Mä pelkään että musta tulee hormonihuuruinen akka synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hormonimormoni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hormonimormoni

Vieras
Ei oikeesti naurata itteeni yhtään. Mua ei pelota tuleva synnytys,imetys lapsen saanti yms,odotan sitä innolla mutta olen sivusta seurannut miten muutama ihminen on muuttunut aivan totaalisesti. Ennen lapsen saantia he ovat olleet mustan huumorin ystäviä,kovapintaisia ja itsenäisiä naisia jotka huolehtivat itsestään. En tarkoita nyt laittatumisella meikaamista yms. Vaan siis siistejä. Nyt he eivät kestä pientäkään vitsiä mistään ja saattavat vetää herneet nenään asioista joille ennen naurettiin maha kippurassa. Toiseen meni välit kun hän oli kuullut jostain että en pidä muiden vauvoista. Hän alkoi syyttää minua että olen haukkunut hänen vauvaansa yms älytöntä. Toisen kanssa pidetään satunnaisest yhteyksiä,mutta hän tuntuu olevan niin herkkänahkainen että en uskalla edes puhua. Yhtäkkiä heistä on tullut perhe-aktivisteja ja he kulkevat vain toisten äitien kanssa..toisaalta tunnen sitten ihmisiä jotka eivät ole muuttuneet juurikaan lapsen saannin jälkeen luonteeltaan.Mua oikeasti pelottaa että musta on tulee tuollainen hormonieukko joka menettää kaikki kaverinsa eikä nää kun oman napansa. Tottakai vauva-aika on rankkaa ja hormonit jyllää mutta tän toisenkin lapsi alkaa olla jo iso. Menettääkö nainen aina minuutensa kun saa lapsia?

no mä olin just tuollainen, että olin tosi herkillä ja vedin tosi pienestä herneet nenään. Toki onnekseni ystäväpiiristäni löytyy ihmisiä, jotka ymmärsivät, että pienten vauvojen äidit ovat vähän vinksahtaneita. Kyllä ne hormoonit siitä tasoittuvat ja olen taas oma itseni. Meniköhän siihen about vuosi, kun rupesin tuntemaan itseni taas itseksi enkä vain pöllämystyneeksi, rasvatukkaiseksi maitokoneeksi. :whistle:

Eikö ennemminkin äitiys muutu osaksi omaa minuutta? Joillain se sulautumisvaihe kestää, toiset taas lapsia saatuaan huomaavat olevansa emotyyppejä. Kaikki eivät ole samanlaisia, lapset myös tekevät ihmisistä aikuisia (yleensä ainakin vastuu kypsentää).

Olin tosi nuori lapset saatuani ja olin ehkä kavereideni silmissä tosikko jossain määrin, mutta hittoako toisten mielipiteistä?

Hmmm. Aika ikävää ja vähättelevää tekstiä sun aloituksessa.

Ihan kuin olisi huonompi, jos muuttuu ihmisenä. Ehkä sinä et ymmärrä enää heidän huumoriaan. Kyllä äitiys kasvattaa huumoria eikä jaksa töissäkään pikkuasioista säikähtää, kun on kotona isompia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan kuin olisi huonompi, jos muuttuu ihmisenä. Ehkä sinä et ymmärrä enää heidän huumoriaan. Kyllä äitiys kasvattaa huumoria eikä jaksa töissäkään pikkuasioista säikähtää, kun on kotona isompia asioita.

Harmittaa vaan kun kyse on pitkäaikaisista ystävistäni.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Harmittaa vaan kun kyse on pitkäaikaisista ystävistäni.. :/

Kyllähän se loukkaa, että sanot, että et pidä toisten vauvoista. Saako jostain muusta ihmisryhmästä sanoa näin?

Pidettäisin todella loukkaavana, jos sanottaisiin, että ei pidä sinun ikäisisät. (kolmikymppisistä). Vauva on ihminen siinä kuin sinäkin. kaikki ihmiset ovat yksilöitä. On todella lapsellista sanoa, että ei pidä jonkin ikäisistä ihmisistä.

Minusta sinulla on kasvunpaikka. Olet täysin keskenkasvuinen lapsi mielestäni, enkä ihmettele, että teillä on mennyt ystävyyssuhteet ystäviesi saatua lapsia.

Jaahans täällä käynny taas kotiäidit jylläämässä. Se on itsestä kiinni millaiseksi muuttuu,saattaa heitäkin hävettää käytöksensä vuoden parin jälkeen,tai sitten ehkä ei. Ei toisten vauvoista tarvitse tykätä,en mäkään tykkää kun omista lapsista ei siinä mitään keskenkasvuista ole. En myöskään tykkää naisista joilla on polkkatukka ja silmälasit..se on jokaisen oma asia mistä tykkää. Menkää haaskat muualle liitelemään.

Ai on tosi aikuista ja kypsää vihata naisia, joilla polkkatukka ja silmälasit? Hohhoijaa... taitaa joku toinen tässä keskustelussa olla keskenkasvuinen kuin nämä mainitut "haaskat".

Yhteistyössä