Maailman ällöin avaus...ei kannata herkkien avata.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
noni, eli soitin kaverille jolla on kenneli ja joka on eläinlääkäri, se sano että kannattee kokkeilla antaa naudanmahaa sille koiralle koska siinä on hyvä bakteerikanta. eli sillon on koiralla jonkulainen ruuansulatusongelma jos se paskaa vetelee.

Meillä on tipuja, naudanmahaa, lampaanihraa, sydäntä, kieltä, lihaa ja sitten vielä peuran jalkoja syötetty koirille koko niiden elämä ja ne on kyllä koko elämänsä paskaa syöneet.

Jotta lähetä lääkäriystävällesi terveisiä, että ei auta nyt meidän koiriin naudanmaha.

Mun hyvä ystävä työskentelee pieneläinhoitajana klinikalla ja mä olen ollut pieneläinhoitajana myös, jotta kyllä mullakin jotain tietoa on, kuin myös kaverilla. Ja senkin koirat syö paskaa...ja naudanmahaa.

no sitten se voi olla huomionhakua myös. mutta sille löytyy aina selitys että miksi se sitä paskaa syö, ihan aina. se ei koskaan ole mikään ominaisuus.

tai sitten koira kokee ettei saa tarpeeksi vatsantäytettä tai nirsoilee ruuasta. eli voi kokeilla vaihtaa raksumerkkiä (jos käytätte aina samaa raksua) tai antaa sitä ruokaa enemmän.

Häh...mistä nä nyt nää kaikki tähän vedit? :o :D

Ei se koira mitään huomiota saanut sillä paskavaipan syönnillä, eli turhaa työtä teki :D Mitä sille enää on järkeä huutaa jos se paska oli jo syötynä...ois pitänyt jäädä rysänpäältä kiinni jotta ois voinut torua.

Ruokaa saa kyllä riittävästi...piti tuossa jokinen aika sitten vähän pudottaakin painoa kun oli saanut sitä vähän liikaakin. Eikä toi ole IKINÄ kieltäytynyt ruoasta. Pienempi nirsoili kun annoin tipuja, mutta isompi ei. Maa ei kanna päällänsä sellaista ruokaa mitä tuo yksilö ei söis. Ja syö siis tosiaan paskaakin :xmas:

Kiitos että koitat auttaa, mutta kyllä mä osaan nuo koirat ruokkia :) Meinaan että nyt kun taas on treenikausi, niin ne syö tuota extra energiaa...kun ollaan levossa, niin adulttia. Kisakausina energiaa + lisäravinteita ja kesällä treenien päätteeksi tankataan välillä vähän mömmöjä.

Jos annan ruokaa enemmän, koira lihoo. Eikä kisaava, tai edes treeaava koira saa olla läski, koska muuten pettää fysiikka. Vähempääkään en voi antaa tai se laihtuu.

Usko pois, mä olen tosiaan pohtinut tätä ruokintaa tarkasti vasinkin tämän ykislön osalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:x :$ :laugh: :laugh: :laugh:

Mein koira söi villikanien papanoita ja lehmän ja vuohen sontaa. Oli paimenkoira ja tuon karvanaaman juhlahetki koitti ku lehmältä tuli tuore tuotos herkuteltavaksi :x :x :x :x :x

Tästä tulikin mieleeni...kun talliin tuli kengittäjä, niin koirat saapu paikalle syömään niitä kavionrämmäleitä. Ei kyllä ollut kyseessä nämä mun ykilöt sillä kertaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:x :$ :laugh: :laugh: :laugh:

Mein koira söi villikanien papanoita ja lehmän ja vuohen sontaa. Oli paimenkoira ja tuon karvanaaman juhlahetki koitti ku lehmältä tuli tuore tuotos herkuteltavaksi :x :x :x :x :x

Tästä tulikin mieleeni...kun talliin tuli kengittäjä, niin koirat saapu paikalle syömään niitä kavionrämmäleitä. Ei kyllä ollut kyseessä nämä mun ykilöt sillä kertaa :)

Osaa olla koirat oikeaan aikaan oikeassa paikassa :laugh:

no sitten se voi olla huomionhakua myös. mutta sille löytyy aina selitys että miksi se sitä paskaa syö, ihan aina. se ei koskaan ole mikään ominaisuus.

tai sitten koira kokee ettei saa tarpeeksi vatsantäytettä tai nirsoilee ruuasta. eli voi kokeilla vaihtaa raksumerkkiä (jos käytätte aina samaa raksua) tai antaa sitä ruokaa enemmän.

Ei se koira mitään huomiota saanut sillä paskavaipan syönnillä, eli turhaa työtä teki :D Mitä sille enää on järkeä huutaa jos se paska oli jo syötynä...ois pitänyt jäädä rysänpäältä kiinni jotta ois voinut torua.

Ruokaa saa kyllä riittävästi...piti tuossa jokinen aika sitten vähän pudottaakin painoa kun oli saanut sitä vähän liikaakin. Eikä toi ole IKINÄ kieltäytynyt ruoasta. Pienempi nirsoili kun annoin tipuja, mutta isompi ei. Maa ei kanna päällänsä sellaista ruokaa mitä tuo yksilö ei söis. Ja syö siis tosiaan paskaakin :xmas:

Kiitos että koitat auttaa, mutta kyllä mä osaan nuo koirat ruokkia :) Meinaan että nyt kun taas on treenikausi, niin ne syö tuota extra energiaa...kun ollaan levossa, niin adulttia. Kisakausina energiaa + lisäravinteita ja kesällä treenien päätteeksi tankataan välillä vähän mömmöjä.

Jos annan ruokaa enemmän, koira lihoo. Eikä kisaava, tai edes treeaava koira saa olla läski, koska muuten pettää fysiikka. Vähempääkään en voi antaa tai se laihtuu.

Usko pois, mä olen tosiaan pohtinut tätä ruokintaa tarkasti vasinkin tämän ykislön osalta :)

älä vetele herneitä nenään vaan käy lueskelemassa ihan oikeesti muuallakin. laajenna näkökantaasi asioihin niin saatat oppia uutta. en tarkottanu että et osais hoitaa koiriasi vaan yritin tuua uusia näkökulmia tähän, mutta näköjään suutuit kovasti. noi on ihan NORMIjuttuja noi mitä kirjotin, jos et usko niin kysy keltä vaan joka AMMATIKSEEN niitä sessejä kasvattaa.

mutta ei siinä mitään, yritin vaan jotenkin auttaa ajattelemaan asiaa niinku outside the box.

älä vetele herneitä nenään vaan käy lueskelemassa ihan oikeesti muuallakin. laajenna näkökantaasi asioihin niin saatat oppia uutta. en tarkottanu että et osais hoitaa koiriasi vaan yritin tuua uusia näkökulmia tähän, mutta näköjään suutuit kovasti. noi on ihan NORMIjuttuja noi mitä kirjotin, jos et usko niin kysy keltä vaan joka AMMATIKSEEN niitä sessejä kasvattaa.

mutta ei siinä mitään, yritin vaan jotenkin auttaa ajattelemaan asiaa niinku outside the box.

No enhän mä herneitä nenään vedellyt...mähän ihan asiallisesti jopa kiitin :)

vähän tukea noille minun väitteille:

http://www.koiraneuvola.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=6830&start=0
http://www.goldenring.fi/jalostus/koprofagia.htm

vähän tukea noille minun väitteille:

http://www.koiraneuvola.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=6830&start=0
http://www.goldenring.fi/jalostus/koprofagia.htm

Peetsa...jep jep.

Ja tuo toinen linkki koski koiranpaskan syöntiä. En sitä lukenut kokonan, vaan selasin läpi, mutta en nähnyt ihmispaskasta sanaakaan. Mun koirat ei syö koiranpaskaa, eikä ole ikinä syöneetkään.

Pakko nyt tähän kertoa vielä meidänkin koiran paskansyöntitapaus.

Labbis oli pentuna työntänyt itsensä mökillä ulkohuussin alle ja odotti siellä suu auki kun isäntä meni paskalle. Huvittavaa oli se kilpajuoksu tapauksen jälkeen kun isäntä jahtasi koiraa pestäkseen sen hampaat ja toinen kaikella innolla mitä pennulla voi olla, pinkoo pakoon...

Meillä oli joskus sama homma, ku oli vessan ovi jäänny auki, koira oli repinyt ensin roskapussista vaipan ja avannut sen ja tosiaan syönnyt kaiken tukevamman sisällön. Hyh :x . Meillä käytetään kertiksiä, joten siksi piti antaa koiralle paljon vettä, meinaan jos on vaipasta saannut sitä silikonia p*skan mukana, niin koira voi pahimmassa tapauksessa kuivua siihen :/

Lisään vielä että vauvan/lapsen kakka on koirille ihan herkkua, ei koiran tarvitse mitenkään mieltään osoittaa syödäkseen sitä. Ja tuo pienen lapsen kakka on koiralle ihan vaaratonta. Toisen koiran kakka voikin olla sitten vakavampi homma..

Meidänkin koira on pari kertaa saanut vaipparoskiksen kaadettua ja syönyt sieltä vauvankakkaa, nyt kun kuopuskin on jo isompi ei onneksi kelpaa enää. Kissanoksennuksetkin syö aika usein, joskus omiaankin, ei sentään kakkoja. YÖK joka tapauksessa! :x

Mulla tulee vieläkin melkein oksennus suuhun, kun muistelen kaverin koiraa. Se oli käynyt "ruokailemassa" kissojen hiekkalaatikolla. Minä makoilin sohvalla ja koira prkl tuli naaman eteen läähättämään, hyi mikä hajuuuuu!

Väärin. Kyllä terve koira syö ihmisenpaskaa. Mä en tunne yhtäkään koiraa joka ei söis.

Eri asia jos omaa paskaansa syö.

Koirat syö Royal Caninin energia 3400 ruokaa, jotta ei varmasti ole puutoksia. Kovina kisakausina on lisäravinteet käytössä, mutta kisattu ei olla puoleen vuoteen.
Siis kehut royal caninin ruokaa? sehän on paskimmasta päästä. En ikinä voisi syöttää rotikalleni sitä. matokuuria ja vaihda laadukkaampaan ruokaan niin loppuu se paskan jauhaminen.

Siis kehut royal caninin ruokaa? sehän on paskimmasta päästä. En ikinä voisi syöttää rotikalleni sitä. matokuuria ja vaihda laadukkaampaan ruokaan niin loppuu se paskan jauhaminen.
Se on tosiaan yliarvostettua kamaa. Minä syötin tuolle tsekkiläiselle sitä pentunappulaa, missä oli saksanpaimenen kuva, kun kasvattaja sitä suositteli ja antoi pentupakkauksen mukana. Koiralla rähmi korvat ja kutisivat, korvat myös haisivat pahalle.
Tämä vaiva poistui, kun vaihdoin nappulamerkkiä toiseen.

Yhteistyössä