Mä sitten vietin yöni ensiavussa =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Mun allerginen reaktio tuli NIIN PAHAKSI että oli pakko lähteä. Iho kauttaaltaan nokkosrokon peittämä , älytön kutina, ja vasen puoli kasvoista+ silmäluomet turvoksissa.

Sielläkään juuri muuta tehty kuin pari pilleriä kortisonia annetti ( miksei annettu nopeammin tehovaa lihaksen) ja kutinaa estävää lääkettä. sitä pitkin sitten antaa paljon. Se kutka oli sanoinkuvamaton . Ei kertakaikkiaan sitä osa kuvaila kuinka kamalaa se kutina oli. Vaikka olin väsynyt niin en vaan pystynyt nukkumaan se kutinan /kihelmöinnin takia. ja koko ajan siinä myös hoitajia käveli edestakaisin.

lääkäri märäsi ataraxia ja allergialääkettä. tavallista ihovoidetta saa käyttää, mutta kortisonivoidetta ei.

JA luutavasti tuo kefexin on aiheuttnut tuon reaktion yhdessä stressin kanssa,vaikka kuuri oli aloitettu jo 2 viikkoa sitten.

Nyt vaan kotona sitten kerran päivässä atarax ( tosin sano että oikeen kovan kutinaan voi ottta enintään kolme päivässä) mieluummin se yksi illalla , kun ovat väsyttäviä. Sitten tuota allergiallääkettä aamuisin 2tablettia? Miten van kaksi riittää, kun mä otin itte heinixiä enne lääkäriin lähtöä jopa nelljä päivän aikana, vaikka ei niistä paljon auoua näyttänyt olevankaan.

Nyt saapi tuo 15v poika kerran mennä ensimäsitä kertaa äidin puolesta apteekkiin =)

On muutenkin menossa viemään pikkuveljiä harkkoihin, niin matkaa ei tuu kuin noin 400m/ lisää.
Mies ei voi hakea ku on lähtenyt työhäarjoittlun jo klo klo 4.45 ja kotona tuo on joskus klo 19 paikeilla.

Sain matkaan sairaalasta parit ataraxit ja allergialääkkeet

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hmmm, esim. oluen sisältämät ainesosat voivat aiheuttaa voimakkaitakin allergiaoireita. Juuri nimenomaa iho-oireita. Ethän ole törpötellyt viime aikoina yhtään?

Joskus nämä tämmöiset allergiset oireilut on tosi outoja. Mulla on esimerkiksi tuttava, joka ei noin niin kuin normaalioloissa saa allergisia oireita. Mutta jos se käy rankan fyysisen reenin ja sen päälle syö vehnäpullan, niin saattaa vaikka anafylaktisen shokin saada. Siis voimakas fyysinen rasitus yhdistettynä vehnään ja seuraksena hirveä reaktio :/

[QUOTE="vieras";22580693]Montako ketjua ajattelit aiheesta aloittaa?

Niin menitkö muuten sillä taksilla? :-)[/QUOTE]

tein vain yhden aloituksen, joita korjaisn, mutta kone laittoi kaksi erillistä.

Ja toi oireilu voi jatkua vielä hetken aikaa muuten.

Mun oma tyttö on allerginen amoksisilliinille. Ensimmäisestä kuurista aikanaa ei tullut mitään oireilua. Toisesta kuurista tuli vasta jälkeenpäin vähän ihottumaa, jota ei tietenkään silloin osattu ajatella antibiootista johtuvaksi, koska ensimmäisestä kuurista ei tullut mitään. Kolmannen kuurin kun sai, niin kolmannen ottokerran jälkeen tuli nokkosrokko. Sitä kesti muutaman päivän. Reilun viikon päästä, siis kun oireet muuten oli jo parantuneet, tyttö sai hirveän hepulin jostakin. Se huusi ja kiljui ja oli yltiövihainen. Seurauksena hirveät ja kutisevat nokkosnäppylät joka puolelle vartaloa.

Soittelin silloin terkkariin ja sieltä sanoivat, että allerginen oireilu tuon kaltaisissa tilanteissa voi jatkuva vaikka kuukauden verran lääkkeen annon lopettamisen jälkeen..

Voi hittolainen-ärsyttävä vaiva varmaan :(

Onneksi sait avun, noiden allergisten reaktioiden kanssa ei ole leikkimistä, jos oikein pahaksi äityvät! Toivottavasti kutina menee ohi, se on viheliäinen vaiva...

meillä poika sai kans amoksisilliinista urtikaria-artriitin. sille nousi kaamea nokkosihottuma sekä nivelet turpos niin ettei se pystyny enää kävellä.sairaalassa oltiin 3 päivää.

Ei Ataraxit kyllä kaikkia väsytä. Minulla ollut joskus paljon isompikin annostus kuin tuo 3 kpl/vrk, eikä ole väsyttänyt yhtään. Mutta tehokas se on kutinaan, onneksi.

Kai se sun antibioottikuuri loppui jo? Ihme etteivät käskeneet lopettaa sitä aiemmin, ei kai se urtikaria parane niin kauan kun antibioottia menee! Itse sain myös antibiootista nokkosrokon ja käsky oli HETI lopettaa kuuri ja vaihdettiin eri lääke.