Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
Voi ei Tänään ei mitään tuntemuksia. Tissitkään ei ole kipeät ja näyttäisi että pc testi olisi vähän haaleampi.
Ei auta kun seurailla mutta pelkäänpä että tää on tässä.
Kuinka teidän oireet?
Toivotaan parasta<3 eikös välillä voi kuitenkin olla suht oireetonta?

Mulla on ollu krapulainen olo ihan sieltä dpo10 asti. Päätä särkee ja väsyttää nii paljon ettei pysty keskittyy tai ei jaksa juuri mitään. Ehkä nyt lepokin on sallittua :) ruoka ei oikee maistu ja välillä on huono olo. Menkkajuilintaa on alavatsassa. Tissit on pikku hiljaa turvonnu ja tullu kipeeks tällä viikolla. :giggle:
 
Mulla kans aika vähän oireita, on etovaa oloa ja ajoittain ruoka tökkii/potkii takaisin. Pienempiä annoksia useammin, niin ihan hyvä. Nännit ovat tosi arat, rinnat ei niinkään. Alavatsan menkkamainen jomotus on käytännössä loppunut. Turvotusta kyl iltaa kohden on alamahalla. Nukkumaan käyn klo 22 aikaan ja herään aamu seiskalta (jos vapaapäivä), et unta tarttee, mutta ei päiväunia. Katotaan kuin käy! Toivottavasti kaikilla kyytiläiset tiukasti matkassa❤Jospa sitä uskaltais vähä salaa jopa nauttia tästä tilanteesta!

Papuleijona/5+1
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Momon ja Mirella92
Minnisss
Moikka, onpa jannaa etta tallainen keskustelu loytyi! Tein tanaan positiivisen raskaustestin, ensin perinteisen ja kun se naytti selkeasti positiivista viela peraan digitaalinen! Ensimmainen lapsi (toivottavasti) tulossa. Mitaan oireita ei ole paitsi se etta PMS:t puuttui kokonaan... Ajattelin varata varhaisultran muutaman viikon paahan. Toki kovasti jannittaa pysyyko vauva matkassa etenkin kun nyt hatailin ja testasin niin ajoissa, mutta toisaalta onnellinen siita etta todistetusti voi tulla raskaaksi!

Raskausviikot 3+5 ja laskettu aika suunnilleen 16.3.
 
Tuun varovaisesti tännek kytikselle. Tein ekan haamun lauantaina ja tänään Clearbluen digitestillä plussan (ei oo viikkonäytöllinen). Tänään on vasta dpo10, joten vähän jännittää että miten mahtaa pysyä matkassa..

Tää raskaus on alkanut Felicitaksen pöydältä lahjoitetuilla siittiöillä (miehestä johtuva lapsettomuus). Tää oli vasta meidän toinen inssi, joten tosi vaikea uskoa että oltais niin onnekkaita että melkein heti onnistuu. :oops:

Mutta jos tää nyt pysyy matkassa mukana niin LA ois 19.3 ja raskaus on tällä hetkellä niinkin pitkällä ku 3+3 :ROFLMAO:
 
@HennaJohanna Onnittelut plussasta❣

Melkoista tunnemyrskyä on ollut viimeinen vuorokausi. Eilen illalla olin jo suhteellisen sujut sen kanssa ettei tämä päättynyt hyvin, itseään suojellakseen ettei tippuisi niin korkealta. Nyt on viimeinenkin testi kaapista käytetty ja tänään oli taas vahvempi kuin aiemmat. On vain tosi erikoista ettei tissit ole kipeät aiempiin raskauksiin verraten.
Tämä itsensä analysointi on käsittämätöntä... toki kun on jo ikää 40 tiedostan että oikeastikin keskenmenoriski on todella suuri verraten nuorempana.

Ehkä voisin kuitenkin samoin kuin @papuleijona salaa nauttia, mutta vain vähän. Tässä hetkessä.

Tsemppiä ja leppoisia ajatuksia meille kaikille :giggle:
 
Lauantaina ekana testi päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa mulla oli apteekin oman jonkun raskaustestin viivat tosi haaleat mutta pos., nyt sen tein saman testin uudelleen aamulla ja edelleen todella haalea viiva. Digi näytti nyt raskaana 1-2vk ilman minkäänlaista pidätystä. Oli pakko tehdä digi sen haalean viivan jälkeen äsken. Harmittaa, että viiva ei ollut tummentunut.
Kumpaankohan testiin olisi uskominen vai onkohan neljäs keskenmeno tiedossa??
 
Lauantaina ekana testi päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa mulla oli apteekin oman jonkun raskaustestin viivat tosi haaleat mutta pos., nyt sen tein saman testin uudelleen aamulla ja edelleen todella haalea viiva. Digi näytti nyt raskaana 1-2vk ilman minkäänlaista pidätystä. Oli pakko tehdä digi sen haalean viivan jälkeen äsken. Harmittaa, että viiva ei ollut tummentunut.
Kumpaankohan testiin olisi uskominen vai onkohan neljäs keskenmeno tiedossa??
Oliko viiva yhtään tummempi? Teitkö aamulla ekasta?
Peukut että hormoni nousisi vain hitaasti❣
Minullahan oli eilen haaleampi kuin toissapäivänä ja tänään taas vahvempi. Toki selkeitä mutta olen muutaman päivän pidemmälläkin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Ajele
Oliko viiva yhtään tummempi? Teitkö aamulla ekasta?
Peukut että hormoni nousisi vain hitaasti
Minullahan oli eilen haaleampi kuin toissapäivänä ja tänään taas vahvempi. Toki selkeitä mutta olen muutaman päivän pidemmälläkin.
Joo siis tein sen viiva testin aamun ekasta ja oli haalea, aika sama kun lauantaina tehty. Digin tein sit ilman pidätystä melkein heti perään kun rupes masentamaan ja siihen tuli se 1-2vk. Mutta saa nähdä, hitto miten pelottaa!
 
@Momon ihanaa, että viiva oli kuitenkin tänään vahvempi, huojensi varmasti mieltä.❤ Toivottavasti masussa on kaikki kunnossa oireettomuudesta huolimatta. Mulla ainakin on vain 1/6 raskaudessa ollut tissit kipeät ja sekin meni oireista huolimatta kesken. Muutenkin oireet ollut vähän erilaisia joka raskaudessa, jospa sullakin vain on tämä raskaus oireiltaan erilainen. Ymmärrän kyllä huolen tuosta oireettomuudesta, mullakin on sen verran oireetonta et välillä miettii ettei kaikki voi olla hyvin ja sit taas toiseen hetkeen miettii, että kaikki voi olla siitä huolimatta hyvin. Menetkö varhaisultraan?

@Ajele toivotaan viivoille vahvistumista ja että viimein keskenmenojen jälkeen tulisi teille vauva ❤

Onko teillä muilla tätä jokapäiväistä menkkajuilintaa? Mulla oli kyllä kuopuksen raskaudessa välillä tosi kovia menkkakipuja varmaan rv 12 asti ja kaikki meni hyvin. Nytkin siis juilii aina jonkun aikaa ja sit taukoaa ettei se oo jatkuvaa, eikä ole niin kovaa et särkylääkettä tarviisi. Silti nää kivut aina huolettaa, vaikka varmasti ovat raskauteen kuuluviakin.
 
Täällä yksi varovainen liittyisi myös maaliskuisten joukkoon. Viime keskiviikkona oli testissä haaleampi viiva, lauantaina ihan selkeä plussa.

Esikoistyttöni on 1v 2kk ja ennen tyttöä yksi keskeytynyt keskenmeno rv 10.

Riesana mulla on pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Kahdet kuukautiset ehti tulla ennen tätä raskautumista, molemmat kierrot 39 päivää. Neuvolaan just soitin ja arvioivat lasketuksi ajaksi 5.3, eli nyt olisi viikot 5+3, mutta todennäköisesti heittää ainakin viikolla. Seuraavaksi pitäisi varata aika varhaisultraan.

On tämä vaan niin jännää! Oisin myös kiinnostunut fb-ryhmässä enemmän juttelemaan, jos sellainen jo oli?

Ps. Mihin kaikki hymiöt katosi mun viestistä :eek:
 
Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan pienten pysyvät tiukasti matkassa! ❤

Mulla on viivat vahvistuneet tasavahvoiksi ja kuukautisetkin myöhässä jo 8 päivää. Tiukasti toivon pienen olevan matkassa. Oireita ei oikeastaan ole, väsymys ja vähän arat rinnat. Useana iltana on ollut erittäin kovaa alaselän kipua ja selkä muutenkin vihoitellut... Toivottavasti ei ole huono merkki.

Rv. 5+0
 
Onnea kaikille plussanneille! <3
Täällä oireina lähinnä vaan kauhea jano ja ajoittaiset menkkajomotukset, hienoisesti vatsa sekaisin... Ja selkäkipu (en ole kyllä liikkunut, vähemmästäkin menee selkä jumiin)
Mut mitään näitä "perinteisiä" eli rinnat kipeänä, huono olo, väsymys, ei mitään.

Toki omien laskujen mukaan nyt vasta 4+1. :)

Pakko varmaan testata huomenna aamulla... sain perjantaina (ehkä 3+5) digiin Raskaana 1-2. Jotkut on saanut 2-3 jo dpo 16. No se olisi ehkä huomenna.

No, mulla viimeksi toukokuussa todettiin kkm, ja raskaustestien mukaan raskaushormonipitoisuus nousi alkuviikkojen ajan ihan normaalisti..blaah, mihinkään ei voi luottaa! :D
 
  • Tykkää
Reactions: papuleijona
Mulla ei oo mitään muita oireita kun välillä jänniä tuntemuksia alavatsalla ja vessassa pitää käydä useemmin.. Mut eiköhän ne oireet vielä ehdi ilmaantua :)

Koko ajan jotenkin sellainen olo että niinköhän tässä käy hyvin :cry: Ei oo siis sellaista "sisäistä vaistoa" että asiat olis huonosti, mutta tuntuu todella utopiselta ajatella että maaliskuussa olis vauva kainalossa. Koko ajan takoo takaraivossa ajatus keskenmenosta.. :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: papuleijona
Onnea kaikille plussanneille ❤

Mulle soitettiin just neuvolasta ja sain onneksi lähetteen varhaisultraan, sieltä tulee aika kotiin mut epäili et vois olla ehkä ensi viikolla. :love: Neuvolan mukaan oisin siis jo edellisistä menkoista laskettuna viikolla 8+0 mut ite tiedän viikot, ja ovulaation mukaan nyt 5+3. Ihana päästä pian katsomaan onko tuolla masussa mitään elämää kasvamassa.:giggle:

Meillä kuopus täytti juuri 9kk ja nukkuu nykyisin tosi huonosti.. oon aamuisin niin rättiväsynyt yöheräilyjen jälkeen + aamu alkaa meillä jo 4-5 aikaan. No ehkä hän oppii taas uudestaan nukkumaan, pieni kuitenkin vielä on. Ihan kun ei muuten jo tämä alkuraskaus aina väsyttäis tarpeeksi. :ROFLMAO:
 
Fb-ryhmä ois kiva! No, viimeksi sellaisesta jouduin kkm:n vuoksi poistumaan, mutta silti koen että siellä on mukava vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia :) En pane pahakseni kyllä täälläkään kirjoittelua.

Tein parin tunnin pidätyksellä aika haalean (25 mlU/ml herkkyys) plussan, ja olin pettynyt, onhan tämä arviolta dpo15 :D

No, jos ajattelee että...

- Dpo9 haamujen esiäiti (herkkä 10mlU/ml)
- Dpo10 digi nega (25 mlU/ml)
- Dpo12 digi Raskaana 1-2 (25 mlU/ml)

...niin... kai se voi päiväpissasta vielä näyttää haaleaa dpo15. Mut silti! Keskenmenon pelko persuksissa.

Edit: apua, mä olen näköjään hullu neuroosimama testiarsenaalin kanssa. :D
 
Mulla ei oo mitään muita oireita kun välillä jänniä tuntemuksia alavatsalla ja vessassa pitää käydä useemmin.. Mut eiköhän ne oireet vielä ehdi ilmaantua

Koko ajan jotenkin sellainen olo että niinköhän tässä käy hyvin Ei oo siis sellaista "sisäistä vaistoa" että asiat olis huonosti, mutta tuntuu todella utopiselta ajatella että maaliskuussa olis vauva kainalossa. Koko ajan takoo takaraivossa ajatus keskenmenosta..
Siis mä joka toinen päivä aina pelkään keskenmenoa ja joka toinen päivä oon sit ihan rauhallinen. Pelkään että kohta se keskenmeno tulee ku stressaan sitä liikaa. En yhtään tienny että alkuraskaus voi oikeesti olla näin piinaavaa ja henkisesti rankkaa! Silti oon pääasiassa luottavaisin mielin eikä mul oo sellasta oloa että "joku olis hullusti", pelkään vaan paljon koska on niiiin toivottu asia. Ajattelin jos sitä ottais nyt vaan rennosti ja yrittää jättää kaiken turhan kalenterista ja nauttii vaa olostaa :)
 
Siis mä joka toinen päivä aina pelkään keskenmenoa ja joka toinen päivä oon sit ihan rauhallinen. Pelkään että kohta se keskenmeno tulee ku stressaan sitä liikaa. En yhtään tienny että alkuraskaus voi oikeesti olla näin piinaavaa ja henkisesti rankkaa! Silti oon pääasiassa luottavaisin mielin eikä mul oo sellasta oloa että "joku olis hullusti", pelkään vaan paljon koska on niiiin toivottu asia. Ajattelin jos sitä ottais nyt vaan rennosti ja yrittää jättää kaiken turhan kalenterista ja nauttii vaa olostaa
Siis tämä! Ajattelin jotenkin aikaisemmin, että kunhan se plussa tulee, niin voi lopettaa stressaamisen.. Niin vissiin :D Plussasin vieläpä niin aikaisin (dpo8, ihan selkeä punainen haamu) että oon ihan varma että on kemiallinen tai sit jotain muuta vikaa. :rolleyes: Tänään vasta dpo10 ja digiin sain kyllä plussan, mut silti koko ajan pieni pelko takapuolessa. En uskalla vielä edes soittaa neuvolaan, varasin kyllä jo varhaisultran:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92

Yhteistyössä