MAALARIN TYÖ

Olen tällä hetkellä 23v lähihoitaja mutta haluan vaihtaa alaa. Olen erittäin kiinnostunut lähteä opiskelemaan maalariksi. Haluaisin siis kuulla kokemuksia maalarin työstä, plussat ja miinukset, työllisyys tilanne, palkkaus, naismaalareiden kokemuksia yms.
Olen ymmärtänyt että työ voi olla rankkaakin mutta se ei minua pelota!
 
vierailija
Monipuolista työtä. Fyysisesti raskasta ajoittain. Pölyä, nesteitä hajuja ja sotkua, mutta kaikelta voi suojautua. Työporukka usein mitä mainion, mutta harvoin saattaa huomata kuitenkin ällötävät katseet ja asiattomat vihjailut (nainen rakennustyömaalla).
Palkka kohtuullinen ja kokemuksen karttuessa jopa hyväkin. Urakat ja reissutyön päivärahat tuo hyvän lisän.
Reipas ja pelkäämätön asenne, huolellisuus sekä jämptiys työn jäljessä, joustavuus työajoissa (töitä tehdään kelloon vilkuilematta) vie eteenpäin ja parantaa työllistymistä huonoinakin aikoina.

Työ on todella mukaan tempaisevaa kaikessa tylsyydessäkin, hioessa käytävän seiniä päivästä toiseen ja kuunnellessa radiokanavaa jonka kuuskymppinen timpuri päätti valita.

Työ on fyysistä ja työn toistuvat liikkeet saattavat aluksi tuntua haastavilta ja raskailta. Tässä kohtaa jotkut luovuttaa. Mutta tekemällä toistoja, kaikki sujuu kohta rutiinilla.

Naisena on myös mietittävä hieman lapsihaaveita. Kemikaalialtistus sekä työolosuhteet ovat huomiotava jopa raskautta suunnitellessa. Erityisäitiysraha kuitenkin takaa toimeentulon raskauden ajaksi.

Suomen kesä (vesi sade vaakana tai paahteinen seinä) sekä puutteet sosiaalitiloissa on ollut itsellä ainoat harmituksen aiheuttajat. Muuten huonoinakin päivinä olen voinut olla ylpeä jättämästäni työn jäljestä ja viimeisestä maalipinnasta.
 
vierailija
Olen tällä hetkellä 23v lähihoitaja mutta haluan vaihtaa alaa. Olen erittäin kiinnostunut lähteä opiskelemaan maalariksi. Haluaisin siis kuulla kokemuksia maalarin työstä, plussat ja miinukset, työllisyys tilanne, palkkaus, naismaalareiden kokemuksia yms.
Olen ymmärtänyt että työ voi olla rankkaakin mutta se ei minua pelota!
Wtf??? Mun nikki on emmu, ollut vuodesta 2015, olet matkinut sitä todella törkeästi. Ja varmaan nyt se herjaa siksi ettei mun palstalle tulo onnistu. Korjaa asia.
 

Yhteistyössä