Maailman tyhmin kysymys kaloreista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä vieras

Vieras
Hävettää jo valmiiksi, mutta kysyn nyt kuitenkin...

Elikkä testasin just tota iltalehden painopäivyriä ja sen mukaan mun pitää syödä -ihan älyttömästi- että laihdun??! Ajattelin itse jättää pois/huomattavasti vähentää esim. juuston mussutusta. Lihaa ja kalaa en syö lainkaan.... Enkä nyt saa mistään sitä tarvittavaa kalorimäärää kerättyä!

Siis onko mun ihan pakko saada päivässä tietty määrä kerättyä, vai voiko olla, melko terveellisesti kuitenkin, vaikka kaloreita tulisi "liian vähän"?

Liikunta yms. kuitenkin niitä polttaa, enkä oikein voi liikkumattakaan olla;)

Joo ja tosi tyhmä kysymys, mutta....

Jos tavoittelet pysyvää painonpudotusta, se vaatii sulta elämäntapojen remonttia, mukaan lukien ruokailu. Liian tiukalla dieetillä ei kannata pyrkiä olemaan, vaan pyrkiä maltilliseen pudotustahtiin. Noin puoli kiloa/viikko on pidemmän päälle se suositeltu dieettivauhti.

Jos liikut, kaloreita tulee myös saada enemmän, koska ei kehoa kannata kuluttaa hirmuisilla miinuskaloreilla. Noin 500 kalorin vaje/päivä laihduttaa viikkotasolla ton puoli kiloa. Eli jos liikut jonain päivänä paljon, sinä päivänä myös kannattaa syödä vähän enemmän. Mutta terveellisesti tietenkin!

Ite mietin, että miksi olet jättäny kalan ja lihan pois? Dieetillä on tarpeen saada myös proteiinia, joita noista em. saat. Kalan rasvat on terveellistä laatua, vaikka esim. lohess rasvoja onkin reilusti. Lihaa taas saat myös vähärasvaisena, esim. paistijauhelija, kana jne.

Alkuperäinen kirjoittaja jalp:
Jos tavoittelet pysyvää painonpudotusta, se vaatii sulta elämäntapojen remonttia, mukaan lukien ruokailu. Liian tiukalla dieetillä ei kannata pyrkiä olemaan, vaan pyrkiä maltilliseen pudotustahtiin. Noin puoli kiloa/viikko on pidemmän päälle se suositeltu dieettivauhti.

Jos liikut, kaloreita tulee myös saada enemmän, koska ei kehoa kannata kuluttaa hirmuisilla miinuskaloreilla. Noin 500 kalorin vaje/päivä laihduttaa viikkotasolla ton puoli kiloa. Eli jos liikut jonain päivänä paljon, sinä päivänä myös kannattaa syödä vähän enemmän. Mutta terveellisesti tietenkin!

Ite mietin, että miksi olet jättäny kalan ja lihan pois? Dieetillä on tarpeen saada myös proteiinia, joita noista em. saat. Kalan rasvat on terveellistä laatua, vaikka esim. lohess rasvoja onkin reilusti. Lihaa taas saat myös vähärasvaisena, esim. paistijauhelija, kana jne.

Olen ollut ilman kalaa ja lihaa n. 20 vuotta.... Ja kiitos muista neuvoista:)

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mä kans katoin sitä painopäivyriä sillon ku joku sen tänne linkitti ja voin vannoa että lihon jos alan niin julmetun paljon syömään :o millähän perusteella se on tehty?

Ihmettelen kanssa...

mä myös testasin sitä painopäivyriä, ja ihmettelin, kun en mitenkään tietosesti yritä edes laihduttaa, mutta terveellisesti pyrin syömään, niin kuin ne kalorit jää ihan liian vajaaks. ja normaalisti syön, en millään tavoin niukasti..

En kyllä tiedä, millainen tuo painopäivyri ja sen antamat ohjeet on. Mutta yleisesti ottaen on erittäin vaikea sanoa mitään yleistä, paljonko tietyn painoisen naisen esim. pitäisi syödä/vrk, eli arvioida ns. peruskulutusta. Usein näin toki tehdään, mutta kulutus on kuitenkin ERITTÄIN yksilöllinen asia. Jokaisen pitää siis enemmän ja vähemmän etsiä sitä omaa kulutustaan kokeilun kautta.

Paljonko sulla nyt sitten tulee kaloreita päivässä ja millainen on tavoite painonpudotuksen suhteen?

Minäkin väännyn tähän pinoon. Olen syönyt ihan normaalisti ja olen normaalipainoinen. Nyt olen jättänyt järjettömän herkuttelun pois (jota siis harrastin PALJON) Syön ihan taviskotiruokaa, nyt vain lisännyt kasvisten määrää. Liikunnan harrastamisen aloitin kohtalaisen tauon jälkeen. Kuukausi on mennyt näin, mutta missään ei näy!! Vaikka en varsinaisesti laihduta, niin luulisi tollaisen muutoksen muutaman gramman tai kilonki vievän?!? Mutta ei, ainuttakaan grammaa ei ole kadonnut. Miksi, viisaammat kertokaa!

Yhteistyössä