Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
En tiiä uskallanko hehkuttaa, mut pakko. Mul on ollu parempi olo nyt muutaman päivän. Ei oo lainkaan niin paljoa oksettanu tai etonut. Rennietäkin ottanut vain nukkumaanmennessä yhden ja eilen en sitäkään :D
Tää aamu alkoi pusutellen ^^ mun pieni rakas tuli aamulla herättää antamalla kunnon suukon ja hetken päästä tuli pehmokisu ja apina viereen. Sitten sainkin hirrveeesti pusuja kisulta <3 taapero ilmoitti myös heti, että tänään on hyvä päivä. Isikin kävi kotona aamupalan aikaan ja sai kunnon jugurttisuukon xD

Peikonpoikanen 8+3

Tietääkö kukaan miksi mun ei ees aukea tuo hymiövalikko..?
 
Täällä on kans olo helpottanu paljon. Viikolta 10 alkaen on ollu jo suht normaali olo eli noin viikon. Ei kuvota eikä väsytä samalla tavalla. Muutamia pahoinvointi "kohtauksia" on tullu, rinnat edelleen kipeet ja vatsa on aika turvonnu. Koitan miettiä vaan että se pahin meni mulla jo ohi ja kaikki on hyvin. Vaikka toisaalta oireitten lievittyminen alko vähän jännittää. Onks muilla vastaavia kokemuksia esim aiemmista raskauksista? :)

Mirella92 ja salamatkustaja 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Rozaa
Deleted member 148579
Varovasti tulisin myös minä tänne kurkkimaan... Taustalla 2 keskenmenoa 2018 ja 2019 sekä viimeksi helmikuussa 2020 rv 24+1 sikiön menehtymiseen päättynyt raskaus (varhainen raskausmyrkytys). Nyt sitten uusi raskaus ja viikkoja 10+0.

Vähän jännittää, miten tämä tästä etenee, kun edellisen raskauden päättyessä lupailivat Naistenklinikalla tuon raskausmyrkytyksen vuoksi huolellista seurantaa seuraavaan raskauteen, mutta toistaiseksi ei ole Naistenklinikalta mitään seurantaa vielä tarjottu. No, ehkä tämä tästä...

Tämä raskaus on ollut ihmeellisen vähäoireinen, mutta ainakin viime viikon varhaisultrassa (8+6) kaikki vaikutti kuitenkin olevan hyvin. Pahoinvoinnista en oo tässä raskaudessa kärsinyt juuri ollenkaan.

Framboise 10+0
 
Varovasti tulisin myös minä tänne kurkkimaan... Taustalla 2 keskenmenoa 2018 ja 2019 sekä viimeksi helmikuussa 2020 rv 24+1 sikiön menehtymiseen päättynyt raskaus (varhainen raskausmyrkytys). Nyt sitten uusi raskaus ja viikkoja 10+0.

Vähän jännittää, miten tämä tästä etenee, kun edellisen raskauden päättyessä lupailivat Naistenklinikalla tuon raskausmyrkytyksen vuoksi huolellista seurantaa seuraavaan raskauteen, mutta toistaiseksi ei ole Naistenklinikalta mitään seurantaa vielä tarjottu. No, ehkä tämä tästä...

Tämä raskaus on ollut ihmeellisen vähäoireinen, mutta ainakin viime viikon varhaisultrassa (8+6) kaikki vaikutti kuitenkin olevan hyvin. Pahoinvoinnista en oo tässä raskaudessa kärsinyt juuri ollenkaan.

Framboise 10+0
Hei, tervetuloa mukaan :) Saanko kysyä, oletko aloittanut ASA-lääkitystä ehkäisemään mahdollista uutta pre eklampsiaa, onko ollut puhetta esim neuvolassa? Googlaamallakin löytyy tutkimuksia. Minulle aloiteltiin heti neuvolaan soiton jälkeen neuvolalääkärin toimesta ja ihan 100mg aspiriiniä 1kpl päivässä (reseptivapaa). Eli pieni annos, paljon tutkittu lääke, mutta ehkäisee tukoksia ja siitä tutkimuksia et olisi hyödyllinen pre eklampsian ehkäisemiseksi.

Minulla on taustalla myös aiemmasta raskaudesta varhain alkanut pre eklampsia, jonka kanssa onnistuttiin taiteilemaan rv29 asti ja josta esikoinen syntyi pikkukeskosena. Kysin äitipolille sain suoraan lähetteen neuvolasta ja nt-ultran yhteydessä ultraavat tarkemmin jotain kohtuvaltimoita + sitten jatkoseurannat tiiviimmin sieltä kautta. Yritä vielä soittaa ja pyytää tarkempaa seurantaa ja vaikka kysyä tuosta ASA-lääkityksestä? Joskus näitä voi joutua ite vähän vaatia :S
 
  • Tykkää
Reactions: Rozaa
Deleted member 148579
Hei, tervetuloa mukaan Saanko kysyä, oletko aloittanut ASA-lääkitystä ehkäisemään mahdollista uutta pre eklampsiaa, onko ollut puhetta esim neuvolassa? Googlaamallakin löytyy tutkimuksia. Minulle aloiteltiin heti neuvolaan soiton jälkeen neuvolalääkärin toimesta ja ihan 100mg aspiriiniä 1kpl päivässä (reseptivapaa). Eli pieni annos, paljon tutkittu lääke, mutta ehkäisee tukoksia ja siitä tutkimuksia et olisi hyödyllinen pre eklampsian ehkäisemiseksi.

Minulla on taustalla myös aiemmasta raskaudesta varhain alkanut pre eklampsia, jonka kanssa onnistuttiin taiteilemaan rv29 asti ja josta esikoinen syntyi pikkukeskosena. Kysin äitipolille sain suoraan lähetteen neuvolasta ja nt-ultran yhteydessä ultraavat tarkemmin jotain kohtuvaltimoita + sitten jatkoseurannat tiiviimmin sieltä kautta. Yritä vielä soittaa ja pyytää tarkempaa seurantaa ja vaikka kysyä tuosta ASA-lääkityksestä? Joskus näitä voi joutua ite vähän vaatia :S
Kiitos!
Neuvolasta sain ohjeen aloittaa ASA-lääkityksen vasta, kun 12 viikkoa tulee täyteen (aiemmin aloitetusta lääkityksestä ei heidän mukaansa ole hyötyä). Eli aloitan lääkkeen sitten parin viikon päästä.

Minulle on siis tehty lähete Naistenklinikalle, mutta sain nyt sieltä kuulla, että tässä vaiheessa pääsen sinne ainoastaan lääkärin tekemään rakenneultraan (niskaturvotusultra on kuulemma ihan normaalisti kätilön tekemänä). Tuntuu kuitenkin aika myöhäiseltä aloittaa seuranta vasta silloin, kun viimeksikin kasvu jätätti jo rakenneultrassa. Yritän vielä selvittää, pystyisikö seurantaa aloittaa yhtään aiemmin, mutta täällä HUS:n alueella tunnutaan olevan aika tiukkoja.

Saako kysyä, oletko itse HUS:n vai jonkun muun sairaanhoitopiirin alueella? Tuo sinulle suunniteltu seuranta kuulostaa juuri sellaiselta, jota olisin itsellenikin toivonut.
 
@framboise Hyvä, että lääkityksestä on sentäs ollut puhetta! Samaa olen lukenut ettei ole todistettu hyötyä aiemmilla viikoilla aloitetusta, mutta jostain syystä neuvolalääkäri ajatteli aloittaa minulle jo nyt, ja itse mietin et tuskin aikaisesta aloituksesta haittaakaan on. KYS on meidän sairaala eli Kuopiossa.

En tiedä, vaikuttaako lähetteeseeni ja seurantaan, kun selvittelin ns. varotoimia jo aiemmin ennenkuin edes yritys aloitettiin. Silloin sain jo äitipolin kautta ohjetta tuohon ASA-lääkitykseen & verenpainelääkitykseen sitten, kun raskaudun ja mm. trombosyytit eli veren hyytymistekijät (tms?) tutkittiin neuvolan toimesta ennakkoon viime vuonna & siellä ei poikkeavaa.

Polikäynti lääkärille ja nt-ultra on meillä 1.9, joten saa nähdä mitä silloin sitten seurannasta tuumaavat. Voi olla, että rakenneultraa ennen ei ole muuta kuin verenpaineseuranta + neuvola, mutta voi olla ultrakin. Kasvukontrollit sitten ainakin rakenneultran jälkeen ja olikohan ne 4vk välein. Silloin polikäynnillä selviää lisää sitten ja sitä jännityksellä odotamme :)
 
Deleted member 148579
@framboise Hyvä, että lääkityksestä on sentäs ollut puhetta! Samaa olen lukenut ettei ole todistettu hyötyä aiemmilla viikoilla aloitetusta, mutta jostain syystä neuvolalääkäri ajatteli aloittaa minulle jo nyt, ja itse mietin et tuskin aikaisesta aloituksesta haittaakaan on. KYS on meidän sairaala eli Kuopiossa.

En tiedä, vaikuttaako lähetteeseeni ja seurantaan, kun selvittelin ns. varotoimia jo aiemmin ennenkuin edes yritys aloitettiin. Silloin sain jo äitipolin kautta ohjetta tuohon ASA-lääkitykseen & verenpainelääkitykseen sitten, kun raskaudun ja mm. trombosyytit eli veren hyytymistekijät (tms?) tutkittiin neuvolan toimesta ennakkoon viime vuonna & siellä ei poikkeavaa.

Polikäynti lääkärille ja nt-ultra on meillä 1.9, joten saa nähdä mitä silloin sitten seurannasta tuumaavat. Voi olla, että rakenneultraa ennen ei ole muuta kuin verenpaineseuranta + neuvola, mutta voi olla ultrakin. Kasvukontrollit sitten ainakin rakenneultran jälkeen ja olikohan ne 4vk välein. Silloin polikäynnillä selviää lisää sitten ja sitä jännityksellä odotamme
Taitaa sitten olla sairaanhoitopiireittäin eroja, miten missäkin päin seurataan. Tuskinpa tuosta ASA:sta haittaa on, vaikka aloittaisi aiemminkin, mutta ajattelin nyt sitten vaan mennä neuvolan ohjeen mukaan.

Mullakin testattiin tukostaipumukset ym. nyt keväällä, mutta niistä ei kyllä löytynyt mitään selittävää.

Toivottavasti tuo ASA nyt vaan auttaisi ja kaikki menisi hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutikkui
vierailija
Nyt onkin ollut aika jännän stressaavaa viimeset pari viikkoa. Tullut verta väliin vähän enemmän, ja väliin sit vaan pyyhkiessä. Lauantaina oli yksi yksittäinen sekunnin kipu jonka jälkeen tuli n. Tunnin vähän enemmän verta. Ma-ti yönä tein vielä tikkutestin joka oli vielä ainakin selvästi positiivinen, mut jos on menny kesken niin laskisko se arvo kovin nopeesti? Eilen ja tänääniin ollu pientä menkkakipumaista vatsakipua, ei kylläkään niin voimakkaita mitä mulla yleensä saattaa olla. Tänään ehkä 7+3. Huomenna olis eka neuvola, ottavat ilmeisesti verikokeen sit et mitkä ne arvot sit on. Oon koittanut varautua siihen ettei ehkä olekaan vauvaa. Hieman kyllä surku jos näin on kun meillä tää raskautuminen vei sen reilu viis vuotta
 
  • Surullinen
Reactions: Rozaa
En olekkaan tänne pitkään aikaan kirjoitellut mitään.

@Titi-Love paljon voimia ❤kohtuuttoman paljon tullut surua teille :cry:

@Mirella92 me mennään sun kanssa samoissa päivissä ja mulla helpotti myös pahoinvointi reilu viikko sitten. Myöskin väsymys ollut lievempää. Vointi ollut siis jo aika hyvä ja ruoka maistunut, tänään jostain syystä piti aamulla taas oksentaa, mutta pääsääntöisesti pahoinvointi pysynyt aika hyvin poissa. Oon kuitenkin kuunnellut dopplerilla sydänääniä ja toissapäivänä viimeksi hyvin löytyi kun kuuntelin, eli vielä on elämää vaikka oireet onkin lieventynyt. Varmasti samoin siellä :giggle:

Musta tää alkuraskaus on mennyt tosi nopeasti ja hurjaa ajatella, että jo viikon päästä torstaina on nt-ultra :love::oops:

Hannaah ja pötkylä 10+5
 
En olekkaan tänne pitkään aikaan kirjoitellut mitään.

@Titi-Love paljon voimia kohtuuttoman paljon tullut surua teille

@Mirella92 me mennään sun kanssa samoissa päivissä ja mulla helpotti myös pahoinvointi reilu viikko sitten. Myöskin väsymys ollut lievempää. Vointi ollut siis jo aika hyvä ja ruoka maistunut, tänään jostain syystä piti aamulla taas oksentaa, mutta pääsääntöisesti pahoinvointi pysynyt aika hyvin poissa. Oon kuitenkin kuunnellut dopplerilla sydänääniä ja toissapäivänä viimeksi hyvin löytyi kun kuuntelin, eli vielä on elämää vaikka oireet onkin lieventynyt. Varmasti samoin siellä

Musta tää alkuraskaus on mennyt tosi nopeasti ja hurjaa ajatella, että jo viikon päästä torstaina on nt-ultra

Hannaah ja pötkylä 10+5
Kiitos kommentoinnista! näin olen sitä myös järkeilly itelle. Kiva että sullakin olot helpottanut :) mielummin näin kun että kestää pahoinvointi koko raskauden :D oi tuo dopplerin hankinta vois olla kyllä kiva! Onko teillä suositella jotain hyväksi todettua? :)

On kyllä menny alkuraskaus nopeesti! En tiiä johtuuko se siitä että kesä yleensäkin menee nopeasti vai mistä. Välillä alussa tuntu että päivät vaan matelee ku ootat sitä varhaisultra aikaa ja sit sen jälkeen vauhti on kyl kiihtyny :D ai sulla on jo sillon!! Mahdat olla ensimmäinen meistä kellä on (?) Todella jännittävää! Mulla on sitten ma 24.8 nt-ultra ja sitä kyllä ootan kovasti :)

Mirella92 ja salamatkustaja 10+5
 
Kirjoitellaas vaihteeks vähän pidemmin kuulumisia

Täällä tänään 9+1 ja tuntuu tosiaan et etova olo on väistynyt, samoin nälkää kestää paremmin. Tasaisesti se nälkää tulee alle 2h välein, mutta helpompi olla mussuttamatta kokoajan jotain, kun ei enää niin huono olo tule. Pahoinvointiin tai oksenteluun ei mulla onneksi mennytkään, ainoastaan se etominen ja kestokrapula.

Rinnat on turvonneet ja valtavat, yök! Pahin kipuilu niissä on väistynyt, mutta normaalia aremmat ovat ja samoin verisuonet pinnassa ja nänneissäkin muutoksia. Alavatsalla ja lantionseudulla sillei välillä "kiristelee" ja nipistelee, ajoittain on ollut pientä jomotusta - ajattelenkin, että TUNNEN kun pikkuinen laajentaa yksiötään

Pahin koomaväsymys iskee vähemmän kuin aiemmin, lähinnä iltapäivisin. Mutta lomalla onkin pystynyt nukkua päikkäreitä ja levätä. Saas nähdä, miten töissä ajatus luistaa, kun ne alkaa taas ensi viikolla. Toisaalta odotankin jo sitä ja sitten ainakin aika kuluu vielä nopeammin lähemmäs nt-ultraa :)

Onko teillä ollut mielialanvaihteluita tai itkuilua tai muuta?
Itse huomaan hormonien vaikutuksen, eniten on sellainen aika seesteinen tai jotenkin kelluva rauhallinen olo :love: Itkuiluja on toki tullut jostain pienistä, ilosta ja surusta mutta ne on nopeasti ohi - mies on kyllä parit hyvät naurut niistä saanut, kun olen jollekin höpsölle itkenyt! :)
 
Ultrassa käyty tänään, ja pikkuinen vastasi muutaman päivän pienempää kuin mitä menkoista laskettu, mutta sopii kyllä ovistuntemusten kanssa, eivät muutelleet laskettua aikaa vaan se tarvittaessa tehdään sitten np-ultrassa, edelleen siis kuulun 30.3. lasketullani maaliskuisiin, mutta voi olla että muuttuu sitten huhtikuuhun. Kääk.
Vähän huojensi oloa kun näki pikkuisen siellä kellumassa (näkyi jo jopa vatsan päältä, mutta mitta otettiin alakautta), toki ei tässä voi muuta kuin ottaa päivän kerrallaan. Keskenmenneessä söin joskus salmiakkia, join kahviakin enemmän kuin 3dl päivässä, söin joskus myös maksamakkaraa leivällä, aloitin raskausvitamiinit vasta rv8 jne.. Nyt olen tehnyt kaiken niin sääntöjen mukaan kuin vain voi, ettei tarvitsisi ainakaan itsesyytösten kanssa elää jos jokin menee vihkoon.
 
Luulin jo, että oireet on väistymässä, kunnes tänään sitten onkin ollut aivan järkyttävä väsymys ja pahoinvointi. Oon nukkunu kahdet päikkärit ja vielä voisin jatkaa nukkumista..
Oon yrittäny kuunnella sydänääniä, mutta ainakaan vielä en oo niitä onnistunu löytämään. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu (siitä huolimatta maha on ollu valtava jokaisella kerralla..) niin veikkaan että baby majailee tuolla takana. Ainakaan vielä en oo huolestunu asiasta.

Ens viikolla on nt-ultra ke ❤
 
Kiitos kommentoinnista! näin olen sitä myös järkeilly itelle. Kiva että sullakin olot helpottanut mielummin näin kun että kestää pahoinvointi koko raskauden oi tuo dopplerin hankinta vois olla kyllä kiva! Onko teillä suositella jotain hyväksi todettua?

On kyllä menny alkuraskaus nopeesti! En tiiä johtuuko se siitä että kesä yleensäkin menee nopeasti vai mistä. Välillä alussa tuntu että päivät vaan matelee ku ootat sitä varhaisultra aikaa ja sit sen jälkeen vauhti on kyl kiihtyny ai sulla on jo sillon!! Mahdat olla ensimmäinen meistä kellä on (?) Todella jännittävää! Mulla on sitten ma 24.8 nt-ultra ja sitä kyllä ootan kovasti

Mirella92 ja salamatkustaja 10+5
Joo kyllä tää kelpaa näin et olo on jo parempi, vaikka toki alkuun iski mullakin huoli et onko kaikki ok kun oireet niin paljon väheni. Tuo doppleri ollut kyllä pelastus, tuonut monesti jo mielenrauhaa. Toki ei kaikki vielä sillä näin aikaisin kuule sykkeitä, että siinä tapauksessa varmaan vaan saisi enemmän paniikkia aikaiseksi. Ostin itse meidän kakkosta odottaessa tämän dopplerin: https://www.raskauskeiju.fi/angelsounds-kotidoppler-naytolla-100s6-ja-ultraaanigeeli-250ml ja oon tykännyt. Kiva ainakin et näkee sykkeet ruudulla ja kuulee jumpsutuksen ilman kuulokkeita, noin 160 tienoilla se syke aina huitelee :giggle:

Ja tuolla fb:n puolella taitaa parilla olla päivää ennen nt-ultra, et en oo eka mut ekojen joukossa. Meilläpäin sai itse varata tuon ultra-ajan, niin varasin jo noin aikaisille päiville, kun seuraava vapaa aika olisi ollut 25.8 ja ilta-aika klo 19 niin tuntui et 5 päivää on pitkä aika odottaa jos tietää et aiemminkin ois päässyt. Ja ihanaa olla kerrankin alkukuun odottaja, kun kahdessa edellisessä on la ollut ihan loppukuusta ja lisäksi molemmat menneet melkein 2 viikkoa yli lasketun ajan. Nyt ainakin tietää varmaksi, että maaliskuun puolella syntyy:D Onneksi ei sullakaan enää pitkä aika siihen nt-ultraan ole :giggle:
 
Arvatkaa oonko tänään nyt kuitenkin huolissani googlannut että mitä kamalaa voi olla jos alkio vastaa 3 päivää pienempää kuin oletettu. :eek:
Enemmän löytyy kokemuksia että kaikki on hyvin ja tyyppi vastasi koko loppuajan samalla kaavalla viikkoja miten ar-ultra näytti, tai sitten kuroi päivät kiinni seuraavaan ultraan mennessä, ja että jos mitta heittää yhden millin tässä vaiheessa niin vaikutus on päiviä.

Mulla oli toista odottaessa tuo sama doppler minkä Hannaah linkkasi, ja tykkäsin myös siitä kun näkyi syke näytöllä. Muistaakseni sain tosi aikaisin tuolla näytölle lukemia ennenkuin alkoi varsinainen ääni kuulua. Meni myös todella nopeasti kaupaksi lastentarvikekirppiksellä kun ei enää ollut käyttöä.
 
Arvatkaa oonko tänään nyt kuitenkin huolissani googlannut että mitä kamalaa voi olla jos alkio vastaa 3 päivää pienempää kuin oletettu.
Enemmän löytyy kokemuksia että kaikki on hyvin ja tyyppi vastasi koko loppuajan samalla kaavalla viikkoja miten ar-ultra näytti, tai sitten kuroi päivät kiinni seuraavaan ultraan mennessä, ja että jos mitta heittää yhden millin tässä vaiheessa niin vaikutus on päiviä.

Mulla oli toista odottaessa tuo sama doppler minkä Hannaah linkkasi, ja tykkäsin myös siitä kun näkyi syke näytöllä. Muistaakseni sain tosi aikaisin tuolla näytölle lukemia ennenkuin alkoi varsinainen ääni kuulua. Meni myös todella nopeasti kaupaksi lastentarvikekirppiksellä kun ei enää ollut käyttöä.
Meillä kakkosen raskaudessa alkio vastasi varhaisultrassa 3 päivää pienempää kuin olisi pitänyt, tiesin tarkasti milloin ovulaatio oli ollut. Käytiin yksityisellä silloin ultrassa ja kätilö hyvin selitti, että kun pienillä viikoilla alkiolla on vielä se häntä, niin osa siitä alkiosta voi olla piilossa siellä kohdun seinämässä ja siksi ei saa välttämättä oikeaa kokoa. Tosiaan pienillä viikoilla hyvin pienetkin mittavirheet voi tehdä useamman päivän heittoja. Myöhemmissä ultrissa 9+2 ja nt-ultrassa vauva vastasi ovulaatiosta täysin oikeita viikkoja, eli meillä ainakin oli vain mittavirhe se varhaisultran heitto. Samoin tässä raskaudessa oli vauva varhaisultrassa 4 päivää pienempi kuin mitä ovulaatiosta laskettuna olisi pitänyt olla. En nyt kyllä tikuttanut ovulaatiota, mutta oireet on aina selkeät, en toki 100% varma siitäkään voi olla. Sittenhän se selviää nt-ultrassa, että onko vauva edelleen pienempi vai oliko taas vain mittausvirheestä kyse, veikkaan jälkimmäistä. Muutaman päivän heitto ei siis tarkoita yhtään mitään, olisin itse huolissani jos vaikka viikon verran heittäisi tulos. Sielläkin varmasti kaikki aivan hyvin :giggle:
 
Mun täytyy joulukuisista kans huikata @Royalmf, että huoli pois. :) Itsellä kävi niin, että ar-ultrassa alkio oli 4 pvä pienempi kuin mun laskujen mukaan olisi pitänyt, ja lopulta nt-ultrassa koko vastasikin 6 pvä isompaa kuin ar-ultrassa mitattiin, ja samaa kokoa oli edelleen myös rakenneultrassa. Ar-ultran aikaan alkio on vielä niiiiiiiin pieni, että ihan pienikin heitto mittaamisessa tekee jo päivien eron.
 
  • Rakkaus
Reactions: Royalmf
Kiitos Hannaah ja Korallikala! :love:
Onneksi tosiaan oon enemmän löytänyt muutenkin kokemuksia että (luomuraskauksissa) kolme päivää pienempi alkio on hyvinkin tavallista ja tosiaan toi ultran tehnyt lääkäri ei edes zoomannut juurikaan mitatessaan eli varmaan melkomoinen marginaali.
Minäkin tuun joulukuisista huutelemaan, että noita ar-ultrakuvia katellessani huomasin vähän erilaisia mittaustapojakin (varmaan usein kuvien epäselkeydestä johtuen). Joku oli mitannu selkeästi vähän yli ja joku taas vähän alle. Mulla itelläni oli vielä 9+0 ultrassa alkio niin epämääräinen möykky, että ei ihme, että nt-ultrassa vastasi kolme päivää isompaa. :D
 
Minulla on edelleen etova olo lähes kokoajan. Oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinnut. Töissä on kyllä aika hankalaa olla, kun väsyttää ja olo huono. Jospa tämä minultakin pikku hiljaa alkais helpottaa. Minulla siis vasta rv 7+4. Nyt onneksi vapaapäivät ja viime yön nukuin kyllä hyvin.

Tuon kotidoplerin hankintaa olen minäkin harkinnut, edellis kerroilla minulla ei sitä ollut. Miltä viikolta olette alkaneet kuulla sillä sydänäänet?

Mutta huonosta olosta huolimatta, tosi onnellinen olo on tästä raskaudesta..kumpa vaan kaikki menisi hyvin loppuun asti <3
 
Täällä alkaa kyllä etova olo onneksi helpottaa. Onko teillä muilla ulkoisesti raskaus näkyvissä? Itsellä ainakin tuntuu että asiaa aika vaikea piilotella enää. Viikon päästä pitäisi kesälomilta töihin palata ja saa nähdä huomaako kukaan. Voi olla toki että kuvittelen vain vai voiko olla jo että vatsa pullahtanut oikeasti esiin. Ja kotidoplerilla tänään kuulin ensimmäistä kertaa hyvin vauvan sykkeet. ❤ Mulla tänään rv 9+5.
 
Minulla on edelleen etova olo lähes kokoajan. Oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinnut. Töissä on kyllä aika hankalaa olla, kun väsyttää ja olo huono. Jospa tämä minultakin pikku hiljaa alkais helpottaa. Minulla siis vasta rv 7+4. Nyt onneksi vapaapäivät ja viime yön nukuin kyllä hyvin.

Tuon kotidoplerin hankintaa olen minäkin harkinnut, edellis kerroilla minulla ei sitä ollut. Miltä viikolta olette alkaneet kuulla sillä sydänäänet?

Mutta huonosta olosta huolimatta, tosi onnellinen olo on tästä raskaudesta..kumpa vaan kaikki menisi hyvin loppuun asti <3
Mulla ekasta kuului rv 10+ kun laite tuli postissa
Tokasta rv 8+
Kolmosesta rv 7+5
Ja nyt kuului rv 9+0 (ultran mukaan 8+4)
Jonain päivinä en ole taas saanut sykkeitä kuulumaan millään, vaikka kuinka etsinyt, mutta eilen taas kuului hyvin. Nyt rv 10+2

Huono olo ja järkyttävä väsymys vaivaa edelleen. En muista että muissa kuin ekasta lapsesta olisi ollut näin kamala olo. Alkaa myös tulemaan sellainen vahva poika olo fiilis. Näin muutama yö sitten niin todentuntuinen unen, siinä sain pienen poikavauvan :)
 

Yhteistyössä