Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Moikka! Täällä la lienisi 4.3. mutta on vähän huono fiilis. Keväällä mulla oli tuulimuna/kkm ja tästä nyt sitten taas pelko. Liuskatestit ei vahvistuneet ”mieltä rauhoittavasti” ja viikkonäytöllisessä vaihtui 2-3 viikoksi 2-3 pv ”myöhässä”. Edellisessä oli samaa, joskin tuo viikkohomma taisi laahata viikon. Silloin rauhoittelin itseni yksilöllisistä hormoneista jne. Mutta varhaisultrassa sitten tuli isku. Koko prosessi oli pitkä ja inhottava. Sen kun vihdoin sai loppuun niin ehti tulla kahdet menkat ennen tätä plussaa.

Kovasti tässä yritän olla ajattelematta. Välillä sitä, että vauva ois tulossa ja välillä sitä, että miten kaikki menee taas huonosti…Tänään tai huomenna tarkoitus tehdä viikkonäytöllinen testi ja jos se ois 3+ niin se oisi lupaavaa. Varhaisultra varataan varmaan 15. päiväksi. Eilen varasin jo neuvola-ajan, niitäkin oli aika vähän tarjolla. Jos kaikki menisi ok, niin eka nla 26. päivä..

Meillä on entuudestaan kaksi lasta, että aiemmin on onnistuttu saamaan maailmaan asti, mutta toki ikää jne tulee koko ajan lisää…

Kertokaahan muutkin puolikas elämän tarina:p
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3
Moikka! Täällä la lienisi 4.3. mutta on vähän huono fiilis. Keväällä mulla oli tuulimuna/kkm ja tästä nyt sitten taas pelko. Liuskatestit ei vahvistuneet ”mieltä rauhoittavasti” ja viikkonäytöllisessä vaihtui 2-3 viikoksi 2-3 pv ”myöhässä”. Edellisessä oli samaa, joskin tuo viikkohomma taisi laahata viikon. Silloin rauhoittelin itseni yksilöllisistä hormoneista jne. Mutta varhaisultrassa sitten tuli isku. Koko prosessi oli pitkä ja inhottava. Sen kun vihdoin sai loppuun niin ehti tulla kahdet menkat ennen tätä plussaa.

Kovasti tässä yritän olla ajattelematta. Välillä sitä, että vauva ois tulossa ja välillä sitä, että miten kaikki menee taas huonosti…Tänään tai huomenna tarkoitus tehdä viikkonäytöllinen testi ja jos se ois 3+ niin se oisi lupaavaa. Varhaisultra varataan varmaan 15. päiväksi. Eilen varasin jo neuvola-ajan, niitäkin oli aika vähän tarjolla. Jos kaikki menisi ok, niin eka nla 26. päivä..

Meillä on entuudestaan kaksi lasta, että aiemmin on onnistuttu saamaan maailmaan asti, mutta toki ikää jne tulee koko ajan lisää…

Kertokaahan muutkin puolikas elämän tarina:p

Meillä edessä pähkinäraskaus 😭 tämä on siis henkisesi todella vaikeaa. En ehkä täällä halua avata sen enempää tarinaamme, mutta jos saadaan pystyyn suljettu (vähän pienempi) ryhmä esim facebookissa, niin uskallan kertoa enemmän ❤
Oon ollut aktiivinen niin haavena vauva 2021 ja 2022, mutta en jaksanut enää aktivoitua menetyksen jälkeen tuolla 2023 ryhmässä. Lueskelin kuitenkin aktiivisesti sitäkin.

Meillä la 1.3 ❤
 
  • Tykkää
Reactions: kANaNdA ja Oliivi3
Meillä edessä pähkinäraskaus tämä on siis henkisesi todella vaikeaa. En ehkä täällä halua avata sen enempää tarinaamme, mutta jos saadaan pystyyn suljettu (vähän pienempi) ryhmä esim facebookissa, niin uskallan kertoa enemmän
Oon ollut aktiivinen niin haavena vauva 2021 ja 2022, mutta en jaksanut enää aktivoitua menetyksen jälkeen tuolla 2023 ryhmässä. Lueskelin kuitenkin aktiivisesti sitäkin.

Meillä la 1.3
Piti googlettaa tuo pähkinäraskaus. Oon tosi pahoillani! Mua kiinnostaa myös fb-ryhmä, kunhan on vähän todistusaineistoa kasassa, että on joku matkassa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka_maanantai
vierailija
Täällä myös la 9.3.2023 mikäli pikkuinen pysyy matkassa mukana. ❤ tarkoitus tehdä myös tunnukset tänne, mutta nyt vielä vierailijana kunnes tulee ”varmempi” olo.

Meillä on jo ihana 3v poika, joka on ollut kyllä koko perheen silmäteränä ja huomion keskipisteenä. Ollaan pitkään haaveiltu toisesta lapsesta ja nyt kun saatiin vihdoin plussa testiin, tuli vähän sellainen apea olo, että nyt mun pieni poika ei olisisikaan ainoa ja joutuu ”jakamaan” äidin, tiedän kuulostaa tosi hölmöltä ja kiittämättömältä. 🥺😅

Toinen lapsi on hyvin toivottu, mutta en tiedä miksi nämä tunteet otti vallan, lieneekö jotain alkuraskauden hormoniryöppäyksiä. Kai tämä raskaus on vielä niin alussa ja vähän epäaito olo koko plussasta, että ei ole ehtinyt vielä kunnolla sisäistämään.

Pakko vielä loppuun kysyä onko teillä ollut millaisia alkuraskauden oireita vielä? 🫢
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3
Moi! Liityn nyt varovaisesti mukaan kun digi näytti tänään 2-3. Testasin plussan jo viime perjantaina dpo9 ja tänään siis oviksesta laskettuna 4+1, katsotaan laittaako neuvola kuitenkin la 17.3. Varhaisultra varattu 2.8 jolloin pitäs olla 7+6.
Onnea kaikille plussista! ❤

Olen siis 37-vuotias ja nyt olisi neljäs lapsi tulossa, nuorimmainen on nyt noin vuoden ja isommat on jo isoja teinejä.
Tämä vaavi on enemmän kuin toivottu, itsellä ikä alkoi tulla vastaan niin ei haluttu odottaa. Edellinen raskaus päätyi keskenmenoon toukokuussa joten pelko on yhäkin läsnä.

Pienemmästä fb ryhmästä myös kiinnostunut!

Oireista: kuvotus pitkin päivää, huimaus, nälkä, menkkamaiset jomottelut ja hengästyminen 😊 ja oudot unet! 😄
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka_maanantai
Täällä myös la 9.3.2023 mikäli pikkuinen pysyy matkassa mukana. tarkoitus tehdä myös tunnukset tänne, mutta nyt vielä vierailijana kunnes tulee ”varmempi” olo.

Meillä on jo ihana 3v poika, joka on ollut kyllä koko perheen silmäteränä ja huomion keskipisteenä. Ollaan pitkään haaveiltu toisesta lapsesta ja nyt kun saatiin vihdoin plussa testiin, tuli vähän sellainen apea olo, että nyt mun pieni poika ei olisisikaan ainoa ja joutuu ”jakamaan” äidin, tiedän kuulostaa tosi hölmöltä ja kiittämättömältä.

Toinen lapsi on hyvin toivottu, mutta en tiedä miksi nämä tunteet otti vallan, lieneekö jotain alkuraskauden hormoniryöppäyksiä. Kai tämä raskaus on vielä niin alussa ja vähän epäaito olo koko plussasta, että ei ole ehtinyt vielä kunnolla sisäistämään.

Pakko vielä loppuun kysyä onko teillä ollut millaisia alkuraskauden oireita vielä? 🫢
Meillä on 2,5-vuotias esikoinen, joka on paitsi meidän vanhempien niin myös koko suvun silmäterä eli ymmärrän tosi hyvin sun fiilikset. Toisaalta mulla on kunnon vauvakuume, mutta toisaalta pelkään jo nyt sitä riittämättömyyden tunnetta...

Oireista: huono olo pitkin päivää, varsinkin jos ruokailuvälit yhtään venähtää
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka_maanantai
Onko teillä jo kaikilla jotain oloja? Mulla tuntuu vielä melko normaalilta, tänään vasta 4+1. Joten ehtiipä noita etovia oloja vielä tulla. Odotan tosiaan jo kolmatta mutta silti olen edelleen vähän hämilläni, että miten plussat oli niin vahvat 3+6. Tein clearbluen digitaalisen testin, mihin tuli plus merkki heti ja tosi vahvana ja varuiksi vielä rfsun liuskatestin ja siihen tuli myös ihan heti kaksi vahvaa viivaa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka_maanantai
Pitäisikö johonkin ekoihin viesteihin mitä ei oo vierailija kirjoittanut niin kerätä laskettujen aikojen lista? 😊 Ei hukkuisi sitten.

Miten nää päivät matelee 😂 tänään virallisesti vasta menkat myöhässä.. Tuntuu hurjalta että tasan viikon on jo tiennyt raskaudesta, silti tuntuu että aikaa kulunut paljon enemmän! Ja miten paljon tämän viikon aikana tuolla masussa tapahtuu. ❤
Toivon ainakin että tapahtuu, ja pieni siellä kovasti kasvaa ja kehittyy. Mammavitamiinit aloitin heti plussattua, foolihappoa söin jo yritysajalla..muuten yritän tässä palautella mieleen mitä saa ja mitä ei saa syödä 😄 Neuvolaan soitan vasta kun edellisen km "raja" on ylitetty.
 
Pitäisikö johonkin ekoihin viesteihin mitä ei oo vierailija kirjoittanut niin kerätä laskettujen aikojen lista? 😊 Ei hukkuisi sitten.

Miten nää päivät matelee 😂 tänään virallisesti vasta menkat myöhässä.. Tuntuu hurjalta että tasan viikon on jo tiennyt raskaudesta, silti tuntuu että aikaa kulunut paljon enemmän! Ja miten paljon tämän viikon aikana tuolla masussa tapahtuu. ❤
Toivon ainakin että tapahtuu, ja pieni siellä kovasti kasvaa ja kehittyy. Mammavitamiinit aloitin heti plussattua, foolihappoa söin jo yritysajalla..muuten yritän tässä palautella mieleen mitä saa ja mitä ei saa syödä 😄 Neuvolaan soitan vasta kun edellisen km "raja" on ylitetty.
Milloin sulla meni viimeksi kesken? Itsekin tässä mietin, koska uskaltaisin soittaa. Jospa odotan viikonlopun yli ja maanantaina sitten soittaisi.
 
Ilmoittaudun mukaan maaliskuisiin! Olen siis 28-vuotias ja toinen lapsi tulossa. Neuvolaan kerkesin jo soitella ja sieltä laskettu oli 14.3.23, kuukautisista olisi 18.4.23 joten alkuraskauden ultraa odotellessa josta sitten hieman tarkempaa arviota lasketusta ajasta. Vielä en varannut ultraa mutta heinäkuun vikalle viikolle 7+ jotain suunnittelin ajan varausta. Näkee sit onko ketään ja jos on niin montako ja missä. Ovulaation mukaan tänään 4+3 😄
Oireet aika samoja kuin esikoisensa, eli lähinnä ruokahaluttomuutta, närästystä ja kohdun alueen pientä kipristelyä ynnä muita tuntemuksia.
 
Milloin sulla meni viimeksi kesken? Itsekin tässä mietin, koska uskaltaisin soittaa. Jospa odotan viikonlopun yli ja maanantaina sitten soittaisi.
5+2 joten aika aikaisessa, ja siis sitä osasi odottaa alusta saakka koska viivat ei lähtenyt vahvistumaan ja digi oli koko ajan vaan 1-2. Joten tuulimuna, oletan. Onneksi meni itsestään kesken kuitenkin ja aikaisessa vaiheessa. Silti se pelko on läsnä vaikka tänään olikin jo leffaviivat.. Enkä enää aio testailla vaan yritän odotella rauhassa varhaisultraa 😊
Kai minäkin ensi viikolla kuitenkin sitä neuvolaa soittelen, tiedä miten ruuhkaa sielläkin on.

Kaamea väsymys on iskenyt! Onneksi oon hoitovapaalla nuorimmasta vielä ja saa nukkua päikkäreitä 😄 Tissit on myös kasvanut ja kipeytyneet.. Kaikenkaikkiaan paljon vahvemmat ja erilaiset oireet kuin nuorimmasta josta olin aikalailla oireeton.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka_maanantai
Moi!
Minäkin voisin liittyä mukaan! Olen 30 vuotias ja ensimmäinen lapsi tulossa. Miehellä kaksi kouluikäistä lasta jo ennestään. Kaksi viivaa sain testiin keskiviikkona. Nyt on menkoista laskettuna 4+2 LA 16.3.
Tänä vuonna ollut kaksi varhaistakeskenmenoa. Vahva usko silti siihen, että tämä sujuu hyvin loppuun asti. Raskausoireita ollut väsymys, tissit on kipeät ja eilen ensimmäisen kerran huonovointisuutta.
 
Kiva kun tulit perässä @Jenn-a ja tervetuloa mukaan @Maaaam 😊

Turvotusta täälläkin @Nomppis .. Mietin just että tällä menolla ei pitkään salailla jos näin jatkuu eikä syömisillä montaa viikkoa voi kuitata 😄 oon hoikka ja pienikin ylimääräinen turvotus näkyy, vaikkakin itse raskaus tulee yleensä myöhemmin vasta näkyviin taaksepäin kallistuneena kohdun ansioista.

Jospa täällä aktivoituisi keskustelu kun päästään vähän pidemmälle 😊
 

Yhteistyössä