Mä vähän jankkaan vielä...Mikä siinä seka-vanhemmuudessa on parempaa, kuin sarja-vanhemmuudessa?

Voihan pojat; poikien maailma on täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mielenkiintoisia juttuja, suurta egoa, tekniikkaa ja koneita, kilpailuviettiä, ja erityisesti myös kaikenlaista ällöttävää (hyönteisiä, toukkia, matoja ym.)

Kasvatuksemme on näköjään mennyt hieman hauskasti ohi perinteisen tyylin :D
Olen tyttöjen "sarjaäiti".
Äitiinsä ovat tainneet tulla molemmat. Tai sitten isäänsä.

Mulle on ihan yks hailee, mitä sukupuolta mun lapset on. Mutta silti mä vähän kyllä salaa toivoin toista poikaa, kun jotenkin koin, että se olis helpompaa. Oli yks poikaentuudestaan, ja kaikki vaatteet ja lelut valmiina, ja tuumasin että kaksi poikaa voi jakaa isoinakin huoneen keskenään. Ehkä löytävät enemmän yhtestä puuhaakin? Siltikin ajattelen näin, vaikka itse olen yksi 3 tytön katraasta, ja etenkin minä ja keskimmäinen oltiin tukkanuottasilla ekat 17 vuotta.. :D Että se siitä "yhteisestä puuhasta". Ellei sitten tappelemista lasketa ;)

Mulla ei ole omakohtasta kokemusta kun yhdestä tyttösestä, enkä todellakaan tiedä mitä parempaa kummassakaan puolessa on...
Mä näin ihan kammottavan painajaisen tossa yks yö, näin unta että sain poikavauvan ja ihan kauhuissani olin että "MUTTA ENHÄN MÄ OSAA POIKAA HOITAA!" :D

Vaikka mä joskus vielä lisää lapsia saisin ja se ois tyttö, niin en mä kyllä silti tuntis jääväni mistään paitsi kun sitä poikaa en saanutkaan..

Hmm.. Mä oon joka kerta toivonu/ajatellu, et tyttö olis kiva, kun oon ollu paksuna, mutta niitä poikia "vaan" pukkaa. Eikä se oo aiheuttanu sen kummempaa kriisiä, toki jos olisin ihan sellaisena must toiveena, aina toivonu jotain tiettyä sukupuolta ensin tms. niin aatokset olis voinu olla toiset. SIksi on jotenkin hankalaa, ainakin mulle, ymmärtää, että olisin jäänyt paitsi jostain, olemala "vain" poikien äiti, tässä ympäristössä kuitenkin pyörii noita pieniä tyttöjäkin ihan riittävästi :flower:

tottakai se parasta mitä itellä on. eihän tässä voi muuta ku puhua omasta puolesta jos ei ole kokemusta siitä toisesta. :D 4 tyttöä eikä harmita yhtään, ja mitä ideaa siinäkin olisi ku ei noita voi vaihtaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24985329:
tottakai se parasta mitä itellä on. eihän tässä voi muuta ku puhua omasta puolesta jos ei ole kokemusta siitä toisesta. :D 4 tyttöä eikä harmita yhtään, ja mitä ideaa siinäkin olisi ku ei noita voi vaihtaakaan.

Oliskohan kysyntää sellaiselle vauvanvaihtopisteelle synntyslaitoksella? :D

ole kkk onnellinen että 3 POIKAA, ois se nolompaa jos ois 3 tyttöä putkeen! Ja on varmasti mieskin erittäin mielissään kun pojan saa, tytöt aina vähän pettymys.

Meillä on tyttö ja poika. Neuvolakin ihasteli että nyt on ideaali tuilanne ja ei tarvii enempää lapsia tehdä kun molemmat sukupuolet on edustettuina! On se neuvolan täti nyt ihmeissään tulevasta kolmosesta. Parasta tietysti olisi nyt tehdä kaksoset (tyttö ja poika) niin tasapaino sukupuolten välillä säilyy.

Serkullani on viisi tyttöä ja kyllähän se kuulostaa vähän erikoisemmalta kuin meidän tyttö-poika...

Heh, oli pakko avata tämä keskustelu, koska en ymmärtänyt edes otsikkoa : ). En mäkään ymmärrä että mitä väliä sillä on onko lapset tyttöjä vai poikia. Mutta olen huomannut, että joillekin sillä todella on väliä!

[QUOTE="vieras";24985367]ole kkk onnellinen että 3 POIKAA, ois se nolompaa jos ois 3 tyttöä putkeen! Ja on varmasti mieskin erittäin mielissään kun pojan saa, tytöt aina vähän pettymys.[/QUOTE]

Mitä vittua..?! OIkeesti, just tätä en ymmärrä.

[QUOTE="vieras";24985367]ole kkk onnellinen että 3 POIKAA, ois se nolompaa jos ois 3 tyttöä putkeen! Ja on varmasti mieskin erittäin mielissään kun pojan saa, tytöt aina vähän pettymys.[/QUOTE]

Taitaa siellä mussuttaa katkera poikien äiti?
Kyllä 3 tyttöä on paljon upeampi satsi kuin 3 poikaa.

Ei mielestäni millään tavalla parempaa. Mulla itselläni on vain sisko, tyttärelläni on vain veli. Vaikka lapsena leikinkin myös poikien kanssa, silti poikien maailma oli mulle paljon vieraampi kuin tyttöjen maailma. Oman pojan kasvaessa aikuiseksi olen päässyt läheltä seuraamaan poikien maailmaa. Ja voisin jopa väittää, että ymmärrän miehiä - ja heidän logiikkaansa :D - nykyisin paljon paremmin kuin aikaisemmin. En tiedä, onko tyttäreni "hyötynyt" millään tavalla siitä, että siskon sijasta hänellä on veli. Luultavasti ei. Mutta mä olen kyllä hyötynyt siitä, että mulla on sekä tyttö että poika.

Pakko kommentoida tähän aiheeseen. Odottelen meille kolmatta lasta, kaksi edellistä on tyttöjä. Raskaudesta kerrottaessa oman sukuni jäseniltä tullut lähes yksinomaan kommentteja "pitäähän poika tehdä", "me kyllä toivotaan teille poikaa" jne. Ekat meni vitsillä, mutta sitten meni yli. Meille on tärkeintä terve ja onnellinen lapsi.

Linjani onkin nyt se, että ei sitten tarvitse tulla katsomaan sitä tyttölasta jos sellainen syntyy. Itse henkilökohtaisesti pidän henkilöä, joka asettaa tietyn sukupuolen paremmaksi, hieman vajaana tuolta yläpäästään. Täytyy vaan ajatella, että sellaiselle ei ole elämä kaikkia eväitä antanut.

Minusta on ihanaa nähdä onnellinen perhe ja siihen itsekin tavoitteeni asetan. Sama vaikka olisi seitsemän veljestä tai sisko-liiga. ;)

Onnea mahdottomasti odottajille, täällä haudotaan toukokuun hedelmää, toivottavasti :) Ja osanottoni teille, joilta jäi jotain omassa kehityskaaressa puuttumaan.

Yhteistyössä