Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa uusille! Ja onnittelut ihania kuulumisia ultrassa saaneille :love:
Kylläpä tunnutte osa olevan jo tosi pitkällä. Mulla kun laskettu aika on 30.3. (menkoista) niin on vasta 6+.
Soittelin neuvolaan, ja iloiseksi yllätykseksi pääsenkin sitä kautta ensi viikolla ar-ultraan keskenmenotaustan takia.
Kaikenlaisia (ärsyttäviä) oireita täälläkin, kuten todella arat rinnat, turvotus, nälkä, ällötys, uupumus.. miehelle ei oikein viitsi näistä oloista valittaa kun toinen on niin onnessaan raskaudesta eikä kuitenkaan voi mitenkään mun oloja helpottaa.
Hassu juttu edellisiin raskauksiin verrattuna on että silloin olin todella ärsyyntynyt lasten isään, tuntui että teki hän mitä vaan minun raskaana ollessa, se oli minusta väärin tai ärsyttävää, nyt nykyisen puolison kanssa tässä ja siinä kesken menneessä raskaudessa olen aivan umpirakastuneena häneen, ihan kuin silloin alkuhuumassa. Mikä tahansa mitä hän sanoo tai tekee on niin ihanaa:love::love:
 
Pe vaihtuu viikot jo viikolle 11! Ihan hullua. Nyt viikko 10 menossa. Täällä tais muutama olla mun kans samoilla viikoilla

Te ketkä ootte aikasemmin ollu raskaana, nii missä vaiheessa ootte saanu kirjeen/ajan nt-ultraan? Sain viikko sitten ti tekstiviestin että lähete on menny äippäpolille perille, mut en oo saanu tietooni vielä sitä aikaa. Mietin millasella varoitusajalla ne tulee ja ku tuo postin kulku voi välillä vähän vaihdella. Oon malttamattomana ollu tän viikon ja mulle osuu just sillo ku voi olla se ultra nii päiviä mitkä ei käy ja samoin mies on pari päivää reissussa. Jännittää siis hieman tässä ens viikolla oon verikokeisiin menossa

Mirella92 ja salamatkustaja 9+5
Meillä on aiemmista tullut kirjeenä viikko pari ennen aikaa, mutta nyt en oo varma tuleeko kirjettä. Mulla on käytössä postin sähköinen omaposti, niin saattaa tulla muuten sinnekin. Ja sähköisen asioinnin palveluun tulee varmasti ainakin.

Täällä kans ihan kamala väsymys ja mikään unen määrä ei poista sitä. Menis nopeasti nämä ekat viikot niin pääsisi nauttimaan oikeasti raskaudesta.
 
Täältä myös ilmoittautuu uusi mukaan. Kolmas lapsi kyseessä ja raskausviikot nyt 6+2. Isommat lapset jo 7v ja 10v. Hyvin paljon samanlaisia oireita ja tuntemuksia minullakin mitä te muut olette kirjoitelleet. Olo on suurimman osan ajasta tavalla tai toisella kehno. On etova olo (vielä en ole oksentanut), väsyttää, vessassa saa rampata vähän väliä, turvottaa. Myös mielialat vaihtelee kovasti, helposti on hieman apea mieli.
Minulla on taustalla kaksi keskenmenoa aiemmilta yritys ajoilta, joten en oikein kovin rennosti pysty tähänkään raskauteen suhtautumaan. Uskon kyllä, että pelko helpottaa kun viikkoja on enemmän.
Täällä pääsee ekassa neuvolassa varhaisultraan ja se on minulla ensi maanantaina..sitä kovasti odotan.

Facebook ryhmään voisin minäkin jossain vaiheessa liittyä kunhan on tuolla ultrassa käynyt/viikot vähän isommat
 
@Mirella92 säkö kyselit siitä kutsukirjeestä ultraan? Siis mulla ekalla neuvolakäynnillä tehtiin ns lähete sinne ja heti tuli postissa aika ultraan ja myös kerrottu päivä, jolloin verikokeet täytyy ottaa. Ja ultraankin on vielä kuukausi aikaa.

Huomenna aamulla on se varhaisultra. Ei millään malttais odottaa ja nukkumisestakaan varmaan tuu mitään ens yönä..
Mulla on verikoe aika jo varattu ja lähete tehtiin sillo neuvolassa 1,5vk sitten ultraan ja mulle tuli myös viesti että lähete on saapunu äitiyspolille perille. Ajattelin että soitan viikon päästä eteenpäin jos ei oo mitää kuulunu. Haluaisin sen tietylle viikolle ja jännittää jos aika tulee sillei ettei puoliso pääse mukaan. En tiiä selviäisinkö yksin siellä ultrassa :D

Paljon tsemppiä sulle ultraan <3

Mirella92 ja salamatkustaja 9+6
 
@Rozaa Tsemppiä ultrajännitykseen! :)

Meillä oli tänään 1.neuvola ja mies oli mukana. Paljon oli puhetta terveysjutuista ja taustoista, labraa varten sain ohjeet ja tulevia aikoja ylös. Ja sokerirasitukseen tuli perinnöllisistä syistä lähete, yök!

Ei mitään puhetta sydänäänistä ja unohdin kysyä siitä doppleristakin.
Neuvolantäti sanoi et seuraavat raskautta äitipolilta tiiviimmin, todennäköisimmin noin 4vkon välein on ultria, jossa tsekkaus (kasvukontrolli, virtauksia ym). Välissä sitten neuvolat, millä rytmillä nyt ovatkaan. Joten tuskinpa tulisi doppleria käytettyä näiden lisäksi.

1.9 on äitipolin käynti ja lääkäri, siinä samalla on sitten nt-ultra. Eli mitä tässä siihen on, reilu kolmisen viikkoa - ei lopulta niin kauan :)

Nyt minua on alkanut taas viime päivinä mietityttää, vaikka alussa vielä ollaankin ja odotus piiitkä, niin hittolainen meille taitaapi tulla vielä vauva iik! Eikä siihen maaliskuuhun oikeasti niin kauan ole iik! Ja vauvarumba alkaa vielä kerran alusta - ihanaa ja toisaalta jännittää ja ja kääk:eek::love:
 
Oi zempit ultraan menijöille, ompa jännää <3.

MIRELLA92 vastasin aiemmin että ennen on tullut tieto paria viikkoa ennen aikaa, no mulle kilahti eilen puhelimee viesti, että sähköisessä palvelussa on viesti ja siellä oli äitipolin aika kuukauden päähän. Tulikin TODELLA nopeasti tällä erää. Kandee ehkä soitella sinne niin selviää sunkin aika sitten.
 
Tulkeehan heti sitten kertomaan ultrakuulumisia, toivottavasti edes hiukan nukuitte jännitykseltä! :)

Liikunnasta ja kotitreneistä oli puhetta aiemmin. Vilkaisin ihan instasta ja todella paljon löytyi treenejä hakusanalla "pregnancy workout", isompien ja pienempien mahojen kanssa :)

Kysyin neuvolastakin liikuntaohjeista ja sanoi et yksiselitteisiä ohjeita ei oikein ole, muuta kuin et kroppaa kuunnellen ja se, että syke ei saisi pitkäkestoisesti kovin korkealla olla ja et suoria vatsalihasliikkeitä vältellen.

Koronatilanne vähän mietityttää, niin saas nähdä tuleeko salikorttia hommattua... tai ainakaan kuukausimaksullista. Kotona olen nyt kahvakuulilla saanut aikaiseksi silloin tällöin jotain tehdä, kävelyiden lisäksi. Täytyisi vaan vähän saada itseä enempi niskasta kiinni ja useammin siihen tarttua :D
Hulavanteen jätin sivuun, ei jotenkin vain tunnu hyvältä ajatus siitä nyt.
 
Ultrassa käyty. Siellä kaikki hyvin. Oikean kokoinen tyyppi oikeassa paikassa. Mites muiden ultrat meni?

Täällä edelleen karmea olo jatkuu. Kun syö,on huono olo ja kun ei syö,on huono olo. Eli ihan sama mitä tekee,niin on huono olo,aamusta iltaan. Inhottavinta on,kun ei tee mitään mieli,ei niinkun yhtään. Onko teillä kellään kokemusta Sea Band pahoinvointirannekkeista? Mä ostin tänään sellaiset ja aattelin testata olisko niistä mitään apua. Tässä on valmis kokeilee melkein mitä vaan,että sais olon vähän siedettävämmäks.

Ens ke vasta eka neuvola. Mun mielestä meillä pitää itse soittaa ja varata ultra,kun se tehdään Terveystalolla.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Mä en muista kirjotinko viikko sitten ultrakuulumisia, mutta kaikki oli siis hyvin ja vauva vastasi aikalailla viikkoja. 1,5 vkon päästä on jo nt-ultra :D
Kävin seulonnoissa ke ja samalla katottiin muitakin labroja ja nyt sitten huomenna soittaa th ja katotaan tarviiko vielä lisäselvitystä. Pahimmat pahoinvoinnit alkaa helpottaa, mutta lämmin ruoka ei maistu. Tuntuu, että tää ei etene ollenkaan, vaikka kohta ollaan jo toisella kolmanneksella <3
 
Oi kiva kuulla, mitä ihania kuulumisiaa @Rozaa! :love:

Jotain mainintoja on kertomisista siellä täällä ollut tässä ketjussa. Miten olette nyt raskaudesta muut puhuneet?

Meillä minun kaksi ystävää tietää vain. Olin isäni luona käymässäkin, mutta jotenkin en saanut kerrottua. Taidan jännittää vähän suhtautumista, kun ei tosiaan se ensimmäinen raskauteni mennyt ihan niinkuin strömsössä... Mieskään ei halua omille vahnemmilleen kertoa, kun jännittää vähän äitinsä reaktiota, kun voi joskus olla vähän tyly. Lapsille kertomista odotetaan kumpikin innostuneen jännittyneinä, mutta sekin saa tosiaan jäädä sinne nt-ultran jälkeiseen aikaan :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä elellään nyt rv 9+3. Raskaudesta tietää pomo ja yksi työkaveri, koska oli pakko kertoa. Lapsille ja muille läheisille kerrotaan lähempänä rakenneultraa. Halutaan päästä vähän turvallisemmille viikoille.
Dopplerilla olen saanut pienen sykkeet kuuluviin nyt muutaman päivä ajan :)
 
Tänää pitäs olla rv 11+0. Pari päivää sitten tuli verinen lima. Sitten eilen ihan verta ja kipuja. Yöllä ei kipuja, mutta vähäistä vuotoa. Nyt kivut yltyneet menkkakivuiksi ja vuoto vähä runsastunut. Ei vielä ihan menkkojen vertaista, mutta yltyy selkeesti pikku hiljaa. Joten meille ei tuukaan vauvaa :( taaskaan. Kolmas keskenmeno 1,5v sisään. Rv 6, rv 9/10 ja rv 11. Joka kerta vähän pidemmälle päästy, mutta ei tarpeeksi. Esikoinen jää varmaan meidän ainoaksi. Jotenkin ei enää jaksais tätä :/

Olo on oudon turta ja tunteeton. Ei oo vielä ees itkettänyt. Itku tulee varmaan vasta taas jälkijunassa ja kestääkin monta viikkoa :(
 
@Titi-Love Oi ei! Olen niin pahoillani. Oletko lääkäristä aikaa soittanut? Shokkitila voi lamaannuttaa, ihmismielellä on kummallisia suojamekanosmeja selviytymisen edistämiseksi... Kovasti voimia jatkoon! <3


Neuvolaan soitin ja sieltä sanottiin että jos kivut tai vuoto ei oo pahoja, nii voi odotella ens viikon np ultraan.
Päivystykseen sitten jos vuoto lähtee käsistä kuten viime km kävi.
Pari tuntia sitten vuoto runsastui ja kaikkinensa tais tulla pihalle. Tää kaikki ohi parissa minuutissa. Nyt enää menkkamaista vuotoa ja kipua.
Vahvasti epäilen että nyt ollut keskeytynyt keskenmeno, sillä paljon vähemmän kipua ku viime kerralla, vaikka sillon oli rvt n. 2viikkoa vähemmän. Ja näillä viikoilla vauvanalku pitäs olla jo 5 cm, ja mitään siihen viittaavaa ei onneksi näkynyt. Helpompi hyväksyä, jotenkin että olisi ennemmin mennyt kehitys kesken, ja nyt vaan poistui.

Sillon viimeksi keskenmeno johtui ehkä kohtuun päässeestä tulehduksesta, oli silllon mm. Poskiontelotulehdus ollut. Ja Jouduin syödä lievään kohtutulehdukseen antibiootit sitten kun keskenmeno oli melkein jo ohi.

Eli sinällään vika ei oo mun kropassa pakosta, että kroppa ei hylji mitään, vaan jostain syystä ollut huonoa tuuria.
 
Just ku tänää meinasin, että soitan mun ultra lähetteestä jos ei mitään kuulu, niin kirje odotti kotona <3 kahden viikon päästä on nt-ultra, sillon viikkoja 12+3. Just tuli loistavasti tää aika ja mieskin kotona sillon. Nyt yritän malttaa 2 viikkoa tätä jännitystä. Meinannu pelot taas nousta pintaan ku tietää että kohta suurin riskiaika ohi. Hyvin toiveikkaana kuitenkin täällä ollaan<3 :)

Onnea kaikille, jotka sai hyviä ultra kuulumisia :love:

Pahoittelen @Titi-Love teidän epäreilun huonoa tuuria, olen todella pahoillani ja kovasti voimia raskaaseen aikaan <3 :cry:
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mun muutama paras ystävä tietää ja sisko sekä mun vanhemmat. Töissä tietää vaan yksi työkaveri ja muille kertomista meinaan kyllä venyttää vielä, jos ei tuu pakkotilannetta. Toki oon aika paisunu, että siviilissä ei varmaan oo hirveen epäselvää tilasta, mutta työvaatteisiin pystyy piilottelemaan vielä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rozaa ja Mirella92
Kertomisesta. Mä oo kertonu vaan parhaalle kaverilleni ja mies on kertonu kahdelle kaverilleen. Kaikki ns. kummiehdokkaat tietää :D mä haluaisin pitää tän muilta niin kauan salassa kun voi :) meil on seuraava neuvola syyskuun loppupuolella, rv 16 paikkeilla, haluaisin ainakin sinne päästä että kuulee vielä sykkeet :) mut katotaan jos maha pompsahtaa esiin ennen sitä nii ei kai sit auta ku kertoa :D toivoisin melkei et onnistuis rakenneultraan asti pitää salaisuutena :) ei sillä ettenkö haluais jakaa tämän jo, mut pelkoja on vielä sen verran etten pysty tuomaan julki asiaa.

Miten teillä kaikilla menee? Onko millasia oireita? Ootteko tehny jotai hankintoja? Millasin fiiliksin ootte :) kertokaa kans mitkä viikot teil on menossa ku en muista yhtää :) keskustelette varmaan siellä fb:ssä aika paljon mut jos jaksaisitte tänne vielä jakaa vähän :) liityn sit fb ku tuntuu hyvältä :)

Mirella92 ja salamatkustaja 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Rozaa ja Shibali
Suuret pahoittelut Titi-love :( Minulla myös keskenmenoja kaksi ollut, ne on kyllä jotain mitä ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan.

Minulla oli tänään varhaisultra (rv 6+6)..pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sykekkin löytyi :) Ensin yritti ultrata mahan päältä, mutta siitä ei näkyvyyttä saanut riittävästi. Ultrasi sitten emättimen kautta ja sitten tuli pieni kuvaan. Vähän kyllä jo säikähdin, kun ei ensin näkynyt mitään, kun mahan päältä ultrasi. Kotona vuosi vähän veristä vuotoa ultran jälkeen..nyt illasta ei ole enää tullut. Edellisienkin raskauksien aikaan minulla tuli alkuraskudessa pientä vuotoa sisätutkimuksien jälkeen. Eli toivottavasti nytkään ei jatku.
On tämä alku semmoista jännäämistä kokoajan :/

Me ei olla vielä kellekkään kerrottu...yritetään pitää salassa NT-ultraan asti. Töissä kyllä voi olla hankalaa pitää salassa jos olo menee huonommaksi. Edelleen on pitkin päivää huono-olo ja väsymys kova.
 
Voi ei, pahoittelut Titi-love! :cry:

Täällä jännätään vielä pari päivää pääsyä ultraan. Huomenna poksuu 7+0, mutta iltaturvotus on mallia esikoismasu rv20, tuntuu ja näyttää kuin oisin niellyt ilmapallon.

Kertomisesta, täällä ei tiedä kuin yksi ystävä miehen ja mun lisäksi. Edellisessä keskenmenneessä kerkesin noin rv 10 alkaa kertomaan ihmisille kun alkoi jo hyvin myös näkymään, nyt yritän pitää mahdollisimman pimennossa NT-ultraan saakka, kunhan sinne asti päästään. Mikäänhän ei koskaan ole varmaa.
 

Yhteistyössä