Mä yllätin perjantaina anopin :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Päiväkodilla oli koulukuvaus, ja soitin anopin mukaan katsomaan niitä. Takajekkuna oli että istutin anopin kolmen nuorimman kanssa samaan kuvaan ja saa kuvan sitten itselleen lahjana :)
Vähän anoppi mutisi että hällä on tavalliset kamppeet päällä, mutta todennäköisesti ois alakanut kova kursaileminen jos oisin aikaisemmin ilmoittanut. Eikä mun lapsillakaan ollut kuin tavalliset kerhovaatteet päällä joten ihan tasapainoinen kuva siitä tulee, keskeltä elämää.

Olisin halunnut tietää etukäteen, että olisi voinut laittautua edes vähän siistimmäksi.
Etkö sitten pue lapsiasikaan yhtään siistimpiin vaatteisiin kuvaa varten??!!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Olisin halunnut tietää etukäteen, että olisi voinut laittautua edes vähän siistimmäksi.
Etkö sitten pue lapsiasikaan yhtään siistimpiin vaatteisiin kuvaa varten??!!

Jospa ap:n lapsilla on aina siistit vaatteet päiväkotiin mennessään! Kuvaukset on yleensä päivän alussa, niin varmasti oli siistit vaatteet?
Ja anoppikin ehkä lähtee liikenteeseen suht´siistinä. Kuvahan tulee lahjaksi anopille, eikä julkiseen levitykseen!
Hyvä idea!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Meillä yleensä tapana hankkia uudet vaatteet kuvia varten.
Itsekin muistan näin lapsuudestani.

Minun lapsuudessni ei lapsia kuvautettu joka vuosi! Studiokuvat ovat ovat asia erikseen, mutta kerhoissa ym. kuvataan joka vuosi. Poikakin on ollut seitsemässä kuvauksessa; ensin perhekerhossa, sitten kerhossa ja eskarissa. Kahden viikon kuluttua on eka koulukuvaus!

Mä halusin kuvan elävästä elämästä, en mitään tälläytymiskuvia, jossa kaikilla vaikea olo. Kuvaukset oli klo 14 päivällä, anopilla aina siistit vaatteet (kauluspaita ja tummat housut) lapsilla tavalliset kerhovaatteet. Ja huh-nikille tiedoksi, mä en lähde ajaan 200km vain ostaakseni kuvauksiin vaatteita, varsinkaan kun suurperheessä rahanmenoa koulunalkaessa ihan muutenkin (opiskeleva nuori + lukiolainen, kuudet koulureput + vaatteita). Olihan joillakin siellä lapsille hienot mekot, joita vaihdettiin eteisessä.. oikeita kirjahyllyyn kunniapaikalle laitettavia kuvia.. anoppini tietäen tämä kuva tulee hänen makuuhuoneeseensa seinälle, josta hän näkee lapset ensimmäisenä ja viimeisenä hereillä ollessaan :)
Mä en edes muista mihin poikien juhlakamppeet olen laittanut (kiitos masennuksen joka vei muistin) ja sen jonka 3v:lle löysin, oli liian pieni, tytölle olisi kyllä mekko ollut, mutta parempi että kaikki olivat normi vaatteissa kuin vain yksi paremmissa. Näitä kuvia mä vertaan koulukuviin, jotka otettiin samana päivänä (tyttö oli eskarilaisten kanssa ryhmäkuvauksessa, samoin päiväkotilaisten ja sit mummon kanssa yhteiskuvassa :) )
Anoppi oli mun miehelle kehunut yllätystään, joten oli tykännyt kovasti :)

ai kauhea. mä joutuisin varmaan kuvaajalle kustantamaan uudet kamerat ja laitteet jos se joutuisi niillä zoomailemaan mun anoppia... vai onko niillä nykyään jotkut petolintu-suodattimet niissä? ainakin negatiivit joutuisivat polttamaan roviolla.

Minä en yleensä edes muista ja tiedä, että lapsille on joku koulukuvaus tulossa, ja ikinä ei ole tullut mieleen, että sitä varten pitäisi olla uudet tai juhlavat vaatteet. Joku suhteellisuuden taju sentään.

Piika-äiti

Yhteistyössä