Mä tiesin että tässä käy näin... Mä en enää järjestä mitään juhlia koko ikänä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Miehen ja mun suku ei tuu toimeen keskenään (eivät ole nähneet ku kerran )
Eli nyt mulla on lasten synttärit muutaman viikon kuluttua ja pikkuhiljaa kutsu vieraista JOKAINEN mun puolelta tuleva tuleekin sitä edeltävänä viikkona eli ei juhlapäivänä. Silloin ei tule mun puolelta ketään :ashamed:
Mä en ymmärrä ku ekaks sanotaan että tullaan sillon ja sillon mut sit se muuttuu KAIKKIEN osalta siihen et mä kestitsen jumalauta kaikki mun suvun osapuolet eripäivinä edeltävällä viikolla... No, yks onneks on tulossa siivoamaan mun luo kun pyysin mutta nyt kuulin että ei sitten kyllä tuu synttäreille kun menee bensaa niin kamalasti (80km suunta ) ja mä sanoin että mä maksan kyllä bensat sillon ku tulee siivoamaan ettei ilmaseks tartte tulla ni ei kuulemma silti onnistu :ashamed: :ashamed:
Että mua ottaa päähän... Ens vuonna en järkkää mitään ku sanon et tulkaa sit ku kiinnostaa en mä järkkää mitään enää |O

Antteks taas ku purkaan taas.. On vaan paha mieli. Enkä viitsi niille sanoo sitäkään et ei tartte ollenkaan tulla ku sit mä en näkis niitä enää ollenkaa ku on aika pitkä vihasta sukua mulla ja siitäkös ne suuttuiski.... :/

Mä olen tehnyt niin että juhlat on sinä yhtenä päivänä. Ne jotka eivät pääse silloin tulemaan voivat tulla joskus toiste mutta en ala uusia tarjoiluja vääntämään, saavat sitten pärjätä normi pullakahveilla. :)

:hug:
meillä on vähän sama juttu suvussa, siis mun äidin ja isän välillä. Mutta mä järjestän aina kahdet juhlat, joko niin että on viikko välillä, tai sitten niin että äidin sukulaiset lauantaina ja isän sunnuntaina tai sitten samana päivänä mutta eri aikaan.

mä laitan kutsuun aina selkeän ajankohdan ja paikan, ei sitä vieraat voi mielikseen muutella, meillä juhlitaan päivämääränä x ja kello x ja jos on muuta menoa, niin on sit tulematta

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mä olen tehnyt niin että juhlat on sinä yhtenä päivänä. Ne jotka eivät pääse silloin tulemaan voivat tulla joskus toiste mutta en ala uusia tarjoiluja vääntämään, saavat sitten pärjätä normi pullakahveilla. :)

Joo en toudellakaan ala vääntämään heille mitään kakkua tai mitään ja yks kuulemma tuo ite kakun tullessaan että saadaan sit sillä pärjätä! |O

Näin minäkin toimin.

Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
saanko udella, miksi et uskalla sanoa niille suoraan asioita? etkö tiedä, että sairastut fyysisesti, jos jätät pahat mielet massuun?

Mä en tiedä... Kai mä olen sen verta arka et haluan silti pitää sukuni lähellä vaikka ovat perseestä suoraan sanottuna välillä :ashamed:

mutta jos suhteiden ylläpito tuottaa molemmille osapuolille pahaa mieltä, niin onko siinä mitään järkeä? sukulaisuus ei velvoita pitämään yhteyttä. aikuinen voi (ja kannattaa terveytensä takia) kerätä ympärilleen ihmisiä, joiden seurassa viihtyy ja joiden kanssa ei tule paha mieli.

Tuohon on yksi lääke. Et anna siihen mahdollisuutta. Eli jos juhlat on lauantaina niin ne on silloin. Kylään voi tulla sitten juhlien jälkeen, kun sinulle sopii, ei silloin kun muille sopii.

Meillä tai mulla on ollut julma tapa,että kutsut on silloin ja silloin tervetuloa. Muita juhlia ei järjestetä. Mun vanhemmat on eronneet ja välillä on ollut kuvioissa uusia puolisoita ja kaikille olen sanonut alkaen ekoista ristiäisistä, ettäme ollaan aikuisia ja lapsia ei ostketa aikuisten riitoihin. Piste. Tai ainakaan MUN lapsia ei sotketa mihinkään riitoihin. Ja lapsellisia aikuisia vieraita en edes halua kestitä. He voivat suosiolla jäädä kotiin murjottamaan. :kieh:
No meilläkaikki ovat aina tulleet sinä päivänä kun olen kutsunutkin. Joillekin se on ollut vaikeampaa ja toisille helpompaa.

Miksi sun sukulaisenpitää tulla teille siivoamaan?
Äläkä ala sukulaisten kynnysmatoksi! Suosittelen että otat sen kannan että juhlat on silloin ja silloin. Piste.

Suurin osa vieraista la ja su aamusta iltaan kaikki eri aikaan ja vielä seuraavalla viikolla useampana päiväna =/
Ei kiva mutta käy kuitenkin sitten kaikki sukulaiset, näin on menty jo 15 vuotta joten tuskin ikinä muuttuu...

Voi kun tuntisitte mun suluni ni ette sanois noin... Tai siis kun meillä on ollu täsä aina välillä kaiken näköstä ja kun niille ei sanota ettei tartte tulla koska ne ei tule sit enää ollenkaa tai sit ne tulee silti sinäpäivänä ku sanoivat ja mitäs siihen sit sanot ku ovat ovesta sisällä jo :ashamed:
TIEDÄN mulla on hullu suku.... Olen mä välillä harkinnu et jättäis ottamasta yhteyttä mut viel ei oo siihen pystyny :|

Anna mennä nyt noin kun on sovittu ja tuovat kakunkin tullessaan. :) Mutta ota ihan rauhallisesti puheeksi kahvipöydässä että olisit toivonut heidän tulevan samoihin juhliin mitkä olet itse järjestänyt ja että ensi vuonna toivomuksesi olisi kaikkien tulevan samoihin juhliin. Kyllähän aikuiset ihmiset osaavat sen verran käyttäytyä että yhdet lastenjuhlat pitäisi osata olla epämieluisassakin seurassa. Ja jos on kerran sun suku ja miehen suku kyseessä, siis ettei ole mitään avioeroja tms. kaunoja kyseessä.

Miehen ja mun suku ei tuu toimeen keskenään (eivät ole nähneet ku kerran )
Eli nyt mulla on lasten synttärit muutaman viikon kuluttua ja pikkuhiljaa kutsu vieraista JOKAINEN mun puolelta tuleva tuleekin sitä edeltävänä viikkona eli ei juhlapäivänä. Silloin ei tule mun puolelta ketään :ashamed:
Mä en ymmärrä ku ekaks sanotaan että tullaan sillon ja sillon mut sit se muuttuu KAIKKIEN osalta siihen et mä kestitsen jumalauta kaikki mun suvun osapuolet eripäivinä edeltävällä viikolla... No, yks onneks on tulossa siivoamaan mun luo kun pyysin mutta nyt kuulin että ei sitten kyllä tuu synttäreille kun menee bensaa niin kamalasti (80km suunta ) ja mä sanoin että mä maksan kyllä bensat sillon ku tulee siivoamaan ettei ilmaseks tartte tulla ni ei kuulemma silti onnistu :ashamed: :ashamed:
Että mua ottaa päähän... Ens vuonna en järkkää mitään ku sanon et tulkaa sit ku kiinnostaa en mä järkkää mitään enää |O

Antteks taas ku purkaan taas.. On vaan paha mieli. Enkä viitsi niille sanoo sitäkään et ei tartte ollenkaan tulla ku sit mä en näkis niitä enää ollenkaa ku on aika pitkä vihasta sukua mulla ja siitäkös ne suuttuiski.... :/

Tee virallinen kutsu kaikille tietylle päivälle ja kellonajalle. Lisää vastausta pyydetään. Jos ei käy niin ei käy.

Sullahan on hyvä peruste pyytää ihmisiä kerralla. Nehän ovat lapsen juhlat, jolloin jokainen kyllä osaa olla pari tuntia fiksusti keskenää. Jos ei siihen pysty, ei tartte tulla. Meillä isä ja äiti eron jälkeen huonoissa väleissä, mutta on heidän asiansa eikä siitä tartte muiden kärsiä.

mä teen myös näin, juhlat on yhtenä päivänä tulivat paikalel tai sit eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Meillä tai mulla on ollut julma tapa,että kutsut on silloin ja silloin tervetuloa. Muita juhlia ei järjestetä. Mun vanhemmat on eronneet ja välillä on ollut kuvioissa uusia puolisoita ja kaikille olen sanonut alkaen ekoista ristiäisistä, ettäme ollaan aikuisia ja lapsia ei ostketa aikuisten riitoihin. Piste. Tai ainakaan MUN lapsia ei sotketa mihinkään riitoihin. Ja lapsellisia aikuisia vieraita en edes halua kestitä. He voivat suosiolla jäädä kotiin murjottamaan. :kieh:
No meilläkaikki ovat aina tulleet sinä päivänä kun olen kutsunutkin. Joillekin se on ollut vaikeampaa ja toisille helpompaa.

Miksi sun sukulaisenpitää tulla teille siivoamaan?
Äläkä ala sukulaisten kynnysmatoksi! Suosittelen että otat sen kannan että juhlat on silloin ja silloin. Piste.

Siksi pyysin nyt apuun kun täällä on nuo lapset on kotona ja ei siitä kunnolla siivoamisesta tuu yksin mitään niin hän tulee vähän enemmän niinku kaitsemaan noita ipanoita että minä saan siivota.. Täällä talossa on kuitenki yli seitsemän huonetta niin vetää tiukaks aikataulu muuten jos yksin joudun....

Alkuperäinen kirjoittaja kupla-77:
Sullahan on hyvä peruste pyytää ihmisiä kerralla. Nehän ovat lapsen juhlat, jolloin jokainen kyllä osaa olla pari tuntia fiksusti keskenää. Jos ei siihen pysty, ei tartte tulla. Meillä isä ja äiti eron jälkeen huonoissa väleissä, mutta on heidän asiansa eikä siitä tartte muiden kärsiä.

Juuri näin.
Sitä paitsi ei mulla ainakaanole mitään mielenkiintoa alkaa kahvittamaan kaikkia vieraikta eri päivinä. Mulla on muutakin elämää ja tekemistä. Kyllähän se niin menee, että vieraat tulee silloin kun on kutsuttu. Piste.
Oikeesti, ala pitämään puoliasi! Sairastut kun annat ihmisten pompotella ja kohdella itseäsi noin!

hetkinen hetkinen. Jos teillä on "hullu suku" niin ei teidän ole pakko hengailla niiden kanssa! Mä en ole nähnyt mun serkkuja vuosiin, enkä mä niitä kaipaa. Toki jos jotku suku kekkerit olisi, niin sinne menisin ja käyttäytyisin aikuisesti, enkä odottaisi mitään koko tapahtumalta. Yleensä sukua enemmän paikalla hautajaisissa. Häätkin meidän suvuissa järjestetää aina lähipiirissa eli sinne kutsutaan tätit/sedät, mutta ei aikuisia serkkuja, elleivät pari erityisesti joitakin serkkuja paikalle halua...

Keitä kaikkia te oikein kestitsette synttärijuhlilla? Meillä synttereillä käy mummot ja pappa, jos jaksavat tulla. Lisäksi kummit ja lasten kavereita. Eihän siinä kertakaikkiaan tarvita muita, vai tarvitaanko?

meillä taas anoppi päättää mun selä takana et miehen veli perheineen ja anoppi jne tulee eri päivänä ku mun suku(mitää erimielisyyt ei tietääkseni o)ja ilmottaaki siit vast pvän ennen,mut onneks ilmottaa myös samaa hengevetoo et hän hommaa tarjottavat =D tänä vuon kuopuksen synttärit osuu juhannuksee ja ilmottanu et synttärit pidetää jo 19pvä ni eikö puol sukua ilmota et toi ei käy(eli mun siskot,toinen kummi)et ne ois tulos sit jussina ja mua ei kyl suoraa sanottuna nappaa yhtää ja ku niist ei sit tie et tuleeko jussinakaa!ja ku mä oon ajois jo sanonu et täst lähin meil juhlitaa 1 päivänä ni ei!

Anna mennä nyt noin kun on sovittu ja tuovat kakunkin tullessaan. :) Mutta ota ihan rauhallisesti puheeksi kahvipöydässä että olisit toivonut heidän tulevan samoihin juhliin mitkä olet itse järjestänyt ja että ensi vuonna toivomuksesi olisi kaikkien tulevan samoihin juhliin. Kyllähän aikuiset ihmiset osaavat sen verran käyttäytyä että yhdet lastenjuhlat pitäisi osata olla epämieluisassakin seurassa. Ja jos on kerran sun suku ja miehen suku kyseessä, siis ettei ole mitään avioeroja tms. kaunoja kyseessä.

Näin mä aion tehdäkin. (en kai mä voi lasten synttäreitä pilata )
Jos eivät tule ni oma on häpeensä mun on vaan pakko ottaa itteeni niskasta kiinni..... :/

Meillä sama ja kun aina saa ottaa tuosta aiheesta stressiä. Mä en ymmärrä sitä, ettei voida sen hetken olla lasta ajatellen sovussa tai yhdessä. Kun kyseessä on lapsi ja lapsen juhlat. Kukaan ei ajattele, miltä se lapsesta tuntuu tai vaikka vanhemmista, kun käyttäydytään näin.
Sitten kun jotain ristiäisiä yms. ei voi järjestää kun kerran ja silloinkin sieltä puuttuu tärkeitä ihmisiä :(

Näin mä aion tehdäkin. (en kai mä voi lasten synttäreitä pilata )
Jos eivät tule ni oma on häpeensä mun on vaan pakko ottaa itteeni niskasta kiinni..... :/

Hyvä! :) Luulisi että tuntevat pienen piston sydämessään kun nätisti selität asian! Lapsen synttäreitähän siinä on tarkoitus juhlia eikä keskittyä aikuistan riitoihin.

Yhteistyössä