Maalaisromanttiset/mummonmökkisisustajat: mistä tilaatte verhonne yms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verhoja, tack!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Verhoja, tack!

Vieras
En löydä koko kotikaupungistani sopivia kivoja verhoja. Netistä siis tilaamaan. Jotexin jo pläräsin...

Mistä ihmeestä löytyy se netin salainen kolkka, josta voi tilata ihania valkoisia verhoja pitsikoristein?!

Minä ompelen itse.. Tulee aika paljon edullisemmaksi ostaa valkoista kangasta ja pitsiä (tosin itse käytin miehen isovanhemman vanhaa pitsiä). Leikkasin neljä samanlevyistä kappaletta ja yhdistin verhon ylä- ja alaosan pitsillä, yläreunaan ripustuslenkit ja verho oli valmis. Maksoin näistä verhoistani alle 20€ kun samanlaiset viereisessä sisustuskaupassa maksoivat lähemmäs 100€..

Toisiin yksivärisiin valmisverhoihin ompelin "pitsisuikaleet" ihan kankaan päälle. Tosin valkoisessa valmisverhossa valkoinen päälle ommeltu pitsi ei näy kovin tehokkaasti, mutta pellavansävyssä tms. näkyy ihan hyvin.

• Tykkää
Reactions: Target ja MINTYNEN
Itse tekemistä minäkin suosittelen. Mun sisustukseni ei ole tuota tyyliä, mutta en siltikään saa kaupasta juuri mitään mieleistäni. Joskus teen löytöjä kirpputoreilta, mutta noin muutoin on tehtävä itse. Juuri nyt olisi hakusessa lampunvarjostin, mutta tiedän jo valmiiksi, ettei mieleistäni lampunvarjostinta ole olemassakaan vaan pitää tehdä itse.

En minä omista ompelukonetta, enkä edes tietäisi kuinka sellainen käynnistetään :D
Pariin otteeseen olen tehnyt verhot itse silittämällä niihin sellaista "tarranauhaa", mutta tällä kertaa ajattelin hankkia verhot, jotka voisi vallan pestäkin aika ajoin. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että kursisin verhot kasaan neulalla ja langalla, mutta herrrrrmot siinä menee.

Että jos kuitenkin pysyttelisin edullisissa nettikaupoissa ;)

Ei niitä mistään saa, ainakaan just sopivan mittaisina. Itse kangasta ostamaan ja vaikka joku tuttu ompelemaan vaivanpalkkaa vastaan tietenkin. Tai kunnon ompelija, ei se niin paljon maksa.

Yhteistyössä