Mää oon niiiiiiiiin läski!!!! :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surusilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surusilmä"

Vieras
Pakko purkautua johonkin, en jaksa/kestä enää :'( En jaksa/pysty enään tekeen mitään! Oon niin masentunu, joka päivä itken ja kiukuttelen joka asiasta kun tää ahdistaa niin vitun paljon :'( Oon alkanu jo hakeen alkoholista lohtua :'( En tiedä kauanko jaksan enää.. Mulla on 5 pientä lasta joiden kanssa en jaksa tehdä yhtään mitään... Tästä ei tuu enää mitään, luovutan kohta kaikesta :'( :'(

Susta se lähtee. Ei sua kukaan laihduta. Netti on täynnä pullollaan ohjeita. Turha porata ku ei oo valmis mitään tekee sen eteen että laihtuis. Ei ne syömällä sipsejä ja istumalla sohvalla lähe.

toi kiloklubi netissä on tosi kätevä ja motivaatiokuvia nyt etsimään! ja joku kiva liikuntaharrastus niin jaksaa paremmin muksujen kanssa ja mielikin paranee!

A. sipsiä en syö... sohvalla kyllä makaan, kun mikään ei kiinnosta enää.. Enkä aina ole ollu näin läski.. 2-vuotta sitten painoin 62kg ja nyt 120kg!!!! :'(

Ota heti yhteys a-neuvolaan! Puhelin käteen ja soita. Näin tein itsekin ja sain sieltä oikeanlaista apua, myös vuosia jatkuneeseen masennukseeni. Mullakin on monta lasta ja tiedän, että kynnys hakea apua on korkea. Sitä pelkää leimautumista ja lapsien menetystä ym..mutta ei mulle käynyt niin. Olen todella helpottunut ja elämä alkaa pikkuhiljaa tuntua taas elämisen arvoiselta.

Mullakin on ollu myös paino-ongelmia ja kun sain masennukseeni apua, jaksoin taas alkaa liikkua ja paino on alkanut laskea. Älä yritä purkaa vyyhtiä ns väärästä päästä, siis takertumalla paino-ongelmaan. Tärkeintä on nyt lopettaa alkoholin käyttö ja saada apua masennukseen. Voimia!!

Varmasti sun kannattais käydä ihan lääkärillä juttelemassa, jos olet parissa vuodessa tuplannut elopainosi. On iso terveystarve saada sut kuntoon, hoitaa toi mahdollinen masennus kuntoon ja saada sut hoikistumisen ja terveiden elämäntapojen polulle. Ja sun pitää jutella sun miehelle, että tarvit nyt omaa aikaa, jotta saat levätä, rentoutua, ulkoilla jne.

maanantaina alkaa jutan go fat go kampanja. suosittelen sitä :)
mäkin oon läski. oon pudottanut nyt 8kg ja tavotteena olis saada vielä 20kg pois. itestä se lähtee. mä oon monta vuotta ollu ylipainoinen. koita löytää jostai se into. rohkeesti vaan mukaan johonkin jumppaan, salille, zumbaan mihin vaan. ajattelin että lasteni takia tää nyt viimestään on pakko tehdä. ensin ei riittänyt syyksi ihan vaan se että välittäisin itsestäni tarpeeksi, mutta lasteni takia sain itteni liikkelle. he eivät saa menettää äitiään liian nuorina. kummasti kun kilot putoaa se itseluottamus ja ylpeys löytyy. sitä ei tarvi kun päästä vaan yhtä vaatekokoa pienempään kokoon kun jo huomaa tulokset ja mieli on paljon parempi. näkee ettei tee turhaa työtä ja ylpeys itsestä saa jatkamaan

[QUOTE="Surusilmä";25423834]A. sipsiä en syö... sohvalla kyllä makaan, kun mikään ei kiinnosta enää.. Enkä aina ole ollu näin läski.. 2-vuotta sitten painoin 62kg ja nyt 120kg!!!! :'([/QUOTE]

Mulla sama. En mässää mut en kulutakaan mitään ku makaan sohvalla vaan läppäri sylissä. Mikään ei kiinnosta eikä huvita, teen vaan asiat mitkä on aivan pakko tehdä. Paitsi että aina en jaksa tehdä niitäkään.

ihan ekaksi piuhat kiinni ettei tule lisää lapsia.sen jälkeen yhteys esim.neuvolaan johon menet ja kerrot masennuksestasi. Olet selkeässä kierteessä masentunut-->syöt masennukseen-->lihot-->masennut siitä että lihot-->syöt lisää. Kierre on katkaistava ja siihen ei pysty kukaan muu kun sinä itse.
30min kävelylenkki päivässä-siitä se lähtee. Kehtaisitko tämän verran "vapaata" pyytää vielä lisää mieheltäsi?

ihan ekaksi piuhat kiinni ettei tule lisää lapsia.sen jälkeen yhteys esim.neuvolaan johon menet ja kerrot masennuksestasi. Olet selkeässä kierteessä masentunut-->syöt masennukseen-->lihot-->masennut siitä että lihot-->syöt lisää. Kierre on katkaistava ja siihen ei pysty kukaan muu kun sinä itse.
30min kävelylenkki päivässä-siitä se lähtee. Kehtaisitko tämän verran "vapaata" pyytää vielä lisää mieheltäsi?

Ihan pakko kysyä, että miksi tämän takia ei saisi lisää lapsia tulla? Tai no ok, ei varmaan tällä hetkellä hyvä ajatus, mutta mitäs sitten kun jos saan nostettua itseni suosta ylös, ni hups, olisinki halunnu viä lapsen mutta menin vetään piuhat poikki masennuksen aikana!! Eli en missään nimessä piuhoja poikki laita! Ehkäsy on varmaankin parempi vastaus..

voi olla ihan yksinkertainen kilpirauhasjuttukin, äkkiä varaat aamulla ajan lääkäristä ja kaikin voimin menet sinne vaikka lasten kanssa, jos ei muuten pääse. Ja sitten soitat neuvolaan että voitko saada kotiapua, ihan todellista apua, jotta saat aikaa tervehtyä. Sitten alat vaan hoitamaan itteäs, se lähtee asenteesta, itsekunnioituksesta. Sinä olet arvokas, kaikkinesi kiloinesi, ja nyt alat jahtaamaan omaa hyvää oloa ja siten myös perheelle hyvää oloa! Ja korkki kiinni aivan kokonaan. Elämä kantaa, kun antaa tilaisuuden ja ei pakene herkkuihin, juopotteluun jne. Kaikki järjestyy, up to you!

Mäkin olen läski. Ja ennemmin olenkin läski, kuin vaikkapa tyhmä. Läskeistä pääsee halutessaan eroon, tyhmyydestä ei :D

Siinä kohtaa kun oma olemus inhottaa itseään, on korkea aika tehdä itselleen jotakin. Keinoja on monia, eli senkus valitsee itselleen sen parhaan tavan pudottaa painoa. Ja korkki kiinni...sillä ei kilot karise.

Älä ajattele että "en saa syödä, en saa syödä totakaan, en saa en saa..." vaan että " saan syödä tota ja tunnin päästä tota jne.... " ei niin että "mun pitää laihtua, pitää ja pitää" vaan että " mä saan tehdä itelleni hienon kropan"

mua tää auttoi kun lopetin tupakan polton. Siis positiivinen ajattelu.

[QUOTE="Xxxx";25424149]Älä ajattele että "en saa syödä, en saa syödä totakaan, en saa en saa..." vaan että " saan syödä tota ja tunnin päästä tota jne.... " ei niin että "mun pitää laihtua, pitää ja pitää" vaan että " mä saan tehdä itelleni hienon kropan"

mua tää auttoi kun lopetin tupakan polton. Siis positiivinen ajattelu.[/QUOTE]

Juurikin näin! Eli kannattaa kääntää asiat mahdollisimman positiivisiksi.

Eilen illalla mulla oli kädessä 2 karkkia. Pudotan parhaillani painoa ja siihen liittyy totaali karkista kieltäytyminen, koska yksi karkki muuttuu mulla hetkessä karkkipussiksi.

Noh, joka tapauksessa mulla oli kädessä ne karkit ja pohdin, että syön ne koska tekee niin mieli ja eihän se dietti nyt kahteen karkkiin kaadu (hyvällä tuurilla).

Mietin miten paljon mun tekee niitä mieli ja että mä HALUAN ne ja jos en saa niitä syödä, niin sehän on sitten ihan perseestä.

Sitten pohdin asiaa toista kautta. Kyllä mä ne saan syödä jos oikeesti haluan. Mutta haluanko?

Vaakakupissa olikin sitten se hoikempi ulkonäkö nopeampaan aikatauluun. Kyllä mä ennemmin sen haluan, kuin 2 kaksi karkkia.
Ne karkit kyllä säilyy tuolla kaapissa sen aikaa että mä saan kiloni pois ja jos joku ne sieltä nyt sitten menee syömään, niin mä voin ostaa niitä vaikka pussillisen sitten aikanaan.

Joten mä päätinkin että ennemmin haluan hoikistua. Ja aamupunnituksessa se päätös palkittiin. Ei se miinuslukema tietenkään niiden karkkien syömättömyydestä johtunut, mutta todennäköisesti olisin syönyt niitä vähän enemmänkin kuin sen kaksi ja pahimmassa tapauksessa dietti olisi jo aamuun mennessä ohi.

Mulle se alku on ihan supervaikeeta motivaation löytämisen osalta, joten kun se nyt kerran on kohdillaan, en halua sitä hukata.

No miten ois, jos ekaks hyväksyt sen, että mitään ei tapahdu viikossa? Jätä ensin kaikki herkut pois, teestä ja kahvista sokeri pois, vaaleeleipä pois, pastat pois, vaihdat kevyt tuotteisiin jnejnejne.. Ja syöt vaan kun on nälkä ja sillonkin tavallisia annoksia. Siitä se lähtee. Vaikket jaksais metriäkään ylimäärästä liikkua, niin lupaan sulle, että kuukauden päästä vaaka näyttää jo toista lukemaa. Joku varmaan tulee ja lyttää tän ja totee, ettei näin lahdu, mutta itse laihduin yli 10 kiloo. Aikaa se vei, mutta oli myös sen arvosta. Josset viitsi tehdä sitä itsesi takia, niin tee se sitten ihanien lapsiesi takia. Ja ole ottamatta alkoholi. Se ei paranna mitään. Kun katsot peiliin ja näät itsei niin varmaan ajattelet, että vihaat ulkomuotoasi. Unohda se, ja valehtele itsellesi, että olet kaunis. Valehtele niin kauan, että alat uskomaan sen, ja muista, että suunta on parempaan kokoajan. Kaikki lähtee korvienvälistä!

No miten ois, jos ekaks hyväksyt sen, että mitään ei tapahdu viikossa? Jätä ensin kaikki herkut pois, teestä ja kahvista sokeri pois, vaaleeleipä pois, pastat pois, vaihdat kevyt tuotteisiin jnejnejne.. Ja syöt vaan kun on nälkä ja sillonkin tavallisia annoksia. Siitä se lähtee. Vaikket jaksais metriäkään ylimäärästä liikkua, niin lupaan sulle, että kuukauden päästä vaaka näyttää jo toista lukemaa. Joku varmaan tulee ja lyttää tän ja totee, ettei näin lahdu, mutta itse laihduin yli 10 kiloo. Aikaa se vei, mutta oli myös sen arvosta. Josset viitsi tehdä sitä itsesi takia, niin tee se sitten ihanien lapsiesi takia. Ja ole ottamatta alkoholi. Se ei paranna mitään. Kun katsot peiliin ja näät itsei niin varmaan ajattelet, että vihaat ulkomuotoasi. Unohda se, ja valehtele itsellesi, että olet kaunis. Valehtele niin kauan, että alat uskomaan sen, ja muista, että suunta on parempaan kokoajan. Kaikki lähtee korvienvälistä!

Mä en ainakaan lyttää. Mä olen pudottanut melkoisen monta kiloa elämäni aikana ja melko pitkälti juurikin ohjeidesi mukaan.

sun tilantessa vois suositella karppausta, kunhan muistaa ettei pelkkää pekonia ja rasvaa syö. mulla lähti tuolla kaikki makeanhimo eikä alkoholiakaan kovin paljoa tehnyt mieli kun tumahti oudosti päähän o.O

KG-lehti on tosi hyvä, paljon juttua laihdutuksen psykologiasta, itsensä hyväksymisestä ja motivaatiosta. Ja monipuolisesti tarkastellaan erilaisia laihdutustapoja.

täällä toinen samassa jamassa :/ oisko mitenkään mahdollista jos aletteisiin yhdessä laihduttamaan??VAihdettais sähköpostiosoitteet ja siitä eteenpäin? :D minulle on tärkeää että olisi joku mukana lahduttamassa ja vaihtamassa kuulumisia..

• Tykkää
Reactions: kissanminttu_
Alkuperäinen kirjoittaja läskipäää;25424801:
täällä toinen samassa jamassa :/ oisko mitenkään mahdollista jos aletteisiin yhdessä laihduttamaan??VAihdettais sähköpostiosoitteet ja siitä eteenpäin? :D minulle on tärkeää että olisi joku mukana lahduttamassa ja vaihtamassa kuulumisia..

voisinks miekii tulla mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja läskipäää;25424801:

Mulla ois antaa hyvä blogivinkki. Mutten anna sitä muulla tavoin, kuin yv:nä, koska en tiedä haluaako bloggaaja linkkiään tänne sivustolle.

Yhteistyössä