Mä sit inhoan, kun käy vieraita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niih

Vieras
Muutenhan se olis ihanaa, mutta ärsyttää kun pitää siivota ja tehdä tarjoiluja. Kaveripiirissä on kaikilla niin siistiä, ei vahingossakaan ykskään pölykoira hyppää mistään, jos siellä käy kylässä. Niimpä on pakko yrittää itekki edes vähän panostaa, kun tulee vieraita. Menee monta tuntia, kun puunaa paikat.

Ja tarjoilut kans. Kaikilla on sen seitsemän sorttia. En kehtaa laittaa vaan pakastepullaa pöytään, kun muilla on aina niin vimosen päälle.

Nii. Että ärsyttää.

Itte tekee vierasstressin tai on tekemättä. Kukaan ei pakota puunaamaan ja leipomaan pöytää täyteen. kivaa kun ei oo nii täydellinen tuttavapiiri että kaikilla ois oltava samallalailla jakso emäntä tai ei. Kyllä me käyään tapaamassa ihmisiä eikä kyyläämässä villakoiria+pohtimassa onko se piirakka ja pulla kaupasta vai omasta uunista.

Ihan tavallisia leikkitreffi vieraita varten en siivoa mitenkään erityisemmin, enkä leivo juurikaan. Sitten taas kuten tänään, pidin kotikutsut, niin sitten siivon enemmän ja leivon muutamaa eri tarjottavaa.

Itse taas tykkään kutsua kylään, mielummin kylään meille, olen ehkä laiska lähtemään itse :)

Minä satsaan siivoamiseen saman, tuli vieraita tai ei.
Miehen allergia siis sanelee meillä "raamit".
Tosin juhlia varten voidaan "koristella" eli se ekstraa.

Mitä tulee tarjottaviin, niin mikään ei estä sinua "luomasta uutta trendiä".
Esim olin taannoin lastenjuhlissa, joissa oli vähän makeaa, mutta päätarjottavana neljää eri sorttia leipää ja erilaisia maustevoita ja - juustoja.

Itse rakastan sunnuntaipäivällisten järkkäämistä; niin suunnittelua, kokkaamista, esillepanoa kuin itse päivällisiäkin. Joku toinen rakastaa valmispizzapuffettia talonsa katolla ja kolmas kokee omimmaksi shamppakalja-vaahtokarkkibileet. Kukin tavallaan ja nimenomaan tapojen monimuotoisuus tekee elämästä rikkaan.

:)

Yhteistyössä