Mä söin eilen mielestäni paljon ja silti laihduin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli söin aamulla kaksi leipää juustolla ja tomaatilla, lounaaksi hapankorppu, ruisnäkkäri ja maustamatonta jogurttia vadelmilla, päivällinen broilerinfilee, kaksi keitettyä perunaa oivariinilla, raejuustoa, tomaattia, kurkkua, basilikaa. Ja sitten vielä mars patukka. Ja illalla vielä hieman pähkinöitä ja suklaakonvehti tai kaksi.

Joo eli -400g sanoi vaaka ja ja olen muutenkin viikossa laihtunut noin kilon ja kaikenkaikkiaan kymmenisen kiloa.

Oikeestaan tavoitteena on vain pitää sama paino, mutta jostain syystä se tippuu edelleen. Eli kysymys kuuluu, onko tuossa muka liian vähän ruokaa? Joo ja tiedän, ei ollut kovin terveellistä ja hirveesti leipää yms. Tiedän!

Ja tosiaan suurinpiirtein tuon verran mä joka päivä syön, joskus enemmän ja ehkä joskus vähän vähemmän. Eikä mitään hajua paljon kaloreita noissa on. Marsissa ehkä reilu 200kcal.

Juomina vesi, kahvi ja vihreä tee.

Kenelläkään ajatuksia viestistäni? Onko tuossa muka liian vähän ruokaa kun mielestäni ei ole, enkä ainakaan nälkää nähnyt.

Miksi siis laihdun vaikka syön ns. liikaa kaloreita?

Lihominen tulee viiveellä. Vanha kompastuskivi; Tuntuu ettei liho, vaikka syö liikaa kulutuksenn nähden ja sit muutaman viikon kuluttua huomaa, että hups pari kiloa tullut lisää.

Korput lounaalla? Vaihdapas lounas johonkin oikeaan kunnon ruokaan. Syöt aika vähän. Osta keittiövaaka ja katso kalorit jokaikisestä palasta mitä suuhusi pistät. Ei ole kovin vaikeaa. Ja perusenergiankulutuksen laskureita on netti pullollaan, jos et halua laihtua enää nii sun pitäis syyä ainaki yli 1700kcal ja monipuolisesti. Vaikeepa tohon on mitään sanoa.

Everybody lies. - dr. house

[QUOTE="Zuzu";28203216]Korput lounaalla? Vaihdapas lounas johonkin oikeaan kunnon ruokaan. Syöt aika vähän. Osta keittiövaaka ja katso kalorit jokaikisestä palasta mitä suuhusi pistät. Ei ole kovin vaikeaa. Ja perusenergiankulutuksen laskureita on netti pullollaan, jos et halua laihtua enää nii sun pitäis syyä ainaki yli 1700kcal ja monipuolisesti. Vaikeepa tohon on mitään sanoa.

Everybody lies. - dr. house[/QUOTE]

En mä jaksanut tehdä mitään oikeeta ruokaa. Ja sitäpaitsi eipä vaan tehnyt mieli. Hyvä kun sain nuo korput naamaani tungettua. Oikeestaan laihtuminen on ihan ok asia vielä tässä vaiheessa, joten en edes ala syömään yhtään enemmän.

Ja tuolle edelliselle vastaisin, että vai viiveellä tulee kilot? No ei vaan minulla. Koko ajan paino menee alaspäin ja välillä voi nousta 100g, mutta nyt tosiaan paino ei ole tehnyt muuta kuin mennyt alaspäin. Ja syönyt olen suoraansanottuna samanlailla eli suklaatakin menee joka päivä ja noita helkatan leipiä, mutta yritän kuitenkin saada terveellistäkin alas eli protskua ja kasviksia. Vaikka eilisen kasvikset oli ehkä rimanalitus.

Mutta kyselisinkin, että onko tossa oikeesti sen verran vaan kaloreita, että laihtuu? Liikun kyllä pari tuntia päivässä. Siis käyn lenkillä.

Mä en pysyis hengissä noin vähällä syömisellä. Syön varmaan kolme kertaa enemmän, enkä liiku noin paljoo ja silti en liho. Eli sulla ruokaa on aivan liian vähän.

Mun mielestä et syönyt erityisen paljon, mutta jos omaan ruokavalioosi nähden söit niin voiko painon pieni tippuminen johtua esim. Kuukautiskierrosta?

Minulla vaikuttaa painoon kuukautiskierron vaihe: juuri ennen kuukautisia paino nousee vaikka ei söisi normaalia enemmän ja kuukautisten aikana / jälkeen paino taas tippuu saman verran.

Mun mielestä et syönyt erityisen paljon, mutta jos omaan ruokavalioosi nähden söit niin voiko painon pieni tippuminen johtua esim. Kuukautiskierrosta?

Minulla vaikuttaa painoon kuukautiskierron vaihe: juuri ennen kuukautisia paino nousee vaikka ei söisi normaalia enemmän ja kuukautisten aikana / jälkeen paino taas tippuu saman verran.

Mulla alkoi menkat just pari päivää sitten. Mutta siis mulla ei paino ole noussut tästä huolimatta. Mutta johtuu varmaan hyvin huomaamattomista menkoista. Ei tainnut tulla turvotusta, ainakaan et olisin huomannut.

Helppoa on lihottaa. Lisäät ruokavalioon kerran viikossa pizzaa, sitten pari kertaa viikossa pari MacDonaldasin juustohampurilaista, pari kaupan pizzaa, ranskalaisia ja lihapullia jne. Tai syöt vain enemmän rasvaa, rasva lihottaa tehokkaasti.