista. Hillitöntä. Tiedättekö te, milloin nappasi kiinni? Toivottavasti kaikki myös pysyvät kiinni!

Nettilaskuri tarjoaa LA:ksi (16./)18.3. Esikoista pukkaa, _jos_ pukkaa (huomaako etten oikein sisäistä tätä... :D), ikää on 24 ja pk-seudulla asustelen.
 
Heippa kaikille! Täälläkin yksi uusi odottaja uskaltautuu mukaan keskusteluun! =)

Testin tein eilen ja tänään ja molemmat näytti plussaa! Ja nyt on todella epätodellinen mutta onnellinen olo!! Odotan siis toista lasta, ikäeroa lapsille tulee noin 1v 4kk eli esikoinen täytti juuri 8 kk. Olen todella ihmeissäni uudesta raskaudesta koska esikoista teimme reilu kaksi vuotta ja tarvitsimme siihen lopulta hieman apujakin, joten en olisi ikinä uskonut että tulen luomuna raskaaksi ja näin pian ja kun vielä imetänkin. Kyllä elämä on ihmeellinen =)

Oireista- Väsymystä ja koko päivän jatkuvaa pahoinvointia on, mutta ei onneksi niin pahana että tarvitsisi pönttöä halailla. Pientä nippailua on myös tuntunut. Ja päänsärky on myös jatkuvaa, paracetamolia tarvii joka päivä.

Tämä oli nyt vain omaa napaa, paremmalla ajalla lueskelen ja kommentiun. Nyt on mentävä nukkumaan että jaksaa herätä seiskalta pikku neidin kanssa.

Santtu ja pikku kaveri 6+
 
Moikka!

Teppana
Voi kiva joku tuttukin =D Arvelinkin että mitähän edellisen rykelmän porukalle kuuluu kun ei oo joutanu kahteleen =D
Jippii täällä ois nyt tänään sitten 6vkoa =D
Pahaa oloa on aamuisin mutta ei ainakaan vielä ole hirveän pahaa.. Mehujää on ollu ihana helpotus jonka vasta eilen hokasin. Suolatikut maistuu myös ja banaani =D
Maha on turvoksissa jos vähäkään syö =D Eli varmaan on arvanneet jo aika monet =D Tosi aikasin alkaa kyllä maha yleensä näkyäkkin,mutta toki vasta turvotusta viellä.

mimia85
Noista tuplista..Mun mielestä kätevämmät on nimenomaan ne joissa ei käänny renkaat ku ne tahtoo sitten seikkailla mihin sattuun..
Minä kovasti jo kaupittelin tupliani ja onneksi en sitten saanut niitä myytyä kun nt niitä tulee taas tarvitseen..
Meillä pienin on nyt 1v3kk joten tarvitaan kyllä tuplia vielä kun tämä syntyy.. On ne vain kätevät. Mutta katoin tossa kun kaverin kaa käytiin liikkeessä jossa myytiin vaunuja jne niin nykyään on aika ahtaita ja kapeita ne tilat vaunuissa... Meillä on jostai 2004 tms luvulta tuplat ja niihin kyllä mahtuu reilusti, ja silti mahtuu kauppoihinki sisään =D Joku kauppa saattaa olla minne ei mahdu..

Alkuraskauden ultrasta
Meillä taitaa se kuulua ihan ekaan neuvolakäyntiin..Ainakaan en ole ikinä ajatellutkaan että kävisin semmoisessa.. Mut todellakin täällä taidetaan ultrata eka neukussa siinä 9vkon paikkeilla eli eikös se aikalailla ole alkurask ultra??
Minä haluaisin vihdoin päästä jossain vaiheessa siihen 3 tai 4d ultraan kun ei ole aikaisemmissa raskauksissa päässyt.

Kieltämättä odotan innolla rakenneultraa että jatkuuko poikalitannia vai tuleeko taloon vihdoin naisvahvistusta =D En osaa itte ajatella yhtään kumpi vois olla eikä ole väliäkään. edellisestä kovasti olin varman että on tyttö, mutta ihanaakin ihanampi poikahan sieltä tuli =D

Hyviä vointeja kaikille ja pysykäähän mukana!!!

Vaavimasu ja pikkukaveri jolla ei ole tekonimeä vielä ainakaan 6+0 ja poijjaat =D
 
Anniala Iso voima- :hug:

Tervetuloa! Dipadapa, myymimamma, Jinda ja santtu- !

Teto Ikävä ei varmaan koskaan unohdu, mutta toivottavasti onnellisuus uudesta tulokkaasta lieventää kipua. Positiivisia ajatuksia! :hug:

ON: Musta tuntuu että mulla on kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet jollain tapaa :) Onneksi ei mitään kovin pahaa oloa toistaiseksi ja toivon ettei tulekaan. Aamuisin pitää herätä aikaisin vessaan ja on kova nälkä heti kun herää. Iltaisin turvottaa ja päätä särkee.

Mariaana 5+1
 
menetyksen kohdanneille :hug:
Uusille tervetuloa :flower:

Meille tulee ikäeroa lapsille se 1v5kk ja kuulostaa musta ihan hyvältä.
En ole juurikaan jaksanut kirjotella tänne kun oon kärsinyt todella voimakkaasta pahastaolosta. Yölläkin joutuu heräämään oksulle ja sitä kestää koko päiväm :eek:
Siihen lisäksi väsymys ja 9kk esikoispoika :) Ohjelmaa on ja voimia kysytään.. Anteeksi nyt pelkkä omanapailu mut voimat on nyt 0 ..

Dindei + pikkukärppänä Poks* 6+0
 
majj juu on tuonikäinen tyttö =) hyvinpä muistat.

mulla tapahtu nyt jtnb ihmeellistä aamusta, tein siis sen normaalin testin keskiviikkona illalla ja tuli se haalea viiva,mutta nyt tein uuden aamulla ja tulos oli EI RASKAANA, tein siis sen clearblue digital testin ja tulos oli tuo!! :eek: mä olen nyt aivan ymmälläni!!!!

olen siis joko raskaana kemiallisesti tai sit tää on vasta toooosi alussa

aion tehdä tänään vielä testin normaalin ihan ite ja katon tuleeko millanen viiva siihen

mut mitä oltte mieltä?? jos viivaa ei tule, niin sittenhän se on ollut varmaankin kemiallinen

vuotoo ei siis ole,eikä mitn.kipuja...

tää epätietosuus on siiis jtn.aivan kamalaaaaaa

:kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Suuret pahoittelut Anniala :hug:

Ja jälleen uusille tervetuloa! :wave:

PieniTytönTylleröinen, voimia ja kärsivällisyyttä, toivotaan että clearblue ei ole vaan tarpeeksi herkkä! Paljonko sulla pitäis nyt olla viikkoja?

Jinda, meillä vuoden yrityksen jälkeen tärppäsi kesälomamatkan temmellyksessä ;) Niinhän sitä väitetään että monilla tärppää lomilla kun keskittyy johonkin muuhun, mutta kyllä mun täytyy sanoa, että ihan yhtä lailla ajattelin asiaa lomareissussakin. Mutta niin vaan silti toivottavasti saadaan vauva, jossa on varmaan sitten ripaus itä-eurooppalaista luonnetta ;)

Heipa 5+3 (kuluisipa aika nopeammin...)
 
:wave: merkkaus, et pysyn mukana.. Kaikki tosiaan luettu. '

Meillä tullee ikäeroa mukuloille n1v 10kk enkä mä kyllä oikeesti ajatellu et joudun vielä uudesti kärrykaupoille lähteä :eek: KÄÄK! Mies saa varmaan hermoromahduksen :LOL: Mut siis joo, ihan selvähän se on, ettei parivuotias vielä kävele kovinkaan pitkiä matkoja ja meidän on kuitenkin koiran takia PAKKO ulostautua ainakin sit kun beibe on vähän vanhempi, pari viikkoakos se on sisällä möllötettävä ja sitkin ilmojen mukaan. Maaliskuussa voi kyl olla kylmiäkin ilmoja, tosin ei taida toista viime talven kaltaista talvea tulla meidän elinaikana..

Nyt pitää lähteä iloisen 80 vuotiaan synttäreille, saispa itsekin elää niin vanhaksi ja vielä voida niin hyvin kuin tämä ko yksilö.
Mukavaa päivää naikkoset!

teppana ja möykkis 6/7 jotain
 

Yhteistyössä