Voi että, vaikuttaisi kyllä tosi hyvältä, mutta olin varannut litran maitoa taikinaan ja tuossa ohjeessa oli maitojauhetta (voikohan sen korvata maidolla?). Otan kyllä reseptin silti talteen Kiitos!Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Hakutulos/Ruokaohje?p_tunnus=4709 Tuolla ohjeella tulee tosi hyviä!
Ihan tavallisesta maidosta minä oon sen tehny.Alkuperäinen kirjoittaja Innis:Voi että, vaikuttaisi kyllä tosi hyvältä, mutta olin varannut litran maitoa taikinaan ja tuossa ohjeessa oli maitojauhetta (voikohan sen korvata maidolla?). Otan kyllä reseptin silti talteen Kiitos!Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Hakutulos/Ruokaohje?p_tunnus=4709 Tuolla ohjeella tulee tosi hyviä!
Eli tarvitsen ohjeen, johon tulee ihan tavallista maitoa.
Hih, ihanan selkeä ohje Mä en oikein osaa leipoa mututuntumalla *en oo mikään mestarikokki* Kiitos kuitenkin! Elikkäs tarvitsisin ohjeen, jossa on tarkat määrätAlkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:Minä teen aina ihan mututuntumalla ja aina on hyviä tullu Eli otan ekaks maitoa sen puoli litraa tai litran, riippuu syöjien määrästä, sit pari munaa, jonkun verran juoksevaa rasvaa ja sit jauhoja sen mukaan kun hyvältä tuntuu Selkeä ohje, eikö?
Kiitos! Tällä varmasti onnistuu!Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Hakutulos/Ruokaohje?p_tunnus=6367 Tuo on muuten sama ohje mutta ilman maitojauhetta.
Kauheesti munia!Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:mun mielestä parhaat tulee tälleen
5dl maitoa,4 munaa ja 2,5dl jauhoja.. lisäks suolaa ja sokeria
ja toi ohje on myös helppo siin mielessä et on helppo laskee suurempi taikka pienempi taikina...
nii en tiiä, tulee vaan ihan parhaitaAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Kauheesti munia!Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:mun mielestä parhaat tulee tälleen
ja toi ohje on myös helppo siin mielessä et on helppo laskee suurempi taikka pienempi taikina...
Mä teen muuten samoin, mutta litralle laitan yhden munan, taikka kaksi...
Mun perusohje kuuluu:
Litralle nestettä yksi muna, puolet nesteen määrästä jauhoja.
sopivasti öljyä ja pari lusikallista sokeria, ripaus suolaa.
Siis en mä sillä etteikö vois laittaa, en vain oo koskaan nähnyt tuollaista ohjetta.Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:nii en tiiä, tulee vaan ihan parhaitaAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Kauheesti munia!Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:mun mielestä parhaat tulee tälleen
Mä teen muuten samoin, mutta litralle laitan yhden munan, taikka kaksi...
Mun perusohje kuuluu:
Litralle nestettä yksi muna, puolet nesteen määrästä jauhoja.
sopivasti öljyä ja pari lusikallista sokeria, ripaus suolaa.
mä ton ohjeen oon keittokirjasta joskus löytänyt ja sitä pelkästään käytän
täydellisen pannukakun ohje on edelleen hukassa...
toi on sit suoraa kopioitu tuolt: kotikokki.netAlkuperäinen kirjoittaja lettu:5 dl
maitoa
2 kpl
kanamunia
3 dl
vehnäjauhoja
3 rkl
sokeria
1 tl
vanilliinisokeria
1 tl
suolaa
paistamiseen
voita tai juoksevaa
margariinia
Ohjeet
Riko kanamunien rakenne sekoittamalla niitä voimakkaasti vispilällä.
Lisää munien sekaan noin puolet maidosta, sokerit ja suola. Sekoita.
Lisää jauhot ja sekoita voimakkaasti niin kauan että taikina on sileää. (Taikinasta ei saa jauhopaakkuja käsipelillä pois millään, jos laittaa kerralla kaiken maidon ennen jauhoja. Jos kuitenkin teit näin, saa jauhopaakut pois sauvasekoittimella.)
Lisää loput maidot ja sekoita tasaiseksi.
Anna taikinan "levätä" n.10min, niin jauhot kerkeävät hieman turvota ja lettujen koostumuksesta tulee parempi (tai niin ainakin mummo aina väittää..)
Paista kohtalaisen kuumalla pannulla mukavan väriseksi.
Tarjoa esim. mansikkahillon kera (oma suosikki!).
Vinkki: Jos ei jaksa paistaa kaikkea taikinaa kerralla, se säilyy kyllä ainakin vuorokauden jääkaapissa. Kun taikina saa hetken seisahtaa, laskeutuu jauhot pohjalle ja taikina saattaa näytää epäilyttävältä. Tilanne korjaantuu sekoittamalla taikinaa.
Tosta tulee ihan sika hyviä (;