Mä sain eilen ihanan lahjoituksen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tuttavaperheen äiti soitti jokin aika sitten että haluaisinko heidän vanhat matkarattaansa. Sanoin että tottakai, mutta että en halua ilmaiseksi. No, eilen vein heidän poikansa harkkareista kotiin ja äiti odotti jo rattaiden kanssa. Ajatuksenaan oli vaan näyttää ne mulle että jos kelpaa ja sitten pestä ne.

Niin söpöt rattaat suloisella nalle-kuosilla ja vaikutti tosi tukevilta ja hyviltä. Lopulta mä sitten sain puhuttua äidin ympäri että jos kerran ANTAA ne meille, niin kaipa mä nyt voin ne sentään itse edes pestä :D.

Ja jippii, nyt meillä on tosi käytännölliset matkarattaat ja mä oon NIIN tyytyväinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Vaude!
Ihana että noin ystävällisiä ihmisiä on vielä olemassa :)

No sanos muuta :). Mä vaan alan olla kiitollisuuden velassa vähän joka puolelle. Yhdeltä kaverilta sain lainaksi pinniksen, sitterin, syöttötuolin ja vaikka mitä. Miehen veljen avovaimolta sain lainaksi kasan kestovaippoja ja vaatteita ison läjän. Yhteinen ystävämme Umbrella lahjoitti kivan hoitoalustan ja myös kasan vaatteita ja lusikoita ja nyt tuli vielä rattaat :)

No mutta tuleehan niitä tilaisuuksia varmasti sullekin, korjata "kiitollisuuden velat" ;) Joulukukka-asetelma piristää varmasti rattaiden lahjottajaa, ym..

Onnea uusista rattaista :flower:

Tosi kiva =)
Mä itekin lainaan kyllä ihan mielelläni vauvatavaroita. Pikkasen harmittaa, että meidän sitteri kotiutu puolikuntoisena viimiseltä lainausreissulta: se kangas oli pesty ja sinne oli jääny laittamatta ne kovikkeina olleet levyt sisälle. En sit huomannu sitä kun vasta piiiitkän ajan kuluttua kun tuli omaan käyttöön. Onneksi toimii ihan hyvin siitäkin huolimatta ja saa kelvata kolmosellekin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Vaude!
Ihana että noin ystävällisiä ihmisiä on vielä olemassa :)

No sanos muuta :). Mä vaan alan olla kiitollisuuden velassa vähän joka puolelle. Yhdeltä kaverilta sain lainaksi pinniksen, sitterin, syöttötuolin ja vaikka mitä. Miehen veljen avovaimolta sain lainaksi kasan kestovaippoja ja vaatteita ison läjän. Yhteinen ystävämme Umbrella lahjoitti kivan hoitoalustan ja myös kasan vaatteita ja lusikoita ja nyt tuli vielä rattaat :)

Sulla on ihania ihmisiä ympärilläsi :flower:

Ihanaa!!!

Mun kaveri kanssa kutsui tänään kylään ja sanoi antavansa poikansa vaatteita meille:)hällä vielä tosi hyväkuntoisia vaatteita...en tie oikein kuinka kehtaan ottaa ne kun ei saa antaa mitään maksua kuulemma :o

Alkuperäinen kirjoittaja _:
Mäkin oisin monet jutut antanut ilmatteeksi, muttei kavereille kelpaa. Pitää vissiin olla priimaa ja merkkituotetta, tai sitten on alentavaa ottaa ilmaseksi. Sääli...

Voisko olla ettei kehtaa ottaa vastaan? Kun ainakin mulla on samalla vähän "vaikea" olo, vaikka siis tosi kiitollinen olenkin. Tuntuu että pitäis keksiä vastapalveluksia koko ajan.

Silleen hassua, koska itsekin tykkään kyllä auttaa ystäviäni ja just kierrättää niin paljon kuin mahdollista. Eli tiedän itsekin etten odota mitään vastapalvelusta jos ja kun jotain lahjoitan tai lainaan.

Mä sain kanssa vaatetta ja tavaraa vauvalle kun esikoiseni sain 19 v:nä. Jopa entisen koulukaverin työkaverilta isot läjät vaatetta. Siis täysin tuntemattomalta ihmiseltä! Aivan ihana olo tuli, kun ihmiset halusivat auttaa nuorta äitiä.
Vieläkin olen kiitollinen ja iloinen jos esim. käytettyä vaatetta saadaan lapsille, se on aina kotiinpäin :) Etenkin pikku veljeni vaatteet on tosi siistejä olleet kun yleensä uutena hänelle ostettu ja sitten mun esikko ne saa hänen jälkeensä :)

Voisin itse kuvitella vieväni vaikka ensikotiin vauvatavaraa ja vaatetta, sitten kun ei niitä enää itse käytetä :) Sieltä varmasti löytyy tarvitsevia nuoria äitejä, joille kelpaa se käytettykin!

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Mä sain kanssa vaatetta ja tavaraa vauvalle kun esikoiseni sain 19 v:nä. Jopa entisen koulukaverin työkaverilta isot läjät vaatetta. Siis täysin tuntemattomalta ihmiseltä! Aivan ihana olo tuli, kun ihmiset halusivat auttaa nuorta äitiä.
Vieläkin olen kiitollinen ja iloinen jos esim. käytettyä vaatetta saadaan lapsille, se on aina kotiinpäin :) Etenkin pikku veljeni vaatteet on tosi siistejä olleet kun yleensä uutena hänelle ostettu ja sitten mun esikko ne saa hänen jälkeensä :)

Voisin itse kuvitella vieväni vaikka ensikotiin vauvatavaraa ja vaatetta, sitten kun ei niitä enää itse käytetä :) Sieltä varmasti löytyy tarvitsevia nuoria äitejä, joille kelpaa se käytettykin!

Mulle taas kaikki on tosi noloina kyselleet että "huolinko" käytettyä. Kaiketi siksi kun kuitenkin ollaan kolmekymppisiä ja hyvin toimeen tulevia. Eli ehkä sit helposti ajattelee että kun kerran pystyisi ostamaan uutta, niin ei varmaan huoli käytettyä.

Mulle ainakin asia on just päinvastoin. Mieluummin kierrätän kuin ostan mitään uutena. Ja ihan ehdottomasti lahjoitan eteenpäin taas tarvitseville kaikki mikä itselle jää tarpeettomaksi. Kiva vinkki muuten tuo ensikoti :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Mä uskon siihen, että se miten ihmiset sua kohtelee on ihan susta itsestäs kiinni. Ainakin tässä tapauksessa.

Olipa kauniisti sanottu, kiitos :hug: :heart:

Ole hyvä vaan =)

Mä oon itsekin lahjottanut / lainannut pois suurimman osan meidän muksujen vanhoista vaatteista ja tarvikkeista, mutta rehellisesti sanottuna, ei tulisi pieneen mieleenkään edes lainata mitään kenellekään sellaiselle, joka ei osisi saamaansa arvostaa ja jolta ei voisi ikinä odottaa mitään vastaan.

Yhteistyössä