Hei ja tervetuloa kaikille uusille!
Olen lukenut kuulumisianne säännöllisesti, mutta kirjoittaminen on tuntunut jotenkin vaikealta. Yritän nyt jotain kirjoittaa ja kertoa kuulumisia.
Minulla on siis neljä lasta (10/10, 1/12, 9/13 ja 11/15), ja tämä ihmisenalku on viides lapsemme. Kaikki aiemmat raskauteni on hoidettu äitipolilla valtavan kohtukuolemapelon vuoksi, ja niin hoidetaan tämäkin syyskuusta eteenpäin (ensimmäinen aika on tullut jo postissa). Kohtukuolemaa en ole joutunut kokemaan, mutta minulla on raju hyväksikäyttötausta lapsuudesta, enkä vieläkään pysty uskomaan, että kehoni voisi tuottaa jotain tervettä ja elävää.
Pelot ovat tälläkin kertaa aivan järkyttäviä, ja sen vuoksi pääsin käymään kaupungin ultrassa maanantaina. Siellä sykki hienosti kasvaneen alkion sydän. Mutta vaikka kaikki oli hyvin, pelkään silti. On tämä kamalaa
. Sen jälkeen, kun lapsi on maailmassa, pelot ovat onneksi aina helpottaneet.
Niille, jotka murehtivat sitä, ettei ole pahoinvointia, voin lohduttaa teitä: minulla on siis jo neljä lasta eikä pahoinvointia ole ollut juuri ollenkaan.
Vielä Facebook-ryhmästä. Voisin nyt liittyä mukaan, mutta en muista osoitetta, mihin piti lähettää pyyntö. Voisiko joku laittaa osoitteen?
Helmitoivo ja vauva, 8+4, 5. lapsi, OYS