Mä vihaan mun elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4n yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4n yh

Vieras
Väsyttää, väsyttää, väsyttää.

Koskaan ei ole siistiä hetkeä kauempaa. Yksin pitää jaksaa tehdä kaikki kotityöt, jotka ei lopu koskaan. Kylppärin pyykkivuori kasvaa sellaista vauhtia, etten ikinä ehdi sitä pesemään pois. Astioita on joka huoneessa, kaikki vaatteet lattioilla, roskia pöydillä ja lattioilla jne jne jne. Vaatekaapit ei pysy järjestyksessä, ja arvatkaa millaista on aamuisin etsiä kauheassa kiireessä vaikkapa sukkaparia.. kun koreissa on varmasti kaksisataa PARITONTA sukkaa. Ruokaa sotketaan niin että muakin jo hirvittää.

Kaikkeni koetan noitten eteen tehdä. Ostan uusia vaatteita, kenkiä, koulutarvikkeita, reppuja, käytän niitä milloin missäkin rahavarojeni puitteissa, ostan pleikkapelejä, leluja jnejnejne.

Ja mitä saan palkaksi?!

Kun tänään sitten sanoin että sirkukseen ei voida lähteä, mulla ei oo enää rahaa, oon koko loppupäivän kuunnellu järjetöntä huutoa, raivoamista, haukkumista. Mitään ne ei usko, eikä pätkääkään arvosta mua. Mulla on paha mieli, itkettää, haluun vaan pois. Mä oon väsyny, en jaksa tätä enää. Mä vihaan mun elämää.

Laita elämäsi järjestykseen! Vain sinä voit sen tehdä! Lakkaa ostamasta uusia juttuja kunnes huusholli on kunnossa! tee suunnitelma miten siivoat kotisi ja pidät sen siistinä! Ja pidä suunnitelmasta kiinni!

Lapset hommiin. Meillä alkoi (11V:n)huone pysymään siistinä kun se liitettiin viikkorahaan samoin siihen kuuluu myös yleisten tilojen järjestämistä, pikkuveljen (1v) hoitoa ja koiran ulkoilutus

Juu, valjasta lapset auttamaan. Mieti, mitä osaavat ja voivat tehdä ja tee näkyvälle paikalle viikkotyöjärjestys. Meillä siellä lukee oman huoneen siivousta, imurointia ja tiskikoneen tyhjennys/täyttö. Kaikki 7-13 -vuotiaat osallistuvat osaamisensa mukaan.

Yksinhuoltajuudessa on monta etua: sinä olet perheen pomo ja voit päättää säännöt ja aikataulut. Kukaan ei tule natkuttamaan, että olisi pitänyt tehdä jotain muuta. Sen verran voit lapsille ärähtää, että saat porukan liikkeelle.

Kun arvostat itseäsi ihan ääneen, lapsetkin alkavat arvostaa sinua.

Kiitos teille.
Kyllähän minä aina välillä yritän tuota viikkotyöjärjestystä sun muuta, hetken ne toimii kunnes kaikki luisuu taas entiselleen. Koetan tässä lisäksi opiskella ja käydä töissä, tuntuu että ei yksinkertaisesti energia riitä jatkuvaan tehokkuuteen mullakaan.

Miksi ostelet kaikkea ja teet kaiken yksin? Meillä lapset jo isoja eivätkä ole koskaan sirkuksessa käyneet. enkä ole yh, ja lapsia vain 2.
Potkun perselle tuollaiset kakarat tarvitsevat.

Yhteistyössä