Mä saan hermoromahduksen tästä joulusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
siis koskaan ennen oo tarvinnu näin paljoa ressata.
kämppä on täysi kaaos vaikka äiti oli mua auttamassa illalla 4 tuntia tän kämpän kans. vielä pitää matot tampata, imuroida, luututa lattiat, ripustaa verhot, pestä pari koneellista pyykkiä ja yrittää piilottaa kaiken rojun jonnekkin kaappeihin
*huokaus*
ja mikä suurin homma, pitää tehdä joulun ruokaostokset o.O eikä siinä vielä kaikki vaan pitää leipoa ja tehdä muutenkin syötävää *tässä vaiheessa alkaa jo itkettään pelkkä ajatuskin*
ens yönä ota kuusen esille ja koristelen sen vaikka mietin et sekin turhaa ku pitäs eka luututa :|
yritin pikkusiskoa palkata siivoon, mut se ei suostunut enkä kehtaa pyytää ketään kaveriakaan siis en edes vaikka tarjoan rahallista korvausta...
aistitko tän mun hysterian?

mä ainaki luuttuan sitte joskus... joulun jälkeen, en varmaan jaksa nyt alkaa, vaikka ällöroiskeita onkin... ja samoin mitään ihme-ruokia ei kyllä tehä.

jeesus on jo syntyny ja kuollu, ei se tästä enää muuks muutu vaikka miten jynssäis!

miksi sä et ole tehnyt aikasemmin mitään? Verhotkin ois voinu vaihtaa jo muutama viikko sitten ja suurimman joulusiivon tehdä vaikka viime viikolla niin nyt ei ois kun ylläpitosiivousta.

suunnilleen kaikki tuo tekemättä, ja yksin pitäisi suoriutua. Siksi aion luovuttaa ja säästää kipeää selkääni, enkä tee aivan kaikkea...Kaupassa on pakko käydä, mutta kirjoitan listan ennenku meen. Ja leivon vain senverran mitä syödään. Yritä hiukan hellittää vaatimuksia itselles, kuitenki joulun jälkeen pitää taas siivota

Alkuperäinen kirjoittaja :
mä ainaki luuttuan sitte joskus... joulun jälkeen, en varmaan jaksa nyt alkaa, vaikka ällöroiskeita onkin... ja samoin mitään ihme-ruokia ei kyllä tehä.

jeesus on jo syntyny ja kuollu, ei se tästä enää muuks muutu vaikka miten jynssäis!

no ois ees kerran vuodessa siistiä meillä...
ei mullakaan ihmeruokia tuu pottumuusia teen ja jotain pihviä jouluruuaksi, sit salaattia ja porkkanapiirakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Onko ihan pakko tehdä kaikki tuo?

on, olen karsinut listasta tarpeettomien tavaroiden erittely ja varastoon vieminen joka käsittäisi siis kaikkien kaappien tyhjennyksen...

Auts. No mut, kyllä sä saat hommat hoidettua ja toivottavasti sitten on hyvä mieli kun kaikki on valmista? :)
Niin ja voiskos pojat autella joissakin hommissa?

Alkuperäinen kirjoittaja s:
miksi sä et ole tehnyt aikasemmin mitään? Verhotkin ois voinu vaihtaa jo muutama viikko sitten ja suurimman joulusiivon tehdä vaikka viime viikolla niin nyt ei ois kun ylläpitosiivousta.

ku ei ihminen vaan jaksa. oon ollu koko joulukuun keskimäärin 4-5 yötä viikossa töissä ja ne vapaapäivät menee aika raato. tehny vain välttämätöntä kuten tiskit ja pyykkiä pessy...

yritä säästää itseäsi ja luista vähän! imuroi vähän mattoja tamppaamisen sijaan, jätä luuttuaminen myöhempään... Himmennä valoja, sytytä kynttilöitä, älä pingota!

Mä jätän kans aina tän joulun laiton viimetippaan.Aina,vaikka kuinka vannon että ensi vuonna sitten....
Keskiviikkona vasta pääsen ostamaan lahjoja!

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Auts. No mut, kyllä sä saat hommat hoidettua ja toivottavasti sitten on hyvä mieli kun kaikki on valmista? :)
Niin ja voiskos pojat autella joissakin hommissa?

lähinnä imuroinnissa, mut sekin on sellasta et joutuu kuitenkin ite käymään viel läpi ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja lulu:
yritä säästää itseäsi ja luista vähän! imuroi vähän mattoja tamppaamisen sijaan, jätä luuttuaminen myöhempään... Himmennä valoja, sytytä kynttilöitä, älä pingota!

mä oon tampannu mattoja viimeksi vissiin 2v sitten :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tässä sitä ollaan:
Mä jätän kans aina tän joulun laiton viimetippaan.Aina,vaikka kuinka vannon että ensi vuonna sitten....
Keskiviikkona vasta pääsen ostamaan lahjoja!

mä oon onneksi lahjat saanu jo paketoituakkin :o

siis koskaan ennen oo tarvinnu näin paljoa ressata.
kämppä on täysi kaaos vaikka äiti oli mua auttamassa illalla 4 tuntia tän kämpän kans. vielä pitää matot tampata, imuroida, luututa lattiat, ripustaa verhot, pestä pari koneellista pyykkiä ja yrittää piilottaa kaiken rojun jonnekkin kaappeihin
*huokaus*
ja mikä suurin homma, pitää tehdä joulun ruokaostokset o.O eikä siinä vielä kaikki vaan pitää leipoa ja tehdä muutenkin syötävää *tässä vaiheessa alkaa jo itkettään pelkkä ajatuskin*
ens yönä ota kuusen esille ja koristelen sen vaikka mietin et sekin turhaa ku pitäs eka luututa :|
yritin pikkusiskoa palkata siivoon, mut se ei suostunut enkä kehtaa pyytää ketään kaveriakaan siis en edes vaikka tarjoan rahallista korvausta...
aistitko tän mun hysterian?

jos hakisit leipomuksia myymälästä ( kondiittoriasta) ei tarvis niitten kans ressata. eikä se mitään kummosia tarvi :D mie ostin valion tortut raakapakasteena valmiiksi, 17centtia/kpl ja muuta en tee.. paitti puolukka-valkosuklaa kakun...

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
jos hakisit leipomuksia myymälästä ( kondiittoriasta) ei tarvis niitten kans ressata. eikä se mitään kummosia tarvi :D mie ostin valion tortut raakapakasteena valmiiksi, 17centtia/kpl ja muuta en tee.. paitti puolukka-valkosuklaa kakun...

ton porkkanapiirakan kans oon ite onnistunut saamaan itseni ansaan... en antanu ukon ostaa kahvilassa porkkanapiirakkaa (3e/kpl) vedoten siihen et ne kuitenkin maistuu paskalta verrattuna siihen millaisen mä osaan vääntää :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Meillä ei onneks ole koko kämpässä mattoja lukuunottamatta lastenhuoneen mattoa.

Mut joo... meillä onneksi vain ylläpitosiivous.

mä en vaan osaa...
en osannu säästää rahaakaan, mut viime talvena jotenkin alkoi jäämään aina pikkusumma säästöönkin... nyt on possussa jo 1300e B)

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Meillä ei onneks ole koko kämpässä mattoja lukuunottamatta lastenhuoneen mattoa.

Mut joo... meillä onneksi vain ylläpitosiivous.

mä en vaan osaa...
en osannu säästää rahaakaan, mut viime talvena jotenkin alkoi jäämään aina pikkusumma säästöönkin... nyt on possussa jo 1300e B)

No ei meilläkään aina näin siistiä ole mutta silloinkin kun on sotkuista niin max 2 tuntia huhkimista ukon kanssa niin on siistiä.
No nykyään pyydetään jo toi 3v mukaan siivoomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lulu:

Ehdotan samaa. Teet mitä ehdit ja jaksat ja siinä se. Ei kannata stressata joulun takia, ehtii sitä siivota sit sen jälkeenkin :)

Yhteistyössä