Mää vaan ihmettelen kaveria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopkooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joopkooo

Vieras
Siis sillä on 6 lasta ja sen mies on työtön ja itte on hoitovapaalla.Asuvat kunnan vuokratalossa.Niiden asunto on tosi huonokuntoinen ja nuhjuinen. Huonekalut on nuhjuisia ja jotenki sen niiden koti on tosi ankea. Mutta muksuilla pitää olla merkkivaatteet. Ja ne pitää olla uutta, kirppistavara tai muu käytetty ei kelpaa. Nippanappa käy edellisvuoden mallisto mutta mieluiten uusinta uutta.

Jos ostaa kaikille kuudelle ticketin ulkopuvut niin se on aika paljon sellaisen perheen tuloista jossa eletään valtion tuilla. Mä oon vaan joskus miettiny että miksei vois joskus ostaa lapsille jotain halvempaa ja satsata siitä säästyny raha vaikka uusiin mattoihin tai johonki muuhun sisustustavaraan. Onhan lapsilla oikeus uusiin ja siisteihin vaatteisiin juu, mutta mun mielestä niillä ois oikeus myös siistiin kotiin. Se koti on ihan oikeesti järkyttävän ankea ja nuhjuinen. Eihän heillä oo ikinä varaa ostaa sinne mitään kun kaikki ylimääräiset (ja melkeinpä ne tarpeellisetkin) rahat menee niihin uusiin reimatecceihin ja ticketeihin.

Niin, ei se mulle kuulu ja mun pitää elää omaa elämää (kuitenkin joku tämän kohta tänne kirjoittaa), mutta väkisinkin ihmetyttää tuollainen. Onko vähä haalarivouhotus karannu lapasesta tai jotain??

Eivätkö siis kierrätä omankaan perheen kesken vaatteita?

Onko asunto siis siivoton vai vaan "kulahtanut"?
Jokainen toisaan eläköön miten tahtoo mutta ei se varmaankaan elämää yhtään paranna onko matto uusi vai 20v vanha. Tai se sohva?

Jos kerran ostaa kaikille Ticketin puvut ja käyttää vaan yhdellä niin saahan hän aika hyvin niistä sitten rahaa kun myy eteenpäin.

Ihana äiti kun haluaa pukea lapsensa kauniisti ja lämpöisesti.
Saisit valituksen aihetta siitäkin jos heillä AINA ostettaisiin kaikki kirpparilta.
Ja sinähän voit tarjota apuasi heidän kodin kunnostamiseen ja sisustamiseen kun sinua tuntuu haittaavan se enempi kuin heitä itseään.

Kai se on sitä kun koko elämää ei voi muuttaa uusiksi haalareiksi niin haluaa edes jotain uutta tarjota lapsilleen. Vaikea sanoa, itselleni nämä vaateasiat on niin kaukaisia, kun tykkään ekologisista syistä pukea lapseni käytettyihin vaatteisiin ja olen löytänyt itsellni "hovitoimittajan" ystäväpiiristä, perheestä joka rakastaa vaatteita ja ovat sopivasti minun lapsiani vanhempia. Ostan aina kassikaupalla vaatteita ja pukeutumisongelmat on ratkaistu. Helppoahan tämä vielä on, kun lapsi pukeutuu siihen mitä äiti valitsee, kyllä tulee muuttumaan tämäkin asia ajan myötä. Mutta on tietysti eri asia pukeutua käytettyihin vaatteisiin siksi, että ei ole muuta vaihtoehtoa ja siksi ymmärrän, että joku haluaa näyttää vaikkapa lapsen haalareilla, että kyllähän meillä varaa on.

Minusta tuo kuulostaa hyvältä että haluavat vähistä rahoistaankin panostaa lasten vaatteisiin (mieluummin kuin esim. alkoholiin ja tupakkaan), näkee että välittävät lapsistaan.

Eivätkö siis kierrätä omankaan perheen kesken vaatteita?

Onko asunto siis siivoton vai vaan "kulahtanut"?
Jokainen toisaan eläköön miten tahtoo mutta ei se varmaankaan elämää yhtään paranna onko matto uusi vai 20v vanha. Tai se sohva?

Jos kerran ostaa kaikille Ticketin puvut ja käyttää vaan yhdellä niin saahan hän aika hyvin niistä sitten rahaa kun myy eteenpäin.

Ei kierrätä, myy kyllä niitä vaatteita kirpparilla ja saa jonku 20e haalarista takas. Siis ei ole siivotonta vaan sellasta kulahtanutta. Sohvakankaassa reikiä ja langan purkaumia, pöytäliinassa reikiä, matot tosi kulahtaneita jne. Verhot kans venyttyneet ja kulahtaneet. Ei se ehkä elämää paranna se uus matto tai muu, mutta kuitenki viettävät paljon aikaa kotosalla (kun ei oo varaa matkustella) niin jotenki itse aattelee että on lapsilla oikeus viihtyisään kotiin. Kuitenki 4 lapsista on jo koululaisia ja tuovat kavereita kotiinsa. En mä sano että pitäis olla uusinta uutta ja viimeistä muotia mutta kun ois ees ehjää ja siistiä. No, eihän se mun koti oo, mutta jotenki nii hirveen suuri ristiriita lasten pukeutumisen ja kodin/muiden perheen asioiden välillä. Että voisko niitä rahoja joskus laittaa muuhunki kun haalareihin.

toiset lapset osaa olla ilkeitä toisille, kiusataan juurikin vaatteiden perusteella eli äiti vissiin haluaa ettei lapset erotu joukosta. toinen seikka on se että jos minulla olisi monta lasta (yksikin kyllä riittää) niin en ehkä halua viimisen päälle hienoja kalusteita kotiini jossa sitten harmittaa jos lapset sotkevat jotain. eri asia jos koti on todellakin LIKAINEN. Itselläni on keittiönpöytä tuoleineen niinkin vanha kuin v 1970 ostettu enkä tässä elämässä aio siitä luopua jos ei hajoa. tämän päivän kalusteet eivät kestävyydeltän vedä vertoja tälle vanhalle aarteelleni joka ei edelleenkään huoju eikä natise liitoksistaan. siinä on myös tunnearvoa minulle.

[QUOTE="mama";24725616]toiset lapset osaa olla ilkeitä toisille, kiusataan juurikin vaatteiden perusteella eli äiti vissiin haluaa ettei lapset erotu joukosta. toinen seikka on se että jos minulla olisi monta lasta (yksikin kyllä riittää) niin en ehkä halua viimisen päälle hienoja kalusteita kotiini jossa sitten harmittaa jos lapset sotkevat jotain. eri asia jos koti on todellakin LIKAINEN. Itselläni on keittiönpöytä tuoleineen niinkin vanha kuin v 1970 ostettu enkä tässä elämässä aio siitä luopua jos ei hajoa. tämän päivän kalusteet eivät kestävyydeltän vedä vertoja tälle vanhalle aarteelleni joka ei edelleenkään huoju eikä natise liitoksistaan. siinä on myös tunnearvoa minulle.[/QUOTE]

No en mä meinaa että pitää olla viimeisen päälle hienoa. Kulahtaneen ja viimeisen päälle hienon välillä on paljon hyviä huonekaluja.

[QUOTE="aapee";24725605]No kyllä sielä pihalla pystyy olla säällä kuin säällä halvemmissakin vermeissä.[/QUOTE]

Pystyy varmasti. Olen itsellenikin ostanut kunnon ulkoiluvaatteet, niin voin kyllä sanoa että ulkoilu on muuttunut itsellenikin huomattavasti mukavammaksi. Syksyllä kunnon tuulen ja vedensuojatut vaatteet, ei tarvitse hytistä tuulessa ja kun voi
paukkupakkasilla kietoutua vaikkapa merinovillaiseen Ruskovillan asuun ja Joutsene untuvatakkiin, niin ei paljon palele. Näin se vaan on. Olen itse lapsena palellut niin paljon kaiken maailman rimpulavaatteissa, että enää en halua palella eikä lapsenikaan tarvitse palella. Kun ei paremmasta tiedä, ei sitä kaipaakaan.

[QUOTE="vieras";24725613]Taitaa nyt aloittaja vaan olla kateellinen[/QUOTE]

No mulla ei oo siihen syytä. Munkin lapsilla on Tickettiä ja Cupcakea, erona vaan se että mun ei tarvii satsata niihin viimeisiä roposiani ja elää sitte kaurapuurolla niiden takia. Asia ois ok jos kaverillakin ois oikeesti varaa mutta kun joutuvat (myös lapset) tinkimään sitte niin monesta muusta asiasta niiden kalliiden ulkovaatteiden takia.

Juu, onhan noita. Nätisti ja hyvin voi pukea halvemmallakin. :) Ja ei, en ole kade enkä halveksi niitä noilla on jotkut ticketin-haalarit. Mutta ois jotakuinkin fiksua suhteuttaa menot tuloihin, eikä edellä koko kuuta pelkällä kaurapuurolla sen takia että lapset saa sellaiset haalarit joihin ei olisi oikeastaan varaa. (Ap kun sanoi että melkeimpä ne tarpeellisetkin rahat menee niihin vaatteisiin) Mutta, ei ole mun ongelmani. Jokainen käyttää rahansa siten kuin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24725666:
Juu, onhan noita. Nätisti ja hyvin voi pukea halvemmallakin. :) Ja ei, en ole kade enkä halveksi niitä noilla on jotkut ticketin-haalarit. Mutta ois jotakuinkin fiksua suhteuttaa menot tuloihin, eikä edellä koko kuuta pelkällä kaurapuurolla sen takia että lapset saa sellaiset haalarit joihin ei olisi oikeastaan varaa. (Ap kun sanoi että melkeimpä ne tarpeellisetkin rahat menee niihin vaatteisiin) Mutta, ei ole mun ongelmani. Jokainen käyttää rahansa siten kuin haluaa.

MÄ veikkaan että niiden lapset ois enemmän riemuissaan vaikkapa kylpylään tehdystä reissusta kuin siitä että päällä on uusinta mallistoa oleva ticketti. varmasti valitsisivat mieluummin kylpylän+ halvemman takin kuin sen kalliin takin ja kylpylä jäis välistä. tämä nyt siis vain esimerkki, mutta ne ei siis ikinä käy missään eikä tee mitään kun muuten ei oo varaa ostaa niitä tickettejä ja muita kalliita vermeitä.

Meillä ei ole asunnossa ollenkaan verhoja. En halua, viidennen kerroksen ikkunoista kuitenkin ihanat näköalat, eikä ikkunoista kukaan näe sisään.

Mattoja ei myöskään ole, eteisen kuramattoa lukuunottamatta. Siistit parkettilattiat.

Yhtään taulua ei ole seinillä; kauniit tapetit ja valkoista maalia. Eipä taida kovinkaan monet lakanatkaan ns. matchata, mutta väliäkö tuolla, yksivärisiä kaikki.

Olenko siis huono äiti? :D

Mun miehen exä on jus tällainen, niillä lapsia yhteensä 7 ku molempien kakrut lasketaan ja sit kaks isoa koiraa. Koti on tosiaan mitä on kaikki sikavanhaa, muteii voi ostaa halpaa ns merkitöntä vaatetta. Lapsett kyl kulkee rikkinäisissä kengissä, ilman toppatakkia tai liian pienessä takissa, rikkinäisissä veryttelyhousuissa niin kauan kuin raha on kerätty uusiin merkkivaatteisiin. Lapset kyllä pitäisi halvempaakin ja ehjää vaatetta, mutta äiti ei anna.

Yhteistyössä