Tuli van tuosta "Tyhmiä kysymyksiä" -ketjusta mieleen tällainen vuosia sitten tapahtunut juttu. Olin juuri muuttanut Helsinkiin, enkä vielä tuntenut kaupunkia juuri ollenkaan. Kävin sitten Foorumin kulmalla olevassa Aleksi 13-kenkäkaupassa, josta löytyikin ihana kenkäpari, mutta oma kokoni oli lopussa. Myyjä sitten ehdotti että kävisin Aleksi 13-tavaratalossa katsomassa josko sieltä löytyisi kokoani.
Enhän minä tiennyt missä tuo tavaratalo sijaitsi, hyvä kun löysin Forumista Stockmannille.
Minä: Missähän tuo tavaratalo sijaitsee?
Myyjä katsoi minua kuin maailman suurinta idioottia.
Myyjä: Aleksi 13.
Minä: Niin mutta missä se on?
Myyjä (huokaillen ja päätään puistellen): Aleksi 13. Aleksi 13.
Minä: ???
Myyjä: Siis Aleksanterinkatu 13!
Olin kyllä aika punainen, kun nolotti. Vaikka mistä minä olisin tajunnut että Aleksi 13-ketju oli saanut nimensä osoitteen mukaan? Oli meillä käpykylässäkin oma Aleksi 13-liike.
Onneksi tiesin sentään missä Aleksanterinkatu on, se sattui Mannerheimintien ohella olemaan ainoa kadunnimi koko kaupungissa jonka tiesin...
Enhän minä tiennyt missä tuo tavaratalo sijaitsi, hyvä kun löysin Forumista Stockmannille.
Minä: Missähän tuo tavaratalo sijaitsee?
Myyjä katsoi minua kuin maailman suurinta idioottia.
Myyjä: Aleksi 13.
Minä: Niin mutta missä se on?
Myyjä (huokaillen ja päätään puistellen): Aleksi 13. Aleksi 13.
Minä: ???
Myyjä: Siis Aleksanterinkatu 13!
Olin kyllä aika punainen, kun nolotti. Vaikka mistä minä olisin tajunnut että Aleksi 13-ketju oli saanut nimensä osoitteen mukaan? Oli meillä käpykylässäkin oma Aleksi 13-liike.
Onneksi tiesin sentään missä Aleksanterinkatu on, se sattui Mannerheimintien ohella olemaan ainoa kadunnimi koko kaupungissa jonka tiesin...